“Universitet-sənaye əməkdaşlığını
təmin edən ekosistem
formalaşdırılmalıdır”
İsa Qasımov: “Texnoparkların
inkişaf etdirilməsində universitetlərin rolunu ön
plana çəkmək lazımdır”
Müsahibimiz
Qafqaz Universiteti Texnoparkının direktoru dr.İsa
Qasımovdur. O, bizimlə söhbətində universitetdə fəaliyyət
göstərən texnoparkların fəaliyyət prinsipləri
və səmərəliliyindən danışdı.
-İsa müəllim, öncə
sizin direktoru olduğunuz texnopark barəsində fikirlərinizi
bildirərdiniz.
-
Müxtəlif sahələrdə təhsilin inkişafında
innovativ yanaşmaları ilə fərqlənən Qafqaz
Universiteti texnopark fəaliyyətində də Azərbaycanda
yeniliyə imza atdı. Bu məqsədlə iki dəfə
Türkiyəyə qrup halında işgüzar səfər
edilib ki, bu zaman ODTU, İstanbul Universiteti, Yıldız Texnik
Universiteti, Boğaziçi Universiteti, Kocaeli Universiteti,
Hacıtepe Universiteti, Bilkent Universiteti, Düzce Universiteti kimi
güclü universitetlərin texnoparklarında geniş tərkibli
müşahidələr aparılıb. 09-10 May 2013-cü il
tarixlərində Düzcə Universitetində keçirilən
“Universitet - Sənaye əməkdaşlığının cəmiyyətə
faydaları” ÜSIMP 2013 VI ulusal konqresində iştirak edərək
təcrübə mübadiləsi aparılıb. Qafqaz
Universitetinin texnoparkı formalaşdırılarkən
Türkiyə ilə yanaşı, İsveç, Rusiya
Federasiyası və ABŞ universitetlərinin texnopark təcrübələrindən
də istifadə edilib. Lakin qeyd etməliyik ki,
texnoparkımız əsasən ODTU-nin texnopark təcrübəsinə
daha çox əhəmiyyət verir. 2013-cü ilin yanvar
ayında Qafqaz Universiteti Elmi Şurasının qərarı
ilə təsis edilən Qafqaz Universiteti texnoparkı
“QUTechnopark” adlandırıldı.
- Ümumiyyətlə,
texnoparkları necə xarakterizə edərdiniz?
- Texnoparklar bir və ya bir-neçə universitet, həmçinin elmi-tədqiqat mərkəzləri ilə birbaşa və ya ortaq fəaliyyətləri ilə əlaqədar olub, tərkibində elmi nəticələrə və yüksək texnologiyalara əsaslanan şirkətlərin qurulması və inkişafına təşəbbüs göstərmək üçün qurulur. Texnoparkda fəaliyyət göstərən şirkətlərə, universitet innovativ elmi nəticələrinin transfer edilməsi və işin idarə olunması sahələrində dəstək verir. Bu proseslərdə bütün yanaşmalar təşəbbüskarlıq və müəllif hüquqlarının qorunması müstəvisində həyata keçirilir. Belə desək, texnoparklar yeni ideyaların formalaşmasından başlayaraq, onun tətbiq olunması və inkişaf etdirilməsi üçün hərtərəfli şəraitin olduğu (şirkətlərlə ortaq fəaliyyəttlər və s.) innovativ fəaliyyərləri təmin edən məkandır. Başqa sözlə, texnoparklar insan kapitalı sürətli inkişaf etdirən quruluşlar olub, yüksək texnologiyaları istehsal edən quruluşlardır. Bu isə universitetlərin tərkibində daha aktiv olacaqdır.
Qeyd edim ki, texnoparklar əsasən, inkubasiya mərkəzi, texnoloji əməkdaşlıq ofisi, texnoloji transfer ofisi, universitet-sənaye əməkdaşlığından ibarətdir. Texnoparklarla bağlı yüksək texnologiyalar istehsalının dörd təməl tərəfi var: araşdırmaçı bacarıqları və həvəsi olan insan gücü, yetərli məlumat bazası, yetərli maliyyə dəstəyi, proqramlı bir şəkildə elmi tədqiqatların aparılması.
Texnoparkın hədəfləri isə müxtəlif standartlarla izah edilə bilər. Dünya standartlarına görə texnoparkın hədəfləri aşağıdakılardır: universitetlərin təhsil, tədris və araşdırma fəaliyyətlərini dəstəkləyərək daha səmərəli nəticələr əldə etmək, sənayenin rəqabət gücünü artırmaq, yüksək texnologiyalara əsaslanan regional və iqtisadi inkişafı sürətləndirmək.
Bundan başqa deyə bilərəm ki, texnoparkların qurulmasının əsas məqsədi aşağıdakılardır: Yüksək texnologiyalara əsaslanaraq inkişaf etdirilən sənaye sahələrinin gücləndirilməsi, yeni bölgələrdə sənayenin inkişafının dəstəklənməsi, innovativ fəaliyyətlərin həyata keçirilməsi, təhsil və daha təsirli elmi-texniki nəticələrə malik fəaliyyət sahələri ilə səmərəliliyin artırılması, beynəlxalq arenada rəqabət gücünün yüksəldilməsi.
Onu da vacib qeyd etmək lazımdır ki, universitet-texnopark vəhdəti təmin olunmalıdır. Bu, aşağıdakı kriteriyalarla ölçülə bilər: universitet-texnopark vəhdətində formalaşan ekosistem İnkubasiya mərkəzlərində yeni ideyaların inkişafına zəmin verəcək.
