Doqquz ölkənin kukla teatrları Bakıda bir araya gəldi
Cırtdanın adını daşıyan II Bakı Beynəlxalq Kukla Teatrları Festivalı öz missiyasını uğurla başa vurdu
Son illər
ölkəmiz
bir çox festivallara ev
sahibliyi edir. Belə festivallardan biri
də
bugünlərdə Bakıda təşkil olunan
Cırtdan II Bakı
Beynəlxalq
Kukla Teatrları Festivalı oldu. Artıq başa çatan bu festival balaca tamaşaçılarımız üçün əsl teatr bayramı idi. Həmçinin bu festivalda doqquz ölkənin teatr, sənət üçün yaşayan
və
bu əsrarəngiz dünyanı uşaqlar üçün daha yaxın və maraqlı
edən
kukla teatrlarının
təmsilçiləri bir araya gəldilər.
Körpələrə yüksək
dəyərlər aşılayan
festival
"Cırtdan" II Bakı Beynəlxalq Kukla
Teatrları Festivalının
iştirakçıları ölkəmizdə kukla teatrı sənətinin keçdiyi zəngin yolla qismən
də
olsa tanışlıq
imkanı əldə etdilər. Burada həmçinin
Cəfər Cabbarlı adına
Azərbaycan
Dövlət
Teatr Muzeyi "Azərbaycan
teatrı 2009-2019-cu illərdə" Dövlət Proqramına uyğun olaraq keçirilən beynəlxalq
festivalda səyyar fotosərgi
ilə
iştirak etdi. Ekspozisiyada Abdulla Şaiq adına Azərbaycan Dövlət
Kukla Teatrı ilə
yanaşı, Naxçıvan,
Gəncə, Qax, Salyan kukla
teatrlarının fəaliyyətinə də
nəzər salındı. Sərgidə Azərbaycan
Dövlət
Kukla Teatrının
1930-cu illərə aid afişalarını, həmin dövrün truppasının
bölgələrə qastrol səfərlərini, milli
kukla teatrının yaradıcısı Mollağa
Bəbirlinin
hazırladığı marionet
kuklaları özündə əks
etdirən
fotolar da yer almışdı.
Böyüklərə uşaqları anlamaq,
onlara onların öz dünyasından baxmağı tövsiyə edən
və
bu işdə köməklik göstərən, balalara isə öz şirin uşaq dünyaları, xəyallarında bəşəriyyət, yüksək
dəyərlər sevgisi aşılayan tədbir maraqlı teatr mədəniyyətlərinin aynası
kimi də yadda qaldı. Böyük Britaniya, İtaliya, İsveçrə,
Yaponiya, Bolqarıstan,
Macarıstan, Rusiya (Tatarıstan) və Xorvatiyadan gələn
kuklaçılar, bu janrı yaşadanları,
ümumilikdə
kukla teatrı anlamının yaşından
asılı olmayaraq hər
kəsi
əhatə etdiyini, bu mənada
yaş faktorunun o qədər də
önəm
kəsb
etmədiyini
aydınlaşdırdılar. Bütünlükdə teatra sevginin vacibliyini aşıladılar.
Bunu nümayiş olunan tamaşaların mövzusu, əhatə dairəsi və
ideyası da təsdiqləyirdi.Azərbaycanın məşhur
nağıl qəhrəmanı, balacaların
sevimli personajı Cırtdanın adını
daşıyan II Bakı
Beynəlxalq
Kukla Teatrları Festivalı öz missiyasını uğurla
başa vurdu, ölkənin
mədəni həyatında
hadisəyə çevrildi, teatr əlaqələrinə yeni töhfə verdi. Bunu festival boyu göstərilən tamaşalara olan maraq və
tamaşaçı sevgisi
də
təsdiqləyə bilər. Abdulla Şaiq adına
Azərbaycan
Dövlət
Kukla Teatrında festivalın bağlanışı
zamanı xarici və
yerli qonaqların iştirak etdiyi tədbirdə bu sənət bayramının maraqlı
məqamlarla
tarixə
keçdiyi vurğulanıb.
