“Bu gün ədəbiyyatımızda
uşaq mövzusu bir növ arxa plana keçib”
Yavər Cəbrayılov: “Kadr
qıtlığı ilə üzləşməmək
üçün həvəskarlar studiyası
yaratmışıq, məktəblilərin,
gənclərin iştirak etdiyi müsabiqələr təşkil
edirik”
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz Salyan Dövlət Kukla Teatrının direktoru
Yavər Cəbrayılovdur:
-Salyanda
teatr ənənələrinin yaranması daha qədim zamanlara
təsadüf edir. 1944-1949-cu illərdə Salyanda ilk dəfə
olaraq Dram teatrı fəaliyyətə başlayıb.
Müharibə dövründə açılan bu teatr
dövrünün nümunəvi teatrlarından olub. Dram
teatrı olmasına baxmayaraq, yaradıcı heyətin
güclü olması ilə əlaqədar səhnəyə
opera və musiqili komediya tamaşaları da qoyulub. Bu gün
hamının tanıdığı görkəmli şəxsiyyətlərin
bir qismi məhz bu teatrın yetirmələridir. Onlardan
Rübabə Muradova, Qulu Əsgərov, Sənan Ağabəyli,
Muğbil Dadaşov, Əliağa Kürçaylı,
Əflatun Ağayev, Rza Şıxov və
başqalarının adlarını qeyd edə bilərik.
1949-cu ildə bir sıra əyalət teatrları ilə
yanaşı, Salyan teatrı da öz fəaliyyətini
dayandırmağa məcbur olub. Ondan sonra hamı bu rayonun mədəni
dünyasını Salyan Dövlət Kukla Teatrı ilə
ölçməyə başladı. Sözügedən teatr
1973-cü ildə yaradılıb. Teatr ilk illərdə bədii
özfəaliyyət dərnəyi kimi fəaliyyətə
başlayıb. Bu dərnək də əslən Salyandan olan,
Bakı Dövlət Kukla Teatrında aktyor işləmiş,
mədəniyyət işçisi Cahangir Qaraşovun təşəbbüs
və dəstəyi ilə yaradılıb. O, tez bir zamanda ətrafına
istedadlı həvəskarları toplayaraq Əli Səmədlinin
“Artıq tamah baş yarar” əsərini tamaşaya qoyub.
İlk addımın uğurları davamlı olduğundan dərnək
1975-ci ildə “Xalq teatrı” adına layiq görülüb.
1994-cü ilin iyulun 4-də isə ərazidə yeganə teatr
olmasını nəzərə alaraq teatra Dövlət
Teatrı statusu verilir. Bizim teatrın dövlət statuslu
olmasında yazıçı Elçin Əfəndiyevin
böyük xidmətləri olub. O, tamaşalarımızdan
birinə baxıb, heyrətlənmişdi və ondan sonra bizə
Dövlət Teatrı statusu verdilər. Teatrın kollektivi
tezliklə festivallarda, müsabiqələrdə, şəhər
və rayonlarda tamaşaçılar qarşısında
layiqincə çıxış edib. Müxtəlif illərdə
əldə olunan mükafatlarla yanaşı, geniş
tamaşaçı auditoriyasının sevgisini, rəğbətini
qazanıb. İndi də teatr kollektivi rayonda keçirilən
mədəni- kütləvi tədbirlərdə hər zaman
yaxından iştirak edir.
-Teatrda hazırlanan tamaşalar
kiçik tamaşaçıların zövqünü
oxşaya bilirmi?
