Elektron vasitələrdən istifadə
şagirdlərin dərsə marağını artırır
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz Biləsuvar
rayon Nizami Gəncəvi .adına 1 saylı tam orta məktəbin coğrafiya müəllimi
Cavid Miriyevdir:
- Təhsil sisteminin inkişafı hər bir dövlət üçün mühüm
əhəmiyyət kəsb
edir. Çünki müasir dünyamızda təhsili inkişaf etdirmədən
dövlətdə mühüm
inkişafa nail olmaq mümkün deyil. Bütün dövrlərdə dövlətlərin
inkişafı, iqtisadi cəhətdən
güclənməsinin arxasında mütləq
elmin, təhsilin inkişafı dayanıb. Elə inkişaf etmiş dövlətlərin təcrübəsinə
diqqət edəndə də biz bu mənzərəni
aydın görürük. Həmin dövlətlərin
hər il elmin, təhsilin
inkişafına ayırdığı vəsaitlərin
miqdarını artırması səbəbsiz deyil.
Onlar da yaxşı
bilirlər ki, dövlətin
inkişafı elmdədir. Həmin
dövlətlər bu gün
əldə etdikləri inkişafa
elmin, təhsilin sayəsində nail ola biliblər. Bu gün Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən
inkişaf etmiş dövlət sayılır
və son illər dövlətimiz iqtisadi artım tempinə görə
dünya lideridir. Bu inkişafa ekvivalent olaraq həyatımızın
demək olar ki, bütün sferalarında köklü
islahatlar aparılır, ciddi
inkişafa hesablanmış
proqramlar həyata keçirilir. Təhsil sahəsi də bu inkişafdan kənarda deyil. Təhsil sisteminin inkişaf etdirilməsi dövlətin prioritetləri
sırasındadır. Dövlət başçısı İlham Əliyevin təhsilin inkişafı ilə bağlı təsdiq
etdiyi dövlət
proqramları, imzaladığı müxtəlif sərəncamlar
bu sahədə ciddi baza yaradıb.
Dövlət xətti ilə tələbələrin xarici ölkələrin nüfuzlu ali məktəblərinə oxumağa
göndərilməsi bu siyasətin
mühüm detallarından birini təşkil edir. Əslində bu addım dövlətin gələcəyinə
yatırılan kapitaldır. Dünyanın nüfuzlu
ali təhsil
ocaqlarında təhsil olan tələbələrimiz
sabah dövlətimizin inkişafı üçün çalışacaq
peşəkar kadrlar olacaqlar. Təkcə bu fakt dövlətin təhsil
sahəsinin inkişafında nə qədər maraqlı olduğunu ortaya qoyur. Prezident istər Bakıda, istərsə də tez-tez səfər etdiyi bölgələrdə mütləq elm, təhsillə bağlı obyektlərin
açılışına qatılır və dövlət
başçısı həmişə təhsilin
inkişafının nə qədər vacib
olduğunu vurğulayır. Bu, biz müəllimlərin
üzərinə də ciddi məsuliyyət qoyur.
- Biləsuvar rayonunda məktəb təhsilinin inkişafı hansı səviyyədədir?
- Son illər rayonun təhsil həyatında ciddi canlanma var. Respublikada müşahidə olunan inkişaf bizim rayondan da yan
keçməyib və
məktəblərimiz bu
inkişafa öncüllük
edirlər. Yeni məktəb binalarının
inşa edilərək
şagirdlərin ixtiyarına
verilməsi çox mühüm məsələdir.
Mən bu məsələdə Heydər
Əliyev Fondunun gördüyü işləri
xüsusilə vurğulamaq
istəyirəm. İllər
öncə sinif otaqları ilə bağlı yaranan çatışmazlıqlarla, uçuq-sökük,
qaranlıq, rütubətli,
kömür və odunun istisinə qızdırılan sinif otaqlarında dərs keçmək şagirdlər
və müəllimlər
üçün çətin
idi. Belə otaqlar xüsusilə ibtidai sinif şagirdləri
üçün çətinliklər
yaradırdı. Amma
son illər rayonumuzdakı
məktəblərdə bu
problemlər aradan qaldırılıb. Dövlətin,
Heydər Əliyev Fondunun qayğısı sayəsində rayonumuzda yeni-yeni məktəblər
inşa edilib. Həm rayon mərkəzi,
həm də kəndlərimizdə şagirdlər
müasir sinif otaqlarında təhsil alırlar. Bu problemlər rayonumuzun ucqar kənd məktəblərində
də həllini tapıb. Rayonda Milli Qəhrəman Mübariz İbrahimovun adını daşıyan
müasir təhsil mərkəzi olan liseyin istifadəyə verilməsi şagirdlərə
böyük töhfədir.
