Milli suvenirlərimiz niyə
Çində istehsal olunur?
Yerli ustaların
hazırladığı məhsullar keyfiyyətli olsa da, qiymətinin
baha olması bazarda üstünlüyü Çin
mallarına verib
Hər
bir turist səfər etdiyi ölkədən xatirə əlaməti
olaraq müxtəlif suvenirlər alır. Balaca və
böyüklüyündən asılı olmayaraq həmin
suvenirlər ölkə ilə bağlı təsəvvür
formalaşdırır. Yəni, suvenir həmin ölkə ilə
bağlı müəyyən fikirlər yaradır. Ölkənin
milli simvollarını əks etdirən həmin suvenirlər təbliğat
baxımından da əhəmiyyət kəsb edir. Ona görə
də «suvenir» deyib keçmək olmaz. Çünki ölkə
ilə bağlı təsəvvür yaradan kiçik əşya
bizimlə bağlı səssiz də olsa, çox şey
«danışa», çox şey «deyə» bilər. Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən inkişaf edən dövlət kimi
regionun lider dövlətinə çevrilib.
Ölkəmizdə bir-birinin ardınca müxtəlif beynəlxalq tədbirlər keçirilir. Yəni, Azərbaycana gələn xarici vətəndaşların, turistlərin sayı hər keçən il artır. Ötən il keçirilən «Eurovision» musiqi yarışması ilə bağlı ölkəmizə minlərlə turist axın etdi. 2015-ci ildə Bakı Avropanın ilk Olimpiya Oyunlarına ev sahibliyi edəcək və ölkəmizdə bu yarışa ciddi hazırlıq gedir. Bu nüfuzlu yarışla bağlı Bakı yenə də turist axınına məruz qalacaq. Bəs suvenir dükanlarımız turistlərin qarşısına nə ilə çıxır və çıxacaq? Layihə çərçivəsində təqdim etdiyimiz yazıda həmin suala cavab tapmağa çalışacağıq:
Xarici qonaqların araxçına
marağı çoxdur
Bu məqsədlə yolumuzu İçərişəhərdə yerləşən «Old Baku» suvenir dükanına saldıq. 9 ildir ki, bu dükanda çalışan Orxan Babayev bildirdi ki, son illərdə İçərişəhərin siması çox dəyişib. Hər tərəfdə səliqə-səhman yaradılıb, tarixi abidələr restavrasiya edilib və hazırda bu proses davam edir: «İçərişəhər əvvəlki illərlə müqayisədə çox dəyişib. Yenidən öz qədimliyini, tarixiliyini bərpa edib. Daha əvvəlki kimi səliqəsizlik, zibillik yoxdur. Bu isə İçərəşəhərə gələnlərin sayını artırıb. Həm yeli, həm də xarici turistlərin sayında ciddi artım var. Ölkəmizə gələn əcnəbi turistlərin ilk baş çəkmək istədiyi yer Qız qalası, İçərişəhərdir. Bura onları valeh edir. Tarixi-memarlıq abidələrinə, binalara, Şirvanşahlara, Karvansaraya, qədim dar yollara tamaşa etmək qonaqlar üçün çox maraqlıdır. Turistlərin diqqətini cəlb edən əsas yerlərdən biri də suvenirlər satılan məkanlar olur. Xarici ölkəyə gedən birisi istər-istəməz ora aid suvenir almaq istəyir. Suvenirlər elə olmalıdır ki, həmin ölkənin simvollarını özündə ehtiva etməlidir. Yəni, həmin suvenir ölkə ilə bağlı nəsə deməlidir. Bizim dükana baş çəkən turistlərin sayı çox olur. Onlar daha çox əl işlərinə, xalçalara, baş geyimlərinə diqqət edirlər. Milli geyim növlərimizi, milli musiqi alətlərimiz olan tarı, kamançanı daha çox alırlar. Xaricilər bizim milli musiqi alətlərimizlə çox maraqlanırlar. Tar, kamança ilk baxışda onların diqqətini cəlb edir. Dükana daxil olan kimi ilk olaraq bu alətlərə tamaşa edirlər. Milli musiqi alətlərimizin kiçik maketlərini həvəslə alırlar. Bir də baş geyimi olan araxçının satışı yaxşıdır. Xarici qonaqların araxçına marağı çoxdur. Şərq geyim formasının bir elementi kimi araxçını çox bəyənir və alırlar. Həm araxçınların qiyməti də münasib olduğu üçün çox satılır. Araxçını xaricilərlə yanaşı, yerli turistlərimiz də alırlar. Qız qalasının, Atəşgahın maketləri də turistlərin diqqətini ən çox cəlb edən və satılan suvenirlərdir. Ümumiyyətlə, İçərişəhərə gələnlər arasında rus turistlərin sayı daha çox olur».
1 manata da suvenir almaq
olar, 300 manata da
O.Babayev
suvenirlərin qiyməti
haqqında da məlumat verdi.
Onun sözlərinə görə,
suvenirlərin qiyməti
müxtəlif olur.
Suvenirlər 1 manatdan tutmuş,
200-300 manata qədər
olan qiymətə satılır. Ən baha
olanı xalçalardır.
Milli ornamentlərlə işlənmiş
nərd taxtalarını
50 manata almaq olar. Dükan sahibinin suvenirləri
haradan əldə etməsi ilə maraqlandıq. Orxan Babayev bildirdi ki, yerli ustaların
istehsal etdiyi, hazırladığı milli
suvenirlər çox azdır: «Bunun əsas səbəbi yerli ustaların hazırladığı məhsulların
qiymətinin baha olması ilə bağlıdır. Bizim ustalarımızın
hazırladığı suvenirlər
keyfiyyətli olur, təmiz məhsul olur. Amma suvenirləri hazırladıqları
sexin icarə pulu, kommunal ödəmələr, üstəgəl
ustanın zəhmət
haqqını da nəzərə alsaq, suvenir bir qədər
baha başa gəlir. Həmin suvenir kefiyyətli
olsa da qiyməti
baha olur, ona görə də, satılmır.