-
Teatrda təqdim olunan tamaşalar uşaqların mənəvi
tərbiyəsində, onların mədəni səviyyəsinin,
dünyagörüşlərinin formalaşmasında
böyük rol oynayır. Bu günə qədər
teatrın repertuarında 60-a qədər tamaşa
oynanılıb. Səhnəmizdə bu illər ərzində
Mirmehdi Seyidzadənin “Ata məhəbbəti”, Rəhman
Əlizadənin “Keçəlin toyu“, Rafiq Savalanın
“Qayğıkeş Nigar”, “Tələ quran özü
düşər ”, Abdulla Şaiqin “Danışan kukla”, İsgəndər
Coşqunun “Tülkü həccə gedir”, Tofiq Kərimin
“Quyruqlu ulağın sərgüzəştləri”, Əli
Əlizadənin “Keçəl Həmzənin hiyləsi”, Həsənağa
Hüseynovun “Ulamaqdan mələməyə”, Firudin Ağayevin
“Cırtdan və Sehrbaz”, Rafiq Mirzənin “Yetim Fatma”, R. Kipinqin
“Başlı başına gəzən pişik”
tamaşaları təqdim olunub. Tamaşaçılar göstərilən
tamaşalardakı kuklaların istər uşaqlar, istərsə
də böyüklər üçün necə böyük
mənəvi əxlaqi dəyərlər təlqin etdiyini
görürlər. Biz mədəni hadisələrdən geri
qalmırıq. Belə ki, Mirzə Fətəli Axundzadənin
200 illik yubileyi ilə əlaqədar olaraq dövlət
sifarişi ilə “Xırs quldurbasan” tamaşasını
hazırlamışıq. O tamaşa ilə Axundzadənin
yubiley tədbirlərində iştirak etmişik. Səhnə
əsərinə Bakıdan dəvət etdiyimiz, Kukla
Teatrının baş rejissoru olmuş, bu yaxınlarda
dünyasını dəyişən Rəhman Əlizadə
quruluş verib. Yalnız bu tamaşanın kuklalarını
Bakıdan sifariş etmişdik. Yenilik üçün bu qərara
gəldik.
- Kuklaları necə əldə
edirsiniz? Biletlərin qiyməti müvafiqdirmi?
-
Bizim öz kukla seximiz var. Tükəzban Məmmədovanın
sədrliyi ilə sexdə tamaşalarda istifadə olunacaq
bütün kuklalar hazırlanır. Həmçinin rəssamlıq
emalatxanamız da fəaliyyətdədir. Teatrımız təmir
olunandan sonra vəziyyətimiz yaxşıdır. Amma əvvəllər
bu baxımdan çətinlik çəkirdik, kuklaları,
dekorasiyaları başqa yerlərdən gətirirdik. Biletlərin
qiyməti çox münasibdir. Biletin qiyməti 50 qəpikdir.
Amma səyyar nümayiş etdirdiyimiz, eləcə də
axşam tamaşalarımızın bileti 1 manat olur. Ay ərzində
tamaşalarımızı 1600-1700 tamaşaçı izləyir.
İldə isə 4 yaxud 6 tamaşa hazırlaya bilirik. Bu
tamaşalar təkcə Salyanda deyil, ətraf rayonlarda
nümayiş etdirilir. Siyahıya Neftçala, Sabirabad,
Saatlı, Şirvan, Hacıqabul, Biləsuvar, Cəlilabad,
Masallı aiddir. Biz ən ucqar rayonlara belə gedirik. Bəzi
ucqar kəndlərdə bizi heyrətlə
qarşılayırlar. Həqiqətən, gəlişimiz
onlar üçün bayrama çevrilir. Biz də teatr olaraq
elə yerlərdə tamaşaçılar
qarşısında çıxış etməyi
özümüz üçün fəxr bilirik. Tozlu,
torpaqlı, palçıqlı yollarla gedib, o balaca
tamaşaçılara çatanda, onların üzündəki
sevinci görəndə, biz ikiqat sevinirik. Bizi dövrəyə
alırlar, sevgilərini hiss etdirirlər. İnanın, o məqamda
biz maddiyatı düşünmürük, bəzən bir biletə
iki-üç tamaşaçı qəbul edirik.
-Teatrda çalışmaq istəyən
aktyorlar yetərincədirmi?
