Azərbaycan Texniki Universitetinin
prorektoru Xalıq Yahudov: “Perspektivli gənclər universitetlərdə
pedaqoji fəaliyyətə cəlb olunmalıdır”
Müsahibimiz Azərbaycan Texniki
Universitetinin tədris işləri üzrə prorektoru, dosent
Xalıq Məcid oğlu Yahudovdur.
-19
iyun 2009-cu ildə qəbul edilmiş “Təhsil haqqında”
qanun təhsilin inkişafına necə təsir göstərəcək?
- 19
iyun 2009-cu ildən qüvvəyə minmiş “Təhsil
haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanunu təhsil sahəsində
xüsusi rol oynayacaq. Bu qanun təhsilin bütün pillələrini
və səviyyələrini əhatə edən çərçivə
qanunudur və sonradan onun əsasında müxtəlif qanunlar,
o cümlədən “Ali təhsil haqqında” qanun
hazırlanacaq. Təhsil sistemində ali məktəblərin,
ümumiyyətlə ali təhsilin xüsusi yeri var,
çünki ali təhsil pilləsində bütün cəmiyyətin
və əmək bazarının tələbatı nəzərə
alınmaqla yüksək ixtisaslı mütəxəssislər,
eləcə də elmi-pedaqoji kadrlar hazırlanır. Eyni
zamanda ölkənin elmi-pedaqoji potensialının əsas hissəsi
də məhz ali təhsil sistemindədir. Məlumdur ki, ali təhsilin
bakalavriat, magistratura və doktorantura səviyyələri
mövcuddur. Bizim əsas vəzifəmiz texnika sahəsində
bu səviyyələr üzrə kifayət qədər
yüksək ixtisaslı kadrlar hazırlamaqdan ibarətdir. Eyni
zamanda ali təhsil sistemində əlavə ixtisas, kadrların
ixtisasının artırılması və yenidən
hazırlanması işləri də həyata keçirilir.
Yeni qanun bütün istiqamətlər üzrə fəaliyyətimizi
təşkil etməyə, eləcə də ölkəmizin
və inkişaf etmiş ölkələrin aparıcı
universitetləri ilə səmərəli əməkdaşlığa
imkan verir, universitetlərin fəaliyyət sərbəstliyini
xeyli artırır. Yeni qanunda elmi-pedaqoji kadrların yaş həddi
məsələsi də nəzərdə tutulub. Ali təhsil
sistemində çalışan professor-müəllim heyətinin
orta yaş həddinin 60-dan yuxarı olduğu indiki vaxtda bu məsələ
çox aktualdır. Bu isə elmi dərəcəsi olan gənc
kadrların ali təhsil sistemində tədrisə cəlb
edilməsini xüsusilə vacib edir. Ali təhsil müəsissələri
əlavə maliyyə vasitələrinin əldə edilməsi
və sahibkarlıq fəaliyyətinin genişləndirilməsi
sahəsində də müəyyən imtiyazlar əldə
edib. Belə ki yeni qanuna görə ali təhsil müəssisələri
əlavə gəlir əldə etmək məqsədilə
qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş sahibkarlıq fəaliyyəti
ilə də məşğul ola bilərlər.
Adambaşına maliyyələşdirmənin tətbiq
edildiyi indiki şəraitdə bu məsələ daha
çox diqqət çəkir. Bütün bunlar isə ali təhsilin
maddi-texniki bazasının müasir tələblər səviyyəsində
yeniləşdirilməsinə və informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının tədris prosesində daha da geniş
istifadə edilməsinə imkan verəcək.
-Bu mənada
Azərbaycan Texniki Universitetində hansı işlər həyata
keçirilir? Yəni tədrsin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində
hansı addımlar atılır?
-
AzTU-nun maddi-texniki bazası ildən-ilə zənginləşir
və təkmilləşir. Universitetin tədris
laboratoriyaları ən müasir avadanlıqla təchiz edilir.
Tədris prosesində və elmi tədqiqatlarda
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından geniş istifadə
olunur. Hazırda universitetdə 800-dən çox kompyuter
texnikası mövcuddur. Universitetin struktur bölmələri
sürətli internetlə təmin edilib. Universitetdə 10-dan
çox kompyuter sinfi, 200-dən çox kompyuteri olan
İnformasiya-tədris mərkəzi fəaliyyət göstərir.
