«Teatrın
repertuarında bir tamaşa var ki, 27 ildir oynanılır»
“Bu, Üzeyir Hacıbəylinin
“Olanlardan keçənlərdən”
tamaşasıdır. 1986-ci ildən
bu günə kimi repertuarımızdadır,
hər dəfə də tamaşaçılar
tərəfindən alqışlarla
qarşılanır, üstəlik
qızıl fonda
düşən tamaşalarımızdan
biridir”
Layihə
çərçivəsində növbəti müsahibimiz
Nəcəf bəy Vəzirov adına
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrının direktoru
İslam Həsənovdur:
Ölkədə mədəniyyətin inkişafında
teatrlarımızın əhəmiyyətli
rolu var. Təsadüfi
deyil ki, bu günlərdə Prezidentin sərəncamı
ilə martın 10-u “Milli Teatr Günü”
elan edilib. Bu gün
ölkədəki teatrlarımız
sırasında öz
fəaliyyəti ilə
seçilən teatrlardan
biri Nəcəf bəy Vəzirov adına Lənkəran
Dövlət Dram Teatrıdır.
Azərbaycan milli teatrının inkişafında
əsası XIX əsrin
sonuncu 10 illiyində qoyulan Lənkəran Dövlət Dram Teatrının
özünəməxsus yeri
var. Teatrın direktoru
İslam Həsənov
bildirdi ki, ölkə başçısı
tərəfindən bu
günlərdə “Milli
Teatr Günü”nün
elan edilməsi mədəniyyətimizə, o cümlədən
teatr sahəsinə ayrılan diqqətin, qayğının nəticəsidir
və bu bütün teatrsevərlərin
ürəyincədir.
- Hələ XIX əsrin
əvvəllərində Lənkəranda
güclü teatr mühiti mövcud olub. Təsadüfi deyil
ki, Həqiqət Rzayeva, Münəvvər Kələntərli, Haşım
Kələntərli, İsmayıl
Talışınski, Cahan
xanım Talışınskaya
kimi məşhur sənətkarlar məhz Lənkəran Teatrının
yetişdirmələridir. 1884-cü
ildə Lənkəranda
Teymur bəy Bayraməlibəyovun təşəbbüsü
və müəllim-şagirdlərin
iştirakı ilə
M.V.Qoqolun “Evlənmə”
komediyası tamaşaya
qoyulub. Amma Lənkəranda teatr
əsaslı fəaliyyətə
1891-ci ilin 18 yanvarında
N.B.Vəzirovun “Yağışdan
çıxdıq, yağmura
düşdük” əsəri
əsasında səhnələşdirilən
“Oddan alova” komediyası ilə başlayıb.
Məhz həmin tarixdən teatrın yaşı qeyd olunur. Milli Elmlər
Akademiyasının teatr
bölümünün təqdimatına
əsasən, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin də təsdiqlədiyi qədər
bizim yaşımız
120-dən çoxdur. Həmin tarixdən 41 il sonra,
1930-cu ildən bu teatr H.Ərəblinski adına Lənkəran Musiqili Dövlət Dram Teatrı kimi fəaliyyətini davam etdirib. Sənət ocağına uzun
illər respublikanın
əməkdar artisti Süleyman Səlimbəyov
rəhbərlik edib.
1949-cu ildən teatr dövlət statusunu dəyişərək 25 il H.Ərəblinski adına Lənkəran Xalq Teatrı kimi fəaliyyət göstərib. 1973-cü il dekabr ayının 6-dan Lənkəran
Teatrı Mirzə İbrahimovun “Yaxşı
adam” komediyası ilə yenidən Dövlət Teatrı kimi fəaliyyətə başlayıb. Lənkəran Dövlət Dram Teatrı Salyandan Təbrizəcən yeganə
teatrdır. Teatr son 37 ildə
200-dən artıq əsərə
səhnə həyatı
verib. Repertuarında Azərbaycan və
dünya dramaturgiyasının
klassik və müasir nümunələri
yer tutur. Teatr ötən 30 il müddətində
mövzu və dramaturji keyfiyyətləri
ilə günün tələblərinə cavab
verən 170-dən çox
əsərə səhnə
həyatı verib. Onların arasında Azərbaycan dramaturqlarının əsərləri
ilə yanaşı, Qərbi Avropa, rus və digər
xalqların dramaturgiyasından
incilər - Şekspirin,
Molyerin, Şillerin əsərləri də mühüm yer tutur. Teatr fəaliyyəti dövründə
nəinki Azərbaycanda,
eyni zamanda xarici ölkələrdə
qastrol səfərlərində
olub, bir çox beynəlxalq teatr festivallarında uğurla iştirak edib.
- Teatr fəaliyyəti istiqamətində
hansı yeniliklər tətbiq olunur?
- Son dövrlərdə teatrların
inkişafı ilə
bağlı qəbul olunan xüsusi proqramlar, həmçinin nazirliyin təklifləri nəzərə alınaraq
bölgə teatrları
kadr, repertuar, tamaşaçı problemlərinin
həllinə çalışır.
Bir sözlə, teatrın inkişafı üçün
müxtəlif yollar axtarırıq. Məsələn, tamaşalar hazırlamaq məqsədilə xaricdən
rejissorlar dəvət
edirik. Teatrımızda Gürcüstandan dəvət etdiyimiz Zurab Pxakadzenin hazırladığı “Şeytanın
oyunları”, bolqar Xristo Stoyçevin quruluş verdiyi “Mizantrop” tamaşaları buna misaldır. Yaxın günlərdə Ukraynadan
dəvət etdiyimiz Arkadi Mikdalyukla da işbirliyimiz olacaq. Bundan əlavə, paytaxtın
və digər bölgə teatrlarının
aktyorları, rejissorlarını
da əməkdaşlıq
üçün teatrımıza
dəvət edirik.
