“İnformasiya bolluğu şagirdlərdə
kitab oxumaq həvəsini azaldıb”
Layihə çərçivəsində
növbəti müsahibimiz Səbail rayonu O.Mirzəyev
adına 190 saylı məktəbin direktoru,
Əməkdar müəllim
Afət Bakıxanovadır:
- Bu gün Azərbaycanın
həyatında gedən hərtərəfli, böyük
inkişafı görməmək
mümkün deyil. Bütün sahələrdə olduğu kimi, təhsilimizdə
də inkişaf göz
qabağındadır. Hazırda məktəblərdə informasiya və kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi təhsilin
inkişafına təsir göstərən mühüm
amillərdən biridir.
Bizim məktəbdə
də bu istiqamətdə işlər
görülür. Ümumiyyətlə,
Azərbaycan təhsil tarixində məktəbimizin öz adı, mövqeyi var. Bu uğuru
məktəbə 59 il rəhbərlik
edən, burada iz qoyan Sona müəlliməylə
əlaqələndirirəm. Bugünkü
kollektiv çalışır
ki, bu uğuru,
ənənələri davam etdirsin. Bu gün
məktəbimizdə şagirdlərin
yüksək səviyyədə təhsil alması üçün hər bir şərait var. Burada internetə birbaşa çıxış, məktəbin
saytı, hər cür texnika
ilə təchiz olunmuş
kabinetlər, laboratoriyalar var
ki, onlar müasir təhsilin tələblərinə cavab
verən vəziyyətdədir. Artıq
4-cü ildir ki,
ölkə başçısının sərəncamı
ilə “Ən yaxşı məktəb” və “Ən
yaxşı müəllim” müsabiqəsi keçirilir.
Bizim kollektiv də ilk vaxtdan bu
müsabiqəyə qoşulub. Birinci müsabiqədə
məktəbimizin direktor müavini
Q.Əmircanova, ikinci il
müsabiqədə ibtidai
sinif müəllimi
A.Həşimova, 3-cü il müsabiqədə tarix
müəlliməsi P.Xəlilova “Ən yaxşı müəllim”
adını alaraq qalib
olublar. Həmçinin məktəbimiz
“Ən yaxşı məktəb” müsabiqəsinin də qalibi olub. Ümumiyyətlə,
məktəbdə təhsilin yüksəldilməsi üçün yüksək
səviyyəli müəllimlər
lazımdır. Öz işini,
peşəsini ürəkdən sevən, daim
öz üzərində
çalışan, biliyini artıran müəllimlərin
olması vacibdir ki, məktəbimizdə
də belə müəllimlər çoxdur.
Hər il məktəbimizin
şagirdləri müxtəlif olimpiadalarda,
müsabiqələrdə iştirak
edir və müsbət nəticələr də əldə
olunur. İdman sahəsində də məktəbimizin böyük uğurları
var. Burada güclü komandalar istər
rayon, istərsə də ölkə üzrə keçirilən
yarışlarda daim ən
azından II-III yerləri qazanırlar. Mənim fikrimcə, təhsilin inkişafında təcrübə
mübadiləsinin olmasının mühüm
rolu var.
Çalışırıq ki, yaxşı müəllimlərin
təcrübəsini gənc müəllimlər arasında yayaq. Ümumiyyətlə, təcrübənin
yayılması təhsilin inkişafına təkan verən
amillərdən biridir. Bu məqsədlə məktəbimizdə
“açıq dərslər” keçirilir
və bu dərslərdə
müasir texnikadan istifadə olunur. Məktəbimizin zəngin
kitabxanası var. Burada
istər dərsliklər, istər də bədii
ədəbiyyat, həmçinin son illər Heydər Əliyev
Fondu tərəfindən
çap olunan kitablar var. Kitabxanamızda
tez-tez dəyirmi masa, şairlər, yazıçılarla
görüşlər keçiririk. Bu yaxınlarda gənc
yazıçı ilə görüş
keçirildi və bu artıq onun
3-cü romanının təqdimatı idi.
Bundan başqa bu yaxınlarda məktəbimizə Akademik
Milli Dram
Teatrının aktyorlarını dəvət etmişdik.
“Qrimsiz görüş”
adlanan bu tədbirdə məktəbimizin məzunlarından,
Əməkdar artist M.Xanlarova,
Xalq artisti
H.İsmayılov, N.Mehdixanlının iştirakı
şagirdlərlə onların birbaşa təması idi. Bugünlərdə
8 Mart Beynəlxalq Qadınlar Günü münasibətilə məktəbimizdə
təcrübə keçən Slavyan Universitetinin tələbələri
tədbir hazırlamışdı. Çox
gözəl və ənənəvi
tədbirlərdən fərqli idi. Hazırda da Novruz bayramına
hazırlaşırıq. Biz bu bayramı məktəbimizdə
kütləvi şəkildə, tonqal
başında, Keçəl və Kosanın iştirakı ilə
keçiririk. Bu il də həmin ənənəni davam etdirəcəyik. Eyni
zamanda bayram ərəfəsində bir
şagirdimizin sərgisi
təşkil olunacaq. Bu
artıq məktəbimizdə 3-cü sərgidir.
