“Çoxsaylı
filmlərimiz çəkilir və sadəcə olaraq tamaşaçılar görmədiyinə
görə elə bilirlər ki, filmlər
çəkilmir”
Layihə çərçivəsində növbəti müsahibimiz Əməkdar incəsənət xadimi, kinoşünas, Prezident təqaüdçüsü Aydın Kazımzadədir:
- Çalışdığım müddət
ərzində hər zaman mənə
hökumətimiz, ictimai təşkilatlar
tərəfindən diqqət və qayğı olub. Ulu öndər Heydər Əliyevin imzası ilə mənə
2000-ci ildə Azərbaycan kino tarixini tapıb sübut
etdiyimə görə “Əməkdar mədəniyyət işçisi” adı verilib.
2005-ci ildə Prezident İlham
Əliyev tərəfindən “Əməkdar incəsənət
xadimi” fəxri adı ilə təltif olunmuşam. Bütün
bunlar mənim üçün
böyük fəxrdir. Yəni mənim zəhmətim
hədər getmir. Bundan
əlavə də 10-a yaxın müxtəlif
mükafatlarım var. Məsələn,
bunların sırasında Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin “Zirvə”
mükafatı var. Artıq mən təqaüd
yaşına çatmışdım və işdən azad olunmuşam, ancaq belə bir vaxtda möhtərəm Prezidentimizin
sərəncamı ilə mənə Prezident
təqaüdü təsis edildi. Bu, o deməkdir ki, indiyə qədər nə qədər
yaşamışamsa, bundan sonra da bir
o qədər yaşayacağam.
Burada əsas maddi tərəf
deyil. Düzdür, mənim
üçün hazırda maddi təminat çox vacibdir. Çünki yaşa dolmuş bir insan üçün
bu önəmlidir. Ancaq
ondan daha vacib isə odur ki, ölkə başçısının
imzası olan sərəncamda yazılan
“Azərbaycan kinosunun
inkişafındakı xidmətlərinə görə”
sözləri mənim üçün ən
əziz, ən qiymətli sözlərdir. Bu
sözlər mənə elə bir stimul verir ki,
mən bu bu dəqiqə
əvvəlkindən də yaxşı işləyirəm. Ümumiyyətlə, kinomuzun bir sıra problemləri
var. Mən onun tarixini araşdırmaqla məşğulam. Orada
olan ağ səhifələri
araşdırıb nələrin yazıldığını
öyrənmək lazımdır. Hətta elə olur ki, mən gecələr
yatmıram və işləyirəm. Bu əməyimi
qiymətləndirdiyinə görə ölkə
başçısına öz təşəkkürümü
bildirirəm və biz hər zaman onun tutduğu
yolla getmişik, bundan sonra da
gedəcəyik. Kinomuzun tarixi
ilə bağlı bundan sonra
da əlimdən gələni etməyə
hazıram. Mənim məqsədim xalqımız, Vətənimiz
üçün kinomuzun
salnaməsini lazımi səviyyədə yazıb ortaya qoymaqdır. Artıq bugünlərdə
“Milli Kino Ensiklopediyası”nın
I cildini mətbəəyə verəcəyəm.
Sonra II cildin üzərində
işləyəcəyəm.
- Yeni fəaliyyətə
başlayan ARKİ-nin bir üzvü olaraq sizcə, bu qurumun fəaliyyəti
kinomuzun inkişafında hansı rolu oynayacaq?
-Azərbaycan
Respublikası Kinematoqrafçılar İttifaqının
(ARKİ) yaradılması zərurət idi. Zaman özü
bunu yetişdirmişdi, artıq bu olmalı idi. Çünki
köhnə ittifaqda olanların çox böyük əksəriyyəti
bunu arzu edirdi və biz bu arzumuza çatdıq. Yeni yaranan
ARKİ tamamilə yeni bir istiqamətdə fəaliyyətə
başlayıb və biz onun da tezliklə nəticələrini
görəcəyik. Çox böyük layihələr,
qarşıda həll olunacaq çox mühüm məsələlər
var. Bunlar hamısı realizə olunub öz həllini tapacaq.
Biz buna əminik. Bu qurumun başında isə Şəfiqə
Məmmədova kimi çox kişi qeyrətli bir insan durur. O,
sözünün üstündə duran, işgüzar və
mərd adamdır. Qaçıb gizlənən adam deyil. Onun
“Bizim Cəbiş müəllim” filmindəki
yaratdığı obrazda özünün xarakteri var. O,
özünü orada təsdiq edib. Biz onu belə
tanıyırıq və inanırıq. Hansı kömək
lazımdırsa, biz də əlimizdən gələni edəcəyik.
Çalışacağıq bizim ARKİ bütün
ittifaqların içərisində ən yaxşısı
olsun.
- Bu gün kinodakı mövcud
problemlərlə bağlı nə deyərdiniz?
-
Hazırda kinoda mövcud problem kinonun olmaması yox,
kinoteatrların olmamasıdır. Kinoteatrlar
olmadığına görə çəkilən filmlər
göstərilmir. Bu gün filmlər hətta sovet
dövründəkindən də çox çəkilir. Həm
tammetrajlı, həm də qısametrajlı filmlər çəkilir.
Eyni zamanda çox yaxşı filmlərimiz var. Məqsəd
həyatı olduğu kimi göstərmək, tarixi olduğu
kimi tamaşaçıya çatdırmaqdır. Məsələn,
“Cavad xan” filmini misal çəkmək olar. Sovet dövründə
Cavad xanın adını çəkən insanın dilini kəsərdilər.
