Təhsilin inkişaf etdirilməsi ilə bağlı layihə start
götürdü
Məlum olduğu
kimi, təhsil cəmiyyətin
inkişafında, onu təşkil
edən insanların mədəni, intellektual, peşəkarlıq
və nəhayət həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsində həlledici rola
malikdir. Hər bir cəmiyyətin tərəqqisi, sosial-iqtisadi baxımdan
dirçəldilməsi, inkişaf etmiş ölkəyə
çevrilməsi önəmli dərəcədə məhz
təhsillə bağlıdır. Bu baxımdan son dövrlərdə
dövlət Azərbaycanda təhsilin inkişaf
etdirilməsi ilə
bağlı intensiv iradə
nümayiş etdirməkdədir. Bununla belə bu sahədə hələ görüləsi
işlər də az deyil.
Ona görə də təhsilin inkişaf etdirilməsi ilə bağlı müzakirələrin təşkil
edilməsi və bu müzakirələrin
geniş dairələri əhatə etməsi
çox məqsədəuyğundur.
Təhsilin aktual problemlərinin
müzakirələri təşkil
ediləcək
Mövzu
ilə bağlı birinci olaraq onu qeyd edək
ki, ölkədə təhsillə bağlı
vacib məsələlərdən
biri də təhsilin aktual problemlərinin müzakirələrinin
təşkil edilməsi
ilə bağlıdır.
Bu cür tədbirlər
intensiv təşkil edilmir və onlar barədə KİV-də yetərincə məlumat verilməməkdədir.
KİV, xüsusilə də
dövri mətbuat orqanları ümumiyyətlə
təhsilin konkret sahələri ilə bağlı məsələlərin
işıqlandırılmasına lazım olduğu qədər diqqət yetirmir. Bunun nəticəsində isə
ictimaiyyət, eləcə
də təhsillə bağlı dairələrin,
təhsil müəssisələrinin
nümayəndələri təhsilin
aktual məsələləri,
təhsil prosesində
baş verən dəyişikliklər, vətəndaşların
təhsil hüquqları
və sair məsələlərlə bağlı
kifayət qədər
informasiya əldə etmək imkanından məhrum olur. Məlumdur ki, Azərbaycan təhsilinin inkişaf dinamikası sürətlənib, təhsilə
ayrılan maddi-texniki baza, yeni-yeni məktəb tikintisi vəziyyəti çox yaxşılaşdırıb. Bu baxımdan bildirmək olar ki, Azərbaycan
təhsili maddi-texniki baza baxımından demək olar ki, dünya və inkişaf etmiş ölkələrin
standartlarına münasib
dərəcədə təmin
olunmaqdadır. Bu amil təhsilin ümumi inkişafını şərtləndirən
birinci məsələdir.
Amma onu da qeyd etmək
lazımdır ki, maddi-texniki bazis əsasında onun üstqurumu - təhsil prosesi də lazım olduğu səviyyədə inkişaf
etməlidir. Bu sahədə
isə aşağıdakı
məsələlər qeyd
edilə bilər. Məsələn,
“Təhsil haqqında”
qanun artıq parlament tərəfindən
qəbul edilib, bununla belə təhsilin ayrı-ayrı
istiqamətləri ilə
bağlı qanunlar hələ qəbul edilməyib. Belə ki, ibtidai, orta,
peşə, orta ixtisas və ali təhsilin pillələri üzrə
qanunvericiliklə bağlı
müzakirələr də
bu baxımdan ciddi önəm kəsb edir. Eləcə də qeyd edilən təhsil sahələri və pillələri ilə bağlı mövcud reallıqlar, problemlər və onların həlli yollarının intensiv diskussiyası və geniş işıqlandırılması
təşkil edilməlidir.
Bu istiqamətlərdə müəyyən
dərəcədə axtarışlar
gedir, bir sıra nəticələr,
müxtəlif ekspertlərin
təşəbbüsləri və problemlərlə bağlı fikir və təklifləri var, amma informasiya
qıtlığına görə
ictimaiyyət bunlar barədə bilmir. Bu isə təhsil problemləri ilə bağlı müvafiq institutların da səfərbər edilməsi
yönündə müəyyən
maneələr törədir.
Buna görə də
təhsilin inkişaf etdirilməsi ilə bağlı dövlətin
yürütdüyü siyasətə
vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının, xüsusilə
KİV-in lazım olduğu
qədər köməyi
dəymir. KİV-in bu
yöndə passivliyi mütəmadi olaraq təhsil problemlərinin geniş ictimai müzakirəyə
cəlb olunması, təhsilin ayrı-ayrı
sahələrinə aid ekspert
müzakirələrinin təşkil
olunması, bu müzakirələrin geniş
təhsil ictimaiyyəti
və cəmiyyət üçün informasiya
baxımından açıq
olması baxımından
əlverişli deyil. Halbuki bu cür
müzakirələrin geniş
səpgidə, ayrı-ayrı
təhsil sahələrinə
aid nümayəndələri də geniş tərkibdə ehtiva etməklə aparılması
böyük önəm
kəsb edir. Amma KİV bu barədə bir çox hallarda susur və təhsilin
fundamental problemlərini çatdıran
ardıcıl jurnalist
tədqiqatları, ekspertlərin
fikirlərini əks etdirən yazılara rast gəlinmir. Təhsillə bağlı
KİV hazırda yalnız
xəbər əhəmiyyətli,
keçirilən tədbirlərin
reportajından ibarət
yazılar verməklə
işini bitmiş hesab edir. Halbuki
sırf təhsil məsələsi ilə birbaşa aid olmayan ikinci dərəcəli məsələlər, məsələn,
orta məktəblərdə
hicab taxılıb-taxılmaması
məsələsi nəinki
yazılı mediada, hətta telekanallarda belə, həvəslə
işıqlandırılır. Bu kimi hallara görə
ictimaiyyətin təhsillə
bağlı şüuru
formalizm prinsiplərinə
əsaslanmaqdadır. Məsələn,
valideynləri uşaqlarının
təhsil prosesində
bacarıqlı mütəxəssis
kimi yetişməsindən
çox attestat, yaxud diplom alması
maraqlandırır. Bunun
üçün hər
vasitədən istifadə
edilir. Bu cür hallar da ilk növbədə
təhsil məsələləri
ilə bağlı düzgün maariflənməmənin
nəticəsidir. Ona görə də təhsillə bağlı
cəmiyyətimizin şüurunun
düzgün yöndə
və yüksək səviyyədə formalaşdırılmasına,
bununla bağlı ardıcıl müzakirələr
və təbliğat aparılmasına ehtiyac
var. Bu barədə indiyə
qədər mövcud
olan köhnə stereotiplər ləğv edilməlidir. Bununla bağlı əsas öhdəliklərdən biri
isə yenə də KİV-in üzərinə
düşür.
