“İstəyirəm
ki, repertuarımda milli baletlər olsun”
Cəmilə Kərimova: “Hamlet”də
Ofeliyanı oynayan hər bir aktrisanın
söylədiyi mətn
eynidir, amma hər aktrisa bunu ayrı tərzdə deyir, onların qəhrəmanları
bir-birindən fərqlənir”
Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrı
respublikanın mədəni
həyatının əsas
mərkəzlərindən biridir. Ötən dövr ərzində
inkişaf edən bu teatr hazırda
paytaxtımızın aparıcı
sənət ocağıdır.
Onun repertuarında milli və klassik opera və balet sənətinin
bir çox dəyərli nümunələri
möhkəm yer tutur. Teatrda 4 böyük kollektiv
- opera truppası, simfonik
orkestr, balet truppası və xor kollektivi fəaliyyət göstərir.
Azərbaycan Dövlət Opera və Balet Teatrının
balet truppası teatrın əsas bölmələrindən biridir.
Bu truppada onun mövcudluğunun ayrı-ayrı
dövrlərində milli
balet sənətimizin
bir çox görkəmli nümayəndələri
- SSRİ Xalq artistləri
Qəmər Almaszadə
və Leyla Vəkilova, Azərbaycanın
Xalq artistləri
Vladimir Pletnyov, Tamilla Şirəliyeva, Çimnaz
Babayeva və b. çalışıblar. Hazırda balet
truppasının çox
zəngin repertuarı
var. Milli və klassik balet sənətinin
bir sıra dəyərli nümunələri
truppanın repertuarının
bəzəyidir. Balet truppasının
artistləri həm də bir çox
opera tamaşalarında rəqs
nömrələrini ifa
edirlər. Truppa bir
sıra xarici ölkələrdə - İraq,
İordaniya, Mərakeş,
Fransa, Rusiya, Almaniya və Türkiyədə çoxsaylı
qastrol səfərlərində
olublar. Bu gün
teatrın səhnəsində
Prezident mükafatına
layiq görülən,
Əməkdar artist Kamilla
Hüseynova, Əməkdar
artist Gülağası Mirzəyev,
Əməkdar artist İslam
İslamov kimi sənətçilər var. Eyni
zamanda Əməkdar artistlər Rimma İsgəndərova, Yuri Lobaçov,
Alsu Qimadiyeva, Yelena Skomoroşenko, Samir Səmədov Müsahibimiz
gənc olmasına baxmayaraq, teatrın aparıcı balerinalarından
biri olan Cəmilə Kərimovadır:
- Bakıda doğulmuşam və 11 yaşımdan rəqslə məşğul
olmuşam. Bakı Xoreoqrafiya Məktəbinin
məzunuyam. Anam Əməkdar
artist Töhfə Babayeva
musiqiçidir və incəsənətlə məşğul
olmağımı o istəyib.
Rəqsə həvəsimi görüb
və istəyib ki, mən peşəkar
rəqslə - baletlə
məşğul olum.
Bəxtim gətirdi ki,
çox yaxşı pedaqoqlardan, əsl peşəkarlardan dərs
aldım. İlk müəllimim
Roza xanım Hacıyeva oldu, sonra Tamilla xanım
Şirəliyevadan dərs
aldım. Hələ Xoreoqrafiya
Məktəbində oxuyanda
müxtəlif konsertlərdə,
tədbirlərdə iştirak
edirdim. Məktəbi fərqlənmə diplomu ilə bitirəndən sonra məni Moskvaya, Böyük Teatrın nəzdindəki Xoreoqrafiya
Akademiyasına bir illik təcrübə kursuna göndərdilər.
Buna görə Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin, Xoreoqrafiya Məktəbinin
rəhbərliyinə minnətdaram.
Qayıdandan sonra məni
Opera və Balet Teatrına işə götürdülər. Artıq ikinci
mövsümdür ki,
teatrdayam. Həmçinin Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
2-ci kurs tələbəsiyəm.
Teatrda üç aparıcı partiyanı ifa edirəm. Əlbəttə, balet sənətinin
zirvəsi olan «Qu gölü»ndəki aparıcı partiyanı
- Odetta və Odilliyanın partiyasını
ifa etdim. «Xanım və
xuliqan» tamaşasında
Xanımı, «Arlezianka»
baletində əsas partiyalardan birini ifa etdim. Bu tamaşalar repertuardadırlar.
Sağ olsunlar, öz imkanlarımı ifadə etmək üçün teatrın
rəhbərliyi mənə
inandı və şans verdi,
aparıcı partiyaları
mənə etibar etdi. Baxmayaraq ki, çox
gəncəm və təcrübəli sayılacaq
yaşda deyiləm.
Kordebalet
daxil olmaqla teatrın əksər tamaşalarında oynayıram.
Rəqslə qurulmuş tamaşaları
xoreoqraf bir dəfə qurur və redaktələr
nadir hallarda olur. Burada rəqslər,
hərəkətlər eynidir.
Hamının dünyası eyni
deyil, hər kəs o rəqsə öz daxili dünyasını gətirir
və ona görə də hər kəsdə fərqli alınır.
Hər ifaçı öz emosiya və həyəcanları ilə
ifasını individual edir.
