“Azərbaycan incəsənətinə yeni tarix yazmaq
istəyirik”
Zülfiyyə İbrahimova: “Mən
hər zaman tələbələrimə
deyirəm ki, əgər siz milli, klassik,estrada-simfonik,simfonik
əsərlərimizi dinləməsəniz, bu incəsənətimizə
böyük
zərbə olar. Çünki, siz bizim xalqımızın gələcəyisiniz.
Sizin savadınız bizim
gələcək mədəniyyətimizin
açarıdır”
Müsahibimiz Azərbaycan Dövlət
Televiziyası və Radiosunun Ə. Cavanşirov
adına “Bənövşə” uşaq
Xorunun bədii rəhbəri və baş dirijoru Zülfiyyə İbrahimovadır:
- Zülfiyyə xanım, siz Əfsər Cavanşirovdan
sonra illərdir bu xora rəhbərlik
edirsiniz. “Bənövşə”
Uşaq Xorunun bugünkü fəaliyyəti
və Əfsər Cavanşirovla olan xatirələriniz barədə
nə deyə bilərsiniz?
- İlk öncə
xatirələrimdən danışmaq
istəyirəm. Mən 2000-ci ildə “Bənövşə”
Uşaq Xorunda köməkçi xormeyster
kimi işə başladım. Əfsər müəllim
məni evinə dəvət edərək,
ritmik xüsusiyyətimi
yoxlayıb, mənim dirijorluq bacarığımı
nəzərdən keçirdi
və məni xorun məşqinə dəvət etdi. Məşqin sonunda isə mənə dedi ki, sənədlərimi
hazırlayım. Əsas o idi
ki, Əfsər müəllim dirijorluq istedadına baxmırdı.
Əlbəttə, musiqiçi olmalısan,
musiqini eşitməlisən.
Amma “Bənövşə” Uşaq
Xorunda daha çox uşaqları sevməlisən. Çünki, Əfsər müəllim
özü də uşaqları çox sevirdi. O, hər hansı bir əsəri işləməzdən
əvvəl uşaqlarla
ünsiyyət qururdu,
onlarla əsər haqqında danışırdı.
Hər bir xırdalıqların üzərində işlədikdən
sonra əsəri başa salırdı.
Mən
2005-ci ilə qədər
Əfsər müəllimin
köməkçisi kimi
çalışdım. Birlikdə çalışdığımız illər ərzində “Bənövşə” Uşaq
Xorunda Əfsər müəllimdən çox
şey öyrəndim.
Teoriyanı bilsəm də,
praktika mənə daha çox kömək etdi. Mənim fikrimcə, Əfsər müəllim Azərbaycanda
uşaqlar üçün
çoxsəsliliyi yaxşı
duyan və səs diapazonlarına uyğun olaraq yazan bəstəkar idi. Əfsər müəllimin yazdığı
əsərlər tam xor
üçündür. Əfsər müəllim əsərləri
elə bir vəziyyətdə yazırdı
ki, onu çoxsəsli
ifa edərkən, heç bir səs bir-birinə mane olmurdu və hər bir səsin
öz melodik həddi var idi. Bəzi bəstəkarlar çox qəliz yazırlar və uşaqlar mahnını ifa edərkən çətinlik çəkirlər.
Amma Əfsər müəllimin
üçsəsli əsərində
üç səsin hər birinin öz melodik həddi var idi. Uşaqlar da o mahnını
ifa edəndə heç bir çətinlik çəkmirdilər.
2005-ci ildə Əfsər müəllim
vəfat etdikdən sonra, 2006-cı ildən bədii rəhbər vəzifəsində çalışıram.
Bu illər ərzində
uşaqlara Azərbaycan
musiqisini, xalq, Avropa, caz musiqisini
dinləməyi tövsiyə
edirəm. Çünki, hər bir musiqinin
öz gözəlliyi
var. Musiqiçi hərtərəfli
inkişaf etməlidir.
Məsələn, muğam ifaçısı
təkcə muğamı
bilməməlidir. Çalışıram ki, musiqinin bütün
növlərini öyrənim.
Çünki, öyrəndikcə görürsən ki, hələ də heç nə bilmirsən. Ona görə
də uşaqlara oxumaqla bərabər mütaliə etmək lazımdır. Hər zaman
çalışırıq ki, çoxsəsliliyə
doğru gedək.
İstərdim ki, “Bənövşə”
Uşaq Xoru hər hansı bir ölkəyə qastrol səfərə gedib, Azərbaycanı tərənnüm etsin.
