“Kulturoloji maarifləndirmə
məktəblərdən başlamalıdır”
Bakı Şəhər Mədəniyyət
və Turizm İdarəsinin rəisi Əlikram Əliyev: “Kitab
oxuma mədəniyyətinin tam yeni formasını hər yerdə
formalaşdırmağa nail olmalıyıq”
Bakı
Şəhər Mədəniyyət və Turizm İdarəsinin
rəisi Əlikram Əliyevlə layihə çərçivəsində
təqdim etdiyimiz budəfəki müsahibəmizdə oxucular,
kitabxanalar və kulturoloji maarifləndirmə məsələləri
ilə bağlı söhbətləşdik. Əlikram müəllim
bizimlə bu barədə söhbətə kitabla bağlı
layihələrdən başladı:
-Bizim
müxtəlif layihələrimizdə kitaba olan maraq həmişə
üzə çıxacaq. Eyni zamanda, kitab sərgiləri daha
da möhtəşəmliyi ilə yadda qalmağa
başlayıb. Bu il də kitab sərgiləri daha da möhtəşəmliyi
ilə yadda qalacaq. Ötən müsahibədə bildirdiyim
kimi, bu cür sərgilərin keçirilməsində
innovasiyalar tətbiq edilir, buna görə də həmin sərgilər
daha effektli, uzun zaman təsirini saxlayan və kütləvi
olur. Məsələn, kitab yarmarkasını təşkil edəndə
“Facebook”dan istifadə etməyimiz və bütün gəncləri,
kitab həvəskarlarını bu yolla tədbirə dəvət
etməyimiz buna misal ola bilər. Ümumiyyətlə,
düşünürəm ki, kitaba olan marağı tam təmin
etmək üçün yüksək şərait
olmalıdır. Bunun üçün kitab obyektlərində
müəyyən metodlardan, yanaşmalardan istifadə etmək
lazımdır. Məsələn, kitab satılan mağazalar və
ya kitabxanalar var ki, adını “kitab kafesi” qoyublar. Bu cür
yerlərə müasir oxucu daha çox maraq göstərir.
Eyni zamanda, həmin kitab obyektlərində sanitar-gigiyenik şərait,
havalandırma və sair nəzərə
alınmalıdır. Hətta oxucunun kitabxanada mütaliə
üçün oturduğu oturacaq da rahat olmalıdır.
Oxucunun kitab oxuyarkən ürəyindən çay və ya su
içmək keçə bilər. Belə halda, o, kitabxanada
bu cür xidmətlərlə təmin edilməlidir, müasir
standartlar bunu tələb edir. Həm də insanlar müxtəlif
olduqları kimi, istəkləri də müxtəlifdir. Beləliklə,
biz kitab oxuma mədəniyyətinin tam yeni bir formasını
hər yerdə formalaşdırmağa nail olmalıyıq.
Kitabxanalar bu baxımdan günün tələblərinə
uyğun olaraq fəaliyyətlərini qurmalıdırlar.
-Bu il uşaq və yeniyetmələrə
həsr olunmuş layihə keçiriləcəkmi?
- Bu barədə maraqlı bir layihə həyata keçirməyi planlaşdırırıq. Belə ki, ilk dəfə olaraq müəyyən görkəmli insanların həyatına və ya onların anadan olma günlərinə həsr olunmuş şeir müsabiqələri keçiriləcək. Bu müsabiqə müxtəlif yaş kateqoriyalarına aid uşaqlar arasında keçiriləcək. Bu cür layihələr də əslində kitaba marağın artırılmasını ehtiva edir. Onu da deyim ki, hər il biz noyabr ayında ən çox kitab oxuyan uşaqları seçirik. Hər bir rayondan bununla bağlı qalib seçilir və biz onları mükafatla təltif edirik. Bu layihə də kitab oxumanı azyaşlılar arasında da stimullaşdırmaq üçün nəzərdə tutulub. Qeyd edim ki, hər ilin noyabr ayında Bakıda 40-a yaxın uşaq təltif olunur. Kitabxanada ən çox kitab götürməklə bağlı qeydiyyata düşən, aktiv uşaqları biz təltif edir, həvəsləndiririk. Müşahidə edirik ki, istər uşaqlar, istərsə də yeniyetmə və gənclər arasında kitab oxuyan uşaqların sayı olduqca çoxdur və ildən-ilə də kitabla bağlı layihələrin intensivləşməsi oxucuların sayının daha da kütləviləşdirilməsinə səbəb olur. Ona görə də “kitab bu gün oxunmur, oxucu yoxdur” deyənlərlə qətiyyən razı deyiləm. Bu işin içində olan bir şəxs kimi bu cür fikirlərin yanlış olduğunu düşünürəm. Yenə deyirəm ki, biz sadəcə, kitaba və kitabxanalara cəmiyyətin yanaşma tərzində bir sıra dəyişikliklərə nail olmalı və yeni münasibət formalaşdırmalıyıq. Həyata keçirilən yeni, innovativ layihələr də bu məqsədə xidmət edir. Ümumilikdə isə kitaba maraq da kifayət qədər var və eləcə də yeni çap olunan kitabların sayı daha da kütləviləşir. Bu gün latın qrafikası ilə çap olunmuş bütün bədii ədəbiyyatı oxumaq, onları kitabxanalardan və mağazalardan sifariş etmək mümkündür. Bütün bunlar isə ilk növbədə