“Ən böyük arzum “Koroğlu”
uvertürasını Şuşada ifa etməkdir”
Müsahibimiz Azərbaycan Dövlət Televiziya və Radiosunun
S.Rüstəmov adına Xalq
Çalğı Alətləri Orkestrinin
ali kateqoriyalı tar
ifaçısı Vüsal İsgəndərzadədir.
V üsal İsgəndərzadə Əziz oğlu 1978-ci ildə Bakı şəhərində anadan olub. Orta təhsilini 2 saylı orta məktəbdə 1984-1993-ci illərdə alıb. İlk musiqi təhsilini 18 saylı musiqi məktəbində alıb. 1993-cü ildə A.Zeynallı adına musiqi texnikumuna qəbul olub. 1996-cı ildə Ü.Hacıbəyli adına Konservatoriyaya qəbul olub. 2000-ci ildə bakalavriat pilləsini fərqlənmə diplomu ilə bitirərək magistraturaya daxil olub. 2002-ci ildə aspiranturayaya daxil olub və oranı da müvəffəqiyyətlə bitirib. 1996-cı ildə keçirilən VI Respublika müsabiqəsinin və 1997-ci ildə keçirilən Sadıqcan adına Respublika müsabiqələrinin qalibi və laureatı olub. 1998-ci ildə ümummilli lider H.Əliyev müstəqil Azərbaycanın ilk pasportunu V.İsgəndərzadəyə təqdim edərək “Azərbaycana sizin kimi tarzənlər lazımdır” deyib. 2001-ci ildə Ukraynada keçirilən Azərbaycan Mədəniyyət ongünlüyündə Kiyev Şəhər Filarmoniyasında R.Korsakovun “Arı uçuşu” əsərini müvəffəqiyyətlə ifa edib. 2003-cü ildə Moskvanın Böyük Teatrında keçirilən Azərbaycan Mədəniyyət ongünlüyündə Əməkdar incəsənət xadimi Teymur Göyçayevin rəhbərlik etdiyi kamera orkestrinin müşayiətilə H.Rzayevin “Çahargah Rapsodiası” əsərini uğurla ifa edib. 2003-cü ildə Ankara şəhərində keçirilən, Dünya Azərbaycanlılarının Həmrəliyi Günü münasibətilə təşkil olunmuş konsert proqramında F.Əmirovun “Mən səni araram” əsərini, Ü.Hacıbəylinin “Koroğlu” operasının II pərdəsindən rəqs və H.Rzayevin “Çahargah Rapsodiyası”nı ifa edib. 2004-cü ildə Gülüstan sarayında “Əsrin müqaviləsi”nin 10 illik yubileyinə həsr olunmuş konsert proqramında çıxış edib.
-Vüsal müəllim, bir
musiqiçi kimi xalq çalğı alətlərinin incəsənətimizdə
rolunu nədə görürsüz?
-Azərbaycan incəsənətində xalq çalğı alətlərinin çox böyük yeri var. Çünki xalq çalğı alətləri milli musiqimizin təməlidir. Ümumiyyətlə, bu haqda korifey və klassik bəstəkarlarımız hər zaman vurğulayıblar. Azərbaycan musiqisinin dahilərindən olan Üzeyir Hacıbəyov da yaradıcılığında həm milli musiqimizdən, həm də xalq çalğı alətlərimizdən hər zaman bəhrələnib. Dahi Üzeyr bəy yaratdığı böyük əsərlərində - istər simfoniyalarında, istərsə də simfonik muğamlarında milli musiqimizdən istifadə edib. Bildiyimizə görə, Üzeyir bəy Azərbaycan xalq çalğı alətləri orkestrinin banisidir. Xüsusilə qeyd edə bilərəm ki, bizim milli alətlərimiz incəsənətimizdə mühim rol oynayır.
-Müasir
dövrdə tar alətinə gənclər
arasında marağın artmasına səbəb nədir?
-Ümumiyyətlə, tar
aləti yaradılışına görə çox
qədim alət sayılır. Tar alətinin
yaradıldığı tarixlə bağlı dəqiq məlumat
hələ də məlum deyil. Çünki tar
dünyanın ən qədim alətlərindən biri sayılır. Onun səsində
elə bir ecazkarlıq var
ki, insanı hər an
düşünməyə vadar edir. Ən azı ruhumuzun
zəngin qidasıdır. Biz də öz növbəmizdə milli
alətimizə sahib çıxmalı və
qorumalıyıq. Şübhəsiz ki,
dövlət tərəfindən dəstək göstərilir.
