“Aktyorluq əsgəri
xidmət kimidir”
Xalq
artisti Ağaxan Salmanlı: “Tamaşaçılar həm
müxtəlif zövqə, həm də teatr
anlayışı baxımından müxtəlif
düşüncə tərzinə malikdirlər”
Ağaxan
Əli oğlu Salmanlı 29 oktyabr 1941-ci ildə Suraxanıda
anadan olub. İlk olaraq Suraxanıda fəhlə gənclər
dram dərnəyində, daha sonra Teatr İnstitutunun Dram-kino
aktyorluğu fakültəsində təhsil alıb (1960-1964).
Peşəkar səhnə fəaliyyətinə Gənc
Tamaşaçılar Teatrında Seyfəddin
Dağlının “Bahar oğlu” əsəri əsasında Cəfər
Cabbarlı rolu ilə başlayıb. Bir neçə “Mozalan”
kinojurnalında çəkilib. 1978-ci ildə Əməkdar
artist, 2005-ci ildən isə Xalq artisti adına layiq
görülüb. Azərbaycan teatr və kino aktyoru Ağaxan
Salmanlı 2005-ci ildə “Qızıl dərviş”
mükafatı laureatı da olub. 9 may 2012-ci ildə Prezident
mükafatına layiq görülüb. Görkəmli aktyorla
müsahibəmizi oxuculara təqdim edirik:
Teatr
səhnəsi, aktyor, yaradılan obrazlar sanki həyatın əksi
olan aynaya bənzəyir. Çünki insan oğlunun həyatında
yaşadığı rollar teatr
adlandırdığımız mədəniyyət ocağında,
səhnədə sanki bir insan kölgəsi kimi əks olunur.
Yaxşı ilə pisi, güclü ilə zəifi,
ağıllı, yaxud dərrakəsiz insan simasını
canlandırmaq hər bir insana nəsib olan istedad deyildir. Əlbəttə
ki, bunu da Allah tərəfindən insana bəxş olunan bir hədiyyə
adlandırmaq olar. Aktyor həyatı bəzən min simada, bəzən
də bir xüsusiyyətdə minlərlə insan
yaddaşına həkk olunur. Prezident mükafatına layiq
görülən incəsənət xadimləri
sırasında, yaratdığı obrazlarla hər zaman
tamaşaçı rəğbəti qazanan sevimli aktyorumuz Ağaxan
Salmanlının adı da var. Müsahibimiz Ağaxan
Salmanlıdır.
-Ağaxan müəllim, Prezident
mükafatına layiq görülən incəsənət
xadimləri sırasındasınız. Bu gün sizin
yaradıcılığınızda kino və teatr səhnəsi
hansı anlamı ifadə edir?
- Mükafatın bir meyarı var. Səhnə sənətində göstərdiyi xüsusi xidmətlərə görə. 1959-cu il sentyabrın 1-dən bu günə kimi xidmətdəyəm. Mən deyərdim, bizim xidmət əsgəri xidmətdir. Günün istənilən vaxtı çağırıla bilərsən, şəxsi həyatındakı əhvali-ruhiyyəndən asılı olmayaraq səhnənin tələb etdiyi ovqatı yüksək səviyyədə yaratmalısan.Yaddaqalan yaradıcılığa malik olmalısan. Aktyorluq fəaliyyətimdə bununla bərabər, teatr tamaşaçısının komediyalara olan ehtiyacını ödəməyə çalışmışam, məsələn, “Pul dəlisi”, “Məhəbbət bir bəladır”, “Məzəli hadisə”, “Nənənin kələyi” kimi rol aldığım tamaşalar 90-cı illərdən bu günə qədər teatrın maliyyə və tamaşaçı cəlb etmə işinə kömək olub. Əlavə şəxsi populyarlıq və hörmətimdən də tamaşaçıların teatra cəlb olunması işində fəal olmuşam. 1978-ci ildən bu yana az vaxt deyil. Bu səbəbdən mən Prezident mükafatçıları sırasındayam, yəqin ki, gələcəkdə Prezident təqaüdçüləri cərgəsinə də keçərəm, nə yaşım var ki... Hələ 72-dir. Belə baxanda nə yaşdır ki?!
