“Əsərlərimdə vətənpərvərlik
mövzuları aydın şəkildə əks olunur”
Qafar Sarıvəlli: “Möhtəşəm
Bakını kətan üzərində yaratsaydım, əsərin
adını “Mənim Bakım” qoyardım”
Qafar Sarıvəlli 1956-cı ildə Azərbaycanın Qazax bölgəsində anadan olub. Orta təhsilini 1963-1973-cü illərdə alıb. Q. Sarıvəlli 1980-ci ildə Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq məktəbini bitirib. 1997-ci ildən Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının üzvüdür. 2002-2005-ci illərdə fərdi sərgiləri keçirilib. Rəssamın əsərləri muzeylərdə, qalereyalarda və şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
Aprel ayının 30-da Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi və Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının dəstəyi ilə Qazax şəhərinin Dövlət Rəsm Qalereyasında tanınmış rəssam Qafar Sarıvəllinin fərdi sərgisi keçirildi. Sərgi rəssamın üçüncü fərdi sərgisidir. Sərgidə Qazax RİH-nin başçısı Ayaz Əsgərov, ombudsman Elmira Süleymanova, incəsənət xadimləri, şairlər Barat Vüsal, Bilal Qoca, Tofiq Saleh, Şöhrət Cəlal, şair-dramaturq Fuad Babanlı, rəssamlar Məmməd Dəmirçioğlu, Nəcməddin Hüseynov, Səyyad Məmmədov, heykəltəraş Ramiz Qaya və başqaları iştirak edirdilər.
Sərginin açılışını Qazax Dövlət Rəsm Qalereyasının direktoru Münəvvər Xəlilova edib. Sərgidə ön söz söyləyən Münəvvər xanım rəssam Qafar Sarıvəllinin yaradıcılığına, rəssamın əsərlərinin mahiyyətinə olan fikirlərini gələn qonaqlarla bölüşüb. Sonra qalereyanın direktoru Münəvvər xanım Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının sədri, Xalq rəssamı Fərhad Xəlilovun sərgiyə göndərdiyi təbrik məktubunu sərgi iştirakçılarına çatdırdı. Sonra rəssamın rəsm əsərlərinin sərgisi izlənilib.
Rəssamın “Səhər”, “Natürmort”, “Günəş Şərqdən doğur”, “Nar müqəddəsliyi”, “Sevgi”, “Mübarizə”, “Ayrılıq”, “Göyəzən dağı”, “Sıldırım”, “Qobustan”, “İncə Dərəsi”, “Meşə”, “Kür qırağı”, “Payız”, “Mənzərə”, “Dalğalar”, “Azadlıq işığı”, “Soyqırım”, “Muğam aləmi”, “Qaçaq Kərəm”, “Yurda bağlı ömür”, “Siluet”, “Zurnaçı”, “Aktrisa” və başqa düşündürücü əsərləri sərgidə göz oxşayıb.
Rəssamın sərgilənən əsərlərində sanki rənglərin ahəngliyi insan daxilindəki əzəməti bildirirdi. Rəssamlıq incəsənət aləmində bir başqa anlam ifadə edir. Çünki bir varlığı kətan üzərinə köçürmək və möhtəşəm rənglərlə onu ifadə etmək, şübhəsiz ki, Tanrının biz insanlara bəxş etdiyi ülvi bir nemətdir. Rəssamın sərgisi bir aydan çox davam edəcək.
Yaradıcılığı ilə əlaqədar Qafar müəllimlə həmsöhbət olduq. Müsahibəmizi oxuculara təqdim edirik.
- Qafar
müəllim, bu yaxınlarda sizin üçüncü
fərdi sərginiz keçirildi. Həmin
rəsm əsərləri hansı hisslərinizin əksidir?
