“Təhsil
sahəsində beynəlxalq əlaqələrimiz
ölkəmizin milli maraqlarına və
mənafeyinə müvafiq olaraq
qurulub”
Müsahibimiz Milli
Məclisin üzvü, Bakı Slavyan Universitetinin prorektoru Sahibə Qafarovadır:
- Sahibə xanım, son illər Azərbaycanda həyata keçirilən
təhsil islahatlarının
mühüm tərkib
hissələrindən biri
beynəlxalq əməkdaşlığın
genişləndirilməsi, ölkə
təhsilinin mütərəqqi
təhsil ənənələrini
mənimsəməsi və
tətbiq etməsinə
yönəlmiş addımlardır.
İstərdik ilk olaraq bu istiqamətdə görülən
işlərlə bağlı
sizin mövqeyini öyrənək.
- Müstəqilliyini əldə
etdikdən sonra ictimai həyatın bütün sahələrində
dərin transformasiya mərhələsinə daxil
olmuş respublikamızda
ilkin dövrlərdən
bu prosesin elmi-metodiki istiqamətlərini
işləyib hazırlayan
və həyata keçirən kadrlara kəskin tələbat yaranmışdı. Nəzərə
alsaq ki, bu proses eyni
zamanda ölkəmizin qloballaşan
dünyaya inteqrasiyası ilə paralel həyata keçirilir,
onda bu kadrlar
qarşısında nə qədər yüksək
tələblər qoyulduğu özünü daha
açıq şəkildə büruzə verir.
Belə bir səraitdə
ölkəmizin müasir
tələblərə cavab verə
biləcək kadrlara olan
ehtiyacını ödəmək üçün
bütün təhsil qurumlarının
üzərinə çox böyük
vəzifələr düşürdü.
Buraya təhsilin bütün
pillələrində yerləşən təhsil
müəssisələri aid olsa da, xüsusilə qeyd etməliyik ki,
yüksək hazırlıqlı mütəxəssislərin
formalasmasında ali təhsilin və ali təhsil müəssisələrinin rolu müstəsnadır. Azərbaycanın
müstəqil dövlət kimi
tanınmasında, digər dövlətlərlə
münasibətlərinin yüksəlməsində təhsil
sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığın xüsusi əhəmiyyəti var.
Azərbaycanda təhsil sahəsində beynəlxalq
əlaqələr ölkəmizin milli
maraqlarına və mənafeyinə müvafiq
olaraq qurulub. Bilirsiniz ki, Azərbaycan öz müstəqilliyini əldə
etdikdən sonra dünyanın bir çox
ölkələri ilə təhsil sahəsində
yaradılmış səmərəli
əməkdaşlıq əlaqələri xeyli
genişlənib. Bu gün
Təhsil Nazirliyi dünyanın 30-dək
dövləti ilə təhsil əlaqələri yaradıb. Belə ki, hazırda ABŞ, Fransa, Böyük Britaniya, Almaniya, Rusiya, Çin, Yaponiya, İsrail,
Cənubi Koreya, Səudiyyə
Ərəbistanı, Türkiyə, İran,
Misir, Pakistan, Ukrayna, Gürcüstan, Çexiya, Slovakiya, Avstriya, Qazaxıstan, Özbəkistan,
Rumıniya, Latviya, Belarus,
Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri, Küveyt, Tacikistan və sair kimi
ölkələrlə birbaşa təhsil
əlaqələri mövcuddur. Həmin
ölkələrlə beynəlxalq
əməkdaşlığımız Azərbaycanın milli maraqlarına və ölkə Prezidenti tərəfindən müəyyən
olunmuş xarici
siyasət strategiyasına uyğun
həyata keçirilir.
- Beynəlxalq
əməkdaşlıq əsasən hansı istiqamətləri
əhatə edir?
- Beynəlxalq əməkdaşlıqda bir sıra hədəflər
müəyyənləşdirilib. Başlıca
məqsədimiz təhsil sahəsində beynəlxalq proqram və layihələrin
reallaşdırılması prosesində beynəlxalq
təşkilatlarla əməkdaşlığı daha da
genişləndirmək, ölkəmizdə təhsilin
keyfiyyətini, bu sahədə mövcud olan hüquqi bazanı Avropa
standartalarına uyğunlaşdırmaqdır. Bundan başqa müxtəlif təhsil
mübadilə proqramlarını həyata keçirən
təşkilat və digər donor
qurumların təqaüdləri və təbii ki, dövlət xətti ilə, yəni
təhsil sahəsində əməkdaşlıq haqqında
ikitərəfli razılaşmalar əsasında Azərbaycan
vətəndaşları üçün
ayrılan təqaüdlər hesabına xaricdə təhsil alan tələbələrimizin sayının
artırılması istiqamətində də mühüm
nailiyyətlər qazanılıb. Bilirsiniz
ki, bu barədə
həm də Dövlət Proqramı təsdiq olunub
ki, bu da
həm təhsil ictimaiyyəti tərəfindən, həm
də bütün ölkə
vətəndaşları tərəfindən yüksək
qiymətləndirilir.
