“Birinci növbədə, milli musiqimizi təbliğ
etməyimiz daha vacibdir”
Əməkdar
artist Elnur Əhmədov: “Xanəndənin ani bir dəqiqədə
ya boğazı quruya bilər, ya da fikri yayınar. Həmin
anda onu vəziyyətdən elə çıxarmaq
lazımdır ki, bu hiss olunmasın”
Əhmədov
Elnur Oruc oğlu 1977-ci il mayın 13-də
Zəngilan rayonunda anadan olub. 2000-ci ildə
Bakı Musiqi Akademiyasının kamança ixtisası üzrə
magistr dərəcəsini bitirib. Hazırda
Azərbaycan Milli Konservatoriyasının dosentidir. Eyni zamanda Musiqi Kollecində muğam müəllimi
kimi dərs deyir. 2000-ci ildən Azərbaycan
Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrında orkestr solisti vəzifəsində
çalışır.
Üzeyir
Hacıbəyovun “Leyli və Məcnun”, Niyazinin “Rast” və s.
kimi milli tamaşalarda muğam partiyalarını ifa edib. Azərbaycan xalq musiqisi və muğamlarını
bir neçə xarici ölkədə tərənnüm edib.
2000-ci ildə İstanbulda “Leyli-Məcnun”
tamaşasında, 2001-ci ildə Strasburqda Azərbaycan
AŞPA-ya qəbul edilərkən, 2002-ci ildə ABŞ
Vaşinqton İpək Yolu Festivalında, Amsterdam Atlas
Ansamblı lahiyəsində dünya musiqiçilərinin birgə
orkestrində çıxış edib. 2003-cü
ildə Səmərqənddə Beynəlxalq “Şərq Təranələrı”
musiqi festivalında 2-ci yerə layiq görülüb.
Eyni zamanda Azərbaycan Respublikasının Xalq artisti Mənsum
İbrahimov, Aygün Bayramova ilə Avstriya, Belçika,
Norveç, İsveç, İngiltərə, İspaniya,
İran, Rusiya, Ukrayna, Belarus, Misir, İsveçrə,
Finlandiyada birgə çıxış edib. 2005-ci
ildə H.Əliyev Fondunun rəhbərliyi ilə keçirilən
Muğam Televiziya Müsabiqəsində gənc xanəndələrin
püxtələşməsində çox böyük rolu
olub və bu əməklərinə görə “Humay”
mükafatına layiq görülüb. 2007-ci ildə
Prezident İlham Əliyevin sərəncamı ilə Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar artisti fəxri adına layiq görülüb. H.Əliyev
Fondunun mükafatçısıdır. Fondun
bir neçə layihəsində yaxından iştirak edib.
2007-ci ildə Xalq artisti, professor Siyavuş Kəriminin
Latın Amerikası və Azərbaycan musiqiçilərinin
birgə layihəsi olan “Trans Atlantik Non Stop” adlı kompakt
diskində ifa edib. 2009-cu ildə H.Əliyev Fondunun təşəbbüsü
ilə Azərbaycanda ilk dəfə keçirilən Beynəlxalq
Muğam Festivalında xanəndə, Əməkdar artist Təyyar
Bayramovla Qran-Pri mükafatına və eləcə də
müsabiqənin ən yaxşı musiqiçiləri
adına layiq görülüblər. 2010-cu ildə
“Tarım Kamanım mənim” adlı yeni instrumental audio CD-ləri
işıq üzü görüb.
Müsahibim Prezident mükafatına layiq
görülmüş incəsənət xadimlərindən
biri, müasir Azərbaycanın bugünkü günündə
yaşca gənc, ancaq sənət stajı baxımından
kamança ustadlarından biri sayılan Əməkdar artist
Elnur Əhmədovdur.
- Elnur müəllim, bugünkü
kaman ustadlarımızın sırasında siz də
varsınız. Sizin də adınız ön
sıralarda çəkilir. Siz də görkəmli
kamança ustası, incəsənət xadimisiniz. Bu sahədə
arzuladığınız mərtəbəyə sahib ola bilmisiniz?