Düşünürəm ki, artıq gənclərə
milli alətləri, ən əsası tar alətini sevdiriblər və onların təbliği
cəmiyyətdə, dünyada mütləq
vacibdir. Belə bir deyim də
var idi ki,
tar alətini yaşlı
nəsil sevir. Ancaq mən
bu fikirlə razı deyiləm. Çünki bizim çox
istedadlı gənclərimiz
var ki, onlar
həqiqətən qiymət
verir, sənətə
dərindən yiyələnirlər.
Bir tarixi nüansı da qeyd etmək istərdim ki, bizim tar alətini musiqi dünyamızda qoruyub saxlayanlardan ilk insan Ü.Hacıbəyli olub. O zaman, sovetlər
dövründə bəziləri
Azərbaycanda tar sənətini
ləğv etməyə
çalışırdılar. Buna səbəb, guya
tarda ifa edərkən tarın səsinin azan səsinə
bənzəməsi olub.
O vaxt tarda bildiyimə görə, 44
pərdə olub və tarın səsinin azan səsinin ahənginə uyğun olması pərdələrin
çoxşaxəli olmasından
irəli gəlirdi. Üzeyr bəy o qədər savadlı bir insan olub ki,
tar alətinin məhv
olmaması üçün
böyük bir addım atıb. Tarda bəzi pərdələri kəsərək,
Avropa səs qatar sisteminə
saldı. İndi ifa etdiyimiz tar aləti, Avropa səs qatar
sistemində olsa da, milli musiqi
ladlarımız toxunulmaz
qaldı. O, tarda həm rus, həm
də Avropa bəstəkarlarının əsərlərini
də ifa edə biləcəyimizi sübut etdi. Biz bu gün
milli və mənəvi dəyərlərimizdən
olan tarın incəsənətimizdə yaşamasina
görə Üzeyir bəyə mənən borcluyuq.
Düzünü desəm, gənc yaşlarımda tarda ifa etdiyim zaman
tar musiqisini heç də dərindən dərk edə bilmirdim. İllər keçdikcə tarı
daha çox dərk edə bilirdim. Daha da dərinə
varıb tarın necə böyük bir qüvvəyə malik bir alət
olduğunun şahidi olursan. Hətta yadıma gəlir
ki, bir yerdə
söhbət etdiyim insan mənə deyib ki, tarda
“Segah” muğamını
ifa edim. Mən tarda ifa etdiyim
zaman məni dinləyən şəxs
elə bir aləmə düşür
ki, özündə ruh yüksəkliyi olduğunu deyir. Tarda ifa etmək, simlərin ahəngliyi insana psixoloji təsir edir. Tar alətinin özəlliklərindən
biri də budur. İnsanı hər cür
hala sala bilir. Hətta cəngavərlik ruhunda musiqilər belə, igidlərin güc enerjisinin mənbəyi olub. Tarixə də nəzər salsaq, o zamanlar döyüşlərə “Mənsuriyyə”
ilə, “Cəngi” ilə gediblər. Tar, kamança, zurna,
davul ilə gediblər. Çünki milli musiqi alətlərimizin səsi
insanda böyük potensial yaradır. Bəzən belə bir fikirlə
də qarşılaşıram
ki, tar çalmaq çox asandır. Mən bir neçə dəfə belə fikirdə olan insanlarla söhbət edib, onları ətraflı şəkildə
başa salmışam.
Mən bu aləti 7 yaşımdan ifa edirəm. Tar sənətinə
yiyələnmək üçün
öncə musiqi məktəbində təhsil
almalısan, sonra A.Zeynallı adına
musiqi kollecinə daxil olmalısan. Daha sonra bakalavriat, magistratura və aspirantura pillələrində
təhsil almalısan.
