«Ciddi elmi araşdırmalara ehtiyac
var»
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz Prezident yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının dissertantı Miraqil Seyidzadədir:
- Son
vaxtlar ən müxtəlif səviyyələrdə elmin, təhsilin
inkişaf perspektivləri, mövcud problemlərin aradan
qaldırılması ilə bağlı müzakirələr
aparılır, təkliflər səsləndirilir. Bunun
özü çox mühüm məsələdir. Deməli,
bu sahənin inkişaf etməsinin vacib olduğu bilinir, problemlər
dilə gətirilir, müzakirələr aparılır. Ən
əsası da odur ki, bu müzakirələrdə dövlətimiz
özü maraqlıdır. Bu gün Azərbaycanda çox
böyük inkişaf müşahidə olunur. Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən inkişaf etmiş dövlət
sayılır və ölkəmizdə demək olar ki,
bütün sahələrdə dəyişiklik
özünü göstərir, yenidənqurma aparılır,
islahatlar həyata keçirilir. Sözsüz ki, elm və təhsil
bu ümumi inkişafdan geri qala bilməz, əksinə, bu
inkişafın lokomotivi olmalıdır. Çünki dövlətimiz
də yaxşı bilir ki, inkişafı daha dayanıqlı
etmək üçün onun elmi əsaslarını qurmaq
lazımdır. Bunun üçün elmin inkişafı vacibdir.
Azərbaycanın dövlət başçısı bu
gerçəyi çox yaxşı bildiyi üçün
elmin inkişafını daim diqqət mərkəzində
saxlayır. Yeni elmi-tədqiqat mərkəzlərinin
açılması, universitetlərin maddi-texniki
bazasının gücləndirilməsi, yeni korpusların
istifadəyə verilməsi dövlətin elm sahəsi ilə
bağlı siyasəti prioritet hesab etdiyini göstərir. Elm
sahəsinə büdcədən ayrılan vəsaitin ildən-ilə
artırılması bu inkişafın təmin edilməsində
mühüm amildir. Bu sahədəki qanunvericilik bazası da təkmilləşdirilir,
yeni qanunlar qəbul edilir. AMEA-nın son toplantısında
dövlət başçısının iştirakı və
orada etdiyi çıxış elm sahəsinin
inkişafında yeni mərhələ açıb. Həmin
toplantıda dövlət başçısı elmin
inkişafının dövlət üçün nə qədər
vacib olduğunu bəyan etdi. Eyni zamanda hansı sahələrin
inkişafının önəmli olduğunu, hansı sahələrdə
elmi-tədqiqat işinin aparılmasının daha
böyük əhəmiyyət
daşıdığını qeyd etdi. Yəni dövlət
başçısı bir növ elm adamları
üçün əsas prioritetləri göstərərək
inkişaf proqramını elan etdi. Təhsilimizin, elmimizin inkişafı
üçün dövlət tərəfindən lazım
olan bütün dəstəyin verildiyini və bundan sonra da
veriləcəyini vurğuladı. İndi qalır elm
adamlarımızın bu proqram əsasında işlərini
qurması.
- Bu sahədə əsas problemlər
hansılardır?
- Elm
adamlarının əsas şikayəti həmişə əməkhaqqının
azlığından olur. Doğrudan da, alimlərimiz
yaxşı təmin olunsalar, lazımi səviyyədə əməkhaqqı
alsalar, diqqətlərini daha çox elmə ayırarlar. Amma
yavaş-yavaş bu problem aradan qalxmaqdadır və mən
ümid edirəm ki, çox yaxın gələcəkdə
bu problem tamamilə həllini tapacaq. Dövlət
başçısının sərəncamları ilə
artıq AMEA sistemində çalışanların əməkhaqları
artırılıb. Həkimlər və müəllimlərin
dövlət qulluqçusu sayılması ilə bağlı
sərəncam onların əməkhaqlarının
artmasına da səbəb olacaq. Elmi-tədqiqat
institutlarının maddi-texniki bazasının zəif
olması və ya köhnəlməsi də müəyyən
problemlər yaradırdı. Artıq bu istiqamətdə ciddi
addımlar atılmağa başlanılıb. Elmi-tədqiqat
institutlarının maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi
elmi araşdırmaların yüksək səviyyədə
aparılmasını təmin edəcək. Ümumiyyətlə,
elm sahəsindəki problemləri qeyd edərkən onları
müxtəlif sahələrə bölmək olar. Ən əsası
odur ki, bu problemlərin aradan qaldırılması
üçün artıq dövlət tərəfindən
konkret işlər görülür, dövlət
başçısı ortaya konkret iradə qoyub. Problemlərin
həllinə ilk mərhələdən başlayıb tədricən
daha da böyütmək lazımdır. Yəni problemlərin
həlli məktəbdən başlayaraq ali təhsilə,
akademik təhsilə qədər davam etdirilməlidir.
