“İbtidai siniflərdə proqram
ağırdır”
Layihə çərçivəsində növbəti
müsahibimiz X.Quliyev adına 62 saylı orta məktəb-liseyin
direktoru Mətanət Cabbarlıdır:
- Ölkədə
çox əsaslı təhsil islahatları gedir. Yeni məktəblərin
tikilməsi, köhnələrinin yenidən təmir edilməsi,
həmçinin məktəblərin İKT ilə təmin
edilməsi, dövlət tərəfindən, eləcə də
Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban Əliyeva tərəfindən
“Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb” layihəsinin
uğurla həyata keçirilməsi təhsilə olan
qayğının nəticədir. Təhsilimizə olan bu
qayğının əsası ulu öndər Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulub. Bu da biz təhsil işçilərinin
daha yaxşı işləməsi üçün stimul
verir. Təhsil islahatları bizim məktəbdə də
öz əksini tapıb. 1964-cü ildən fəaliyyət
göstərən 62 saylı məktəb-lisey inşa edildiyi
dövrdən bir dəfə də olsun təmir
olunmamışdı və 671 nəfərlik korpusdur. Nəhayət,
4 il bundan öncə dövlətimizin qayğısı nəticəsində
Təhsil Nazirliyi tərəfindən məktəbimiz təmir
olundu. Burada həmçinin müasir istilik qazanxanası
tikildi və məktəbimiz istiliklə də təmin olundu.
Eləcə də yeni avadanlıqlar, masalar, kompyuterlərlə
təchiz edilib. Bu il məktəbimiz ölkədə
keçirilən müsabiqədə iştirak etdi və
ölkə başçısının sərəncamı
ilə 50 məktəbdən biri kimi bizim məktəb də
“İlin ən yaxşı məktəbi” adına layiq
görüldü. Bundan başqa məktəbimizin iki müəllimi
- riyaziyyat müəllimlərimiz T.Hümbətova və fəlsəfə
elmləri namizədi A.Hüseynov “Əməkdar müəllim”
adına layiq görülüb ki, bu da məktəbimizdə
böyük sevinclə qarşılandı. Bütün bunlar
təhsilə olan qayğıdır. Hazırda məktəbimiz
birnövbəlidir və 4 ildir ki məktəb-lisey kimi fəaliyyət
göstərir. Artıq 3 ildir ki məktəbimizdə rus
bölməsi də açılıb. Həmçinin məktəbimizin
saytı var. Bundan başqa məktəbimizin ali məktəblərə
qəbul göstəriciləri artmağa başlayıb. İnişil
2, sonra 5, ötən il 3 şagird 600-dən yuxarı balla
ölkəmizin müxtəlif ali məktəblərinə
daxil olub. 687, 665 və 615 balla Qafqaz Universitetinin dünya
iqtisadiyyatı, kompyuter mühəndisliyi və şəbəkə
mühəndisliyi fakültələrinə daxil olublar. Bundan
başqa 4 nəfər şagirdimiz Türkiyənin nüfuzlu
ali məktəblərinə qəbul olunub. Məmmədov
Seymur 665 balla eyni zamanda 3 ali məktəbə - Qafqaz Universitetinə, Ankara Hacəttəpə
Universitetinə və İstanbul Tibb Universitetinə qəbul
olunub.Vüsal Əliyev 600 balla Tibb Universiteti ilə
yanaşı İzmir Ege Universitetinə qəbul edilib. Fidan
Cabbarlı Ankara Dövlət Ortadoğu Texniki Universitetinə,
Kənan Abbasov Hacəttəpə Universiteti və İzmir
Universitetinə, Cavid Vəliyev İstanbul Bağçaşəhər
Universitetinə qəbul olunub.
- Sizin məktəbin şagirdləri Tükiyədə
ali təhsil almaq üçün birbaşa dəvət
alıb. Bu istiqamətdə iş necə qurulub?