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi İncəsənət şöbəsinin Teatr sektorunun müdiri Naidə İsmayılzadə son illər
teatrla bağlı keçirilən
tədbirlərdən, bu tədbirlərin milli teatr sənətimizin inkişafında
əhəmiyyətindən danışaraq Prezident İlham Əliyevin Azərbaycan teatrının inkişafına göstərdiyi diqqət
və
qayğıdan, Azərbaycan teatrı 2009-2019-cu illərdə Dövlət Proqramına uyğun olaraq görülən işlərdən, son illər
əsaslı
təmir
edilən
teatr binalarında aktyorlar üçün yaradılmış yüksək iş şəraitindən
bəhs
edib. Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının direktoru Rəşad Əhmədzadə, festivalın
münsiflər
heyətinin
üzvləri,
teatrşünaslar Aydın
Talıbzadə
və
Şaiq Səfərov
da çıxış
edərək hər
bir festivalı hadisə,
teatr bayramı adlandırdılar, belə sənət hadisələrinin çox olmasını arzuladılar. Ən müxtəlif teatr məktəblərini bir araya gətirən festivalı tamaşaçılar
üçün dünya
teatr prosesinə pəncərə, teatr təmsilçiləri üçün isə daha yeni və sıx əlaqələrin bünövrəsi adlandırdılar. Sonra festivalda fəal çıxışlarına görə fərqlənən teatr təmsilçilərinə fəxri
diplomlar təqdim olundu.
Fantastik
marionet kuklalar
Festivalda Böyük Britaniyanın
Dorset Kukla Teatrının
Asılmış vəziyyətdə (In Suspension) adlı tamaşası səhnədə kuklaların
hərəkət möcüzəsini yaradırdı. Kuklaçı Stefan Mottram əlində ipli kuklalar canlı
məxluqların
davranışını bütün
incəliklərinə qədər ideal şəkildə imitasiya edirdi. Və
bu an seyrçi məəttəl qalır ki, Stefan kuklaların çoxsaylı
ipləri
arasında necə dolaşmır, onları necə
bir yüngüllüklə, necə
bir məharətlə oynadır və bir an da olsun
belə
öz konsentrasiyasını
pozmur. Stefan Mottram
dahi kuklaçıdır,
kuklaçı-şamandır, cadugərdir,
ovsunçudur. Bu kuklaçı-sehrbaz tamaşanın
müxtəlif
diskret parçalarında
kuklanın hərəkət
dinamikasını qırmadan,
oyun ritmindən çıxmadan kuklanı
hamının gözü
qarşısında söküb
təzədən yığa
bilir. Bir də
görürsən
ki, kuklanın əlləri kuklanın başını
götürüb səhnə fəzasında öz xoşuna uçdu, kuklanın ayaqları isə öz-özünə rəqs
eləməyə başladı.
İpli kuklalar ştanq qaldırırlar, kəndir üzərində gəzirlər, velosiped sürürlər; və
bunu elə eləyirlər ki, öz hərəkətlərində həqiqi
idmançılardan seçilmirlər; turnikdə
əllərilə fırlanıb ayaqlarından
aşağı sallanırlar.
Stefan Mottram Asılmış
vəziyyətdə tamaşasında
müxtəlif
kukla texnikalarından yararlanıb səhnədə unikal bir oyun
qururdu. Onun tamaşasının aparıcı oyunçuları
asılmış vəziyyətdə olan kuklalardır, yəni ipli kuklalardır, marionetlərdir.
İsveçrənin Ginyöl Marionet Teatrının Mən danışmaq istəyirəm tamaşası da balacaların ürəyincə oldu. Lefortun eyniadlı əsəri əsasında səhnələşdirilən
tamaşada adi, özünə
qapalı bir məktəblinin taleyindən
danışılırdı. Dyuki adlı bu məktəblinin öz
düşüncələrini çatdırmaq, fikrini ifadə
etmək
bacarığı yoxdur.