- Əgər mənim də adım ön sıralarda
çəkilirsə, bir musiqiçi olaraq özümü
çox xoşbəxt sayıram. Çünki
ifaçılıq sənətinin zirvəsi yoxdur. Sonsuzdur. Deyərdim ki, bu zərrə-zərrə
qazanılan zəhmətin nəticəsidir. Gəlib hansısa zirvəyə çatmaq,
tamaşaçıların sevimlisinə çevrilmək,
tamaşaçının qəlbinə yol tapmaq hər bir ifaçının
arzusudur. Əgər ifamla
tamaşaçıya nəyisə çatdırmağı
bacarıramsa, istər ifaçılıq, istərsə də
pedaqoji fəaliyyətdə tələbə yetişdirməyi
bacarıramsa, mən özümü xoşbəxt sayıram.
Musiqiçinin ən böyük xoşbəxtliyi
odur ki, çıxış etdiyi zaman professional tamaşaçı
onu dinləyir.
-Müşayiət etdiyiniz
musiqiçilər görkəmli sənətkarlarımızdır.
Onları müşayiət etdiyiniz zaman, sizcə, hansı
hissləri keçirirsiniz?
- Solo
ifaçılıq başqa bir janrdır, müşayiət
ifaçılığı tamam başqa bir janrdır. Müşayiət etmək solo ifaçılıqdan
daha çətindir. Çünki solo
ifaçılıqda hər hansı bir musiqini ifa etdiyin zaman
onu özününküləşdirmək olur. Amma müşayiətdə sirlər çoxdur.
İstər opera səhnəsində, istərsə
də muğam üçlüyü şəklində
çıxış edərkən, xanəndəni elə izləmək
lazımdır ki, xanəndə hansı istiqamətə
yönəlirsə, sən onu elə müşayiət etməlisən.
Onu da deyim ki, üçlükdə
çıxış etdikdə kamançanın rolu daha
böyük olur. Onun rolu ilk növbədə
dəm verməkdir. Çünki bu zaman
xanəndə tonallıqdan detonasiya olmur. İkincisi,
müasir dildə desək, müəyyən musiqilərdə
harmoniya ilə mahnılara kömək edir. Yəni, üçlükdə
çıxış etmək çətin olduğu qədər
həm də şərəflidir. Əgər
ifaçı həm müşayiətdə, həm də
solo ifaçılıqda tam şəkildə bunu
bacarırsa, bu, onun xoşbəxtliyidir. Xanəndənin
ani bir dəqiqədə ya boğazı quruya bilər, ya da
fikri yayınar. Həmin anda onu vəziyyətdən
elə çıxarmaq lazımdır ki, bu hiss olunmasın.
Təvazökarlıqdan uzaq olsun, bəlkə də
Mənsum müəllimlə sevilməyimizin başlıca səbəbi
elə budur. Bizim bir-birimizi başa
düşməyimiz ən vacib faktordur. Əgər
ayrı-ayrılıqda Mənsum müəllimdən,
Elçin müəllimə bu sualı versəniz, yəqin
ki, onlar da eyni cavabı verərlər. Əlbəttə
ki, birinci növbədə bizim
mehribançılığımızdır.
-Kamança bizim milli musiqi alətimizdir.
Onda milli musiqilərimiz, muğamımızın ifa
olunduğu aydın məsələdir. Bəs sizcə, klassik
musiqilərin kamançada ifa olunması musiqiçi
üçün hansı əhəmiyyət
daşıyır?
- Hər
bir musiqiçinin keçdiyi dərs yolu üç mərhələdən
ibarətdir. I mərhələ 5 illik musiqi məktəbi, II mərhələ
4 illik Bakı musiqi kolleci və nəhayət, III mərhələ
4 illik Milli Konservatoriya təhsilidir. Burada musiqi məktəbindən
tutmuş ali təhsil alana qədər tələbə
istər Azərbaycan bəstəkarlarının əsərləri,
istərsə də klassik dünya əsərlərini öyrənir.
