“Səhnədə rol
alıb oynamağa hələ də gücüm var”
Əjdər Həmidov: “Əgər
“Kişi sözü” bir daha çəkilsəydi, mən onu
artıq tam başqa cür oynayardım. Bu günün ruhuna və
ən əsas bu günün tələblərinə uyğun
olaraq oynayardım”
Müsahibimiz
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının
aktyoru, Əməkdar artist Əjdər Həmidovdur. “Kişi
sözü” filmində yaratdığı Qasım obrazı
ilə hər bir tamaşaçının rəğbətini
qazanan Əjdər Həmidovun öz
yaradıcılığı, teatr və kino sahəsindəki
bugünkü vəziyyət haqqındakı fikirlərini
öyrəndik:
Əjdər
Həmidov 14 avqust 1953-cü ildə Şabran rayonunun
Aygünlü kəndində anadan olub. 1979-cu ildə Azərbaycan
Dövlət İncəsənət İnstitutunun Dram və
kino aktyorluğu fakültəsini bitirib. Təyinatla
Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrına göndərilən
Ə.Həmidov bu teatrın səhnəsində bir sıra
maraqlı rollar ifa edib. Onun Vəzir ("Lənkəran
xanının vəziri" M.F.Axundov), Milis ("Bəxt
üzüyü" V.Səmədoğlu), Məlik
("Adamın adamı" Anar), Sərsəri
("Bütün Şərq bilsin" N.Həsənzadə),
Dursunəli ("Dursunəli və ballıbadı" S.M.Qənizadə)
və s. kimi obrazları tamaşaçı rəğbəti
qazanıb.
Ə.Həmidov 1990-cı ildə Akademik Milli Dram Teatrının aktyor heyətinə qəbul edilib. Bu illər ərzində o, Şeytan ("Özümüzü kəsən qılınc" B.Vahabzadə), 1-ci kafir ("Burlaxatun" N.Xəzri), Daşdəmir ("Bu dünyanın adamları" Hidayət), Vanya Koxa ("Hökmdar və qızı" İ.Əfəndiyev), Məşədi Oruc ("Ölülər" C.Məmmədquluzadə), Şou-Zəli ("Hələ "sevirəm" deməmişdilər" R.Novruz), Dito ("Kaş araba aşmayaydı" O.İoseliani) kimi müxtəlif janrlı obrazlar yaradıb. Aktyor "Azərbaycanfilmin" istehsal etdiyi bir sıra filmlərdə uğurlu obrazlar yaradıb. "Kişi sözü"ndə Qasım, "Lətifə"də Əhməd, "Hacı Qara"da Kərəməli və başqa rolları onu tamaşaçıların sevimlisinə çevirib. 2007-ci ildə Azərbaycan Televiziyası ilə nümayiş etdirilən "Yoxlama" adlı çoxseriyalı televiziya filmindəki Müfəttiş obrazı sənətçiyə böyük uğur gətirib.
Əjdər Həmidov 2002-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar artisti fəxri
adına layiq görülüb.
- Şübhəsiz ki, Azərbaycan
filmlərində sizin əvəzsiz rolunuz olub. Məhz bu
münasibətlə də Prezident mükafatına layiq
görülmüsünüz. İncəsənət məkanında
gördüyünüz işlər ürəyinizcədirmi?
-
İlk növbədə, Prezident mükafatına layiq
görüldüyümə görə hörmətli
prezidentimiz İlham Əliyevə dərin təşəkkürümü
və minnətdarlığımı bildirirəm.
Çünki bu tək mənə deyil, bütün mədəniyyət
və incəsənət adamlarına verilən dəyərdir.
Mən də sevinirəm ki, mənim bu sahədə
gördüyüm iş qiymətləndirildi və
gördüyüm işlərin nəticəsi oldu. Hərdən
düşünürdüm ki, nə vaxtsa mənim əməyimə
qiymət veriləcək. Və düşündüyüm
oldu.
-Azərbaycan
kino sahəsində sizi daha çox “Kişi sözü”
filmində yaratdığınız Qasım obrazı ilə
sevdilər. Bu obrazla Azərbaycan kinosunda böyük iz
qoydunuz. Bəs indi daha çox dramatik, yoxsa komik rollarda
oynamağa üstünlük verirsiniz?
-
“Kişi sözü” filmi mənim çəkildiyim ilk filmdir.