Təhsillə bağlı
fundamental məsələlər işıqlandırılarkən ciddi təhsil ekspertlərinin fikirlərinə
istinad etmək vacibdir
Qeyd edilən hallara görə təhsil problemləri barədə
məlumatı az olan ictimaiyyət, eləcə də bu problemlərin aradan qaldırılmasına
yardımçı ola
biləcək mütəxəssislər,
maliyyə mənbələri
Azərbaycan təhsilinə
bir çox hallarda inamsız yanaşır. Deməli, təhsil problemləri ilə bağlı informasiyaların yetərincə
olmaması ümumi təhsil şüurunun formalaşmasında və
təhsilə yüksək,
kütləvi ictimai maraq nəticəsində təhsilin cəmiyyətin
inkişafı naminə
tətbiq edilməsində,
insan kapitalının
inkişafı baxımından
səfərbər edilməsində
maneədir. Bu baxımdan problemin - təhsilin fundamental məsələləri
ilə bağlı cəmiyyətdə informasiya
qıtlığının aradan qaldırılması
üçün mətbu
orqanlarda təhsilin müxtəlif sahələrinə
aid mütəmadi yazılar
yazılması, bununla
bağlı tendensiyasının
formalaşdırılması çox aktualdır. Təhsillə bağlı
yuxarıda qeyd edilən məsələlərin
olduqca aktuallıq kəsb etməsini nəzərə alaraq “Palitra” qəzeti Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına
Dövlət Dəstəyi
Fondunun KİV-lər üçün elan etdiyi müsabiqəyə
“Təhsilin inkişaf
etdirilməsi ilə bağlı müzakirələr”
adlı layihə təklifi vermişdi. Nəticədə qəzetimiz
bu layihə üzrə qalib elan olunub. Beləliklə,
bu sayımızdan etibarən dövlətin dəstəyi ilə adıçəkilən layihə
həyata keçirilməyə
başlanacaq və layihə çərçivəsində
tədqiqat yazıları,
ekspertlərlə, təhsil
ictimaiyyəti və təhsil müəssisələrinin
nümayəndələri ilə
müsahibələr veriləcək.
Onu da qeyd
edək ki, layihə çərçivəsində
ayrı-ayrı sahələrə
aid işıqlandırılacaq mövzularda obyektivlik, əhatəlilik prinsipi qorunacaq. Təhsilin problemləri, çətinliklərlə
yanaşı müsbət
tendensiyalar, inkişaf göstəriciləri
də layihə çərçivəsində xüsusi olaraq qabardılacaq. Həmçinin
rəsmi təhsil qurumlarının keçirdiyi
tədbirlər, onların
elan etdiyi nəticələr, əldə
olunan nailiyyətlərə
aid göstəricilər də
layihə çərçivəsində
xüsusi işıqlandırılacaq.
Burada bir məqam da xüsusi
olaraq qeyd edilməlidir ki, təhsillə bağlı
məsələlər işıqlandırılarkən
burada yalnız təhsil ekspertlərinin, təhsil müəssisələri
nümayəndələrinin fikirlərinə istinad ediləcək, obyektiv jurnalist yanaşması təmin ediləcək.
Layihənin effekti nə ola bilər?
Bu layihənin həyata keçirilməsi Azərbaycan
mətbuatında təhsillə
bağlı proseslərin,
problemlərin işıqlandırılmasına,
bu sahədə cəmiyyətin məlumatlandırılması
və maarifləndirilməsinə,
eləcə də təhsil problemlərinin həlli istiqamətində
yeni ideya və təkliflərin formalaşmasına önəmli
töhfə verəcək.
Bu sahədə müsbət
ənənə formalaşacaq.
Layihədən bəhrələnmə
nəticəsində qəzetlərdə
təhsilin fundamental problemləri
ilə bağlı xüsusi rubrikalar ortaya çıxa dilər. Layihənin icrası həmçinin təhsilin problemləri ilə bağlı müxtəlif janrlı yazılar yazılmasında
jurnalistlərin peşəkarlıq
və vərdişlərinin
artmasına təkan verəcək. O
cümlədən layihə
iştirakçıları olan qəzetimizin əməkdaşlarının da
təhsil məsələləri
ilə bağlı yazılar yazılmasında
peşəkarlıq vərdişləri
daha da artmış
olacaq.
İlkin Ağayev
Palitra.- 2011.- 11 yanvar.- S. 5.