- Bir şeyi dəqiqliklə açıqlamaq istəyirəm. Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının üzvü olduğuma görə onların xətti ilə olan sərgiləri öz fərdi sərgimiz adlandırırıq. Amma əslində mənim ilk fərdi sərgim 1973-cü ildə Qazax şəhər Mədəniyyət Evinin foyesində olub. Hətta mənə oradan fəxri fərman da verilib. O dövrdə fəxri fərman böyük mükafat sayılırdı. Orta təhsili başa vurduqdan sonra Bakıya gəldim və Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq məktəbinə daxil oldum. İki illik hərbi müddətdən sonra təhsilimi davam etdirdim. İnsan bu dünyaya gəldiyi gündən arzularla yaşayır. Mənim də uşaqlıqdan arzum rəssam olmaq idi. Orta məktəbdə “Mən kim olmaq istəyirəm?” mövzusunda inşa yazanda, mən birmənalı şəkildə rəssam olmaq istədiyimi yazırdım. Hətta Azərbaycanın və dünyanın tanınmış rəssamlarına bənzəmək istəyirdim. Beləliklə, arzum çin oldu. Həm rəssamlıq məktəbini bitirdim, həm də Rəssamlar İttifaqının üzvü oldum. Ümumittifaq məkanında, Moskvada, Ukraynada, Zaqafqaziyada, Bakının bir sıra müəssisələrində-Bakı Dövlət Universitetində, Bakı Slavyan Universitetində mənim fərdi sərgim keçirilib. Amma Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının xətti ilə bu, mənim Qazax rayon Dövlət Rəsm Qalereyasında keçirilən üçüncü fərdi sərgimdir. Sərgidə təxminən əlliyə yaxın rəngkarlıq əsərləri nümayiş olundu. Bu qırx il əvvəl Qazax şəhərində sərgisi keçirilən balaca Qafarın arzusu idi. Qırx ildən sonra Bakı kimi paytaxtda formalaşan, rəssamlarla çiyin-çiyinə çalışan, ümumittifaq miqyasında müsabiqələrdə diplomlar alan Qafar Sarıvəlli doğulduğu Qazax torpağına tanınmış bir rəssam kimi geri qayıtdı. Təbii ki, sərgi keçirmək ilk baxışdan heç də asan iş deyil. Bu işdə mənə dəstək olan Milli Məclisin üzvü, dostum, professor Əhməd Vəliyevə xüsusi təşəkkürümü bildirirəm. Bununla bərabər, Qazax rayon rəhbərliyinə, Qazax Rəsm Qalereyasının direktoruna və qalereyanın bütün kollektivinə minnətdarlığımı bildirirəm. Çünki sərgi gözlədiyimdən də artıq səviyyədə keçdi. Hazırda da sərgi davam edir.
- Sərgidə nümayiş olunan əsərlərinizdə
hansı fikirlərinizi qeyd etmisiniz?
- Burada əsərlər rəngarəngdir, məsələn, natürmortlar, mənzərələr, siyasi plakatlar, vətənpərvərlik mövzuları var. Əsasən məndə romantizm cərəyanıdır. Bu haqda sənətşünaslar daha dəqiq fikir bildirə bilərlər. Bu bəlkə də məndən asılı deyil, amma bütün əsərlərimdə vətənpərvərlik mövzuları aydın şəkildə əks olunur. Hər hansı bir mövzuda işləyəndə istər natürmort, istər mənzərə, istər siyasi plakat olsun, qismən də olsa, vətənpərvərlik mövzusuna toxunuram.
- Əsərlərinizin
arasında dahi Məhəmmədhüseyn
Şəhriyarın portreti diqqətimdən
yayınmadı. Çünki bəzi rəssamlar
qrafika ilə işləyirlər, amma üz cizgilərini
çəkə bilmirlər. Lakin siz Şəhriyarı olduğu
kimi yaratmısınız... Səbəb?
- Əslində mən rəssamlığa qrafika ilə gəlmişəm. Mən deyərdim onlarla deyil, yüzlərlə qrafik əsərlərim olub. Hətta hansısa xarici ölkəyə, məsələn, Ukraynaya, Belarusa, Gürcüstana, Özbəkistana səfər etdiyim zaman özümlə kağız, qələm, tuş, pero aparırdım və naturadan rəsm çəkməyi çox xoşlayırdım. Neçə-neçə şairlərin, dramaturqların kitablarına illüstrasiyalar çəkmişəm. Yüzdən çox kitaba tərtibat vermişəm. Təbii ki, hər bir azərbaycanlı kimi, mən də Vətənimi sevirəm və Vətənimə bağlıyam. Amma Azərbaycandan da başqa sevdiyim bir məkan varsa, o da Ukraynada yerləşən Lvov şəhəridir. Düzü bilmirəm, bəlkə də küçələri İçərişəhəri xatırladır ona görə. Mən dəfələrlə Lvov şəhərində olmuşam və şəhərin rəsmini qrafika əsasında işləmişəm. Əsərlərimdə iyirmiyə yaxın naturadan qrafik lövhələr işləmişəm. Onlar da sərgilərimdə həmişə nümayiş olunub və tamaşaçılar tərəfindən rəğbətlə qarşılanıb.
- Bakı şəhərimiz
çox dəyişib, müasirləşib.
70-ci, 80-ci illərin Bakısından
iz qalmayıb. Əsərlərinizin arasında
da “Qədim Bakı” xüsusiilə seçilir. Bəs bu gün necə,
müasir Bakını
da kətan üzərinə köçürmək
gözəl əsər
kimi alınmazmı?
- Hər halda keçmiş dövrü
nostalji deyilən hisslərlə yaşayırıq.