Bu ona oxşayır
ki, «Hamlet»də Ofeliyanı oynayan hər bir aktrisanın
söylədiyi mətn
eynidir, amma hər aktrisa bunu ayrı tərzdə deyir. Onların qəhrəmanları bir-birindən
fərqlənir. Baxmayaraq ki,
mətn eynidir.
- Balerina olmaq üçün müəyyən tələblər
var. Gözəlliklə yanaşı,
çeviklik olmalıdır.
Amma bu da
bir faktdır ki, müəyyən yaşdan sonra artıq səhnəyə
çıxıb rəqs
edə bilmirlər. Dramatik aktyor qoca da olsa,
tamaşada oynayır,
amma balerina 35-37 yaşdan sonra səhnəni tərk etməlidir. Bu həqiqət
sizi qorxudurmu?
- Balet sənətçisi gözəllik etalonudur. O
ideal, proporsional bədən
quruluşuna sahib olmalıdır,
qidalanma rejimi və özünü formada saxlamaq üçün qaydaları
olmalıdır. Balet gəncliyin
sənətidir. Mənim 21 yaşım
var, teatrda ikinci mövsümdür ki, çalışıram
və hələ ki, bu barədə
düşünmürəm. Amma karyera bitəndən sonra da tamamən
bu işdən uzaqlaşmırsan axı.
Düzdür, tamaşaçı qarşısında səhnədə
oynamırsan, amma pedaqoq kimi çalışa,
baletmeyster işləyə
bilərsən. Mən Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetində oxuyuram
və pedaqoqluq peşəsini də öyrənirəm. Başqa sahədə
məşğul olacağımı
düşünmürəm və bu ona
görə də qorxulu gəlmir. Rəqslər qurmaq, tamaşa
hazırlamaq, xoreoqraf işləmək olar.
- İfa
etmək istədiyiniz
partiyalar, rollar, baletlər və ya başqa janrlar
varmı?
- Mən klassik balet tamaşalarını
çox sevirəm. Klassika nümunəvi, ideal rəqsdir.
Hər şey dəqiq, düzgün haldadır.
Özünü klassik
formada hiss etmək çox gözəldir.
«Qu gölü» baletini oynamaq mənim uşaqlıqdan ən böyük arzum idi. Bu taktları çox sevirəm. Amma, əlbəttə, arzular bitmir. Mən çox istəyirəm ki, repertuarımda milli baletlər olsun. Yəni bu baletlərdə
aparıcı partiyaları
oynamaq istəyərəm.
«Yeddi gözəl»,
«Qız qalası» kimi. Modernə gəlincə isə
bu, çox maraqlıdır. Burada sərhəd
və çərçivə
yoxdur. Tam azadlıqdır. Amma, məncə,
bu tamaşaları klassika ilə paralel oynamaq lazımdır. İfaçı özünü itirməsin
deyə, bu yol daha düzgündür.
Rollara gəlincə isə mən lirik partiyalar oynamışam.
Amma stereotip olaraq bir səpkili rollar istəmirəm.
Xarakterik,
oyunbaz rollar oynamaq istəyirəm.
- Əsasən
hansı musiqiləri dinləməyi sevirsiniz?
- Klassik musiqi dahiyanədir. Çaykovs kinin, Bethovenin
musiqisini çox sevirəm. Qara Qarayevin, Fikrət Əmirovun musiqisi çox xoşuma gəlir. Latın Amerika ritmləri
olan musiqiləri dinləməyi də xoşlayıram. Bu musiqilərdə rəqs ritmləri var. Rəqs ritmləri olan musiqi ürəyimcədir.
Bəzən mən musiqiyə
qulaq asanda özümü unuduram.
Əlbəttə, bu təhlükəlidir,
amma musiqi insanı öz ritminə-sehrinə sala bilir. Şakiranın rəqsi xoşuma
gəlir. Onun rəqsi
özünəməxsusdur. Kumirlərimə gəlincə, Lyudmila Semenyaka, Yekaterina Maksimovna, Svetlana Zaxarovanın
ifalarını sevirəm.
İndi onların və daha başqalarının ifalarını görmək
üçün onlarla
imkan var. İnternetdən
izləyə bilirsən.
Azərbaycanda pedaqoqum Tamilla
xanım Şirəliyeva
mənim üçün
balerina etalonudur.
Ona oxşamaq, onun kimi rəqs etmək istəyirəm.
- Hər bir sənətçinin
tamaşaçıdan gözlədiyi
onun alqışlarıdır.
Bu alqışlar zamanı
hiss etdiyiniz o xoşbəxtliyi
sözlə ifadə edə bilərsiniz?
- Doğrudan da, bunu sözlə ifadə etmək çətindir. Bu, böyük bir xoşbəxtlikdir. Elə bil
uçursan. Sən bütün
fiziki, ruhi enerjini tamaşaya verirsən, qəhrəmana
ötürürsən və
o enerjini tamaşaçı
alqışları sənə
başqa bir şəkildə qaytarır.
Bu, böyük bir həzzdir. Balet incəsənətin ən
gözəl növüdür.
Rəqs edəndə emosiyalardan azad olursan. Düşüncələrdən azad olursan.
Daxili dünyanla həmahəng olursan. Rəqs azadlıqdır.
Nigar ABDULLAYEVA
Palitra.-2013.-27 fevral.-S.11.