Ölkədə
çay turizminin tətbiqinə
ehtiyac var
Azərbaycanda Regional
İnkişaf Mərkəzi (ARIM) tərəfindən
“Azərbaycanda qeyri-ənənəvi turizm
sahələrinin inkişafı”
mövzusunda təqdimat keçirildi. 2011-ci ilin
ölkədə “Turizm ili”
elan edilməsinin çox
mühüm amil olduğunu deyən ARIM-nin
sədri Çingiz İsmayılov bildirdi ki, dövlət
tərəfindən Azərbaycanda qeyri-neft
sektorunun inkişafına xüsusi
diqqət yetirilir.
Turizm isə qeyri-neft sektorunda ən mühüm sahələrdən birinə çevrilə bilər. Şahdağ Qış-Yay Turizm Kompleksinə dövlət tərəfindən böyük investisiya ayrıldığını deyən mərkəzin rəhbəri bu sektorun inkişafında uğurların davam etdirilməsinin və bu məqsədlə mövcud problemlərin həll olunmasının vacibliyini bildirdi. Bu istiqamətlərdə hansı imkanlardan istifadə edilməlidir? Ç.İsmayılovun sözlərinə görə, elə ölkələr var ki, onlarda iqtisadi turizm formalaşıb və iqtisadiyyatdakı gəlirin 70 faizdən çoxunu turizmdən gələn gəlir təşkil edir: “Ümumdünya İqtisadi Forumu tərəfindən hər il müxtəlif sahələrdə rəqabət reytinqinin cədvəli açıqlanır. MDB ölkələri içərisində Azərbaycan 3-cü yerdədir. Ümumilikdə isə turizmdə Ermənistandan əvvəldə qərar tutsa da ölkəmizin daha da ön sıralara irəliləməsi üçün çox çalışmaq lazımdır. Ötən il Azərbaycandan Gürcüstana yarım milyon turist gedib ki, məqsədimiz turistləri ölkəmizə cəlb etməkdir. Bakı-Türkiyə aviareysi ilə bağlı qiymətlər artırılmışdı. Gərək elə mexanizm yaradaq ki, hamı buraya gəlsin”. Mərkəz sədrinin sözlərinə görə, dünyada bir sıra turizm növləri var ki, onların Azərbaycanda tətbiqinə ehtiyac var: “Bizim məşhur turizm firmaları hansı təkliflər edir? Çox az sayda təkliflər irəli sürürlər. Biz müxtəlifliklərdən istifadə etməliyik. Bu gün əsas maraq dağ rayonlarına yönəldilsə də, Aran rayonlarında turizm yoxdur. Azərbaycanda 906 km uzunluğunda Kür çayı var. Dünyada istifadə olunan çay turizmini tətbiq edə bilərik. Ölkəmizdəki turizm şirkətləri çay turizmindən istifadə etmir. Eləcə də Aranda əhali turizmlə məşğul olarsa, bu, yeni iş yerlərinin açılması deməkdir. Eyni zamanda gəmilərin hərəkəti olarsa orada lil toplanmasının qarşısı alınar ki, bu da çayların daşmasını əngəlləyər. Bundan başqa Şirvanda bostançılıq var, kənd təsərrüfatı inkişaf edir. Əhalinin məşğuliyyəti ilə bağlı müxtəlif imkanlardan istifadə etmək lazımdır. 1960-cı illərdə gəmiylə səyahət mümkün olub. Çay turizminin inkişafı balıqçılığın inkişafına kömək edər. Bu gün bir sıra tanınmış turizm ölkələrinə turistlər məhz bu turizm növü ilə bağlı səyahət edir. Bizdə balıq ovu ildən-ilə azalır və çaylarda çöküntülərin artması balığın dənizdən çaya daxil olmasına imkan vermir. Ötən il biz aqroturizmlə bağlı layihə həyata keçirdik. Bu gün artıq bu sahədə bir qədər artım var. Amma bu sahə yenə də inkişaf etdirilməlidir. Eləcə də ada turizminin inkişafına ehtiyac var”. O da vurğulandı ki, ölkədə turizmlə bağlı kiçik obyektlərin sayının çoxluğu ilə yanaşı rəqabət olmalıdır. Ç.İsmayılovun sözlərinə görə, eyni zamanda hər bölgənin brendini yarada bilərik: “Məsələn, Lənkəran çay, Quba alma, Göyçay nar məhsulu ilə brend yarada bilər. Bu turizmə əlavə təkanverici amil ola bilər. Məsələn, İngiltərə kəndlərinin birində köhnə bir körpü həmin ərazinin brendi kimi təqdim olunur. Biz birinci öz vətənimizdə kiçik və orta sahibkarlığın inkişafına kömək etməliyik. Biz 8 kənddə sorğu keçirdik ki, iştirakçıların 90 faizi çay turizm ilə məşğul olmaq istəyir. Biz bununla bağlı Sahibkarlığa Kömək Milli Fonduna məktub ünvanlayacağıq ki, çay turizmi ölkədə prioritet olsun və bununla bağlı sahibkarlara kömək edilsin”.