Auditoriyalarda elektron lövhələr və proyektorlar
quraşdırılıb. Bütün bunlar tələbələrin
tədris prosesində yeni texnologiyalarla təhsil almasına və
müəllimlərin normal işləməsinə şərait
yaradır. Tələbələrin biliyinin qiymətləndirilməsi
sahəsində də AzTU-da kompyuter texnikasından geniş
istifadə olunur. Bu məqsədlə universitetin əməkdaşları
və tələbələri tərəfindən müasir
kompyuter proqramı hazırlanaraq müvəffəqiyyətlə
tətbiq edilib. Proqram eyni vaxtda müxtəlif fənlərdən
imtahanların aparılmasına, eyni qrup tələbələrinin
isə eyni fənndən müxtəlif auditoriyalarda imtahan vermələrinə
imkan verir. 2008-2009-cu dərs ilinin yay imtahan sessiyasında bu
proqram tam gücü ilə işləyib və
özünün mükəmməlliyini və imtinasız
işlədiyini bir daha təsdiq edib.
Cari tədris ilində, I, II, və III kursların
imtahanları kompyuter texnikasının köməyilə test
üsulu ilə keçirilib. Növbəti illərdə bu proses
bütün kursları əhatə edəcək. Test sistemi və
imtahanların keçirilməsi prosesindəki şəffaflıq
və obyektivlik tələbələr, valideynlər və
müəllimlər tərəfindən də müsbət
qarşılanıb. Bu işlər vaxtaşırı olaraq təkmilləşdirləcək.Universitetin
fəaliyyətini səciyyələndirən mühüm cəhətlərdən
biri də burada tədrisin, elmi-tədqiqat işlərinin
istehsalatla sıx əlaqələndirilməsidir. Burada
iqtisadiyyatın müxtəlif sahələri üzrə
mühüm elmi-tədqiqat işləri aparılır və
alınan nəticələrin istehsalata tətbiqi ilə
bağlı əməli işlər görülür.Bu
gün Azərbaycan Texniki Universitetində kadr
hazırlığı bakalavriat və magistratura olmaqla iki səviyyədə
aparılır və konkret ixtisaslar üzrə müvafiq ali
ixtisas dərəcələri verilir. Daha sonra isə bir
sıra ixtisaslar üzrə doktorantura yolu ilə elmi-pedaqoji
kadrların hazırlığı həyata keçirilir.
AzTU-da kadr hazırlığı ilə 70-dən çox elmlər
doktoru, professor və 400-dək elmlər namizədi, dosentlər
olmaqla böyük elmi-pedaqoji kadr potensialı məşğul
olur.
-Azərbaycan
Texniki Universitetinin dünyanın aparıcı universitetləri
ilə əlaqələri hansı səviyyədədir?
Universitetin
beynəlxalq əlaqələri də gündən-günə
genişlənir. Indi universitet dünyanın aparıcı
universitetləri ilə birbaşa əlaqələr yaratmaq
imkanı əldə edərək beynəlxalq təhsil sisteminə
qoşulub, təhsilin müasir metod və formalarından
istifadə etməyə başlayıb. Dünyanın
aparıcı ölkələrinin universitetləri ilə
sıx əməkdaşlıq universitetimizdə çoxpilləli
təhsil sisteminin həyata keçirilməsinə təkan
verib. Son illər Avropa Şurasının təsis etdiyi beynəlxalq
tədris proqramları çərçivəsində
keçirilən müsabiqələrdə universitet təhsillə
bağlı müasir layhələrdə iştirak edib.
Universitetin elmi potensialı gündən-günə genişlənir.