Uşaqlar qastrol səfərlərdə
Azərbaycanın hüdudlarında
çıxış etsələr,
çoxsəsliliyi səsləndirsələr,
inanıram ki, ucqar rayonlarda da belə əsərləri
dinləyərlər. Çünki bu gün zövqü inkişaf etdirən musiqilər arxa planda qalıb.
İndi efirlərdə daha çox bayağı mahnılara üstünlük
verilir. Klassik və bəstəkar əsərləri daha az səsləndirilir.
Lakin son illərdə
Azərbaycan Televiziyasının
nəzdnində fəaliyyət
göstərən musiqi
kollektivləri yüksək
səviyyə iş prosesidir. Estrada şöbəsində
inkişaf gedir, klassik əsərlərə
müraciət olunur.
İndi Azərbaycan Dövlət Televiziyasında inkişaf
var. Əlbəttə ki,
bu yaxşı cəhətdir. Mən hər
zaman tələbələrimə
deyirəm ki, əgər siz milli, klassik, estrada-simfonik, simfonik əsərlərimizi
dinləməsəniz, bu
incəsənətimizə böyük zərbə olar. Çünki, sizlər bizim
xalqımızın gələcəyisiniz.
Sizin savadınız bizim gələcək mədəniyyətimizin
açarıdır.
“Bənövşə” Uşaq
Xoruna yeni bir status verilib: “Bənövşə” Uşaq
Teatrı. Bizim direktorumuz Ramil
Qasımov çox çalışır ki,
həm teatr, həm də xor olaraq vokal
inkişaf etdirilsin.
Ramil Qasımov 3-4 yaşında
olan uşaqları belə bizim kollektivə cəlb etməyə çalışır
və qəbul edir. Çünki, Azərbaycan Televiziyası
ilk kanaldır ki, bu günə qədər “Bənövşə”
Uşaq Xorunu saxlayıb inkişaf etməsinə kömək
edib.
Hal-hazırda bizim
xora qəbul üçün müsabiqə
elan olunub. Köməkçilərimiz məktəbləri gəzərək, istedadlı
uşaqları axtarır,
onları xora cəlb edirlər. Artıq internetdə də elanlarımız yerləşdirilib.
Bizdə
nəinki xor, hətta uşaq tamaşaları qoyulacaq.
Muzikallar
yazmaq gücündə
olan bəstəkarları
cəlb edirik. Burada xorla bərabər vokal şöbəsi, aktyorluq şöbəsi də olacaq. Çünki, bura rejissorlar
dəvət olunub.
Namiq Ağayev çox gözəl rejissordur.
Böyük bir iş prosesi gözlənilir. Əlbəttə ki, bu şəraiti bizə Ramil Qasımov yaradır. Bu Azərbaycanda görülməyən
bir proyekt olacaq. Bu barədə
film çəkib, başqa
dillərə tərcümə
edib xarici ölkələrə satmaq
istəyirlər. Qısaca, Azərbaycan
incəsənətinə yeni
tarix yazmaq istəyirik.
- Bir pedaqoq kimi
sizcə, indiki uşaqların xora cəlb olunmaları asandır, yoxsa çətin?
- Çətin olduğunu deyə bilmərəm. Amma asan da deyil.
İndiki dövrdə uşaqlar
üçün məktəbdənxaric
bir işlə məşğul olmaq onlara ağırlıq edir. Çünki məktəb proqramları
çox çətinləşib.
Bizim həftədə üç
dəfə məşq
prosesindən əlavə,
efir və səsyazma vaxtlarımız
var. Uşaq da dərslərini hazırlamalıdır.
Bu da təbii
ki, vaxt aparır və uşaqlarda çətinlik
yaradır. Amma desəm
ki, indi uşaqlar xora gəlmək istəmir, bu yalan olar.
Başqa
xor kollektivlərini deyə bilmərəm, amma, “Bənövşə”
Uşaq Xoruna gələn uşaqlar buradan getmək istəmirlər. Çünki, bizdə uşaqlar özlərini çox rahat hiss edirlər. Bəzən oxuya bilməyən uşaqlar da gəlib, xoru dinləyirlər. Amma bir neçə ildən sonra o da oxumağa
başlayır. Çünki, onda inkişaf gedib. Mən həmişə deyirəm ki, müğənninin birinci
qulaqları, sonra ağzı işləməlidir.
