“İndi serialların əksəriyyətində
quruluşçu rejissor aktyorlarla işləmir”
“İndi serial sektoru çox
populyardır və istedadlı, həvəsi olan gənclər
seriallarda çəkilməyə can atır”
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz aktyor Qurban Məsimovdur:
-Mən 1988-1993-cü illərdə Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin Rejissorluq fakültəsində, 1995-2001-ci illərdə isə Bakı Musiqi Akademiyasının vokal şöbəsində təhsil almışam. 1998-ci ildə Gürcüstanın paytaxtı Tbilisi şəhərində Robert Sturuanın beynəlxalq sənətkarlıq kursunu bitirmişəm. Uzun illər Dövlət Pantomim Teatrında çalışmışam, 2000-2002-ci illərdə ABA Televiziyasında yayımlanan “Nəm-Nəm” verilişinin aparıcısı və rejissoru, 2003-cü ildə eynitipli veriliş başqa kanalda Lider Televiziyasında “Mətbəxdə Şou-Nəm-Nəm” adı altında davam edib. Daha sonra Azərbaycan Televiziyasında “Nəm-nəm” tipləməsiylə “Gülməşəkər” verilişini aparmışam. “Aramızda qalsın” (serial), “Səkkizinci səma" (film, İran), “Qraf Krestovski” (film, Rusiya), “İtkin pay” (film, İran), “Xəzər gəlini” (film, Almaniya, Azərbaycan) filmlərində çəkilmişəm. Həmçinin bir çox teatr tamaşalarında, TV layihələrində aktyor, rejissor və müəllif kimi iştirak etmişəm. Rejissorluqdan əl çəkib aktyorluqla məşğul olmağımın səbəblərinə gəldikdə isə bu, təsadüfən baş verdi. Universitetdə təhsil aldığımız illərdə biz istəmirdik ki, aktyor tarixi geyimdə səhnəyə çıxıb uzun-uzadı monoloq desin. Biz səhnədə hərəkət görmək istəyirdik. Bu hərəkətə axtarış meyli bir mədəniyyətə çevrildi- pantomim yarandı. Pantomim aktyorlarının olmadığı bir dövrdə məcbur olub özümüz həm oynadıq, həm də tamaşalara quruluş verdik. Bu prosesin içərisində olmaq çox gözəl idi və hamıdan xəbərsiz mən öz içimdə bilirdim ki, uşaqlıqdan aktyor olmaq istəmişəm. Sadəcə, biz tərəflərdə aktyorluğa kişi sənəti kimi baxmırdılar. Bununla belə, Həsən Turabovu, Rasim Balayevi, Həsən Məmmədovu görəndə onların sənəti qarşısında səcdə edirdilər. Dolayısı isə mən rejissorluğa yönəldim və düşündüm ki, rejissor olmaqla istəsəm, özümə baş rol da verə bilərəm.
- Teatrda
çalışan aktyorlar heç zaman teatrı tərk etməyi
düşünmürlər. Siz niyə belə bir qərar
verdiniz?
- Elədiyim hərəkətlərə görə heç vaxt peşman olmuram. Çünki onu edənə qədər çox fikirləşirəm. Teatr 15 illiyinə qədəm qoyanda mənimlə bərabər başlayan aktyorlar artıq oradan getmişdilər. Müəyyən mənada teatrda tənhalıq hiss etməyə başladım - silahdaşlar sanki yox idi . Düşündüm ki, artıq Pantomim Teatrında yaradıcı ömrüm başa çatıb. Özümü tamamilə başqa və yeni sahələrdə sınamaq qərarına gəldim. Teatrda çalışan aktyor üçün teatr hər zaman onun evidir. Amma kənarda olmaq təhlükəli meşəyə düşmək kimidir. Mən hiss etdim ki, artıq təhlükəyə atıla bilərəm. Beləliklə, Pantomim Teatrından oradakı fəaliyyətimin 16-cı ilində ayrıldım. Teatrdan ayrılandan sonra film, serial sektorunda, ümumiyyətlə, çəkilişlə bağlı xeyli məlumatlar əldə etdim, o proseslərin içində sanki “bişdim”. Hazırda da Azərbaycanda bütün teatrlarda baş verən prosesləri izləyirəm, çünki işimdir.
-Hazırda səhnə
üçün darıxmırsınız?