İşin bu şəkildə qurulması problemlərin həllində
ciddi dönüş yaranmasına gətirib çıxaracaq.
Fikrimcə, əsas problemlərdən biri elmi-tədqiqat
işlərinin aparılması ilə bağlıdır.
Ciddi şəkildə araşdırmanın
aparıldığı, yeni sözün deyildiyi elmi
araşdırmalara ehtiyac var. Bir müddət əvvəl bizdə
elə idi ki, elmi-tədqiqat işləri başdansovdu şəkildə
həyata keçirilirdi. Eyni mövzularla bağlı demək
olar ki eyni fikirlərin yer aldığı, təkrarçılığın
olduğu elmi işlər, namizədlik dissertasiyaları
yazılırdı. Belə işlərin aparılması kimə,
nəyə lazımdır? Belə işlərin elmin
inkişafına heç bir xeyri yoxdur. Çox
şükür ki, indi dövlətin bu sahəyə
müdaxiləsi sayəsində bunun qarşısı
alındı. Bu sahədə ciddi nizam-intizamın olması
çox vacibdir. Elmi işlər üçün
mövzuların seçilməsi, istiqamətlərin müəyyən
edilməsi, araşdırmaların aparılması ciddi
müzakirədən keçməlidir. Bu gün Azərbaycan
iqtisadi inkişaf tempinə görə dünyada lider dövlətdir.
Ölkəmizdə həyata keçirilən iqtisadi islahatlar
və əldə edilən müsbət nəticələr əsasında
iqtisadi inkişafın Azərbaycan modeli yaranıb və beynəlxalq
institutlar bu modeli nümunə kimi təqdim edirlər. Bəs
görəsən, bizdə bu inkişaf modelinin hərtərəfli
araşdırılması aparılırmı? Bunu ilk növbədə
biz etməliyik, bizim alimlərimiz iqtisadi
inkişafımızı elmi cəhətdən
araşdırmalı və onu dünyaya təqdim etməlidir.
Elmi araşdırmalar, dissertasiya və doktorluq elmi işləri
elə səviyyədə yazılmalıdır ki, xarici
jurnallarda da yayılsın və mövzu ətrafında ciddi
elmi müzakirə aparılsın. Fikrimcə, bu sahədə
son vaxtlar ciddi addımlar atılır və müsbət nəticələr
olacaq. Digər problem kimi ali məktəblərimizdə verilən
təhsilin keyfiyyət məsələsini qeyd etmək olar.
Ali məktəbi bitirən şəxs təhsil
aldığı ixtisas üzrə hazır mütəxəssis
olmalıdır. Təəssüf ki, çox vaxt belə
olmur. Tələbələrin əksəriyyəti ancaq 4 ili
başa vurub diplom almağı düşünür. Amma
bununla uzağa getmək mümkün olmayacaq. Dövr daha həmin
dövr deyil. Sadəcə diplomla heç nəyə nail olmaq
mümkün deyil. Diplomun arxasında gərək savadın, təhsilin
olsun ki, çalışdığın sahədə
özünü doğrulda biləsən. Tələbənin
oxumağa marağını artırmaq lazımdır. Bolonya
sisteminə qoşulmuşuq və bu sistemin çox müsbət
tərəfləri var. Bu sistemin detalları tam tətbiq
olunduqca, daha geniş yayıldıqca müəyyən problemlər
avtomatik olaraq aradan qalxacaq.
- Gənclərin təhsilə
marağını artırmaq üçün nə etmək
lazımdır?