Çünki onun çox
əzazil
və
zalım bir müəllimi,
ustası var. Daim basqı altında olan qəhrəman mənəvi sıxıntılar keçirir
və
buna görə də
rabitəsiz,
gərəksiz hərəkətlər
edir. Cudit Şpinaç və Sandrin Tonanın hazırladığı kuklaların
dekorda, bir fabrikin təsvir
olunduğu kiçik səhnədə əksi cansıxıcı təsir bağışlasa da, musiqi bu məngənəli
mənzərəni bir qədər yüngülləşdirə bilirdi.
Tatarıstandan gələn kuklaçılar gözəl çıxışları ilə yadda qaldı. Ekiyat Tatar Dövlət Kukla Teatrının repertuarındakı ən məşhur
tamaşalarından olan
Keçi və Qoyun nümayiş olundu. Görkəmli tatar şairi
Abdulla Tukayın əsəri əsasında ərsəyə gələn tamaşa
müasir rəqs quruluşu, xoreoqrafiyada fərqli
pantomima elementləri, heyvan və
insan hərəkətlərinin harmonik
həlli
(baletmeyster - Q.Mannapova),
incə,
baxımlı rəssam işi (A.Qubski), tatar milli xüsusiyyətlərini, folklor
və
musiqisini (bəstəkar L.Batır-Bulqari)
xırda detallaradək əks
etdirməsi
ilə
maraqlı idi. İ.Zinnurovun quruluş verdiyi
tamaşada klassik kukla teatr tamaşası
formasının modern imitasiyası
baxımlı, daha doğrusu, inandırıcı
idi.
Festivalın daha bir iştirakçısı
- Bolqarıstanın Tarqovişte
Şəhər Kukla Teatrının təqdimatında
Qrim qardaşlarının
Ağca tamaşası
göstərildi. Qrim qardaşlarının
Ağca nağılı
əsasında
hazırlanan tamaşa
Azərbaycan
Dövlət
Rus Dram Teatrında nümayiş olundu. Dimitar Dimitrovun rejissoru olduğu tamaşa əlvan
şüşə
şəbəkədə
qurulması da uşaqların marağına
səbəb oldu.
Bu da sevimli Karlson
Festivalın son günü pərdələr yenidən açıldı və uşaqlı-böyüklü hər kəsin sevimli qəhrəmanı Karlson göründü. Hələ sovetlər dönəmində cizgi film estetikasında, eləcə də müxtəlif ölkələrin uşaq teatrlarında səhnəyə qoyulan və beləcə, tamaşaçıların yaddaşında özünəməxsus nostalgiyası olan bu tamaşa bizim kuklaçıların yeni yozumunda da maraqlı və baxımlı idi. Dövlət sifarişi ilə hazırlanan, özəl dinamikası və harmonik plastikası ilə seçilən tamaşaya Dövlət Kukla Teatrının səhnəsində Gürcüstandan dəvət olunmuş rejissor Elene Matsxonaşvili quruluş verib. Rejissor müəllifin (Astrid Lindgren) uşaqlara, daha doğrusu, onların vasitəsilə böyüklərə ünvanlanan fikirlərini maraqlı bir yozumla çatdıra bilib. Bu işdə quruluşçu rəssamın (Vaxtanq Koridze) tərtibatı da öz rolunu oynayıb. Səhnə içində səhnə olan tamaşada səhnənin kənarında yazı masasında əyləşib makinasında uşaqlar üçün yeni əsərlər yazan yazıçının xitabları, izah və bölmələr arasındakı şərhli keçidləri balacaların diqqətini dağıtmır, onlara nağıl-tamaşa estetikası aşılayırdı. Şən notlarla bitən tamaşa yazıçının uşaqlara və ümumilikdə cəmiyyətə ismarışları ilə yekunlaşdı. Aktyorları alqışlayan balacalar isə səhnədən uçuşan kağız quşları tutmağa tələsdilər. Beləcə, maraqlı hədiyyənin sevinci və tamaşanın xoş ovqatı ilə zalı tərk etdilər, təbii ki, gözlərindəki xoş təbəssümlə. Beləliklə, ölkəmizdə reallaşan bir festivalının əsas amillərindən biri də o idi ki, burada nümayiş olunan bir çox tamaşalar balaca seyrçilərin xatirində daim qalacaq.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2013.-23 noyabr.-S.11.