- Mən nə üçünsə darıxan adam deyiləm. Aktyorlar var ki, filan-filan obrazları oynamaq üçün qarşılarına məqsədlər qoyur. Mənim elə məqsədlərim yoxdur. Əgər bir tamaşada mənə milçək, digərində kral rolu verərlərsə, ikisinin də öhdəsindən layiqincə gəlməyə çalışacağam. Hələ elə rol olmayıb ki, öhdəsindən gələ bilməyim. Pantomim Teatrında işlədiyim zamanlardan qazandığım təcrübə və əldə etdiyim məlumatlılıq düşünürəm ki, əksər teatrların aktyorlarında yoxdur. Hesab edirəm ki, Azərbaycanda aktyorların məlumatsızlıq problemi var. Bu baxımdan bir qazanda daima qaynamaq aktyorun ziyanınadır.
- Bir aktyor kimi
bugünkü teatr aləminin mənzərəsini necə dəyərləndirirsiniz?
- Açığını deyim, sonuncu dəfə teatrda sarsıdıcı bir an yaşadım. Bəhram Osmanovun quruluş verdiyi “Müharibə” tamaşasını izləyəndən sonra düşündüm ki, bəli, teatrda yenilik etmək mümkündür. Yəni, bunu istəyəndə etmək olur. Düzünü deyim ki, çox tez-tez teatrlara gedən deyiləm. Çünki fikirləşirəm ki, orada mənim marağıma səbəb ola biləcək hansı hadisə baş verə bilər? Bu mənada gözümüz toxdur. Həddindən artıq yaxşı işlər gördüyümüzdən zəif bir iş görəndə baxa bilmirik. Son zamanlar özümdə qəribə bir halı müşahidə edirəm. Əvvəllər teatra gedəndə bir tamaşaya sonuna qədər baxardım. İndi “tərbiyəsiz” tamaşaçı olmuşam. Tamaşanın 20 dəqiqəsi mənə maraqlı gəlmirsə, zalı tərk edirəm. Bu bəlkə də teatra, rejissora hörmətsizlik kimi qələmə verilə bilər, amma axı gərək teatr da tamaşaçını düşünsün. Tamaşaçı həyatının iki-üç saatını teatrda keçirirsə, deməli, sən - teatr ona keyfiyyətli bir iş təqdim etməyə məcbursan. Mənim üçün maraqlı olan adlar məni teatra apara bilir. Amma indi teatra daha çox prosesi izləmək üçün gedirəm. Sonuncu dəfə Gənc Tamaşaçılar Teatrında Vaqif Əsədovun quruluş verdiyi “Qaraca qız” tamaşasında səhnə tərtibatı ilə məşğul olmuşam. Düzünü deyim, iş prosesində teatr üçün darıxdığımı hiss etdim.
-“Aramızda
qalsın”dan sonra həyatınızda nə dəyişdi?
- Təbii ki, “Aramızda qalsın”dan sonra populyarlıq artdı. Mən orda sitkom aktyorunun hansı texnika ilə oynamalı olduğunu öyrəndim. Çünki teatrda, kinoda, bədii, sitkom janrda aktyorun oyun texnikası çox fərqlidir. Gizlində bilirəm ki, populyarlıq bizə lazımdır. Amma mən çox populyarlığı sevən biri deyiləm. Çünki adi həyatda populyarlıq insana mane olur. Ona görə bəzən şəhərə gecə saat 2-dən sonra gəzməyə çıxmağa məcbur oluram. Küçədə hər cür insanla rastlaşırıq. Biri öpüb qucaqlayır, biri uşaqlarını gətirir ki, şəkil çəkdirsin, digəri filmdəki səhnələrdən danışır, başqası evinə qonaq çağırır. Yəni, sərbəst ola bilmirik. “Aramızda qalsın”dan sonra söz verdim ki, indiki halda heç bir seriala çəkilməyəcəyəm. Bir məkana düşüb, ətrafında qeyri-peşəkar görəndə insan çox darıxır. Çox üzücüdür və həmin anda hamının əvəzinə düşünmək insanı yorur.
- Sizcə, hazırkı seriallar
özünü doğruldur?
- Mən bilmirəm
nə baş verir. Ara-sıra tamaşaçılardan müəyyən
adlar eşidirəm: “Pərvanələrin rəqsi”, “Ləkə”,
“Üç bacı”. Düşünürəm ki, seriallar
sahəsində hələ öyrənmə mərhələsindəyik.