Artıq tələbə Milli Konservatoriyanı
bitirdiyi zaman tam professional şəkildə meydana
atılır. Ustadım (Allah Rəhmət
etsin) Ədalət Vəzirov dünyasını dəyişən
günə qədər, Türkiyənin Tekfen simfonik orkestrilə
birgə İzmirdə, İstanbulda, Ankarada dəfələrlə
konsertləri oldu. İstər bizim milli əsərlərimizi,
istərsə də xarici ölkə bəstəkarlarının
əsərlərini ifa etdi. Təkcə Ədalət
müəllim deyil, görkəmli kamança
ustadlarımız Şəfiqə Eyvazova, Ağa Cəbrayıl
Abasəliyev, Elşən Mansurov kimi müəllimləri misal
göstərmək olar. Bildiyiniz kimi, bizim
xarici ölkələrdə bir neçə layihələrimiz
var. Onlardan biri “Simfonik muğam” (“Simfomuğam”) layihəsidir.
Onu da qeyd edim ki, layihənin rəhbəri Xalq artisti, professor Səyavuş Kərimidir. Layihələrimizlə dünyanın bir neçə
ölkələrində Ukraynada, Türkiyədə,
İngiltərədə, Tacikistanda, Almaniyada simfonik əsərləri
konsert proqramında ifa etmişik. Məsələn,
Niyazinin “Rast” simfonik muğamından bir hissəni, Fikrət Əmirovun
“Şur” simfonik muğam əsərindən fraqmenti ayrıca
ifa etmişik. Həmçinin elə
konsertlərimiz də olub ki, instrumental əsərlər də
ifa etmişik. Məsələn, Hacı
Xanməmmədovun kamança ilə simfonik orkestr
üçün yazılmış əsərinin II hissəsini
ifa etmişəm. Ondan əlavə,
Elçin müəllim Vasif Adıgözəlovun “Qərənfil”
əsərini ifa edib. Bu yaxınlarda ulu
öndərimizin 90 illiyi münasibətilə Lüksemburqa səfərimiz
oldu. Orada konsert proqramımızda mən Hacı Xanməmmədovun
kamança üçün konsertini ifa edirdim, Mənsum
müəllim kamera orkestrinin müşayiətilə Fikrət
Əmirovun “Kor ərəbin mahnısı”nı, “Sarı gəlin”i
ifa edib, Elçin müəllim isə Həsən Rzayevin
“Çargah Rapsodiyası”nı və nəhayət, bir yerdə
Arif Məlikovun “Məhəbbət əfsanəsi” baletindən
türk qızlarının rəqsini ifa etdik. Əsas
fikrim də milli alətimiz olan kamançada istər bizim, istərsə
də dünya klassik musiqilərinin ifa olunmasıdır.
Bu, musiqiçinin bacarığının
hansı səviyyədə olmasını büruzə verir.
- Dünya səhnələrində
zalda əyləşən tamaşaçılar milli musiqimizə
qulaq asmaqla daha çox zövq alır, yoxsa klassik dünya
musiqilərini dinləməklə?
-Əlbəttə ki, milli musiqimizə. Ən əsası
da muğamı eşidib, kamançaın səsi ilə seyrə
dalanda. Çünki biz nə qədər
Avropa bəstəkarlarının əsərlərini ifa etsək
də, avropalıdan yaxşı ifa edə bilmərik. İfa edərik, amma müəyyən qədər.
Öz gücümüz müqabilində.
Özümüzün hiss etdiyi kimi ifa edəcəyik. O ki
qaldı dünya səhnəsində kamançanın səsindən
xarici tamaşaçının zövq almasına,
şübhəsiz ki, kamançanın səsində milli
musiqimizi, daha doğrusunu desək, muğamımızı dinləmək
xarici tamaşaçıda daha çox maraq doğurar. Çünki dünya səhnəsində
tamaşaçıya birinci növbədə bizim
muğamımız maraqlıdır. Burada
bir xatirə yadıma düşdü. Təxminən
2002-ci il idi. Biz Amerikada dostum
Elçinlə səfərdə idik. Smitsoniyanın
İpək yolu festivalı idi. Bu festival 34 il idi ki, hər il keçirilirdi. Bizim ölkə
də birinci dəfə idi ki, həmin il
festivalda yarışırdı. Bu festivalda 10
gün ərzində hər gün yarım saata yaxın
çıxışımız olurdu. Festival
günü ərzində səhnədə ifa edib qurtarandan
sonra səhnə arxasında 70-75 yaşlı amerikalı vətəndaş
bizə yaxınlaşıb bizim hardan gəldiyimizi soruşdu,
biz də cavabında “Azərbaycandan gəlmişik” dedik.