Rəssamlığa, heykəltəraşlığa
həvəsi olan istedadlı
uşaqların sərgilərini təşkil
edirik. Çalışırıq
ki, hər şey günün tələblərinə
cavab versin. Çünki bugünkü
şagirdlər XX əsrin ortalarında, hətta
sonlarında olan şagirdlər
deyil. Elmin, texnikanın inkişafı
müəllimdən çox şey tələb edir. Müəllim bu gün köhnə
biliyi, savadı ilə şagirdin
qarşısına çıxa
bilmir. Tez-tez treninqlər keçirilir
və müəllimlərimiz
bu treninqlərdə iştirak edirlər. İndi
kurrikulumlar tətbiq olunur. İbtidai və yuxarı siniflərin müəllimləri
kurslara cəlb olunur. Çalışırıq ki, Azərbaycan təhsilinin qarşısında duran vəzifələri yerinə yetirək.
- Bu gün bir pedaqoq kimi
şagirdlərin təhsil
səviyyəsi sizi qane edirmi?
- Mən 50 ilə yaxındır ki, təhsil sahəsində çalışıram.
2008-ci ildə
“Əməkdar müəllim” fəxri
adına layiq görülmüşəm.
Əgər şagirdlərin nəticələrinə baxsaq, rəqəmlər
yaxşıdır. Məsələn, ötən ildən fərqli
olaraq bu il bizim məktəbdən
ali məktəbə daxil
olan abituriyentlərin
sayı 50 faizi ötüb.
Belə ki, 9 nəfər
Türkiyə, 1 nəfər İngiltərənin ali məktəblərinə
daxil olub. Beləliklə,
40 nəfər məzun ali məktəbə
daxil olub. Ancaq bir pedaqoq
kimi mənə elə
gəlir ki, bir vaxtlar təhsilə olan yanğı bu gün yoxdur. Yaxşı oxuyan uşaqlar var və onlar çalışır ki,
bilmədiyini də öyrənsin. Amma şagirdlərdə bir
arxayınçılıq əmələ gəlib. Bu gün təhsil
almaq üçün
şərait çox
gözəldir. Mənim fikrimcə, bunun səbəbi şagirdlərdə
informasiya bolluğunun
olmasıdır. Yəni onların internetdən istifadəsi, dünyada baş verən hadisələrdən xəbərdar
olması, telekanallardan aldığı
məlumatlar onlarda informasiya bolluğu
yaradır. Bu informasiyanın
qarşısında şagirdin
kitab oxumaq həvəsi
yoxdur. Kitabdan alınan zövqü heç nə ilə
müqayisə etmək olmaz. Mən çox təəssüf
edirəm ki, bu gün bir gecəyə
bir roman oxuyub gələn uşaq yoxdur. Bunun günahını uşaqlarda
deyil, informasiya bolluğunda görürəm. Onu
da qeyd edim
ki, yaxşı yazıçının kitabı oxunur. Məsələn, Ç.Abdullayevin
əsərlərini göstərmək olar.
Bugünkü oxucu bu günün
reallığını, qəhrəmanını istəyir. Bu gün belə
kitablar lazımdır
ki, gəncliyin marağını cəlb etsin. Amma ümumiyyətlə,
bir pedaqoq kimi uşaqların mütaliəsindən
razı deyiləm. Bəlkə də bu, məktəbdə proqramın
çətinliyi, uşaqların hazırlığa getməsi
səbəbindən vaxtın azlığı ilə xarakterizə
oluna bilər. Amma kitab oxumaq üçün
o vaxtı tapmaq lazımdır. Kitab insanın mənəvi
qidasıdır və o qidanı
hər zaman almaq lazımdır.
- Sizcə, şagirdlərin repetitor
yanına getməsi məktəbdə yetərincə bilik əldə edə bilməməsindənmi irəli gəlir?
- Bu gün qəbul imtahanlarında abituriyentlər müəllimlərlə
üzbəüz oturub
onların suallarını
cavablandırmır, test imtahanları
verirlər. Onu da qeyd edim ki, məsələn,
məktəbdə hansısa bir yazıçıının həyatı,
yaradıcılığı, əsərləri haqqında məlumat
veririk, amma testlərdə elə xırdalıqlar olur ki, mütləq
köməkçi lazımdır. Eyni zamanda mən o fikirdəyəm ki, əgər şagird oxumağa meyilli olmursa, onun üçün
10 repetitor da tutsan, heç bir xeyri yoxdur.
Şagirddə ilk
növbədə oxumaq həvəsi
olmalıdır. Repetitor təkrarlamaqdır
və o uşaq təkrarlayır ki, onda az
da olsa bilik
olur. Bəli, bu gün repititorluq dəb halını alıb. Bu
gün bəzi
valideynlər gəlib deyir ki,
mən uşağı repititor yanına qoya bilməmişəm,
uşaq da ağlayır ki, filankəs gedir, mən
getmirəm. Deyirəm narahat
olmayın, ötən il iki,
bir neçə il öncə də daha iki nəfər
abituriyent yüksək
balla ali məktəbə daxil olub ki, onların 4-ü də
repetitor yanına getməyib və “Prezident təqaüdü”nə layiq görülüblər. O uşaqlar öz biliyi, həvəsi ilə bu
nəticəyə nail
olublar. Bundan başqa repetitor bir qədər uşağa kömək edir, bu o
demək deyil ki, məktəblərdə dərs zəifdir.
