“Mənim xasiyyətimlə rollarım uyğun gəlmir”
Əməkdar artist Cəfər
Namiq Kamal: “Komik insan yoxdur,
insanın düşdüyü vəziyyət
komik olur. Komediya nə qədər ciddi
oynanılsa, o qədər gülməli olur”
Müsahibimiz
Prezident mükafatına layiq görülən incəsənət
xadimlərindən biri, Əməkdar artist Cəfər Namiq
Kamaldır. Cəfər müəllimlə müsahibəni
oxuculara təqdim edirik:
Əhmədov
Cəfər Namiq Kamal oğlu 16 avqust 1950-ci ildə Bakı
şəhərində anadan olub. 1972-ci ildə M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun mədəni-maarif fakültəsini bitirib.
1972-ci ildən Gənc Tamaşaçılar teatrında
çalışan Cəfər Əhmədov
aşağıdakı rolları ifa edib: Rəcəb
("Şirinbala bal yığır" S.Qədirzadə),
Elçi ("Bir parça Vətən" F.Sadıq), Qasid
("Rüstəm və Zöhrab" İ.Coşqun),
Aparıcı ("Şəhidlər" B.Vahabzadə),
Uçitel Həsənov ("Danabaş kəndinin məktəbi"
C.Məmmədquluzadə), Qaçay bəy ("Qonşu
qonşu olsa, kor qız ərə gedər" R.Əfəndiyev)
və s. C.Əhmədov 1996-cı ildən Akademik Milli Dram
Teatrının heyətinə qəbul olunub və teatrın səhnəsində
bu rolları yaradıb: Eynşteyn ("Ah,Paris…Paris!.."
Elçin), 2-ci Tiqran ("Pompeyin Qafqaza
yürüşü" N.Həsənzadə), Ədhəm
Tağıyev ("Dəlilər və
ağıllılar" İ.Əfəndiyev), Ədəbi
işçi ("Mənim sevimli dəlim" Elçin), Dost
("Mənim ərim dəlidir" Elçin), Vəzir Mirzə
Həbib ("Lənkəran xanının vəziri"
M.F.Axundov), Xəlil ("Poçt şöbəsində xəyal"
Elçin), Kamran Qızılsəs ("Köhnə ev" Ə.Əmirli),
Qulaməli ("Bu dünyanın adamları" Hidayət),
Gülməyən adam ("Hərənin öz payı"
X.Qoco), Şeyx Əhməd ("Ölülər" C.Məmmədquluzadə),
Şahzadə ("Xurşidbanu Nətavan" İ.Əfəndiyev).
Aktyor eləcə də "Qız atası" (Yarik),
"Anamın kitabı" (Rüstəm), "Duel" (Əziz),
"Yurd yeri" (Sədrəddin) teletamaşalarında
oynayıb. Cəfər Əhmədov 2002-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar artisti fəxri adına layiq
görülüb. Prezident mükafatçısıdır.
-Cəfər müəllim, bu il
Prezident mükafatına layiq görülən görkəmli
incəsənət xadimlərindən biri də sizsiniz. Azərbaycanın
sevilən aktyorlarındansınız. Bu mükafatı sənət
həyatınızda necə qiymətləndirirsiniz?
- Bu,
bizim peşəmizdir. Mən artıq 42 ildir ki, professional səhnədəyəm. Məndən nə tələb edirlərsə, onu da edirəm. Qiymətləndirdikləri üçün təşəkkür edirəm.
Bu işimizi ancaq
tamaşaçı gözü
dəyərləndirir. Onların sevgiləri və bizə qarşı diqqətləri, əlbəttə
ki, biz sənət xadimlərini də fərəhləndirir.
- Aktyorluq sənətində
Cəfər Namiq Kamalın görmək istədiyi işlərin hamısı həyata keçib?
- Bizdə dövlət teatrıdır. Hansı tamaşanın götürülməsi,
rejissorun məni bu əsərdə görüb-görməməyi məndən asılı deyil. Amma hərdən olur
ki, əsəri, rejissorun işini bəyənmədiyim üçün
roldan imtina edirəm. Çünki bunu məcbur
etmək olmaz. Bu, yaradıcılıqdır və bir işi
gördükdə həvəslə
görmək lazımdır.
- Teatr tamaşalarında oynadığınız
rolların xüsusiyyətini
özünüzdə hiss edirsinizmi?
- Xeyr. Ümumiyyətlə, aktyorlara “insan
mühəndisi” deyirlər.
Əgər mühəndis nəsə
yaradırsa, aktyor da insan yaradır.
Onda olmayan xasiyyət, dünyagörüşü o obrazda
varsa, professional aktyor bu obrazı yarada bilir. Yəni, aktyorlar insan yaradıcısıdır. Əgər bu insanı yarada bilirsə, 30 il keçsə də, tamaşaçının yadından
çıxmayacaq.
-Cəfər Namiq Kamal üçün
aktyorluq və səhnə hansı məna ifadə edir?