-Rollar
və obrazlar bir aktyor üçün həyat
aynasına çevrilmir ki?
- Bir qədər obrazlı
sualdır, adamı düşünməyə vadar
edir. Ayna əks edir, nə var, onu
da göstərir. Bu baxımdan
əgər tamaşaçı
rollarımı-Cəfəri, Romeonu, Arturu, “Ağ Dəvə”dəki Balakərimi, “Səhər
görüşləri”ndəki Lyubimçik Ağəlini,
“Ordan-burdan”dakı “mne
eto nado” deyən Doktor Bayramı və s. görəndə dözməyib
söz atırsa, dialoqa girirsə, deməli, rollarım həyat aynasına çevrilə bilib.
- Peşəkar aktyor kimi müasir
gənc aktyorların istedadından razısınızmı?
- İstedadı təbiət
verir. Fitrətən olur insanda.
O istedadı yoluna qoyan, relsə salan aktyorluq məktəbidir. Bizim özüllü, böyük tarixə, təcrübəyə malik
milli aktyorluq məktəbimiz var. Gənclər
öyrənməlidirlər. Çox təəssüf ki, indiki nəsil öyrənməkdən, oxumaqdan,
zəhmətdən qaçır.
- Vaxtilə böyük rejissorla çalışmısımız. Onların yüksək, peşəkar işlərinin
şahidi olmusunuz. Bəs bu gün gənc
rejissorlarımızın işləri
sizi qane edirmi?
- Bu gün gənc rejissorlara ayrılan diqqət, verilən imkan lazımi səviyyədə olmadığından
heç bir gənci qınamaq olmaz. Gənclərə geniş imkan
verin, sonra deyək ki, ay zəifdir, ya nədir? Bu gün
biz gəncləri tanımırıq.
Lakin rejissor sənəti mürəkkəb sənətdir.
Gənc rejissor, məncə, 35 yaşı
olan, arxada 10 il iş
təcrübəsi olandır.
Bu iş fəlsəfədir,
burada dərin zəka rol oynayır.
Həmişə deyirəm, bizim
işdə əsas düşünən başdır,
onun da ki
rejissorda olmağı
mütləqdir.
-Sizcə, bir aktyorun teatr
səhnəsində səhnə
həyatı və oynadığı obraza qarşı duyğularını
zalda əyləşən
tamaşaçı hiss edirmi?
- Tamaşaçılar həm
müxtəlif zövqə,
həm də teatr anlayışı baxımından müxtəlif
düşüncə tərzinə
malikdilər. Əgər aktyorun
roluna baxıb, salonda gülən, yeri gələndə ağlayan, yaxud lal-dinməz fikrə dalan tamaşaçı varsa, demək, aktyor bunu tamaşaçıya
hiss etdirə bilir.
Aktyor da səhnədən elə bunları tamaşaçıya yaşatmaq
istəyir.
-Ağaxan
Salmanlı yaradıcılıq
yolunda görmək istədiyi işləri görübmü?
- Bu iş tükənməzdir.
Bitməyən arzular kimidir.
Biri yerinə yetmədən o biri hazırdır. Lakin dünyanı heç kəs qucaqlayıb durmur. Çox işimi görmüşəm,
hələ də görürəm. Son işim Mingəçevir
Dram Teatrında hazırladığım
"Tıq-tıq xanım"
tamaşasıdır. Həmin teatr uşaqlar üçün başqa bir tamaşa hazırlamağımı istəyib,
qismət olsa, yeni teatr mövsümündə
balaca tamaşaçıları
sevindirərik.
Xəyalə GÜNƏŞ
Palitra.- 2013.- 30 may.-S. 13.