Biz nə qədər başa saldıqsa da, amerikalı vətəndaş
bir az tanımaqda çətinlik çəkdi.
Amma bizə bir vacib nüansı qeyd etdi: “Mən
düşünürəm ki, hər hansı yerdən
asılı olmayaraq, bu cür milli musiqisi olan bir ölkə
adi bir dövlət ola bilməz... Bu zəngin ölkədir. Mən sizin musiqi
tarixinizi mütləq araşdıracağam...” Baxın,
adi bir tamaşaçıdır. Xarici
ölkə vətəndaşıdır. Onun ürəyinə
əgər yol tapa bilmişiksə, ona nə isə göstərməyi
bacarmışıqsa, o gedib Azərbaycanla maraqlanacaqsa, ən
azından o da sabah 5 nəfərin, 10 nəfərin
yanında təbliğatçıdır. Mən
düşünürəm ki, bizim birinci növbədə
milli musiqimizi təbliğ etməyimiz daha vacibdir. Onu da qeyd edim ki, cənab Prezidentimiz və onun
xanımının Azərbaycanın bütün sahələrdə
dünyaya inteqrasiya olunmasında zəhmətləri
böyük olduğu kimi, mədəniyyət sahəsində,
musiqimizin təbliğində biz də əlimizdən gələni
etməliyik.
-Elnur müəllim,
barmaqlarınız kamançanın siminə toxunanda ürəyinizdə
hansı sözlər dilə gəlir?
- Mən
artıq kamança ilə 87-ci ildən bir yerdəyəm. Belə desək, kamança ilə dostluq edirəm.
Bizim alət elədir ki, yaxşı
baxdınsa, sevdinsə, alət də səni sevir. Əgər alətə qarşı laqeyd
qaldınsa, o da səni yarı yolda qoyur. Kamançaya
barmaqlarımı toxunduranda... Düzü, bu
sual mənim üçün çox çətin oldu.
Amma fikrimi belə ifadə edə bilərəm
ki, hər insanın hər gün əhvalı dəyişdiyi
kimi, hər musiqini də kamançada ifa etdiyin zaman ruhdan-ruha
düşürsən. Bu gün
kamançaya toxunanda, onu muğamın səsilə dilləndirəndə,
bir anlıq kəndimiz, Zəngilanda olan evimiz, babamın eyvanda
oturub mənim ifama qulaq asması yadıma düşür.
Hər bir insanın arzuları olduğu kimi, mənim də
böyük arzularımdan biri də odur ki, bəlkə də
bu söz bir az çox işlənir, amma
tam səmimi deyirəm ki, o torpaqlarımızda konsertlər
verək, simpoziumlar keçirilsin, o torpaqlarda beynəlxalq
muğam festivalları keçirilsin. Nəcə
ki bu gün Bakımızda böyük muğam festivalları
keçirilir və dünyadan gələn qonaqlar musiqimizə
və mədəniyyətimizə heyran olurlar. Təsəvvür edin ki, o torpaqlar alınandan sonra və
biz orada hər dəfə bir bölgədə böyük
muğam festivalları keçirsək, necə gözəl
olar? Məsələn, Cıdır
düzündə muğam festivalı. Düzü
niyə də olmasın? Elə muğam
festivalının əsl vətəni də, mənbəyi də
oradır. Bu hamımızın
böyük arzusudur. Amma mənim
üçün bu hissi dilə gətirmək çox çətindir.
Sağlıq olsun... Sonda ölkə
başçımız, cənab Prezidentimizə dərin təşəkkürümü
bildirirəm ki, kiçik bir zəhmətimə böyük
mükafatı layiq görüb.
Xəyalə GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-4 iyun.-S.13.