- Yeri gəlmişkən, sizin də qeyd etdiyiniz
kimi, tələbələrimizin
müxtəlif ölkələrdə
təhsil almağa göndərilməsi ilə
bağlı «2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə
təhsili üzrə
Dövlət Proqramı»
qəbul edilib və hazırda bu proqram icra
olunmaqdadır. Siz
bu proqramın əhəmiyyətini
necə qiymətləndirirsiniz?
- Təbii ki, mən də bu Dövlət Proqramının icra olunmasını çox əhəmiyyətli bir məsələ hesab edirəm və bu addımın həm dövlətimizin bu gününə, həm də gələcəyinə hesablanmış
addım olduğunu düşünürəm. Necə ki, 1970-80-ci
illərdə ulu öndər Heydər
Əliyevin ölkəmizə rəhbərlik etdiyi
dövrlərdə SSRİ-nin ən qabaqcıl
universitetlərinə təhsil almaq üçün göndərilən
tələbələr bu gün
Azərbaycan dövlətinin möhkəmlənməsində,
inkişafında fəal rol oynayırlar,
bu gün xaricə
təhsil almağa göndərilən
hər bir gəncimiz də sabah dövlətimizə xidmət edən
bacarıqlı, müasir biliklərə
yiyələnmiş kadrlar olacaqlar.
Eyni zamanda çox müsbət haldır ki,
dövlət bu kadrların
ölkəmizdə müvafiq
sahələrdə işlə təmin olunmasına da təminat verir. Bu o deməkdir ki, dövlət bu gənc
kadrların potensialından faydalanmaqda,
onların xalqımıza, dövlətimizə peşəkar
xidmət etməsində maraqlıdır.
- Bu
gün təkcə azərbaycanlı
tələbələr xaricdə təhsil almağa
göndərilmirlər. Eyni zamanda bir çox
ölkələrdən də əcnəbi
tələbələr təhsil almaq üçün məhz Azərbaycanın ali məktəblərini seçirlər. Sizin bu
məsələyə münasibətiniz necədir?
- Müasir dövrümüzdə
beynəlxalq əlaqələrin
vacib istiqamətlərindən
biri ali
məktəblərə əcnəbi
tələbələrin cəlbidir.
Təsadüfi deyil ki, universitetlərin reytinqi
müəyyənləşdirilərkən əsas
göstəricilərdən biri orada təhsil alan
əcnəbi tələbələrin sayıdır.
Əcnəbi tələbələr əlavə maliyyə
mənbəyi olmaqla yanaşı
universitetlərdə mədəniyyətlərin
rəngarəngliyi ilə fərqlənən intellektual mühitin
yaranmasına kömək edir. Bu isə bütün dünyada inkişaf,
yaradıcı və yenilikçi
fəaliyyətin əsasını təşkil edir. Eyni zamanda
bu prosesdə ölkələr arasında
əlaqələr, o cümlədən
təhsil əlaqələri formalaşır. Təhlil
göstərir ki, dünyanın ən
yaxşı universitetlərinin reytinq
cədvəlində ön yerləri tutan ali təhsil
müəssisələrində tələbələrin böyük əksəriyyətini məhz
əcnəbi tələbələr təşkil edir. Bu gün Azərbaycanda əcnəbi
tələbələrin təhsili Təhsil Nazirliyinin
beynəlxalq əlaqələrinin prioritet
istiqamətlərindən birinə çevrilib.
Xarici ölkə
vətəndaşlarının təhsilə cəlb
olunması ilə bağlı beynəlxalq təcrübə
göstərir ki, bu
sahədə kifayət qədər ciddi
rəqabət mövcuddur. Hər
bir ölkənin ali
məktəbləri daha çox
əcnəbi tələbənin cəlb olunmasında
maraqlıdırlar.İkitərəfli razılaşmalar
əsasında təqaüdlər hesabına təhsil alan tələbələr istisna
olmaqla əcnəbi
vətəndaşların böyük
əksəriyyəti fərdi müqavilə
əsasında ödənişli yolla
təhsil alırlar. Bu isə ali məktəblərin büdcəsinə öz müsbət təsirini göstərir. Daha böyük maraq ölkənin və xalqın
mədəniyyətinin, dilinin,
mənəvi dəyərlərinin xarici
ölkələrdə potensial
daşıyıcılarının yetişdirilməsidir. Odur ki, Azərbaycanda
təhsil alan əcnəbi
vətəndaşların sayının artmasını
yalnız təqdirəlayiq hal kimi dəyərləndirmək lazımdır.
-
Çalışdığınız ali
məktəbdə bu əlaqələr
necə qurulub?
- Yarandığı gündən
Bakı Slavyan Universitetinin (BSU) beynəlxalq
əlaqələri sürətlə
inkişaf etməkdədir.