Artıq “Bənövşə”
Uşaq Xorunda oxuyan uşaqların çoxu indi İncəsənət Universitetində,
Asəf Zeynallı adına musiqi
kollecində, konservatoriyada
oxuyurlar, estrada və muğam müsabiqələrində iştirak
edirlər.
“Bənövşə” Uşaq Xoruna gələn uşaqlar çoxdur. Sadəcə zaman azlığı
və dərs proqramının ağırlığı
onlarda çətinlik
yaradır. Bəzən dərs
yükünün ağırlığından
məşqlərə gələ
bilmirlər. Elə uşaqlar
var ki, gəlmək
istəyirlər, amma valideynlərin vaxtı olmadığı üçün
gətirə bilmirlər.
Elə valideynlər də var ki, tənbəllik
edib gətirmirlər.
- “Bənövşə”
kollektivinin bu günə qədər keçdiyi həyat yolu, Əfsər Cavanşirovun etdikləri və sizin edəcəyiniz
işlər mədəniyyətimizə
hansı töhfələr
verəcək?
- Teymur Elçin, Əfsər müəllimi yanına çağıraraq, televiziyanın nəzdində uşaq xoru yaratmağı təklif etdi. Əfsər müəllim buna razılıq verdi və 1958-ci il sentyabr ayının 15-də Azərbaycan Dövlət Televiziyasının nəzdnində “Bənövşə” Uşaq Xoru yaradıldı. Xorun ilk bədii rəhbəri Əfsər Cavanşirov oldu.
“Bənövşə” Uşaq Xorunun fəaliyyəti göz qabağındadır. “Bənövşə” Uşaq Xorunun yaranmasının əsas səbəblərindən biri bu idi ki, bəstəkarlar böyük əsərlər yazmaqla bərabər, uşaqlar üçün də mahnı yazsınlar. Təbii ki, bu mahnıları ifa edə biləcək bir kollektiv lazım idi. Bununla da “Bənövşə” Uşaq Xoru yaradıldı. Artıq bir çox bəstəkarların yazdığı uşaq mahnıları bu kollektivin ifasında səslənirdi və bu günə qədər də səslənir. “Bənövşə” Uşaq Xorunda bir çox istedadlı insanlar, gözəl müğənnilər, müəllimlər, bəstəkarlar yetişdi. Bəlkə də gələcəyini musiqi ilə davam etməsələr də “Bənövşə” Uşaq Xoru mənəvi qida kimi onların həyatında böyük bir rol oynadı.
Əfsər müəllim çox böyük işlər görüb. Heç bir kollektiv bu qədər ömür sürməyib. Elə kollektivlər var ki, yaranır və bir müddət sonra dağılır. Bunun səbəbi maddi çətinlik və professional olmamalarından irəli gəlir. Amma “Bənövşə” Uşaq Xorunun bu günə qədər fəaliyyət göstərməyinin əsas səbəbi isə həm dövlətin dəstəyi, həm də Azərbaycan Dövlət Televiziyasının nəzdnində olmasıdır. Çünki, heç bir kanalda uzun müddət fəaliyyət göstərən uşaq kollektivi yoxdur. Bu fakdır. Bundan sonra bizim edəcəyimiz dəyişikliklər işimizin inkişafından irəli gəlir. Dövrlə ayaqlaşaraq dayanmadan hərəkət etmək lazımdır. Əsas dövrün ən yaxşı cəhətlərini görüb işləyirik. İndi bütün tamaşaçılar dəyişiklik görmək istəyir.
- Bu
il Ə. Cavanşirov
adına “Bənövşə” Uşaq Xorunun 55 illik yubileyidir. Bu yubiley barədə hansısa tədbirlər görülür?
- Bəli. Artıq 55 ildir ki, “Bənövşə” uşaq
xoru fəaliyyət göstərir. Yubiley gecəsi hələ keçirilməyib.
Qeyd etdiyim kimi uşaqların qəbul prosesi
gedir. Yeni uşaqlara da yubiley gecəsini keçirmək olmaz. Çünki, bu canlı ifadır və xora
ilk dəfə gələn
uşağı xor kollektivinə
alışdırmaq lazımdır. Buna da ən azı 5-6 ay zaman çərçivəsi lazımdır ki, çox səsliliyi
eşidərək ifa etməyi
bacarsınlar. Kollektivimizdə böyük
dəyişikliklər gedir. Nəzərdə
tutulan proektlər bütünlükdə
həyata keçmiş olsa,
yubileyə daha gözəl hazır
olacayıq.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-15 oktyabr.-S.13.