Mübariz Həmidov: “İstənilən halda tamaşaçı tamaşadan
narazı gedirsə, onlar
haqlıdırlar, günah bizdədir”
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz Gənc Tamaşaçılar Teatrının
direktoru Mübariz Həmidovdur:
- Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrı 2009-cu ildə başa çatan əsaslı təmir və yenidənqurma işlərindən sonra müasir texniki imkanlarla, müasir dizaynlı binada fəaliyyətini davam etdirir. Həmin il aparılmış islahatlar nəticəsində teatrımız daha iki kollektiv - Dövlət Gənclər və Bakı Kamera Teatrı ilə birləşdirilib. Bu gün teatr vahid truppa kimi fəaliyyət göstərir. Azərbaycan klassik dramaturqlarının əsərləri ilə yanaşı Avropa, dünya dramaturqlarının əsərləri də böyük müvəffəqiyyətlə səhnələşdirilir. Ötən dövrdə teatr bir sıra beynəlxalq müsabiqələrdə iştirak edərək nailiyyətlər əldə edib. 2008-ci ilin martında kollektiv R.Rzanın “Ana qaz” və S.Marşakın “Pişiyin evi” tamaşaları ilə Belarusun paytaxtı Minsk şəhərində, həmin ilin aprelində Ə.Orucoğlunun ”Nənənin kələyi” tamaşası ilə Türkiyənin Ankara və İğdır şəhərlərində ənənəvi olaraq keçirilən Beynəlxalq Uşaq Bayramında (23 aprel), həmin ilin may ayında İ.Əfəndiyevin “Məhv olmuş gündəliklər” və S.Marşakın “Pişiyin evi” səhnə əsərləri ilə Moskvanın Dmitrov, Taldom və Dubna şəhərlərində müvəffəqiyyətlə çıxış edərək fəxri diplomlara layiq görülüb. Teatr 2009-cu il mayın 26-dan iyunun 6-dək Tatarıstanın paytaxtı Kazan şəhərində keçirilən Türkdilli Ölkələrin ənənəvi IX Beynəlxalq Teatr Festivalında Ə.Haqverdiyevin “Pəri Cadu” tamaşası ilə respublikamızı uğurla təmsil edib.Uğurlarımız sonrakı illərdə də davam edib. 2010-cu ilin iyununda Simferopol şəhərində keçirilən XII Beynəlxalq Antik İncəsənət Festivalında G.Fiqeyredonun “Ezop” tamaşası ilə çıxış edərək festivalın mükafatına layiq görüldük. 2011-ci il 4-8 fevral tarixlərində İranın Qurqan şəhərində keçirilən 32-ci Beynəlxalq “Fəcr” Teatr Festivalında kollektiv “Otello” tamaşası ilə çıxış edərək nailiyyətlə vətənə döndü. Bundan başqa 84-cü mövsümə uğurla start verən teatrın yaradıcı kollektivi 2011-ci il noyabrın 10-20-də Sankt-Peterburqda keçirilən II Beynəlxalq “ArtOkraina” Mono və Kiçikhəcmli Tamaşaların Festivalında P.Züskindin “Kontrabas” monotamaşası ilə uğurla çıxış edib. Bir sözlə, hər ötən ilə nəzər salarkən xarici ölkələrdə və beynəlxalq teatr tədbirlərində əldə etdiyimiz nailiyyətlərlə qürur duyuruq. Teatrın yaradıcı heyəti müxtəlif tədbirlərdə, müsabiqələrdə fəxri fərmanlara, diplomlara layiq görülüb. Bundan başqa teatrımız Milli Qəhrəman Mübariz İbrahimovun əziz xatirəsinə həsr olunan vətənpərvərlik mövzusunda gənclərin I Ümumrespublika Teatr Festivalına ev sahibliyi etdi. Mədəniyyət və Turizm, Gənclər və İdman nazirliklərinin dəstəyilə həyata keçirilən festivala 4 bölgə və 8 paytaxt truppası - ümumilikdə 110 gənc qatılmışdı. Layihə çərçivəsində İsmayıllı, Ucar, Zaqatala və Mingəçevirdə yaradıcı gənclərlə görüşlər keçirildi. Festivalın qala-konserti 2011-ci il dekabr ayının 1-də gerçəkləşdi. Teatrda gerçəkləşən layihələrdən biri də “British Council” ilə birgə həyata keçirilib. Belə ki, böyük ingilis yazıçısı Çarlz Dikkensin 200 illik yubileyi münasibətilə “British Council” Azərbaycanda 2012-ci ili “Dikens ili” elan edərək Gənc Tamaşaçılar Teatrı və “Park Bulvar” ticarət mərkəzi ilə birlikdə tədbirlər proqramı tərtib edib. İngilis ədəbiyyatının ən güclü simalarından biri haqqında oxucuları və tamaşaçıları məlumatlandırmaq məqsədi daşıyan layihə çərçivəsində “Park Bulvar”da Ç.Dikkensin teatrımızın repertuarında olan “Oliver Tvistin macəraları” tamaşasından parçalar nümayiş etdirilib. Kollektivimiz bu ilin yanvarında Əl-Füceyra Əmirliyində (BƏƏ) keçirilən V Monodram Beynəlxalq Teatr Festivalında iştirak edərək Avstriya dramaturqu və publisisti Peter Turrininin “Axır ki...” adlı monotamaşası ilə ölkəmizi layiqincə təmsil edib. Yanvarın 28-dən fevralın 2-dək teatrın başqa bir heyəti İranda ənənəvi olaraq keçirilən 33-cü “Fəcr” Beynəlxalq Teatr Festivalında çıxış edib. Festivalda yaradıcı heyət görkəmli italyan aktyoru və dramaturqu Peppino De Filipponun “Don Rafael trombonçu” tamaşasını təqdim edib.