Universitet-texnopark vəhdətində formalaşan ekosistem innovativ yanaşmanın- StartUp-ların inkişafı təmin ediləcək. Tələbələrin (magistr və ya doktorant) əmək bazarının, eləcə də sosial-iqtisadi-ictimai-siyasi inkişafın tələblərinə uyğun hazırlanacaq. Layihə çalışmalarında rol alan tələbə qruplarına, eləcə də texnoparkda fəaliyyət göstərən şirkətlərə mütəxəssis dəstəyi verən professor-müəllim heyətinin yeni-yüksək texnologiyaların tələbələrinə uyğun inkişafı təmin olunacaq.
- Universitetlərimizdə
texnoparkların fəaliyyəti yenidir. Bu məsələdə nələr
çatışmır?
-Bu sahə Azərbaycanda yenidir. Ona görə də ilk növbədə, beynəlxaq təcrübə öyrənilməlidir. Bununla bərabər, aşağıdakıların nəzərə alınması vacibdir: Universitetlər bu prosesə hazır olmalıdırlar. Universitet-sənaye əməkdaşlığının aktuallığı inkişaf etdirilməlidir. Texnoparkların inkişaf etdirilməsi üçün əlverişli mühit formalaşdırılmalıdır. Şirkətlərin texnoparklarda fəaliyyətinə zəmin verən təşviqedici qanunvericilik təmin edilməlidir. Yəni texnoparkda fəaliyyət göstərən şirkətlərə buradakı fəaliyyətinə görə vergi, gömrük və s. kimi güzəştlər təmin edilməlidir. Həmçinin inkişafı təmin edən elmi tədqiqat işlərinə xüsusi əhəmiyyət verilməlidir. İnkişafı təmin edən elmi-tədqiqat işləri ortaya qoya bilən şəxs və ya qruplara dövlət dəstəyi ciddi şəkildə artırılmalıdır. Texnoparkların universitetlərin tərkibində inkişafı təmin edilməlidir. Universitet-sənaye əməkdaşlığını təmin edən ekosistem formalaşdırılmalıdır.
- Son
zamanlarda universitetlərdə
texnoparkların yaradılması işinə dövlət xüsusi diqqət yetirir. Bu sahədə görülən işləri
necə dəyərləndirərdiniz və bu
məsələdə hansı təklifləriniz var?
- Dövlətin bu istiqamətdəki yanaşması təqdirəlayiqdir. Əslində bu proses cənab Prezident İlham Əliyevin “Neft kapitalı insan kapitalına çevrilməlidir” və ya “Qeyri-neft sektoru inkişaf etdirilməlidir” deyə qoyduğu hədəfləri təmin etmək üçün ən vacib addımlardan sayılmalıdır.
Təkliflərimi yuxarıda qeyd etdim. Amma təklif olaraq vurğulamaq istədiyim önəmli məqam odur ki, texnoparkların inkişaf etdirilməsində universitetlərin rolunu ön plana çəkmək lazımdır. Çünki texnoparkların fəaliyyətində yüksək texnologiyalar istehsalının dörd təməl tərəfi var: araşdırmaçı bacarıqları və həvəsi olan insan gücü, yetərli məlumat bazası, yetərli maliyyə dəstəyi, proqramlı bir şəkildə elmi-tədqiqatların aparılması.
Qeyd olunan 4 əsas məqamın
3-ü universitetlərdə formalaşır. Universitet-texnopark vəhdətində isə bu daha
səmərəli nəticələri
ilə dövlətin
və ya cəmiyyətin inkişafına
səbəb olacaq.
- Sizcə, universitetlər bu məsələdə təcrübə mübadiləsində
nəyə diqqət yetirməlidirlər?
- Bu sahədə uğur qazanmış ölkələrin təcrübəsi
öyrənilməli və
tətbiq olunmalıdır.
Məsələn, ABŞ, Türkiyə,
RF, İsveç və
s. kimi ölkələrin
təcrübəsi öyrənilməlidir.
Ciddi hədəflər qoyulmalı
və prosesin monitorinqi təmin edilməlidir.
Nəzərə almalıyıq ki, dünyada ən çox valyuta tutumlu sahə elmdir. Elmin inkişafını ehtiyacların təmin edilməsi istiqamətində
qurmalıyıq. Bu proses
universitet-texnopark vəhdətində
səmərəli nəticələr
verəcək. Çox
pul sərf olunan bu sahə
ölkənin ümumi
inkişafında ciddi
rol oynamaqla yanaşı, sərf etdiyindən çox valyuta qazanmasına səbəb olacaq. Bunu ABŞ təcrübəsində aydın
görmək olar.
- Təhsil sistemində bu məsələ ilə bağlı hansı dəyişikliklərə ehtiyac
var?
- Təhsil sistemində aparılan işlər konkret olaraq dövlətin, cəmiyyətin,
iş dünyasının
ehtiyaclarının təmin
olunmasına (problemlərinin
həllinə) yönəlməlidir
və bu iş birtərəfli deyil, universitet-dövlət-cəmiyyət-sənaye
əməkdaşlığı müstəvisində qurulmalıdır.
- Texnoparklarda hansı istiqamətlər
üzrə tədqiqatlar
və fəaliyyət
aparılmalıdır?
- Burada texnoparkların hədəf və məqsədlərini qeyd etdim. Bunların əsasında da
fəaliyyət və
tədqiqatlar aparılmalıdır.
Qeyd olunanlar əsasında ölkənin maraqlarını
əks etdirən tədqiqatlar təmin edilməlidir.
İlkin AĞAYEV.
Palitra.- 2013.- 25 may.- S.7.