Bu mərhələlərin
hamısından mən
keçmişəm. İnsan da
var ki, bu
mərhələlərdən keçir. Lakin öz üzərlərində
çalışmadıqlarına görə, bir şeyə nail ola
bilmirlər. Mən hər zaman
qeyd etmişəm ki, tar elə bir alətdir ki, hər bir
cəhətdən istər
psixoloji, istərsə
də fiziki cəhətdən hazır
olmalısan. Misal üçün
deyə bilərəm
ki, günlər olub ki, gənc
yaşlarımda 13-14 saat
tarda ifa etmişəm. Dostlarım futbola
gedər, mənsə
tarda məşqlərimi
edərdim. Bir sözlə,
tarda ifa etmək üçün birinci növbədə insanda böyük iradənin olması vacibdir. Tar elə bir alətdir ki, onu seçilmiş
insanlar ifa edir. Bir çox istedadlı
insanlarımız olub
ki, onlar yarıyoldan qayıdıblar.
Sənətin çətinliyinə dözə bilməyiblər.
Çünki, tarın anlamı
çox böyükdür.
-Sizin fikrinizcə, tar hansı musiqi janrının alətidir?
-Tar əsas milli musiqinin simvolu, şah alətidir. Bütün alətlərimizin xüsusi
dəyəri var. Danılmaz
bir fakt var ki, tar hərtərəfli
alətdir. Tarda həm
də Qərb bəstəkarlarının, Avropa
bəstəkarlarının əsərləri ifa olunur. Xarici ölkələrdə bu alət qəbul
edilir, lakin ona ekzotika kimi
baxılır.
-Tar sizin üçün hansı musiqinin səsidir?
-Tar milli musiqimizin, Azərbaycanın səsidir.
Bütün dünya heyrandır
o səsə. Hətta, Türkiyə
mütəxəssisləri bizə deyiblər ki, siz bilirsiniz,
sizdə tar alətində
elə bir tapıntı var ki, o tapıntıya ad belə qoymaq olmur. Türklər bizim alətdə
ifa edirlər, ancaq bizim qədər
ifa edə bilməzlər. Bədxah qonşularımız
olan ermənilər belə, bizim alətlərə yiyələnməyə
çalışsalar da,
bizim mədəniyyətimizə,
mətbəximizə “şərik”
çıxsalar da, onların əzəldən
heç nələri
olmayıb. Onlar dövlətlərini belə,
Azərbaycanın hesabına
qurublar və alətlərimizi ifa etsələr də, əgər damarlarında azərbaycanlı qanı yoxdursa, heç bir zaman bizim
kimi ola
bilməzlər. Çünki hər bir xalqın
özünəməxsus xüsusiyyətləri
var. Tar da bizimdir və biz tarı təbliğ edirik. Hətta dünyada qəbul olunub ki, tar Azərbaycanın ən gözəl alətidir.
Tar bizim milli dəyərlərimizin səsidir.
Ən böyük arzum da Ü.Hacıbəylinin
“Koroğlu” uvertürasını
Qarabağın göz
bəbəyi olan Şuşada ifa etməkdir.
-İncəsənətdəki
inkişaf barədə
nə deyərdiniz?
-İncəsənətimiz çox gözəl inkişaf edir. Müqayisə üçün mən deyə bilərəm ki, bu yaxınlarda
Braziliyadan qonağımız
var idi. O həm ud, həm
də gitara ifaçısı idi. Onun bizim musiqi dünyamızdan
məlumatı olandan sonra mənə maraqlı bir nüansı bildirdi.
O dedi ki, sizin incəsənət aləmi inkişaf edib. Dedi ki,
Braziliyada təkcə
futbol inkişaf edir... Görün, biz nə qədər
üstün bir dövlətik. Bir fakt var ki, incəsənətimiz
çox güclü inkişaf edir. Həm iqtisadi cəhətdən,
həm mədəniyyətdə,
həm də idmanda yüksəlişlərə
doğru addımlar atırıq. Allahın iznilə
hər şey daha da gözəl
olacaq.
-Dünya arenasında milli musiqi ilə tamaşaçı rəğbəti
qazanarıq, yoxsa xarici dünya musiqisi ilə?
-Sualınıza cavab olaraq onu deyə
bilərəm ki, bu il Azərbaycanda milli alətlərin müsabiqəsi
keçirildi. Beynəlxalq müsabiqədə
mən bir şeyin şahidi oldum ki, xarici
ölkələrdən gələn
qonaqlar milli allətlərimizdə milli
musiqimizi dinləməyə
daha çox üstünlük verirlər.
Burada böyük obyektivlik görülürdü. Əlbəttə ki, nəinki alətimizin səsi, hətta milli musiqimizin ecazkar olması əvəzolunmazdır.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-14 avqust.-S.13.