Qeyri-ənənəvi
turizmlə bağlı elmi işlər
yazılmalıdır Azərbaycan
Turizm Assosiasiyası sədrinin müşaviri Müzəffər
Ağakərimov bildirdi ki, Azərbaycan turizminin
inkişafına nail olmaq istəyiriksə, turizm xidmətlərinə
diqqət yetirilməlidir: “Bu gün bir faktdır ki, turizm xidmətləri
istənilən səviyyədə deyil. Bəzi 5 ulduzlu otellər
var ki, xidmətlər heç 3 ulduzlu otel səviyyəsində
deyil. Oteldə əlavə xidmətlərin tətbiqi zəruridir.
Bu gün Türkiyəyə turpaketlər çox ucuzdur. Amma
Antalya, Bodrum və digər məşhur turist bölgələrində
elə əlavə xidmətlər təqdim olunur ki, bu rəqəm
1000 dollar təşkil edir və bu çox gözəl
sistemdir”. M.Ağakərimovun sözlərinə görə,
qeyri-ənənəvi turizmə gəldikdə isə Azərbaycanda
olan 9 iqlim qurşağı nə Ermənistan, nə də
Gürcüstanda yoxdur: “Ona görə də bizim ölkədə
hər turizm xidməti üçün imkanlar var. Son illər
ölkədə infrastruktur inkişaf edir. Dekabr ayında
açılacaq Qusar qış turizm obyekti geniş imkanlar
yaradır. Qış turizmindən səmərəli istifadə
etmək olar. Hazırda ölkədə aqroturizm
yavaş-yavaş inkişaf edir. Bu gün Polşada aqroturizm
geniş inkişaf edib. Çay turizmini inkişaf etdirmək
olar. Sovet dövründə Mingəçevirdə xüsusi
idman növü vardı. Çayda raftinq təşkil etmək
olar. Xaricdə turistlər arxeoturizmə də
üstünlük verirlər və bəzi insanlar canlı
olaraq qazıntı işlərində iştirak etmək istəyir.
Bu turizm növünü də inkişaf etdirmək olar. Mən
təklif edərdim ki, ölkədə qeyri- ənənəvi
turizmlə bağlı elmi işlər
yazılmalıdır”.
“Narı turizm məhsuluna
çevirməyi bacarmalıyıq və turistlər nar
yığımında iştirak edə bilərlər”
Azərbaycan
Turizm İnstitutunun (ATİ) kafedra müdiri Bahadur Bilalov
bildirdi ki, turizmin Azərbaycan üçün yeni bir sahə
olduğu deyilsə də, bu yeni deyil və ötən əsrin
70-80-ci illərində formalaşıb: “Ulu öndər Heydər
Əliyevin rəhbərliyi dövründə çoxlu təsdiq
olunan sənədlər var. Məsələn, 1976-cı ildə
atçılığın inkişafı, 81-ci ildə turizm
ekskursiyasının inkişafı ilə bağlı qərarlar
var. Azərbaycanda bu gün turizmin inkişafı
üçün mütləq elmi əsaslar lazımdır.
Ölkədə turizm inkişafı yerli mütəxəssislər
müəyyənləşdirməlidir. Demək, bu gün
qeyri-ənənəvi turizm xidmətlərinə xüsusi
diqqət yetirilməlidir”. Son zamanlar hadisə turizminə
dünyada xüsusi maraq olduğunu deyən B.Bilalovun sözlərinə
görə, məsələn, Azərbaycanda “Eurovision-2012” , Qəbələdəki
musiqi festivalı, Göyçayda “Nar bayramı”nın
keçirilməsi hadisə turizmi sayılır: “Biz narı
turizm məhsuluna çevirməyi bacarmalıyıq və
turistlər nar yığımında iştirak edə bilərlər.
Bugünlərdə Novruz bayramı ATƏT-in rəsmi
bayramları siyahısına daxil edilib və bu çox
müsbət haldır. Bundan istifadə edə bilərik.
Ölkədə cari ilin “Turizm ili” elan edilməsi çox
müsbət haldır və ölkə
başçısı da bu ildən çox şey gözlədiyini
bildirib. Bu istiqamətdə həyata keçirilən tədbirləri
stimullaşdırmaq lazımdır. Fikrimcə, Xüsusi Turizm
Fondu yaradılmalıdır. Bu işlərə kiçik və
orta sahibkarlar qoşulmalıdır ki, turizm inkişaf etsin. Kütləvi
turizmin inkişafı lazımdır. Azərbaycanın turizm
inkişafı üçün çox böyük
potensialı var və bundan düzgün istifadə etmək
lazımdır”.
Nigar
Palitra.-2011.-2 noyabr.-S.12.