- Teatr
məkanı üçün ən mühüm xəbərlərdən biri də Gənc Tamaşaçılar
Teatrının Uşaq
və Gənclər Teatrları Beynəlxalq Assosiasiyasına -
ASSİTEJ-ə üzv olmasıdr. Bununla bağlı nə deyərdiniz?
- Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrı öz
tamaşaçılarını bir sıra yeni layihələrlə
sevindirdi. Bunlardan da
ən birincisi uşaq
və gənclər teatrlarını birləşdirən Beynəlxalq
ASSİTEJ- ə üzv olmaq
idi. İdeya Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyindən gəldi. Biz beynəlxalq təşkilatlarla
maraqlandıq. Uşaq və gənclər
teatrlarını birləşdirən ASSİTEJ-ə sənədlərimizi
göndərdik. Arxiv materiallarını
qaldıranda məlum oldu ki,
bizim teatr vaxtilə hələ
sovet dövründə, yəni 1960-65-ci
illərdə ASSİTEJ-in üzvü
olub. O illərdə Zaqafqaziya
gənc tamaşaçılar teatrlarının bir neçə dəfə ASSİTEJ-in
fəaliyyət proqramları çərçivəsində
müxtəlif tədbirləri, treninqləri keçirilib.
Hətta hazırda bizdə çalışan aktyorların bir neçəsi həmin tədbirlərin
iştirakçıları da olublar. İndi həmin aktyorlar yeni seçilmiş idarə heyətinin tərkibindədirlər.
İndiki üzvlük
isə tam başqadır. Dünyanın
85 ölkəsi belə bir təşkilatın
üzvüdürsə, Azərbaycan kimi iqtisadi, mədəni cəhətdən iri addımlarla inkişaf
edən bir ölkə niyə ASSİTEJ-in üzvü
olmasın? Çünki buna
bizim bütün imkanlarımız
var. Mədəni ocaqlarımız,
xüsusən teatr binalarımız ən
yüksək səviyyədə təmir-bərpa olunub və yeni
avadanlıqlarla təchiz edilib. Bizim kifayət qədər istedadlı
aktyorlarımız, rejissorlarımız var.
Sənədlərimizi göndərəndən sonra çox qısa
müddətdə bizə məktub gəldi ki,
Fransada keçirilən ASSİTEJ-in
növbəti qurultayında böyük səs
çoxluğu ilə Azərbaycan quruma üzvlüyə qəbul olunub.
- Gənc Tamaşaçılar
Teatrı ASSİTEJ-in Azərbaycanda Milli Mərkəzi elan
edilib. Bu, teatr üçün hansı imkanlar açır?
- Bununla Gənc Tamaşaçılar Teatrının
dünyaya açılan
pəncərələrinin sayı daha da artıb. Üzvlüyə qəbul olunandan
bir neçə gün sonra hər gün müxtəlif ölkələrdən
məktublar gəlir.
Bizi tədbirlərə, seminarlara
dəvətlər edirlər.
Onu da qeyd
edim ki, biz ASSİTEJ-in
Milli Mərkəzi olaraq yeganə ölkəyiq ki, ilk toplantımızı ASSİTEJ- in prezidenti İverta Hardinin iştirakı ilə keçirdik. ASSİTEJ-in prezidenti İverta xanım da bildirdi ki,
bu gün Azərbaycan teatrlarından
öyrənilməli şeylər
çoxdur. Azərbaycanda
elə peşəkar rejissorlar var ki, onları dünyanın istənilən
ölkəsinə tamaşalar
hazırlamaq məqsədilə
göndərmək olar
və inanıram ki, uğurlu iş də ortaya çıxacaq. Bundan əlavə qeyd edim ki, Milli
Mərkəz olaraq
2014-cü ildə Gənc
Tamaşaçılar Teatrlarının
Beynəlxalq Teatr Festivalını keçirməyi
planlaşdırırıq. Bu barədə nazirlikdə
razılığa gəlinib.