Seriallarda bir neçə - geyim, qrim, rejissor, montaj qrupları
fəaliyyət göstərir. Bəzən geyim qrupunda
çalışanların o sahə ilə bağlı
heç bir təsəvvürü olmur. Hələ mən ən
adi bir cəhəti deyirəm - o paltarları uzun müddət
saxlamaqdan ötrü nə etmək lazım olduğunu belə,
bilmirlər.
Bizim əksər teatr aktyorlarımızda
çəkiliş vərdişi yoxdur. Çəkiliş vərdişi
həm fiziki, həm də psixoloji qüvvə tələb
edir. Serialda aktyorun oynamağı asan məsələ deyil.
Çünki bədii filmdə aktyor özünü
cilovlayıb maksimum 50 günə həmin obrazı yaradır.
Serial isə davamlıdır. Aktyor bir səhnədə bir
improvizasiya edirsə, o biri günlər də nələrsə
uydurmalıdır. O ki qaldı rejissorlara, əvvəllər
aktyorlarla məşq prosesi olurdu və quruluşçu
rejissorlar mütləq şəkildə aktyorlarla işləyirdilər.
İndi serialların əksəriyyətində
quruluşçu rejissor aktyorlarla işləmir.
Quruluşçu rejissor kameraların,
işıqlandırmanın, texnikanın
ölçüsünə daha çox nəzarət edir, nəinki
aktyorun oyununa. Çox hallarda rejissor intiutivni bilir ki, aktyor
düz etmir amma nəyi düz etmədiyini heç özü
də dəqiq bilmir. Aktyordan aktyora da fərq var. Elə aktyor
var, onu danlayanda yaxşı oynayır, elə aktyor var, ona bir
söz desən üç ay keçsə də, özünə
gələ bilməz. Əgər truppada on aktyor varsa,
inanın, onların hamısı ayrı-ayrılıqda
psixo-fizioloji qurumlardır. Truppada 80 aktyoru olan teatrlar var ki, yalnız beş ulduzu
var. Təəssüflənərək deyirəm, amma bu,
reallıqdır, digər 75 aktyorun oyunu həmin beş aktyorun
parlamasına xidmət edir. Amma elə aktyorlar var ki, onların
görünmək iddiası yoxdur.
-Aktyorluq kurslarına start vermisiniz.
Belə bir təşəbbüsə qoşulmanızın səbəbini
nə ilə bağlıdır?
- İndi
serial sektoru çox populyardır və istedadlı, həvəsi
olan gənclər seriallarda çəkilməyə can
atır. Digər tərəfdən, serial çəkən
prodakşnların da gənc aktyorlara ehtiyacı var. Amma
ikisinin də bir-birilərindən xəbərləri yoxdur.
Çox vaxt “kölgə” prodüseri kimi gəncləri
müxtəlif seriallarda çəkilmək üçün
yönəltmişəm. Amma dəqiq bilirəm ki, seriallarda gənclərlə
aktyorluq baxımından heç kim işləmir. Bu
boşluğu aradan qaldırmaq üçün Bakı Film
İnstitutunun nəzdində belə bir layihəyə
başlamağa qərar verdik. Qeyd edim ki, həmin institutun tərkibində
bu vaxta kimi kinoprodüser və kinorejissor kursları fəaliyyət
göstərib. Elə “Yeni nəfəs” müsabiqəsinin
ssenari qaliblərindən biri də məhz həmin
kursların tələbələrindən biridir. Seçim
turunda iştirakçıların ilk öncə zahiri
görünüşü, nitq mədəniyyəti, kino və
teatr sahəsində dünyagörüşünə diqqət
yetirildi. Qatılanlar arasında kino və teatrdan heç bir məlumatı
olmayanlar da var idi. Biri “Qurdlar vadisi”nə o qədər aludə
olub ki, özünü artıq Polad Ələmdar sanır.
İddiası da öyrənməyə deyil, çəkilməyədir.
Bununla yanaşı, kurslara artıq çəkiliş təcrübələri
olan, amma onu artırmaq istəyən gənclər də
qatılıb.
- Yeni çəkilən bədii
filmlərdə görünməməyiniz nə ilə əlaqədardır?
-Düşünürəm
ki, məni əgər dəvət etmirsə, deməli, mənə
uyğun obraz yoxdur. Mən sizə başqa bir problemi deyim,
bizim kinorejissorlar teatrlarda işləyən
aktyorlarımızı tanımırlar. Ancaq o aktyorları
tanıyırlar ki, ondan öncə başqa rejissorun filmində
çəkilib.
Nigar ABDULLAYEVA
Palitra.-2013.-21 may.-S.11.