Göründüyü kimi, nəticəsi də yaxşı
oldu və mən o filmdən sonra ardıcıl olaraq bir
neçə filmlərə çəkildim. Doğrudur,
çəkildiyim filmlərdə oynadığım
rolların çoxu komik rollardır. Amma bir müddət sonra
mənə rejissorlar tərəfindən dramatik rollarda oynamaq
təklif olundu. Məsələn, Vaqif Mustafayevin çəkdiyi
“Yoxlama” filmindəki rolum bir insanın taleyindən bəhs
edir. İstəyirəm ki, bundan sonra da dramatik rollarda
çıxış edim. Mən teatr səhnələrində
də dramatik rolları ifa edirəm. Son təhvil verdiyimiz
tamaşa isə bizim görkəmli yazıçı və
daramaturqumuz Elçin Əfəndiyevin “Sənətkarın
taleyi” tamaşasıdır. Bu yaxınlarda isə
tamaşanın premyerası keçirildi. Bundan başqa, mən
Elçin Əfəndiyevin “Teleskop” tamaşasında da rol
almışam. Hesab edirəm ki, Elçin Əfəndiyevin Azərbaycan
teatrının inkişafında böyük əməyi var.
Bu gün də teatrımızın repertuarında Elçin
müəllimin əsərləri mühüm yer tutur. Əgər
rejissorlarımız mənə rol versələr, faciəvi
film və ya tamaşalarda rol almağı şübhəsiz,
istərəm.
-Peşəkar aktyor kimi, Azərbaycan
kinosunun bugünkü vəziyyəti sizi qane edirmi?
- Desəm ki, tam qane edir, onda
cavabım səmimi olmaz. Hər bir sahənin
çatış mazlıqları
var. Amma bu, bir keçid dövrüdür. Çünki sovet dövründə çəkilən kinolar artıq geridə qaldı. İndi başqa bir
dövrdür. Artıq müstəqil
dövlət kimi müstəqil filmlərimizi
çəkirik. Daha bizə
kənardan müdaxilələr
olunmur. Heç bir təzyiq
altında qalmırıq.
Cənab
prezidentimizin dəstəyi
ilə seriallar çəkilir ki, bu serialları çəkən rejissorların
əksəriyyəti də
gənc rejissorlardır.
Sözsüz ki, müəyyən
olan nöqsanlar zaman-zaman aradan qalxacaq və gənc rejissorlarımız
peşəkarlıqla tələb
olunan filmləri çəkəcəklər.
-Sizcə, indi “Kişi sözü” filminin ikinci variantı çəkilsə və siz də bu
filmdə yenidən eyni obrazı yaratsanız, film əvvəlki
kimi sevilə bilərmi?
- Onu heç kim deyə
bilməz. O zaman film çəkiləndə mən
artıq universiteti bitirmişdim. Sumqayıt Dövlət Dram Teatrının aktyoru idim. Sənubər xanım da universitetdə oxuyurdu.
Filmə
bizi çəkdilər
və film uğurlu alındı. O vaxtdan
25 il keçməyinə
baxmayaraq, bu gün də tamaşaçılar bu filmə sevə-sevə baxırlar. O ki qaldı, bundan sonra ikinci hissə
çəkilsə, sözsüz
ki, onu biz oynaya bilmərik. Çünki hər ikimizdə
yaşa dolmuşuq.
O zaman mən cavan idim 34 yaşım
var idi, Sənubər xanım səhv etmirəmsə, İncəsənət Universitetinin
2 kurs tələbəsi
idi. Əgər o film çəkilsə başqa cür olacaq. Bizdən yaxşı ola
bilər, amma ilk film kimi ola bilməz.
- Belə desək, sizin yaşadığınız
gənclik dövrü
ilə bu günün gənclik dövrü arasında böyük fərq var...
- Əlbəttə ki,
istər düşüncə
tərzində, istər
pisixologiyada, həyata
baxışda böyük
dəyişikliklər var. Mən
indi həyata cavanlıq dövrümdə
baxdığım kimi
baxmıram. Şübhəsiz ki, burada təcrübə böyük
şərtdir. İndiki dövrdə
çəkildiyim filmlərə
gənclik dövrümdəki
kimi yanaşmıram.
Bu məsələlərə
artıq peşəkar
kimi yanaşıram.
Çalışdığım zaman daha təcrübəli
və daha da peşəkar iş ortaya çıxartmaq istəyirəm.
Fərq ondadır ki, mən indiki filmlərə gənc yaşlarımda baxdığım
kimi də baxmıram. Əgər “Kişi sözü”
bir də çəkilsəydi, mən
onu artıq tam başqa cür oynayardım. Bu günün ruhuna və ən əsas bu günün
tələblərinə uyğun
oynayardım. Bu, bizdən asılı deyil. Çünki zaman dəyişib.
Həm tamaşaçıların filmlərə
baxışı dəyişib,
həm də aktyorların oyun tərzi dəyişib.
Nəyə görə? Ona görə ki, biz bu gün tamaşaçıların
tələbatını ödəməyə
çalışmalıyıq. İndiki tamaşaçıların tələbatını
ödəmək də
çox çətin
məsələdir. Bu
gün isə peşəkar olmaq daha asandır. Xaricdə təhsil kursları, maliyyə imkanları, müasir texnikanın olması kifayət edir ki, yaxşı
rejissor potensialının
inkişaf etməsi üçün şərait
yaransın. Bizə də
ancaq keyfiyyətli filmin çəkilməsi
qalır.