- Aktyorluq dünyaya insan gətirmək deməkdir. Mən işimdən zövq alıram. Çünki bir insanı yaratmaq üçün təkcə məşq prosesində deyil, evdə, küçədə
müxtəlif cəmiyyət
auditoriyasında axtarışlar
aparmaq gərəkdir.
Bir insanın daxilini, zahirini, geyimini yaratmaq əvvəlcə əziyyətli
olur. Amma yaratdıqdan sonra tamaşada sanki həmin insanın özü olursan. Düşünürsən ki,
sən elə bu obrazı həyatında yaşamısan.
Obraz maraqlı alınsa, tamaşaçı
razı qalsa, aktyor da öz
işindən həzz
alacaq. Bu peşənin
həyat yolu belə cızılır...
- Cəmiyyətin
aktyorluq sənətinə
marağı göz qabağındadır. Aktyorluq
sənəti isə əlçatmaz sənətdir.
Bu sənətə yiyələnmək,
bu istedada sahib olmaq hər kəsə nəsib olmur. Bəs təhsilsiz gənclərin
aktyor olmaları indiki dövr üçün hansı zərurətlər yaradır?
- Mən Nəsibə Zeynalova ilə universiteti bir ildə bitirmişəm. Amma Nəsibə xanım dərsə gəlmirdi. Onun təhsili olmasa da, istedadı var idi. O istedadı
ona Allah vermişdi.
Biz universiteti 1972-ci ildə
bitirmişik. Universitet
sadəcə yönəldir,
təhsil verir. İstedad isə Allah tərəfindən bəxş
olunur.
- Sənət fəaliyyətində
dram teatrında çalışırsınız
Ancaq seriallarda komik obrazlar yaradırsınız. Müxtəlif
səpkili obrazlar sizə aktyorluq həyatınızda çətinliklər
yaratmır ki?
- Mən dram teatrında
35-40-a yaxın obrazlar
yaratmışam. Rollarımın
əksəriyyəti komediya
obrazlarıdır. Çünki
mən komediya aktyoruyam. Amma ciddi rollar da
oynamışam. Aktyor
hər bir rolu oynamağı bacarmalıdır. İstər
dram, istər faciə,
istərsə də komediya olsun, bu peşəni insan yarada bilirsə,
o, bütün obrazları
yaradacaq. Məncə,
aktyorun ampluası olmamalıdır. Komik insan yoxdur. İnsanın
düşdüyü vəziyyət
komik olur. Heç kim özünü gülünc
vəziyyətə qoymur.
Bu onun ədasında
var. Komediya nə qədər ciddi oynanılsa, o qədər
gülməli olur.
- Öz xasiyyətiniz rollarınızdakı
obrazla uyğun olubmu?
- Mənim xasiyyətimlə
rollarım uyğun gəlmir. Mən tamam başqa insanam. Mən bir az ciddiyəm.
Amma oynadığım
rollar başqa insanlardır.
- Aktyorluq sənətini seçəndə
hansı fikirləriniz
var idi?
- Biz heç bilmədik ki, bu, necə
oldu. Qardaşım İlham Namiq Kamalla uşaq yaşlarından evdə kiçik teatrlar göstərirdik. Daha sonra “Pionerlər evi”nə getdik. Bizi bu sənətə
Tanrı yönəldib.
Buna “alın yazısı”
deyirlər. Çünki
nəslimizdə heç
kim aktyor olmayıb və bu yolu ilk biz getdik.
- Bu gün İlham müəllimlə
bir filmə ya da seriala
çəkilsəniz, daha
çox dram, yoxsa komik obraza üstünlük
verərdiniz?
- Mənim üçün fərqi yoxdur. Əgər rol məni cəlb etsə, oynayaram. Biz bir çox tamaşalarda tərəf-müqabili
olmuşuq. “Lənkəran
xanın vəziri” tamaşasında mən vəzir, İlham isə xan obrazını
yaradıb. “Mənim ərim dəlidir” tamaşasında iki yaxın dostu canlandırmışıq. Bundan
sonra da rollar olsa, əlbəttə
ki, sevə-sevə oynayaram.
- Sovet dönəmində yazılan
ssenarilər daha çox üstünlük
təşkil edir, yoxsa bu günün
tələblərinə uyğun
olan ssenarilər?
- O vaxt ssenari yazan
çox idi. İndi ssenari yazanların sayı azdır. Ssenarilər isə əvvəlki kimi deyil. Bəlkə
də işi peşəkar insana vermirlər. Bu da pisdir. Amma “Üç
bacı” serialının
ssenari müəllifinin
işini bəyənirəm.
Bunun nəticəsidir
ki, hər kəs bu serialı
sevir.
- Azərbaycan incəsənətindəki
fəaliyyətinizdə gələcək
arzularınız və
planlarınız...
-İlk öncə can sağlığı. Sonra
isə arzulayıram ki, hər kəs
öz yerini bilsin. Hamı ağla
qaranı seçsin. Uğurlar!
Xəyalə GÜNƏŞ
Palitra.- 2013.- 28 may.-S. 13.