- Bu il İstanbuldakı
Baxçaşəhər Uiversitetinin sahibkarı Ənvər
Yucelin rəhbərlik etdiyi ali təhsil ocağının
müəllim heyəti məktəbimizdə oldu. Türkiyəli
qonaqlar görüş zamanı məktəbin məzunu Vəliyev
Cavidin ötən il sözügedən universitetin Beynəlxalq
münasibətlər fakültəsinə yüksək balla qəbul
olunaraq bu müddət ərzində bir sıra uğurlar
qazandığını vurğuladılar. Məhz bu səbəbdən
Ə.Yucelin başçılıq etdiyi nümayəndə
heyəti Bakıya səfəri zamanı Cavidin məzun
olduğu məktəbdə görüş keçirməyi
qərara alıb. Məktəbdəki «Türk xalqları
ağacı» ilə tanışlıqdan sonra qonaqlara «Türk
yağıdan üzr istəməz» adlı kompozisiya
nümayiş etdirildi. Qonaqlara məktəbin şagirdlərinin
qum muncuqlarından hazırladığı Türkiyə
bayrağı hədiyyə olundu, «Balaca fidanlar» rəqs
qrupunun ifasında milli rəqslər oynanıldı.
Görüş zamanı həmçinin universitetin nəzdindəki
orta məktəbin direktoru Qaya Aydınla əməkdaşlığa
dair razılıq əldə edildi. Bu ilin mayında məktəbin
nümayəndə heyəti Türkiyəyə dəvət
olunub. Onlar bizim iki şagirdi -
Musayeva Xeyransa və Musayeva Günel bacılarını
Baxçaşəhər Universitetlərinə qəbul etdilər.
Hazırda bu şagirdlər 10-cu sinifdə təhsil
alırlar. Ə.Yucel bildirdi ki, onların 5 illik təhsil
haqlarını öz üzərinə götürür. Həmçinin
qeyd etdi ki, TN ilə razılığı əsasında bu
bursu “Heydər Əliyev təqaüdü” adlandıracaq.
Xatırladım ki, bu uşaqların 5 illik təhsil haqqı
70 min dollar təşkil edir. Məktəbimizə olan diqqət
və qayğı şagirdlərimizdə böyük maraq, həvəs
yaradır. Bütün bunlar imkan verir ki, biz əvvəlkindən
də daha yaxşı işləyək, daha yaxşı nəticələr
göstərək. Bu gün şagirdlərimiz pulsuz dərsliklərlə
təmin olunur. Beləliklə, hər bir şərait var və
şagirdlərin üzərinə ancaq yaxşı oxumaq
düşür.
- Şagirdlərin təhsilə marağını necə
qiymətləndirirsiniz?
- Mənim
fikrimcə, son illər şagirdlərin təhsilə
marağı daha çoxdur. Hətta uşaqlar hazırda
böyüklərdən də çox məlumatlıdırlar. Onu da qeyd
edim ki, 10 il öncə uşaqlar öz seçimlərini
ölkəmizdəki, ən uzağı MDB məkanındakı
ali təhsil ocaqları üzərində qururdular. Amma indi
uşaqlar müəyyən proqramlardan istifadə edərək
ABŞ, Çexiya, Türkiyə, Almaniya və dünyanın
digər inkişaf etmiş ölkələrində təhsil
alırlar. Bu da onların maraq dairəsinin daha geniş
olması, təhsilə olan marağının nəticəsidir.
- Sizcə, bu gün repetitorluq şagirdlər
üçün vacibdirmi?