Artıq bizim festival təşkil etmə təcrübəmiz var. Bundan
əvvəl Kukla Festivalını, I və II Teatr festivallarını keçirmişik.
Yəni təcrübə artıq
toplanır. Kukla
Festivalı çərçivəsində
ölkəmizə gələn
qonaqlardan biri, Birləşmiş Ərəb
Əmirliklərinin Fuceyra
Beynəlxalq Monodram Festivalının direktoru Məhəmməd Seyf-əl-Alhamla
çox maraqlı söhbətlərimiz oldu
və həmin teatrla yaradıcılıq
mübadiləsinin baş
tutması ehtimalı
var. Gürcüstanın Batum
Dövlət Teatrı
bizimlə qarşılıqlı
yaradıcılıq əlaqələri
qurmaq istəyir. Yəni
ASSİTEJ-ə üzv olan
dünyanın müxtəlif
ölkələri ilə
əməkdaşlıq etmə
şansımız var.
- Bu gün teatra tamaşaçı marağından razısınızmı?
- Bildiyiniz kimi, əvvəllər teatrımızda
rus bölməsi fəaliyyət göstərirdi.
Həmin
tamaşalara gələn
rusdilli tamaşaçılarımız
belə deyildi. Onlar bunu çox gözəl bilirdilər.
Uşağını teatra gətirir,
tamaşaya yola salır, gedir işini görür, sonra gəlir uşağını aparır.
Amma mən həmişə deyirəm ki, istənilən halda tamaşaçı tamaşadan
narazı gedirsə, onlar haqlıdırlar, günah bizdədir. Zal soyuqdursa, demək, tamaşaçı haqlıdır.
Bayaqkı fikrimin davamı olaraq deyim ki, məktəb
şagirdləri bu gün Gənc Tamaşaçılar Teatrına
gəlmirsə, sabah Akademik Dram teatrlarının tamaşaçısı
olmayacaq. Bu, tamaşaçını
yetişdirmək məsələsidir.
Bu teatr 1928-ci ildə Xalq Maarif Komissarlığının
nəzdində yaranıb.
İndi də pedaqoqlar burada fəaliyyət göstərirlər. Amma nədənsə
bəzi şəxslər
məktəb-teatr əlaqələrinə
əngəl olurlar.
Konkret olaraq məktəb direktorlarına tapşırıq
verilib ki, teatr biletləri alınmasın. Söhbət məcburi bilet satışından getmir.
Sadəcə bizim teatrın
pedaqoqlarına siniflərdə
şagirdlərə tamaşalar
barədə məlumat
verməyə şərait
yaradılmasını istəyirik.
Mən birdəfəlik tamaşaçının
əleyhinəyəm. Məcbur gələn adam ikinci
dəfə gəlməyəcək.
Biz ona çalışırıq
ki, bir dəfə
gələn adam
ikinci dəfə də teatra gəlsin və gəlirlər də. Bundan başqa hazırlanan tamaşaların reklam olunmasında, yayılmasında
isə sosial şəbəkələr köməyimizə
gəlir. Teatrımızın özünün «Facebook» səhifəsi var. İstənilən
teatr həvəskarı
ora daxil olub tamaşalarımız
barədə məlumat
ala bilər. Eləcə də
baxdığı tamaşalar
haqqında fikir yaza bilər. Hesab edirəm ki, bu da müasir
texnologiyanın uğurudur.
Tamaşalarımızı televiziyalarla da
reklam edirik. Konkret olaraq bizim «Lider»
kanalı ilə müqaviləmiz var. Yeni tamaşaların çəkiliş
hüququnu onlara həvalə etmişik.
Eyni zamanda həmin televiziya kanalı hər həftə göstərilən
tamaşanın anonsunu
edir. Aylıq repertuarlarımızı yenə
də sosial şəbəkələrdə, portallarda, müxtəlif KİV-lərdə yerləşdiririk.
Nəticəyə gəldikdə isə
artıq teatrlara tamaşaçı axını
başlayıb. Məsələn, şənbə-bazar günləri
bizim gündüz tamaşalarımızda anşlaq
olur. Axşam tamaşalarında isə 70-80 bilet mərkəzləşmiş kassalarda
satılır. Bu, başlanğıc üçün
böyük göstəricidir.
Həm də bu tamaşaçılar
real tamaşaçılardır. Tamaşanı bəyəndisə, özü ilə əlavə adamlar da gətirir və tamaşaçı
şəbəkəsi genişlənir.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2012.-4 iyul.-S.11.