- Təhsilin
inkişaf etməsi dövlətin, millətin inkişafı
üçün son dərəcə mühüm məsələdir.
Gələcəyimiz bu gün şagirdlərə, tələbələrə
verilən təhsildən asılıdır. Əgər təhsilimizi
müsir dövrün tələblərinə uyğun
qurmasaq, gələcəkdə bununla bağlı çoxlu
problemlər yaşaya bilərik. Dövlətin inkişafı
təhsildən çox asılıdır. Mənə elə
gəlir ki, gənclərlə bağlı 2011-2015-ci illəri
əhatə edəcək Dövlət Proqramının
hazırlanması ilə bağlı imzalanan sərəncam bu
sahədə genişmiqyaslı işlərin həyata
keçiriləcəyini göstərir. Dövlət
başçısı bu yaxınlarda ölkənin fəal gənclərini
qəbul etdi və həmin qəbulda gəncləri
maraqlandıran məsələləri, problemləri
onların öz dilindən dinlədi. Bunlar isə dövlət
başçısının Azərbaycan gəncliyinə nə
qədər diqqət ayırdığını göstərir.
Ümumiyyətlə, dövlətimiz daim gəncləri diqqət
mərkəzində saxlayır. Yüzlərlə gəncin
dünyanın nüfuzlu ali məktəblərinə təhsil
almağa göndərilməsi respublikamızın gələcəyinə
dövlətin yatırdığı sərmayədir.
Dövlət gəncliyin yaxşı təhsil alması, vətənpərvər
ruhda böyüməsi, problemlərinin həll olunması
üçün lazım olan bütün addımları
atır. Hazırda Azərbaycanın həm respublika daxilindəki,
həm də xarici dövlətlərin nüfuzlu elm və təhsil
müəssisələrindəki peşəkar gənc kadr
ordusu müasir dünyanın elmi, texniki və mədəni tərəqqisinin
ölkəmizə transfer olunmasının əsas
bazasıdır. Bu gün gənclər üçün
yaradılmış ən böyük imkanlardan biri də
dövlət qulluğuna qəbulun test üsulu ilə
aparılmasıdır. Bu yolla müasir düşüncəli
Azərbaycan gəncliyinin dövlət quruculuğu və onun
idarə olunması prosesində yaxından iştirak etməsinə
münbit şərait yaradılır. Müasir dövrün
başlıca göstəricisi olan elmi-texniki tərəqqinin
gənclərin düşüncə tərzinin
formalaşmasına göstərdiyi təsir də olduqca
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Azərbaycan gəncləri
bu prosesdən lazımınca yararlanmalı, dövrün tələblərinə
uyğun bilik və bacarıqlara yiyələnməlidirlər.
Azərbaycan gənclərinin yeni düşüncə tərzinin
formalaşmasında azərbaycançılıq ideyasına
da xüsusi yer verilməlidir. Bu ideyanın əsasında
dayanan əsas prinsiplər - vətənə sədaqət,
tariximizin öyrənilməsi, milli-mənəvi və maddi dəyərlərimizin
qorunması və onlara hörmət, dilimizə, dinimizə
hörmət, vətənpərvərlik və s. gənclərin
həyat tərzinə çevrilməlidir. Bütün
bunlarla yanaşı gənclər ümumbəşəri dəyərləri
də mənimsəməli və xalqımızın mənəvi
xəzinəsini daha da zənginləşdirməlidirlər.
İlk növbədə Azərbaycanın vahid təhsil modeli
formalaşdırılmalı, Bolonya prosesinin komponentləri tətbiq
olunmalıdır. Xarici ölkələrlə təhsil sahəsində
müəllim-tələbə mübadiləsini gücləndirmək
lazımdır. Azərbaycan universitetlərinin istər
maddi-texniki təchizatını, istərsə də təhsilinin
səviyyəsini elə dərəcəyə
çatdırmaq lazımdır ki, təkcə biz xaricə
müəllim və tələbələrimizi göndərməyək,
eyni zamanda xarici ölkələrin müəllim və tələbələri
də bizim universitetlərə gəlsinlər. Bu həm də
ali təhsil müəssisələrinin maliyyə təminatının
yaxşılaşmasına təsir göstərər.
Anar Miriyev
Palitra.-2011.-27 may.-S.11