- Bəzən valideynlər
belə başa düşürlər ki, şagirdlər 11
illik təhsil sistemində oxumasalar da, iki, yaxud bir il repetitor
yanına göndərmək kifayətdir. Bununla da hər
şeyi bitmiş hesab edirlər. Xeyir, bu əsla belə deyil. Repetitorluq
şagirdin orta təhsil sistemində aldığı biliyin,
savadın planlaşmış sistemli hala gətirilməsidir. Bu
yaxınlarda bizim məktəbdə kollegiya iclasında təhsil
naziri Misir Mərdanov bildirdi ki, son illərdə
aldığı məlumata görə, Türkiyə liseylərində
10-11-ci siniflərdə ancaq ali təhsil ocaqları və
olimpiadalara hazırlıq işləri gedir. Bu çox çətin
olsa da, gələn il biz bir neçə məktəbi pilot
layihəyə qoşmaq istəyirik. Mən bu fikri
alqışlayııram. Biz istəsək də, istəməsək
də, ölkəmizdə valideynlərin repetitorluğa
marağı çoxdur. Ancaq valideynlər və şagirdlər
də başa düşməlidirlər ki, orta təhsil
müddətində oxumayıb repetitor yanına gedən
şagirdlər onsuz da heç bir nəticə göstərmirlər.
- Bu gün dərs proqramlarının
ağırlığı, dərs vəsaitlərinin vəziyyəti
ilə bağlı problem varmı?
- Verilən
proqramlar ibtidai siniflərdə ağırdır. Amma
sonrakı illərdə tərtib olunan bəzi əlavə dərsliklər,
iç dəftərləri, testlər var ki, onu həm müəllim,
həm də valideyn bilməlidir ki, bu, sinifdə işlənməlidir,
evə getməməlidir. Əgər evə verilirsə,
uşaq üçün ağır olur. Dərsliklərə
gəldikdə, bir qədər qüsurlar var. İstər
çapında, istər korrekturasında bu özünü
göstərir.
- Gənc kadrların fəaliyyəti
sizi qane edirmi?
- Məktəbimizdə
çalışan gənc kadrlar var və çox
güclü potensiala malikdirlər. Onlar təcrübəli
müəllimlərin dərslərində iştirak edirlər,
dəyirmi masalar keçirirlər, onlardan məsləhət
alırlar. Elm bir başqadır, təcrübə
başqadır. Onların keçdiyi dərsləri biz
müzakirə edirik, harada səhv varsa, qeyd edirik və təcrübəli
müəllimlərimiz onlara yaxından kömək edirlər.
Bizim gənc və Əməkdar müəllim, fəlsəfə elmləri namizədi
Anar Hüseynov riyaziyyatçıdır və ölkəmizdə
ilk dəfə “riyaziyyatçı.az” portalının müəllifidir.
Gənc müəlimlərimiz onun dərslərində
çox iştirak edirlər və ondan məsləhətlər
alırlar, təcrübəsindən bəhrələnirlər.
Biz gənc kadrlara yaxından kömək etməklə
düzgün istiqamətləndiririk. Onların fəaliyyəti
bizi qane edir.
- Bu gün məktəblərdə
valideyn-məktəb əməkdaşlığına müxtəlif
cür yanaşırlar. Siz bunu necə qiymətləndirirsiniz?
-
Bütün müəllim kollektivimiz valideynlərdən
çox razıdır. Məktəbdə ildə üç
dəfə valideyn iclası keçirilir. Bu iclas keçirilmədən
öncə valideynlərə anket sorğusu paylayırıq.
Bu iclaslarımız bədii proqramla keçir. Orada şagirlərimizin
təqdimatları olur, son üç ayda görülən
işlər slayd şəklində nümayiş olunur. Mən
valideynlərə hesabat verirəm. Bizim valideynlərin
sırasında çox xeyriyyəçi valideynlər var ki,
məktəbin işinə yaxından kömək edirlər.
İclasda bizim xeyriyyəçi valideynlərimiz
mükafatlandırılır. Qeyd edim ki, məktəbin
qazanxanası dövlət tərəfindən təmir olunana
qədər bu qazanxana valideynlərin köməyi ilə
tikilib. 4 mərtəbəli məktəb binasının
jalyüzlə təmin olunması, sinif otaqlarının
kameralaşdırılması, akt zalında müasir səs
qurğularının quraşdırılması valideynlərimizin
dəstəyi sayəsində reallaşıb. Həmçinin
son iki ildə məktəbimizə şagird axını
çoxdur, hətta bu il əlavə 4 əlavə sinif
açdıq və hazırda min şagirdimiz var ki, bu siniflərin
açılmasında da valideynlər iştirak edib. Mən
fürsətdən istifadə edib kollektivimizin adından
valideynlərə öz təşəkkürümü
bildirirəm və onların qarşısında baş əyirəm.