70-ci illərin, 80-ci illərin Bakısında yaşayan sakin hesab edirəm özümü, artıq
40 ildir ki, Bakı şəhərində
yaşayıram. Nə qədər
müasirlik olsa belə, yenilik naminə, müasirlik naminə heç vaxt keçmişimi unutmamışam. Müasir Bakını
çəksəm də,
yenə də sintez edərdim Köhnə Bakıyla.
Belə bir əsər yaradardım. Təkcə bugünkü
Bakını çəkməzdim,
60-cı illərdə, 70-ci illərdə gördüyüm
Bakı ilə hökmən əlaqələndirərək
sintez edərdim.
- Möhtəşəm
Bakını kətan
üzərində yaratsaydınız,
əsərinizə hansı
adı verərdiniz?
-Yəqin ki, “Mənim Bakım” deyərdim. Açıqlaması da mənə
aid olan Bakı anlamını ifadə edərdi. Başqa ikinci adı
düşünmürəm.
- Rəng çalarları insanı
özünə xüsusi
cəlb edir. Bəs siz çalışdığınız
zaman hansı rəng çalarlarına
üstünlük verirsiniz?
- Az öncə qeyd etdiyim kimi
rəssamlığa qrafika
ilə gəlmişəm.
Qrafikada da ən çox ağ və
qara rənglərdən
istifadə olunur. Amma rəssam yaşadıqca, dünyanı
dərk etdikcə görür ki, dünyanın rəngləri
ağ və
qara rənglərdən
ibarət deyil. Ağ və qara rənglər
arasında milyonlarla rəng çaları var.
Son illərdə mən
artıq sırf rəngkarlıqla məşğul
oluram. Mən demirəm ki,
yaratdığım rəsm
əsərlərindən tam razıyam. Allah hər
kəsə ömür
versin, ola
bilsin, 5 il keçsin, 10 il keçsin, mən yaratdığım əsərlərə
bir daha baxdığım zaman düşünərdim ki,
mən onu belə çəkərdim.
Mən indi anlayıram ki, Azərbaycanın bayrağında olan rənglər əsərlərimdə
daha çox üstünlük təşkil
edir. Bəzən bunu bilərəkdən
edirəm, bəzən
də bilməyərəkdən.
- Gənc rəssamların düşüncə
tərzi sizi qane edirmi?
- Bəli. Mən tez-tez sərgilərə
gedirəm. Ümumiyyətlə, sərgilərə getməyi
sevirəm. İstər Bakıda,
istərsə də ölkəmizdən kənarda
hökmən muzeylərə
və qalereyalara gedirəm. Azərbaycan gəncləri isə
məni çox qane edir. Çünki Azərbaycanda çox
istedadlı gənclər
yetişir.
- Deyirlər ki, əsgərin gücü silahıdır.
Bəs siz gözəl mənzərə
görsəniz və yanınızda rəssamlıq
silahınız olmasa,
o gözəlliyi hara və necə köçürərdiniz?
- Belə hallar bütün yaradıcı
insanların həyatında
olur. O cümlədən
mənim həyatımda
da çox olub. Azərbaycanımın çox bölgələrini
gəzmişəm. Gədəbəy,
Siyəzən, Xızı
dağları, Lənkəran
bölgəsi, yadıma
düşənləri deyirəm.
Söyləyirsiniz ki, hara köçürərdim. Palitra yox, kətan yox. Amma belə hal yaradıcı insanlar üçün çox asandır. Gördüyün gözəlliyi ürəyinin
bir parçasına köçürürsən və
emalatxanana qayıdana qədər o fikirlə yaşayırsan. Sonra gördüyün
gözəlliyi kətan
üzərinə köçürürsən.
Belə rəsm əsərlərim
çoxluq təşkil
edir. Məsələn, Gədəbəy rayonunda daha çox oluram. Elə vaxt olub ki,
məndə nə kağız, nə karandaş olub. Nə də ki, fotoaparat.
Amma mən hər zaman gördüyüm gözəllikləri ürəyimə
çəkirəm.
Bizim Azərbaycanımızın
yaralı yeri var. Bu, yara, əlbəttə ki, Qarabağdır. Mən hər
məclisdə bir nüansı qeyd edirəm ki, gün o gün olsun ki, mən
Azərbaycanı bütöv
çəkim. Poeziyanı çox
sevirəm. Yüzlərlə şeiri əzbər bilirəm. Ona görə bu mövzuya həmişə
qayıdanda xüsusi olaraq vurğulayıram:
Nəyim
var xalqımın xidmətindədir,
Ürəyim qələbə həsrətindədir.
Xəyalə GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-16 may.-S.13.