“Bu gün muzeylər çox böyük mədəni
təbliğatla məşğuldurlar”
Minaxanım Əsədova: “Keçmiş
muzeylərlə müasir
muzeylərin fərqi odur ki, sözə
az yer verilməlidir.
Eksponat elə formada olmalıdır ki, tamaşaçını
cəlb etsin və tamaşaçı
iştirakçıya çevrilə
bilsin”
Layihə çərçivəsində növbəti müsahibimiz
Azərbaycan Turizm İnstitutunun (ATİ) İctimai
fənlər kafedrasının
müəllimi, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent Minaxanım Əsədovadır:
- Gənclərin mədəniyyət
tariximizə münasibətinə
gəldikdə, dərs
maraqlı keçəndə
gənclər onunla dah çox maraqlanır. Bu gün
gənclərin nisbətən
kitabdan uzaqlaşması
tendensiyası var. Amma
öz biliyini artırmağa çalışan
gənc üçün
bunu internet saytları
əvəz edir.
Məsələn, məni narahat
edən məqamlardan biri müasir gənclərin kitaba marağının azalmasıdır.
Ancaq hər zaman oxuyan, irəli getmək istəyən gənclər olub ki, bu gün
ATİ-də də belə gənclər var. Əgər biz müəllim
olaraq gənci maraqlandıra biliriksə,
gənc həmin tarixlə, ədəbiyyatla
da maraqlanır. Yetər ki, onun qəlbində
vətəninə, tarixinə
sevgi oyadasan. Hazırda çoxsaylı kitabların
nəşr olunmasının
müsbət tərəfi
odur ki, onların sayı getdikcə artır və bu zaman
onların arasında rəqabət yaranır, nəticədə daha güclü, məzmunlu kitabdan istifadə edilir. Düzdür, dərsliklərin səviyyəsi yüksək
olanlarla yanaşı zəif olanı da var. Tədqiqatdan kənarda qalmış mövzular dərsliklərə
daxil olmadığına,
yaxud ötəri məlumat olduğuna görə bu, dərsliyin ümumi məzmununu zəiflədir.
Bizim üçün seçim
yaranır. Məsələn, bu gün mədəniyyət
tarixi nəzəriyyəsi
və kulturologiyadan
10-15-ə qədər dərslik
var. Onların içərisində
yalnız bir neçəsi diqqəti cəlb edir.
- ATİ-də muzeyşünaslıq
ixtisası tədris olunur və bu ixtisasın turizmdə rolunu necə qiymətləndirirsiniz?
- ATİ-də muzeyşünaslıq
və diyarşünaslıq
adlı ixtisas tədris olunur ki, ötən il bu ixtisasa ilk məzunlarımız
yiyələnib. Mən həmin
uşaqlarla fəxr edirdim və onlar çox yaxşı diplom işləri yazmışdılar,
müdafiə etmişdilər.
Bu gün muzeyşünaslıq
nəzəriyyə olaraq
tədris olunur və praktikada da özünü göstərir. Tələbə təcrübəyə gedir
və buna uyğun olaraq yazdığı mətni
ortaya qoyur. Həmin mətnlər tələbənin
özünün beyninin
məhsuludur. Tələbə mövzunun problemini ortaya qoyur və
onun həlli yolları ilə bağlı öz təkliflərini təqdim
edir. Gənclərin beynində elə
gözəl fikirlər,
təkliflər var ki, biz hər tələbənin təklifi
ilə məşğul
oluruq. Bizim tələbələr məsələyə yaradıcı
münasibət bəsləyirlər.
Tələbə institutu bitirdikdə
muzeyşünas, diyarşünas
ixtisası ilə yanaşı həm də yaradıcı bir məzun kimi başa vurur. Turizmin çox böyük
hissəsinin məsuliyyəti
muzeylərin üzərinə
düşür. Bu gün bizim mədəniyyətin, mənəviyyatımızın,
bütövlükdə millət
olaraq varlığımızın
taleyi muzeydə yaşayır. Məhz bu
baxımdan da muzey turizm sektorunda
da mühüm rol oynayır. Muzeyin tədqiqat və təbliğat istiqamətlərini
bu gün tələbələrə öyrədirik.
Mən muzeyşünaslıqla bağlı
ixtisas fənlərini,
muzey fondu, ekspozisiyanın təşkili
və dizaynı, abidələrin bərpası
və konservasiyasını
tədris edirəm.
Elə dərslərim var ki, muzeylərdə keçirəm. Doğrudur, slaydlar
vasitəsilə, müxtəlif
texniki üsullarla dərs keçirik, amma muzeylə bağlı elə mövzular var ki, tələbə onu bilavasitə muzeyin özündə görməlidir. Dövlət İncəsənət Muzeyi,
Dövlət Tarix Muzeyi, A.Şaiqin, C.Məmmədquluzadənin mənzil
muzeyləri bizə çox kömək edirlər. Muzeylərdə dərs keçərkən
əyani vəsaitləri
təqdim edirik. Məsələn, bu yaxınlarda
mənzil muzeylərdəki
fondun böyük muzeylərdəki fondlardan
fərqi ilə bağlı mövzuda dərs vardı. Mən tələbələri A.Şaiqin
mənzil muzeyinə apardım. Mən muzeyin rəhbəri
Ü.Talıbzadəyə təşəkkür
edirəm. Əslində fond hər bir tamaşaçıya
açıq olmur, ancaq ekspozisiya açıq olur. Fondun şöbələri, kortotekanın
aparılması, sənədləşmə
kimi işləri tələbələr əyani
olaraq gördülər.