Əminəm ki, bu təhsil ocağında Mübariz İbrahimov kimi Vətənini, torpağını,
dövlətini sevən
vətənpərvər övladlar
yetişəcək. Məktəblərdə
belə vətəndaşlar
yetişdirmək biz müəllimlərin
borcudur. Rayonda gənclərin ixtiyarına
verilən Olimpiya İdman Kompleksi sağlam gənc nəslin formalaşması
baxımından mühüm
əhəmiyyət kəsb
edir. İsmətli kəndində yeni istifadəyə verilmiş
604 şagird yerlik müasir orta məktəb binası şagirdlərin müasir
şərtlər çərçivəsində
təhsil almasını
təmin edir. Artıq 5 ildir ki, Nizami Gəncəvi
adına 1 saylı tam
orta məktəbə
gələn şagirdlər
müasir sinif otaqlarında təhsil alırlar. Xüsusilə ibtidai sinif şagirdləri
müasir tərtibatlı,
səliqəli, əyani
vəsait və istilik sistemi olan sinif otaqları
ilə təmin olunub. Sinif otaqlarının
odun və ya kömürlə isidilməsi artıq ləğv olunub. Bütün sadaladığım
bu işlər rayonumuzda təhsilin inkişafına xidmət edir.
- Məktəblərdə
təhsilin tədrisi necə təşkil olunub?
- Öncə onu qeyd edim
ki, bütün şagirdlər tam şəkildə
dərsliklə təmin
olunurlar. Çalışdığım
Nizami Gəncəvi adına 1 saylı orta məktəbdə tədrisin təşkilində
son illər böyük
irəliləyişlərə nail olunub. Yeni təlim
metodlarından istifadə
artıq öz bəhrəsini verməkdədir.
Demokratik tədris üsullarının, informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının tətbiq
edilməsi şagirdlərdə
müasir düşüncənin
formalaşmasında əvəzsiz
rol oynayır. Ənənəvi metodlarla
yanaşı interaktiv
üsullarla işləmək
artıq biz müəllimlərin
əsas vəzifəsidir.
Təhsildə islahatların
aparılması və
islahatlar zamanı qarşıya qoyulan vəzifələr və tələblərlə yanaşı
problemlər də az deyil. Hesab
edirəm ki, ilk növbədə müəllim
özü dəyişməlidir.
Müasir müəllim
fənn kurrikulumunun tələbinə uyğun
olaraq müasir üsullardan istifadəni tətbiq etməyi bacarmalıdır. Məsələn,
mən çalışdığım
məktəbdə coğrafiya
fənnini tədris edərkən bir sıra məsələlərə
üstünlük verirəm.
Buraya əsas olaraq müəllim-şagird
münasibətlərinin qurulmasını
aid etmək olar. Fənni şagirdə sevdirməyə, şagirdin
həmin dərsə maraq göstərməsinə
diqqət yetirirəm.
Çünki yeni metodlardan istifadə zamanı şagirdin müstəqil düşünmə
bacarığı qabardılmalı,
daha da inkişaf
etdirilməlidir. Müəllim
hər bir şagirdə fərdi yanaşmağı bacarmalıdır.
Bu məsələ müəllim-şagird
münasibətlərinin düzgün
qurulmasında mühüm
rol oynayır. Müəllim bu münasibətləri elə
formalaşdırmalıdır ki, şagirdlə öz arasında etibar yarada bilsin.