oxucu tələbatı nəticəsində yaranıb. Ona görə də bu cür kitablarla kitabxanalarımızın hamısı tam təmin olunub. Kitabxanalar intensiv, bütün həftəni işləyir və oxucuların onlardan demək olar ki, hər gün istifadə etmək imkanları mövcuddur. Eyni zamanda da dedim ki, tələblərə uyğun olaraq bu sahədə islahatlar aparılır. Amma bütün qeyd edilənlərlə kifayətlənmək yox, irəli getmək lazımdır. Bu sahəni yeni texnologiyalardan istifadə etməklə, daha da yeniləşdirmək lazımdır. Azərbaycanın bütün sahələrdə inkişaf templəri yüksəkdir, ölkəmiz artıq tətbiq etdiyi yeni texnologiyalarla dünyada qabaqcıllar sırasında yer almaqdadır. Bu baxımdan istər kitabxanalar, istər musiqi məktəbləri, istərsə də mədəniyyət evlərində yenilikləri tətbiq etməklə onların fəaliyyətini daha da səmərəli etmək bizim əsas planlarımız sırasındadır. Biz köhnə olanları, əvvəldən mövcud olanları pis adlandırmadan, onların yaxşılarını saxlayıb, yeniləri və yenilikləri tətbiq etməliyik. Bu baxımdan insanların mədəni zövqünün formalaşması və asudə vaxtını səmərəli keçirmələri üçün yeni layihələr ortaya qoymaq lazımdır. Bu gün Heydər Əliyev Fondu, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi və sair qurumlar bu ideyanın gerçəkləşdirilməsinə xidmət edirlər və ən ucqar kənd yerində olan kiçik bir kitabxana da buna xidmət etməlidir. Yeni ideyaların bu sahədə tətbiqi, daha kütləvi sayda oxucuların mütaliəyə cəlb olunması və insanların mədəni-mənəvi zövqünün formalaşmasında, asudə vaxtlarını bu baxımdan səmərəli keçirməsində hamımız təşəbbüslərlə çıxış etməli və məsuliyyət hiss etməliyik. Nəzərə almaq lazımdır ki, mənəvi zövq yüksək olmayan yerdə, bayağılıqlar və sair neqativliklər baş verə bilər.
-Bu
baxımdan insanların kulturoloji səviyyəsinin
yüksəldilməsi üçün
hansı layihələr həyata keçirilə bilər?
-Əslində kulturoloji
maarifləndirməyə bəlkə də uşaq
beşikdə olarkən başlamaq
lazımdır. Bu nə deməkdir? Uşaq bağçaya gedir. Bağçada musiqi öyrədirlər, musiqi savadı verirlər, şeirlər
öyrədirlər və sair. Əgər
bu gün bağça müəlliməsi bu baxımdan uşaqların zövqünü
normal səviyyədə
formalaşdırmağa nail ola bilirsə və onlara şeir, nəğmə öyrədirsə, bu da bir
maarifləndirmədir. Bağçanı bitirəndən
sonra isə məktəb mərhələsi
gəlir. Bu baxımdan gəlin baxaq, bu gün
nələr baş verir?
Məktəblərdə əslində uşaq
yaradıcılıq mərkəzləri var.
Onların fəaliyyətindən söhbət gedərsə, bu, kifayət deyil. Bu, çox azdır. Məktəblərdə
mütləq maarifləndirmə yönümündə
müxtəlif layihələr həyata keçirmək çox vacib məsələdir.
Biz 70-80-ci illərdə orta
məktəbdə oxuyanda, tez-tez
şagirdlərin şairlərlə, yazıçılarla
görüşləri keçirilərdi. Həmçinin tez-tez tanınmış aktyorların
oynadığı tamaşalar məktəblərə
gələrdi. Bu gün
isə məktəblərdə buna
müxtəlif adlar altında imkan vermirlər. Elə bil
ki bu gün
məktəblərdə kiminsə marağındadır ki, bu baxımdan maarifləndirmə
olmasın, məktəblilərin bu
baxımdan yüksək zövqü, mədəniyyətə
və həyata baxışı formalaşmasın. Bu, çox maraqlı və
təəccüblü tendensiyadır. Ona
görə də bu gün
məktəblərə nə bir teatr, nə də digər
yaradıcılıq nümunəsi daxil ola bilmir. Biz
əslində bu cür
kulturoloji maarifləndirmə işini məktəblərlə
aparmalıyıq və onlarla bu sahədə birgə layihələrimiz
olmalıdır. Halbuki məktəblərin
bu vacib məsələlərə
qapalı olması üzündən biz bu işləri təşkil etməkdə
çətinlik çəkirik. O məktəblərdə
hazırda hər hansı yazıçı, şairlə,
tanınmış ictimai xadim
və incəsənət insanları ilə görüşlər
də keçirilmir. Yaxud
da hansısa rəssam və onun yaradıcılığı ilə məktəblərin
tanışlığı təşkil edilmir.
Bu cür işlər
baxımından məktəblərin fəaliyyəti demək
olar ki, yox dərəcəsindədir. O ki qaldı, özümüzün
bu barədə layihələrimizə, bu barədə həm bu həm
də öncəki müsahibəmdə sizə bildirmişəm.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2013.-19 fevral.-S.11.