AzTU-da elm və texnikanın müxtəlif sahələrini və
problemlərini əhatə edən geniş miqyaslı elmi tədqiqatlar
aparılır. Yaranmış elmi əlaqələr AzTU-da
müxtəlif elmi konfransların, o cümlədən beynəlxalq
konfransların keçirilməsinə şərait
yaradır. Tələbələrin elmi işlərə
geniş cəlb edilməsi sahəsində də mühüm
işlər aparılmaqdadır. Tələbələrimiz
müxtəlif səviyyəli elmi konfranslarda, müsabiqələrdə,
fənn olimpiadalarında və digər bilik
yarışlarında fəal iştirak edirlər. Bu sahədə
kifayət qədər uğurlarımız var.Dünyanın
aparıcı universitetləri ilə birbaşa əlaqələr
yaratmaq imkanı əldə edən universitetimiz beynəlxalq təhsil
sistemində müşahidə olunan yeniliklərə
qoşularaq, öz fəaliyyətində təhsilin müasir
metodlarından və formalarından istifadə etməyə
başlayıb. Bu mərhələdə dünyanın
aparıcı universitetləri ilə sıx əməkdaşlıq
və onların iş təcrübəsinin öyrənilməsi
və tətbiqi universitetimizdə çoxpilləli təhsil
sisteminin həyata keçirilməsinə əlavə imkan
yaradıb.Azərbaycan Texniki Universiteti elmi və təhsili
maliyyələşdirən TACİS-TEMPUS və digər
fondlarla yaratdığı sıx əlaqələr nəticəsində
son illərdə universitetimizin 120-dək əməkdaşı
dünyanın qabaqcıl universitetlərində elmi
stajkeçmədə iştirak ediblər və birgə elmi
tədqiqat işləri aparıblar. Elmi və təhsili maliyyələşdirən
Almaniya Akademik Mübadilələr Təşkilatı,
Aleksandr Humbolt Fondu, Elmə Köməklik Cəmiyyəti,
Soros və digər fondlarla yaradılmış sıx əməkdaşlıq
nəticəsində son illərdə universitetin 60-dan
çox əməkdaşı dünyanın məşhur
universitetlərində elmi stajkeşmədə iştirak edib
və onlarla birgə elmi tədqiqat işləri aparıb.
-Ümumiyyətlə
əgər təhsilin problemlərinindən danışsaq bu
gün üçün aktuallıq kəsb edən hansı
problemləri göstərmək olar?
-
Ümumiyyətlə, təhsil sahəsində əsas problemlərdən
biri perspektivli gənclərin universitetlərdə pedaqoji fəaliyyətə
cəlb olunmasının çətinliyidir. Əməkhaqqının
az olması, istedadlı məzunların universitetdən getməsinə
səbəb olur.Eyni zamanada universitetlər müasir tələblərə
cavab verən tədris üçün bahalı
avadanlıqların alınması iqtidarında deyillər. Bu
məsələ ya dövlət səviyyəsində iri
maliyyə vəsaitinin qoyulması, ya da müasir
texnoparkların yaradılması yolu ilə həll
olunmalıdır.Valideynlərin və tələbələrin
təhsilə mövcud münasibətinin dəyişdirilməsi
də vacib məsələlərdəndir. Tələbə
universitetə sadəcə diplom almaq üçün deyil, hərtərəfli
biliyə malik mütəxəssis olmaq arzusu ilə gəlməlidir.Hazırda
müəllimlərin böyük əksəriyyəti
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə etmək
iqtidarında deyil, ənənəvi üsullarla tədrisi həyata
keçirirlər və müasir tələblərə cavab
vermirlər. İş yeri uğrunda rəqabət və
yarış mühiti olmadığından müəllimlər
iş yerlərini itirmək qorxusu ilə əhatə
olunmayıblar.Əgər yaxın vaxtlarda universitetlərin gənc
pedaqoqlarla təminatı sahəsində dövlət səviyyəsində
ciddi tədbirlər görülməzsə, müəyyən
müddətdən sonra ali məktəblərdə müəllim
qıtlığı yaranacaqdır. Doğrudur, hər bir ali
məktəb bu sahədə vəziyyəti az-çox
yaxşılaşdırmaq üçün müəyyən
cəhdlər göstərirlər, lakin bunlar kifayət deyil.
Istedadlı məzunlar xarici ölkələrə və ya
şirkətlərə üz tuturlar. Onu da qeyd etmək istəyirəm
ki, bütün bu və ya başqa çətinliklərə
baxmayaraq AzTU özünün 60 illik şanlı tarixi ənənələrini
saxlamaqla tədris, elm və beynəlxalq əməkdaşlıq
üzrə fəaliyyətinin müasir dövrün tələblərinə
uyğun qurulması sahəsində fəaliyyətini
uğurla davam etdirməkdədir və ölkənin
aparıcı ali məktəbləri sırasında
öncül mövqelərini saxlamaq əzmindədir.
Əlimərdan Sultanov
Palitra.- 2011.- 16 fevral.- S. 7.