Bu sözlərim Lənkəran Teatrı haqqındadır. Çünki başqa teatrlarda bunu görməmişəm.
- Bu gün bir sıra teatrlarda
tamaşa qıtlığı
var. Sizin teatrda bu istiqamətdə
problem varmı?
- Teatrda il
ərzində 7-8, hətta
9 tamaşa səhnələşdirilə
bilir. Repertuarı əsasən baş
rejissorun təqdimatı
ilə müəyyənləşdiririk.
Bu zaman, təbii
ki, tamaşaçıların
zövqü, teatrın
gələcək inkişafı
nəzərə alınır.
Teatrın rejissorları pyesləri
seçir, həmin pyeslər Bədii Şurada müzakirə olunur, Şura tərəfindən məqbul
hesab edilərək Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinə göndərilir, onlar təsdiqləyəndən sonra
tamaşalar hazırlanır.
Repertuar seçimi bütün teatrlarda sərbəstdir.
8 ilə yaxındır
ki, direktor vəzifəsində çalışıram,
bir dəfə olsun görməmişəm
ki, nazirlik repertuara müdaxilə etsin. Hazırda 3 tamaşanın - “Ələddinin sehrli çırağı”, “Əcnəbi
ata”, “Dəmir sinif” pyesi əsasında
yeni tamaşaların məşqləri gedir.
Lənkəranda, Masallıda tamaşalarımız
oynanılır. Bu günlərdə teatrımız
Masallıda 10 günlük
səfərdə olub.
Məktəblərdə tamaşalar oynanılıb.
- Elə tamaşa varmı ki, uzun müddətdir ki, repertuardan düşmür…
- Teatrın repertuarında bir tamaşa var ki, illərdir
oynanılır. Nə
az, nə
çox düz 27 ildir. Bu, Üzeyir
Hacıbəylinin “Olanlardan
keçənlərdən” tamaşasıdır. 1986-cı ildən bu günə
kimi repertuarımızdadır
və hər dəfə də tamaşaçılar tərəfindən
alqışlarla qarşılanır,
üstəlik qızıl
fonda düşən
tamaşalarımızdan biridir.
Fondda saxlanılan digər tamaşa isə Cəlil Məmmədquluzadənin
“Ölülər”idir. Sevilən tamaşalarımız
arasında “Ağ kəlağayı”, “Lənkəran
xanının vəziri”,
Savaş Dinçelin
“Yaşanmayan gənclik”,
Elçinin pyesi əsasında hazırlanan
“Dəlixanadan dəli
qaçır” tamaşaları
da var. Əgər biz bu gün tamaşaçıların
sifarişi ilə “Lənkəran xanın vəziri”ni oynayırıqsa,
bu, çox gözəl əlamətdir.
Bilirsiniz,
rayon teatrları ilə
şəhər teatrları
arasında fərq əsasən kontingent məsələsindədir. Biz çalışıb 8 tamaşanı elə paylaşmalıyıq ki, bütün kontingenti əhatə edə bilək. Bu da
çətinlik yaradır.
- Hazırda teatrda gənc kardlarla iş hansı istiqamətdə qurulub?
- Teatrda “Ümid”
adlı studiya yaradılıb. Bu studiyada
özümüzün tapdığımız,
yaxud elanlar əsasında bizə müraciət edən tələbkar aktyorları
və ya bu sahəni bilməyən, amma həvəsi olan 18 yaşından yuxarı gənc qız və oğlanlarları bir yerə toplamışıq.
Onlar studiyanın nəzdində
dinləyici kimi iştirak edirlər.
Eyni zamanda teatr həmin
gənclərin maliyyə
xərclərini qarşılamaq
üçün onları
yardımçı heyətə
işə qəbul edir. Beləcə, onlar həm
işləyirlər, həm
də teatrda dinləyici kimi iştirak edirlər.
Teatrın aktyorları tərəfindən
onlara aktyor sənəti, səhnə
danışığı, teatr tarixi, səhnə
plastikası tədris
olunur. Bu, iki illik kursdur,
kurs başa çatandan sonra onlara dinləyici vəsiqəsi də veriləcək. Nazirlik tərəfindən
2010-cu ildə teatra Tural Mustafayev adlı gənc rejissor göndərildi.
Hesab edirəm ki, bu da çox
müsbət haldır.
Teatrda gənc rejissorun olması gənc düşüncə, gənc
enerji deməkdir.
Bölgələrdə fəaliyyət göstərən
aktyorlar üçün
də bu, çox maraqlı təcrübədir. Hazırda nazirliyin
əmrinə əsasən,
Tural Mustafayev teatrda baş rejissor kimi fəaliyyət
göstərir.
- Teatrda hansısa problemləriniz varmı?
- Teatrın ən böyük problemi işıq, radio sistemindədir.
Teatrımız 2005-ci ildə təmir
olunub, amma müasir tələblərə
cavab vermir. Xaricdən gələn rejissor işığın rakursunu
müəyyənləşdirməkdə
çətinlik çəkir,
demək olar, teatrda müasir texnika yoxdur. İşıqlar, radio sistemi dəyişməli,
kompyuter sisteminə keçməliyik. Bunlar hamısı
yüksək səviyyədə
olmalıdır ki, tamaşanın keyfiyyətinə
müsbət təsir
etsin. Nazirlik tərəfindən bu il teatrımızda
təmir işləri
nəzərdə tutulub.
Nigar ABDULLAYEVA
Palitra.-2013.-5 mart.-S.7.