Bu
dövrdə xarici ölkələrin bir çox qabaqcıl
təhsil və elm mərkəzləri
ilə əlaqələr qurulub,
əməkdaşlığa başlanılıb.
Əməkdaşlıq universitetlər arasında bağlanılmış
müqavilələr əsasında qurulur,
müəllim və tələbələrin mübadiləsi,
müştərək elmi
araşdırmalar, müəllimlərin ixtisasartırması, informasiya və elmi-metodik
ədəbiyyat mübadiləsi kimi
sahələri əhatə edir. Universitet Rusiya, Ukrayna, Bolqarıstan, Çexiya,
Polşa, Slovakiya, Fransa, Türkiyə, Yunanıstan, Rumıniya
və digər ölkələrin nüfuzlu
ali təhsil müəssisələri
ilə sıx münasibətlər yaradıb. BSU
həmçinin bir sıra beynəlxalq
təşkilatların, o
cümlədən Beynəlxalq Kadr
Akademiyasının, Qara Dəniz
Hövzəsi Universitetləri Assosiasiyasının, Rus Dili və
Ədəbiyyatı Müəllimlərinin Beynəlxalq
Assosiasıyasının (MAPRƏL) “Regionşünaslıq”
və “Beynəlxalq münasibətlər”
istiqamətləri üzrə Rusiya
Federasiyası Ali məktəbləri
Tədris-Metodiki birliklərinin üzvüdür.
Tələbələr MDB və Avropa
ölkələrində təcrübə keçir
və təhsillərini davam etdirirlər.
BSU-nun bir qrup tələbəsi Kiyev
şəhərindəki
Heydər Əliyev adına Sosial
Elmlər İnstitutunda təhsillərini davam etdirir. BSU-da isə Türkiyə, İran,
Çin, Ukrayna, Rusiya, Gürcüstan,
Türkmənistan, Koreya və digər
ölkələrin vətəndaşları təhsil
alır. Bir sıra məzunlarımız Polşada,
Varşava Universitetinin
magistraturasında təhsillərini davam
etdirirlər.BSU-da 2000-ci ildə yaradılmış
"Səfir saatı" klubunda Ukrayna, Rumıniya, İsrail,
Bolqarıstan, Polşa, Yunanıstan, İran, Fransa, Yaponiya, ABŞ, Böyük
Britaniya, Çin
və digər dövlətlərin Azərbaycandakı
səfirləri ilə görüşlər
təşkil olunub. Ənənəvi olaraq səfirlər öz
ölkələrinin mədəniyyəti, tarixi,
iqtisadiyyatı və digər mövzulara aid məruzələrlə çıxış
edirlər. Universitetin beynəlxalq
əlaqələrinin genişlənməsində xarici ölkələrin dövlət, elm və mədəniyyət xadimləri
ilə keçirilən görüşlərin böyük əhəmiyyəti var. Bunlardan Rus Dilinin
İnkişafı Mərkəzinin prezidenti
L.A.Putina, Rusiya
Dövlət Dumasının sədri G.N.Seleznyov,
Ukrayna Ali
Radasının sədri V.M.Litvin,
Ukraynanın dövlət katibi Y.A.Sergeyev, Rusiya
Federasiyasının təhsil naziri V.M.Filippov və xarici
işlər naziri S.V.Lavrov, Ukrayna mədəniyyət naziri
Y.Boqutski, Ukraynanın xarici
işlər naziri A.Zlenko,
Yunanıstanın xarici işlər nazirinin müavini İ.Maqriotis, Sverdlovsk
vilayətinin qubernatoru E.E.Rossel,
Moskva şəhərinin I vitse-meri
L.İ.Şvetsova, Rumıniya "Ovidius" Universitetinin rektoru, professor A.Bavari, Sofiya Universitetinin rektoru B.Biolçev və
digərləri ilə görüşləri qeyd etmək olar.BSU-da Rusiya, Ukrayna, Yunanıstan,
Türkiyə, Bolqarıstan tədris-mədəniyyət mərkəzləri, İngilis Dili
Müəllimləri Assosiasiyasının ofisi,
Fransız dili kabineti
fəaliyyət göstərir. Beynəlxalq əlaqələr
şöbəsinin iştirakı ilə müxtəlif seminar və konfranslar keçirilir. Bunların
arasında "Xarici ölkələrin ali təhsil məktəbləri ilə
əlaqələr", "Avropa
Şurası və Avropa Komissiyası
arasında əməkdaşlıq", "Müasir
cəmiyyətdə barışıq,
qarşılıqlı anlaşma və dözümlülük tendensiyalarının
möhkəmləndirilməsi məqsədilə orta məktəblərdə tarixin tədrisində yeni
yanaşmalar" mövzularında konfrans və seminarları qeyd
etmək olar.
Anar Miriyev
Palitra.- 2011.- 18 mart.- S.
7.