-
Teatrın aktyorları yerli sənət adamlarından təşkil
olunub. Kollektivimizdə 14 nəfərdən ibarət
yaradıcı heyət çalışır. Çox
yaxşı, işgüzar və sənətini sevən
kollektivdir. Aktyorlarımızın hamısı
istedadlıdırlar. Onlardan Rauf Həsənli, Orxan Səfərov,
Gülşən Təhməzova, Elnur Muradovun, Paytaxt Gözəlova,
Qalib Məlikov və başqalarını adlarını qeyd
edə bilərəm. Teatrımızda işləmək
üçün nə qədər insan sıra gözləyir.
Biz kadr qıtlığı ilə üzləşməmək
üçün həvəskarlar studiyası
yaratmışıq. Məktəblilərin, gənclərin
iştirak etdiyi müsabiqələr təşkil edirik, öz
kadrlarımızı yetişdiririk. Müsabiqələr isə
hər iki ildən bir keçirilir. Yaradıcı heyətin
digər üzvləri də aktyorlarla əlbir olub
baxımlı, yaddaqalan tamaşalar ərsəyə gətirməyə
çalışırlar. Qeyd edim ki, teatrın baş rejissoru
Rafiq Mirzə, musiqi rəhbəri Fəzail Mehdiyev, rəssamı
Ceyhun Rüstəmbəylidir.
-Teatrın hansısa problemləri
varmı?
-
Bizim ən böyük problemimiz tamaşaçı problemidir.
Amma bu tək bizdə deyil, bütün teatrlar bu problemlə
qarşılaşırlar. Telekanallarda verilən verilişlərə
münasibətim pisdir. “Toy olsun” kimi verilişlər
uşaqlara çox pis təsir edir. Ümumiyyətlə,
televiziyanın mühüm faktor olduğu danılmazdır. Bu
gün hamının evində televizor var, bütün kanallar
açıqdır və əlbəttə,
tamaşaçı teatrı asanlıqla televiziyaya dəyişə
bilir. Tamaşalarımızın auditoriyası yalnız
uşaqlar deyil, onların içərisində böyüklər
də var. Çox çalışırıq ki, hər iki
tamaşaçı auditoriyasının zövqünü,
marağını oxşaya bilək. İndiki uşaqları
heyrətləndirmək, sevindirmək çox çətindir.
Bayaq dediyim televiziya verilişləri, televiziyanın onlara təlqin
etdikləri bu baxımdan mühüm rol oynayır. Məni
qane etməyən uşaq ədəbiyyatının indiki
durumudur. Sirr deyil ki, bu gün ədəbiyyatımızda
uşaq mövzusu bir növ arxa plana keçib.Ona görə
repertuar seçərkən çətinliklə
qarşılaşırıq. İndiki yazarlar uşaq ədəbiyyatına
az meyil edirlər. Amma bu çox mühüm məsələdir,
uşaq vaxtı normal ədəbi zövqü formalaşmayan
uşaq böyüdükdə ədəbiyyatdan, poeziyadan,
teatrdan qaçacaq. Bizim uşaqlar üçün
hazırladığımız repertuarda maariflənməyə
yönəlik, vətənpərvər ruhlu əsərlərə
üstünlük veririk. Məsələn, Abdulla Şaiqin,
Əli Səmədlinin uşaqlar üçün
yaratdığı nümunələri, eləcə də
xalq nağıllarımızı, klassik nümunələrimizi
dönə-dönə təbliğ edirik.
Tamaşaçılar Salyan Dövlət Kukla Teatrının
tamaşalarına baxmaq istəyirlərsə, “2+1” Eksperimental
Teatr Festivalını gözləsinlər. Festivalda iştirak
edəcək teatr “Göyçək Fatma”nı
tamaşaçılara ərmağan edəcək.
Nigar ABDULLAYEVA
Palitra.-2013.-11 aprel.-S.11.