Sonra dərsdə tələbələrlə
dialoq zamanı gördüm ki, onun muzeyin fondunda,
ekspozisiyasında əyani
gördüyü daha
çox yadında qalır, nəinki kitabdan oxuduğu nəzəriyyə. Bu, tələbəni daha çox cəlb edir. Biz tələbəni
iki üsulla muzeyə aparırıq.
Birinci olaraq kursun tələbəsini ziyarətçi olaraq muzeylərlə tanış
edirik. Artıq 2-3-cü kurslarda spesifik muzeyşünaslıqla
bağlı fənlərin
dərslərini muzeydə
keçirəm. Məsələn, muzeyin ekspoziyası və təşkili fənnindən elə mövzular var ki, sırf muzeyin
ekspozisiyasında keçirik
və quruluşunu birbaşa tələbəyə
göstəririk.Bundan başqa
tələbələrlə açıq qoruq muzeylərinə maraqlı
səfərlər təşkil
olunur. ATİ-nin tələbələri
ilə Qobustan qoruğuna, rayonlara səfərlər olur.
Hər bölgədə tarix-diyarşünaslıq
muzeyləri var. Bu gün
Bakıətrafı, Qala
qoruğu çox yüksək səviyyədədir,
həmçinin “Atəşgah”
kimi abidəmiz var. Amma regionlardakı muzeylərimiz fərqlidirlər,
bir qədər təkmilləşdirilməsinə ehtiyac var.
- Paytaxtda fəaliyyət
göstərən bir
sıra muzeylərimiz
yenidən təmir olunub. Bu gün
muzeylərə ziyarətçi
marağını artırmaq
üçün hansı
yeniliklərin olmasını
istərdiniz?
- Muzeylər eyni
zamanda dövləti təbliğ edirlər. Sovet dövründə həmin
psixologiyanın təbliğatı
üçün muzeylər
şəbəkəsi yaradıldı.
Amma bunun müsbət tərəfləri də oldu. Keçmiş muzeylərlə müasir muzeylərin fərqi odur ki, sözə
az yer
verilməlidir. Həmin eksponat
elə formada olmalıdır ki, tamaşaçını cəlb
etsin və tamaşaçı iştirakçıya
çevrilə bilsin.
Muzeyin içində özünü qonaq kimi deyil, ev sahibi kimi hiss etsin. Müasur muzeylərdə artıq buna əməl olunur. Amma köhnə muzeylərdə
hələ də ekskursiya mətninə ehtiyac var. Tələbə
auditoriyada da, burada da mühazirə
dinləyir, o qədər
maraqlı olmur. Biz səbirsizliklə yeni Xalça Muzeyinin açılışını
gözləyirik, inanırıq
ki, qeyri-adi nələrsə görəcəyik.
Bu gün Müasir
İncəsənət Muzeyi
çox böyük maraq doğurur. Eləcə də Ədəbiyyat Muzeyi yüksək səviyyədədir. Eyni zamanda
bu gün muzeylər elm sahəsilə,
təbliğatla məşğul
olurlar. Beynəlxalq konfranslar, simpoziumlar
keçirilir. Bu yaxınlarda Dövlət Tarix Muzeyində Azərbaycan milli mədəniyyətinin sahələri
ilə bağlı beynəlxalq konfrans keçirildi. Bu gün muzeylər çox böyük mədəni təbliğatla
məşğuldurlar. Müasir muzeylərimizdə
tamaşaçının özünü
hadisələrin içində
hiss etməsi lazımdır.
Bunun üçün də texnoloji vəsaitlər daha çox ayrılmalıdır. Məsələn, hərəkətli eksponatların
olmasını, tamaşaçıya
həmin mühitin olduğu kimi çatdırılmasını istərdim. Dünya muzeyşünaslığı tamaşaçının eksponatla
birbaşa təmasda olması ilə məşğul olur.
Eyni zamanda istərdim ki, muzeyin özünün
kiçik dükanları
olsun. Yəni özünümaliyyələşdirmə ilə məşğul ola bilsin.
Kiçik suvenirlər istehsal
etmək, muzeylə bağlı bələdçi
broşürləri hazırlayıb
təqdim etmək imkanı olsun. İnteraktiv vasitələrdən istifadə
olunsun. Dünya səviyyəsində ənənəvi tədbirlər
keçirilsin. Məsələn,
hər il
Novruz bayramı vaxtı dünya turistlərini Azərbaycana
cəlb edək. Hər bir bölgənin özünəməxsusluğuna uyğun olaraq bayram təşkil olunsun və müxtəlif bölgələrdə
belə tədbirlərin
keçirilməsi reklam
şəklində təqdim
olunsun.
Kütləvi turist cəlbi
üçün bölgələrdə
bir sıra işlər aparılmalıdır.
Hər bölgənin özünə
uyğun olaraq mətbəx, folklor, etnoqrafiyası haqda layihə hazırlayıb turistlərə təqdim etmək lazımdır.
Məsələn, Göyçayda
təşkil olunan
“Nar bayramı”nı ənənəvi şəklə
salmaq lazımdır.
Nigar Abdullayeva
Palitra.- 2012.-
18 yanvar.- S. 7.