Burada gördüyünüz suvenirlərin
çoxu Çin istehsalıdır. Keramikadan hazırlanmış
suvenirlərdir. Keyfiyyəti bizim
ustalarımızın hazırladıqlarından
aşağıdır, amma
qiyməti ucuz olduğundan onlara üstünlük veririk.
Tək burada deyil, digər
dükanlarda da vəziyyət eynidir.
Sifariş veririk, müəyyən
müddətdən sonra
Çində istehsal olunmuş məhsullar gətirilir. Məsələn, Xəzər dənizinin, Qız Qalasının, İçərişəhərin, mili musiqi alətlərimizin,
milli geyimlərimizin əks olunduğu müxtəlif suvenirlər
sifariş əsasında
Çində hazırlanır.
Qiymət ucuz olduğundan
bu varianta üstünlük verilir.
Təbii
ki, yerli ustalarımızın hazırladığı
məhsul bütün
parametlərə görə
fərqlənir, daha keyfiyyətlidir, amma qiymət məsələsinə
görə Çin malları üstünlük
təşkil edir.
Yerli ustaların hazırladıqları
suvenirləri satmaq daha yaxşı olardı. Milli suvenir ölkənin
tanınması, təbliğatı
baxımından mühüm
əhəmiyyət kəsb
edir. Ölkəmizə gələn turistin
aldığı Qız
qalası, Atəşgah,
İçərişəhər maketi və ya araxçın, tar, kamança bizim yerli ustalarımız tərəfindən istehsal
olunsa, daha yaxşı olar. Yerli ustalarımız həmin suvenirə daha ürəkdən yanaşır,
hər xırda detalı belə, nəzərə alarlar.
Axı həmin suvenir onu alan turistdə ölkəmiz, mədəniyyətimiz
haqqında təsəvvür
formalaşdırır. Biri
var belə suveniri yerli usta hazırlasın, biri də var
ki, sifariş əsasında müəyyən
formaya əsaslanaraq Çində hazırlansın.
Mənə elə gəlir
ki, ustalarımıza daha yaxşı şərait yaradılsa, müəyyən güzəştlər
olsa, suvenirlərimizi də onlara sifariş edərik. Bir məsələni də qeyd edim. Məsələn, bizdən sifariş
verildiyi kimi, qonşu Türkiyə, Gürüstandan da sifarişlər olur.
Çinlilər eyni qabın
və yaxud da formanın üstündə işləyir,
daha sonra üstünə sifariş
verən ölkənin
bayrağını yerləşdirirlər.
Turistlər Bakıda, Tiflisdə
və ya İstanbulda olarkən baxırlar ki, eyni qab, eyni
formadır, sadəcə
bayraqlar dəyişdirilib.
Turistlər belə hallarla
çox qarşılaşır
və bunu bizə deyirlər. Bizim dükanda bütün mallar Çin istehsalı deyil. Dükanda Arif Seyidbəyli, Qadir Əzizli, Emil Cəmilli və digər sənətkarlarımızın əsərləri də yer alır. Sənətkarlarımız özləri əsərlərini
bizə təqdim edirlər. Biz də onların müəyyən etdiyi qiymətin üstünə
müəyyən qədər
əlavə edərək
satırıq».
Yerli və xarici turistlər daha çox kiçik suvenirlərə üstünlük
verirlər
Eyni mənzərə
ilə İçərişəhərdəki
digər suvenir dükanında da rastlaşdıq. Müşahidə
apardığımız dükanlarda
İçərişəhərlə bağlı müxtəlif
suvenirlər, Qız qalasının kiçik maketləri, muğam triosunun kuklaları, milli ornamentli çarıqlar, baş örtükləri, şarflar,
üzərində Bakının
və İçərişəhərdəki
tarixi binaların təsviri çəkilmiş
boşqablar, fincanlar, təsbehler, breloklar, rəsm əsərləri
göz oxşayır.
Onu da öyrəndik ki, müəyyən suvenirləri Qoruq İdarəsi özü sifariş verir. Təsbeh, brelok, rəsm əsərləri, əl işləmələrinin əksəriyyəti
ayrı-ayrı şəxslər
tərəfindən dükanlara
təqdim edilir. İçərişəhərdə küçə ticarəti ilə məşğul olan suvenir satıcıları
isə bildirdi ki, suvenirlərin qiyməti o qədər də baha olmadığından
hamının cibinə
uyğundur. Turistlər də
çox baha olmayan kiçik suvenirlərə üstünlük
verirlər. Yerli və
xarici turistlər əsasən 1-10 manat arasında qiyməti olan kiçik suvenirlərə daha çox üstünlük
verirlər. Baha qiymətə suvenir alan turistlər
də olur. Çinlə yanaşı, Türkiyədən
də müəyyən
suvenirlərin gətirildiyini
öyrəndik. Həmin suvenirlərin
qiyməti Çindən
gətiriləndən bir
qədər baha olur. Səyyar şəkildə suvenir satan satıcılar
isə bildirdi ki, bayram günlərində,
xüsusi tədbirlərdə
ziyarətçiləri daha
çox olur.
Anar MİRİYEV
Palitra.-2013.-20 fevral.-S.11.