-Bəs teatrın bugünkü vəziyyəti necədir?
Əvvəlki tamaşaçıları bu gün tamaşa
salonunda görə bilirsinizmi?
- Bəli. Son vaxtlar
tamaşaçının teatra
münasibəti tamam dəyişib. İndi daha
məhəbbətlə tamaşaçılar
teatra gəlirlər.
Bu da görünür,
bizim işimizlə əlaqədardır. Əvvəl, onu qeyd edim
ki, İsrafil İsrafilov Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının direktoru təyin olunandan sonra teatrda böyük dəyişikliklər oldu.
Əlbəttə ki, yaxşılığa
doğru. İsrafil müəllimin
birinci ən böyük uğuru o oldu ki, teatrda
dəmir nizam-intizam yaratdı. İndi heç bir
aktyor işə, məşqə, tamaşaya
gecikmir. Əvvəllər
olurdu ki, bəzi aktyor heyəti iş qayda-qanunlarından uzaq idi. Lakin indi belə
bir şey yoxdur. Hamı bu teatrda bərabərhüquqlu aktyordur.
Fərqi
yoxdur ki, Xalq artisti olsun
və ya sıravi aktyor olsun.
Bir nüansı
da qeyd edim
ki, indiki tamaşalarda Xalq artisti kütləvi səhnəyə çıxır. Şəxsən misal gətirə bilərəm, “Qadın məhəbbəti” tamaşasında
mən və Hacı İsmayılov kütləvi səhnəyə
çıxırıq, eyni
zamanda əsas rolları da oynayırıq. Bir tamaşada
kütləvi səhnəyə
çıxırıq, o biri
tamaşada əsas rolların birini oynayırıq və əlbəttə ki, dublyorla bir-birimizi əvəz edirik. Məsələn, bu gün tamaşada mən kütləvi səhnəyə
çıxıramsa, mənim
dublyorum əsas rolu oynayır. O biri tamaşada əsas rolu mən oynayıramsa, dublyorum kütləvi səhnəyə çıxır.
Yəni burada bütün aktyorlar bərabərhüquqludur.
Teatr repertuarında
da böyük dəyişikliklər var. Əvvəllər
tamaşa səhnəyə
qoyulanda uzun zaman çərçivəsində-4, 5, 6 aya hazırlanırdı. Lakin indi
belə deyil. Maksimum 2 aya bir tamaşa
təhvil verilməlidir.
Buna da nail oluruq. Ona görə də
bizim teatrda hər ay yeni tamaşalar səhnəyə
qoyulur. Zalda da əyləşən
tamaşaçının seyr
etdiyi tamaşaya qarşı sevgisini və məhəbbətini
görürük. Əlbəttə ki, yeni tamaşaçılar
da artıq teatra gəlməyə başlayıblar. Mən belə
düşünürəm ki, bu, İsrafil
İsrafilov başda olmaqla, bütün teatr işçilərinin
gərgin və uğurlu zəhməti nəticəsində baş
tutur.
- Bu gün teatr tamaşası üçün yazılan
əsərlərin mövzusu,
sizcə, müasir tamaşaçı auditoriyasının
zövqünə uyğundurmu?
- Məsələ burasındadır
ki, teatrda bu məsələləri
həll etmirik. Bu məsələlərə qarışmırıq. Ona görə
ki, aktyor əsər götürmür.
Burada ancaq əmr verilir, rejissor rol bölgüsü edir, hansı rolu hansı aktyora veribsə, aktyor o rolu oynamalıdır.
Bu, belədir. Tamaşanın mövzusu onun
xoşuna gəldi, gəlmədi fərqi yoxdur, teatrın daxili qanunlarına görə o, rolu oynamalıdır. Amma mən
bir aktyor kimi repertuara nəzər salanda görürəm ki, seçilən əsərlər
dünyada tanınmış,
xarici klassik əsərlərdir. Azərbaycan klassik
əsərlərinə də
yer verilir. Yəni repertuarımızda hər
dövrə aid tamaşalar
səhnəyə qoyulur.
Tamaşaçılar da öz növbəsində zövqlərinə
uyğun tamaşanı
seçib, izləmək
üçün teatra
gəlirlər. Bir
sözlə, səhnəyə
qoyulan tamaşaların
mövzusu məni qane edir...
- Əjdər
Həmidov səhnə
həyatında arzuladığı
rolları oynayıbmı?
- Arzular çoxdur. Ömrümüzün axırına qədər
arzu edəcəyik.
İstər 70 yaşında olsun,
istərsə də
80 yaşında. Şübhəsiz, arzular da tükənməzdir.
Elə həmişə arzu edəcəksən ki, hansısa rolu oynayasan. Əjdər Həmidov da
istədiyi rolları oynayıb və Allah qoysa, hələ də oynayacaq. Əsas da odur. Çünki səhnədə rol alıb oynamağa
hələ də gücüm var.
Xəyalə GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-14 may.-S.13.