Şagird müəllimə
inanarsa, aradakı münasibətlər düzgün
qurularsa, şagirdin aldığı biliyin keyfiyyəti də yüksək olacaq. Müəllim fərdi yanaşma zamanı şagirdin inkişaf istiqamətini düzgün
tapmalı və bunu daha da
təkmilləşdirərək inkişafa nail olmalıdır.
Biz müəllimlərin əsas
vəzifəsi bilikləri
əldə olan vəsait və təlimatlardan istifadə edərək ən optimal üsulla dərsdə şagirdə çatdırmaqdır.
Biz öz məktəbimizdə
müasir texnologiyalardan
geniş şəkildə
istifadə edirik. Xüsusilə tədris prosesində fəal interaktiv təlim texnologiyalarının tətbiqi
tədrisdə keyfiyyəti
yüksəldən əsas
şərtdir. Tədris
zamanı şagirdləri
dərsi mənimsəməyə
həvəsləndirmək müəllim kimi bizim əsas vəzifələrimizdəndir. Çünki məktəb
şagirdi şəxsiyyət
kimi formalaşdıraraq
cəmiyyətə qazandırmalıdır.
Bu vəzifənin icra
edilməsi son nəticədə
şagirdin inkişafına
müsbət təsir
göstərəcək.
- Bunun üçün
hansı işlər görülməlidir?
- Bu üsullardan biri şagirdlərin təcrübi işlərə
cəlb edilməsidir.
Tədris etdiyim coğrafiya fənninin şagirdlər tərəfindən
mənimsənilməsi zamanı
hansısa çətinlik
ortaya çıxarsa,
digər üsullardan istifadə edərək şagirdlərin onu mənimsəməsinə çalışıram.
Dərslərdə monitorinqlərin
təşkil edilməsi,
kompyuterlərdən istifadə
tədrisin keyfiyyətini
yüksəldir. Məsələn,
bir fakt deyim. 10-cu siniflərdə
«Zəlzələ və
vulkanlar» mövzusunun tədrisi zamanı müasir avadanlıqlardan istifadə edirik ki, bu əyani
vəsaitlər də
mövzunun şagirdlər
tərəfindən daha
yaxşı mənimsənilməsini
təmin edir. Bu vəsaitlər şagirddə
həmin mövzuya marağı artırır
və istər-istəməz
şagird danışılan
mövzuya diqqət ayırır, tez-tez suallar verir. Bir sözlə, elektron vasitələrdən
istifadə edilməsi
şagirdlərin dərsə
olan marağını
artırır və bu da sonda
tədrisin keyfiyyətinin
artmasına xidmət edir. Ona görə
də elektron vasitələrdən istifadə
edilməsi müasir tədris prosesində əsas vasitələrdən
biri olmalıdır. Tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsində praktika
məsələsi çox
önəmlidir. Xüsusilə
coğrafiya fənninin
tədrisi üçün
praktikaların olması
çox vacibdir. Bu, tədrisin keyfiyyətini artıra bilər. Ona görə də dövlət və ya bələdiyyələr
tərəfindən şagirdlərin
praktika keçməsinə
vəsait ayrılması
müsbət addım
olar. Bir var dərsi sinif otağında şagirdə keçəsən,
bir də var həmin dərsi mövzuda adı keçən yerdə keçəsən.
Məsələn, şagirdlərə
əyani şəkildə
Qobustanın, palçıq
vulkanlarının, Böyük
Qafqazın göstərilməsi,
Naxçıvan və
digər bölgələrə
ekskursiyaların təşkil
edilməsi tədrisin
keyfiyyətini artıra
bilər. Hesab edirəm ki, belə ekskursiyaların təşkil edilməsi vacibdir. Şagirdin sinif otağında müəllimdən eşitdiyini
bir də yerində görməsi onun mövzu ilə bağlı düşüncəsini daha
da dərinləşdirə
bilər. Şagirdin palçıq vulkanlarını
yerində gözü
ilə görməsi,
müşahidə aparması
onun sinif otağında aldığı
nəzəri biliyi möhkəmləndirəcək. Belə biliyi şagird heç vaxt yaddan çıxarmaz.
A.Miriyev
Palitra.- 2011.-
25 yanvar.- S. 10.