Sadəcə testlər daim təkmilləşir və
həmin testi hazırlayanlar
kitablarda ən nəzərə çarpmayan, hətta çalışmalardan suallar
qoyurlar və bu uşaq üçün
çətin olur. Uşağın
fiziki cəhətdən vaxtı
çatmır o hazırlığı
keçməyə. İmkanlı valideynlər də
uşağını repetitor yanına qoyurlar, amma bu, oxuyan
üçün vacib
deyil. Dərsə gəlmək, müəllimə
qulaq asmaq
lazımdır. Bugünkü proqramların hamısı
uşaqları buraxılış imtahanları və qəbul
imtahanlarına hazırlayır. Məktəbdən alınan bilik başqa, repetitordan aldıqları mexaniki
test hazırlığı
başqadır.
- Bəzən məktəblərdə bugünkü
proqramların, dərs
tapşırıqlarının ağırlığından şikayətlənirlər.
Sizin buna münasibətiniz necədir?
- Mənə elə gəlir ki, proqramları bir qədər yüngülləşdirmək lazımdır. Kurrikulum düşündürür,
uşaq düşünməyə məcbur
olur, əqli cəhətdən inkişaf
edir. Amma kurrikulum, təzə proqramlar, 4, 5, 6, 10 şüurca
inkişaf etmiş,
evdə ailəsi onunla məşğul
olmuş, bağçaya
getmiş uşaqlar üçündür. Məktəbə
elə uşaqlar gəlir ki, 1-dən 10-a qədər
saya bilmirlər. Belə uşaqlar
üçün bugünkü
proqramların öhdəsindən gəlmək çox çətindir. Kurrikulum
yaxşıdır, amma uşaqlar
məktəbə hazırlıqlı, bağçadan gəlməlidir
ki, burada valideynin xüsusi rolu var. Onun
şüuru uşaqlıqdan
inkişaf etdirilməlidir.Dərs
tapşırıqlarının ağırlığına gəldikdə
isə bu düzdür,
əslində evə tapşırıq verilməməlidir. Bugünkü tələb
odur ki, keçmiş dərsə
qayıtma, təzə dərsin situasiyasını yarat. Çalışmanın, yazının çoxu sinifdə
olmalıdır. Mən o müəllimi
zəif hesab edirəm ki, evə çox çalışma, əzbərləməyə
çox mövzu verir. Uşaq qorxudan adı da əzbərləyə bilmir. Müəllim sinifdə öyrətməlidir.
- Gənc müəllimlərin peşəkarlıq
səviyyəsini necə
qiymətləndirirsiniz?
- Bizim məktəbə
BDU, Slavyan Universiteti,
ADPU-unun tələbələri
praktikaya gəlirlər.
Onlar İKT-dən istifadəni bacarırlar. Ancaq onu
da qeyd edim
ki, nazir M.Mərdanov belə bir fikir bildirdi
ki, yaxşı müəllimə yaxşı maaş
vermək lazımdır. Əgər bir sinfə müəllimin səviyyəsinə görə
40 nəfər uşaq toplaşıbsa,
demək o müəllim
daha yüksək maaş
almalıdır. Elə müəllim var
ki, maaşın miqdarından asılı
olmayaraq pis işləyəcək.
Eləsi də var ki,
yaxşı işləyəcək. Eyni zamanda müəllimliyi sevmir. Bu da
ondan irəli gəlir ki, bir vaxtlar müəllim olmaq istəyən sırf bu sahəyə
sənəd verirdi. Amma indi fərqlidir, məsələn,
abituiyent jurnalistikaya daxil olmaq istəsə
də, topladığı balı çatmadığı üçün müəllim
ixtisasına düşür
və müəllim olmaq istəmir. Ancaq indi ali məktəbə
daxil olmaq, repetitor da dəblədir.
Sadəcə, filan universiteti
bitirib adı üçün
diplom alır. Həqiqətən də elə
müəllimlər var ki,
nə məktəbi, nə uşaqları, nə də öz peşələrini
sevirlər. Həm müəllim üçün
stimul olmalıdır, həm də müəllim
bütün varlığını
məktəbə qoymalıdır. Müəllim
sevərək bu peşəni
seçməlidir, topladığı bala
görə yox. Bir vaxtlar imtahan
zamanı əgər abituriyentin danışığında deffekt
olardısa, onu qəbul
etmirdilər. O, müəyyən standartlara
cavab verməlidir. Elə müəllimlər
var ki, bəzi hərfləri
deyə bilmirlər. Çünki testlə ali məktəbə
daxil olduqları və müəllimlə üzbəüz
olmadıqları üçün onların qüsurlarını
görə bilmirlər.
Nigar
Palitra.- 2011.-
11 mart.- S. 11.