Amma bu gün Cavad xanın nə qədər mərd, Azərbaycan
xalqının igid övladı olduğunu görürük.
Milləti, xalqı, Vətəni üçün ailəsi ilə
birgə ölümə gedir, amma rusların qabağından
qaçmır. Yaxud bizim digər filmimiz olan “Hökmdarın
taleyi” filmini göstərmək olar. Bu filmdə Qarabağ
xanı İbrahim xanın taleyindən bəhs edilir. Əsas
odur ki, tarix burada olduğu kimi göstərilir. Bir vaxtlar filmlərimizi
Moskvanın baxışından sonra ekrana buraxırdıq. Ancaq
indi öz filmimizdir, istədiyimiz kimi
çəkirik, onu istədiyimiz kimi göstəririk və festivallara
da göndəririk. Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin Kinematoqrafiya şöbəsi çox
gözəl bir iş
görür. Hər il
“Bu meydan, bu ekran” adlı müsabiqə
keçirir. Burada bir çox gənclər iştirak edir. Onların
çəkdikləri filmlər də ona
görə insanın xoşuna gəlir ki, qorxa-qorxa çəkmirlər,
risk edirlər. Həmin filmlər beynəlxalq
festivallarda göstərilir, mükafatlar alır. İnşaallah,
tezliklə biz bunların
hamısının nəticəsini görəcəyik. Kinoteatrlara gəldikdə isə bizim bu gün
“Nizami” Kinoteatrı, Nizami
Kino Mərkəzi var.
Orada hər gün
filmlər göstərilir. Təqdim olunan
elanda hansı Azərbaycan filminin
nümayiş olunacağı öz əksini tapır. Hazırda
bir sıra kinoteatr tipli qurumlar
hazırlanır və bunlar hazır olduqdan sonra nə qədər
filmlərimiz varsa, əhali hər zaman izləyə biləcək.
Çoxsaylı filmlərimiz çəkilir və sadəcə
olaraq tamaşaçılar görmədiyinə
görə elə bilirlər ki, filmlər
çəkilmir. Yaxud da
tamaşaçılar bəzi filmlərdən məmnun
qalmadıqlarını deyirlər. Əslində
tamaşaçılar qarışdırırlar. Yəni bir var, dövlətin sifarişi ilə çəkilən filmlər,
bir də var
televiziyaların özlərinin çəkdiyi filmlər.
Televiziyaların çəkdiyi filmlər film
deyil, mənasızdır. Bizə vətənpərvərlik
mövzusunda çoxseriyalı filmlər
lazımdır. Qarabağda
torpaq uğrunda
canını verən nə qədər şəhidlərimiz,
qəhrəmanlarımız var. Onlara bu adı ona görə görə
veriblər ki, onlar qəhrəmanlıq
göstəriblər. Bunların hamısını toplayıb
bir çoxseriyalı film
çəkmək olar. Bu
yaxınlarda “Dolu” filminin
təqdimatı oldu. Həmin film Qarabağla
bağlı elə bir gözəl filmdir ki, orada
xalqımızın erməni faşizmi
üzərində qələbəsi, igidliyi
öz əksini tapıb. Bizə belə
filmlər lazımdır və onlar da çəkilir.
- Bir vaxtlar bütün milli
kinolarımız televiziyada nümayiş olunurdu və
tamaşaçının da bunu görmək imkanı
yaranırdı. İndi yeni filmlərimizin televiziyada
nümayiş olunmamasının səbəbi nə ilə
bağlıdır?
- Onu
nümayiş etdirməyə ixtiyarları da yoxdur. Məsələn,
həmin “Dolu” filminə çoxlu vəsait qoyulub. Həmin
film üçün televiziya vəsait ödəməlidir ki,
film də orada nümayiş olunsun. Televiziya heç bir vəsait
ödəmədən həmin film nümayiş olunduqda burada
tamaşaçı baxdıqdan sonra kinoteatrda heç kəs
gedib baxmayacaq. Dövlət buna külli miqdarda vəsait
ayırır və bu vəsait geri qayıtmalıdır.
Müəyyən qaydalar var və bu, bütün dünyada
belədir. Televiziyaların vəsaiti olmadığı
üçün alıb nümayiş etdirə bilmir. Xarici
filmlərin nümayiş etdirilməsinə gəldikdə isə
televiziyalar çox vaxt vəsait ödəmir, onları
müxtəlif yerlərdən götürüb, tərcümə
edib, ekrana buraxırlar.
- Son vaxtlar Azərbaycan filmləri
müxtəlif beynəlxalq müsabiqələrdə
iştirak edir. Sizcə, bizim filmlərin
“Oskar” kimi mükafatlar almaq imkanı
olacaqmı?
-
Çox sevindirici haldır ki, bizim filmlər beynəlxalq
müsabiqələrə təqdim olunur. Bu çox
böyük addımdır. Bizim film “Oskar”a da namizəd irəli
sürülüb. Amma “Oskar”a çatmaq çox çətindir,
amma o cəhdin özü böyük şeydir. Yəni Azərbaycan artıq öz filmini “Oskar”a da təqdim
edə bilər. İnanıram ki, vaxt gələcək
bir “Oskar” da alacağıq.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2012.-4 sentyabr.-S.11.