Bizə valideynlərin köməyi “Valideyn komitələri”nin
vasitəsilə olur. Orada hər bir manatın hesabatı
aparılır. Valideyn öz xeyriyyəçiliyinin nəticəsini
gördükdə məmnuniyyətlə kömək edir və
o bilir ki, bu, onun balaları üçün edilir.
Dünyanın hər bir yerində valideyn assosiasiyaları var.
- Məktəblərdə vahid məktəbli geyiminin
tətbiqinin bəzən o qədər də önəmli
olmadığını düşünənlər var.
- Bizim məktəb-lisey
öz məktəbli formasını təqdim etmişdi. Lakin
bu ildən bütün məktəblərin vahid formaya
keçməsi ilə bağlı artıq biz də bu
formanı tətbiq etmişik. Nəinki şagirdlər, mən
istərdim ki, müəllimlər üçün də
vahid forma olsun. Klassik, gözəl
rəngdə bir geyim olsa, yaxşı olar. Müəllimin
xarici görkəmi şagirdə təsir etməlidir. Müəllimin
geyimi ciddi olmalıdır. Müəllim sinifə şalvarda,
toy libasında daxil olmamalıdır. O, sinifə daxil olanda
şagirdin gözü onun geyimində, bəzək əşyasında
olmamalıdır. Şagirdlərə gəldikdə isə
onların arasında imkanlısı da, imkansızı da,
qaçqın, şəhid ailəsi olan da var. Şagirdlərin
geyimi bir-birindən seçilməməlidir və təbəqələşmə
görünməməlidir.
- Hansı tədbirləri reallaşdırmaq istərdiniz
və hansı yeni təkliflər irəli sürərdiniz?
- Məktəbimizdə
tez-tez tədbirlər keçirilir. M.F.Axundovun
yaradıcılığına müraciət etmişik. Həmçinin
C.Cabbarlının yaradıcılığı ilə
bağlı təşkil etdiyimiz tədbirə ədibin ailəsini
dəvət etmişik. Eləcə də Mir Cəlal
Paşayevə həsr etdiyimiz tədbirə onun ailə
üzvlərini dəvət etmişik. Dahi bəstəkarımız
Ü.Hacıbəyovun yaradıcılığına ibtidai
siniflərimiz ingilis dilində müraciət edib. Ekologiya və
narkomaniya ilə bağlı dövlət proqramları çərçivəsində
tədbirlər təşkil etmişik. Eləcə də
“Gül bayramı”, 28 May Respublika Günü və digər tədbirlər
reallaşdırmışıq ki, gələcəkdə də
reallaşdırmağı nəzərdə tutmuşuq. Məktəbimizi
bu il “elektron layihə”yə qoşmaq niyyətindəyik.
Artıq bizdə 10 aydır ki, bu istiqamətdə kurslar
keçilir. Planlaşdırırıq ki, aprel ayının
sonunda, mayın əvvəllərində 7 “elektron dərs”in,
4-ü ibtidai, 3-ü isə yuxarı siniflərdə tətbiqi
ilə bağlı hazırlıq gedir. Mən istərdim ki, ən
azı ildə bir dəfə məktəb rəhbərinə
icazə verilsin ki, müəllimləri şəffaf bir test
yoxlamasından keçirsin. Bu, çox yaxşıdır və
müəllim də üzərində məsuliyyət hiss edərdi.
Bundan başqa istərdim ki, gələcəkdə məktəblərin
özlərinin büdcəsi olsun. Məktəbimizə
axın çox olduğu üçün yer
çatışmalığı yaranıb. İstərdik
ki, Təhsil Nazirliyi tərəfindən məktəbimizdə
yeni korpusun tikilməsinə yardım edilsin.
Nigar
Palitra.- 2011.- 16 mart.- S. 6.