“Hansı rejissor aktyorun oyunundan
narazıdırsa, günah onun
özündədir”
Rövşən İsax: “Sadəcə
olaraq aktyora tapşırığı düzgün vermək,
ona düzgün yol göstərmək lazımdır”
Rövşən
İsax 14 avqust 1970-ci ildə Gəncədə anadan olub. M.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun “Dram teatrı və kino aktyoru” fakültəsində
təhsil alıb (1988-1992). Dövlət Gənclər
Teatrında (1993-1994), Dövlət Pantomim Teatrında
(1994-1995) aktyor kimi çalışıb. ANS TV-də, Azərbaycan
Televiziyasında “Virtouz” verilişində
çalışıb. “Samanyolu” Televiziyasının
icraçı direktoru olub (1998-2001). Hazırda “Pozitiv
media”nın direktorudur. Onlarla reklam filminin
müəllifidir. Özünü rejissor kimi ilk
dəfə 1996-cı ildə Çexovun
“Məmurun ölümü” hekayəsinin
motivləri əsasında çəkdiyi 48 dəqiqəlik “Kiçik leytenant” filmində
sınayıb. 2011- ci ildə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin
sifarişi ilə “Aktrisa”
tammetrajlı bədii filmini
ekranlaşdırıb. Son işi “Pərvanələrin rəqsi”
serialıdır.
Layihə çərçivəsində
müsahibimiz gənc rejissor, “Pozitiv media”nın direktoru
Rövşən İsaxdır:
-Belə bir serial çəkməyinizə
səbəb nə idi?
-Mən həmişə deyirdim ki, heç
vaxt serial çəkmərəm.
2011-ci ilin əvvəllərində
internetdə Stiven Spilberq haqda yeni məlumatlar toplayırdım. Məlum oldu
ki, Spilberq 2012-ci ildə bir bədii
film çəkib, iki
yaxud üç filmə prodüserlik edib, 2013-cü ildə isə serial çəkəcək.
Düşündüm ki, Spilberq kimi rejissor serial çəkirsə, mən
niyə çəkməyim?
Bəzi Amerika seriallarını incələyəndən sonra
başa düşdüm
ki, serial kifayət qədər maraqlı və yaradıcılığı
olan bir işdir. Daha sonra mətbuatda
bir yazı diqqətimi çəkdi.
Orada Azərbaycan tamaşaçısının
əksər hissəsinin
türk, müəyyən
qisminin isə rus kanallarına baxdığı bildirilirdi.
Xüsusən də televiziyanın
“prime-time” vaxtında. Düşündüm ki, əgər
hansısa jurnalist bu məqaləni yazırsa, demək bunu telekanalların özləri də düşünüblər. “Necə serial çəkə
bilərik?” - sualı ətrafında
uzun müddət Vüqar Əmirovla məsləhətləşdik. Türkiyə ilə mentalitetimiz
çox yaxındır,
bu baxımdan qonşu ölkənin seriallarının Azərbaycanda
baxımlı olmağı
normaldır. Türkiyədə yüksək reytinq qazanan istənilən
serial bizdə də maraqla izlənilir. Yəni, Türkiyə və Azərbaycanda tamaşaçı
marağı eynidir.
Bu məntiqlə hərəkət edərək
Vüqarla Azərbaycanda
yayımlanan türk seriallarının bəzi
seriyalarına baxdıq.
İşin əsasına bələd
olmaq üçün
hətta “Aşk və cəza” serialının bir seriyasını Vüqarla
kəlmə-kəlmə vərəqə
köçürmüşük. Serial çəkən rejissorların müxtəlif
saytlardan yazılarını,
müsahibələrini oxumuşuq
və beləcə “Pərvanələrin rəqsi”
serialının qaralama
versiyasını qələmə
aldıq. Serial çəkməyimlə bağlı
informasiyalar yayılmış
olsa gərək ki, ATV kanalı məni danışığa
dəvət etdi.
Danışdıq, ümumi parametrləri
barədərazılığa gəldik, işə başlayacaqdıq ki, sərəncam çıxdı.
- “Pərvanələrin
rəqsi” reytinqinin necə olacağını
gözləyirdiniz?
- Səmimiyyətlə deyirəm,
maraqlı iş olacağına əmin idim. Buna da bir
neçə səbəb
var idi: birincisi, biz o vaxt efirdə yayımlanmağa
başladıq ki, Azərbaycan kanallarında
bütün xarici serialların yayımı
dayandırıldı. İkincisi, yerli
seriallardan ilk dəfə
yayımlanan serial “Pərvanələrin
rəqsi” oldu. Üçüncüsü, ilk vaxtlar həftədə
üç seriya yayımlanaraq efirə çıxdıq. Bütün bunlar
çox önəmli
faktorlardır. “Pərvanələrin
rəqsi”ndə maksimum
çalışdığım və mənə elə gəlir ki, müvəffəq olduğum bir vacib cəhət var. Biz bu vaxta qədər
Azərbaycan tamaşaçısının
beynində formalaşan
“bizim aktyorlar oynaya bilmirlər” sindromunu elə ilk seriyadan dağıtdıq.
Sadəcə olaraq aktyora
tapşırığı düzgün vermək, ona düzgün yol göstərmək lazımdır. Mən həmişə
demişəm, indi də təkrar edirəm, Azərbaycanda yaxşı aktyor kifayət qədər çoxdur. Hansı rejissor aktyorun
oyunundan narazıdırsa,
günah onun özündədir. Ya seçəndə
səhv edir, ya da işləyəndə.
Biz efirə yayımlanmamışdan
əvvəl artıq
18-20 seriya hazır idi. O mənada siz dediyiniz dəyişiklik
olmadı, amma deyim ki, ssenari
nəzərdə tutduğum
kimi də inkişaf etmədi. “Pərvanələrin rəqsi” başqa formada bitməliydi, amma tamam başqa
formada bitdi. Belə bir qərara səbəb yaradıcı
marağım oldu.
Bu, bir növ özümü imtahana çəkməkdir: tamaşaçını
inandıra, təəccübləndirə
bilərəmmi? Ssenaridə bu
və bəzi dəyişikliklər aktyorların
oyununa da bağlı oldu. 40 seriyasını çəkəndən sonra
bu qənaətə gəldim.
- Aktyor seçimində səthi yanaşdığınız hallar
çox olub?
- Əgər mən
konkret adla bağlı serial çəksəm,
bəli, aktrisanı “Aktrisa”da axtardığım
qədər axtarardım. Çünki orada manevr etmək
imkanlarım çox azdır. Tapa bilmədinsə, mütləq fokusu, ya da serialın
adını dəyişmək
lazım gələcək.
Bu doğma deyil,
sadəcə mənim
bir rejissor kimi gəldiyim qənaət budur. Bir də ki, istedadlı
aktyorların hamısı
məsuliyyətlidir, istedadsızın
isə heç nə vecinə deyil. Ona elə gəlir,
öz oyunu ilə artıq obrazın möhürünü
vurub. Ona görə düşünürəm
ki, rejissor serial çəkəndə iki
cür kastinq etməlidir: aktyor və insan kimi.
Şükürlər olsun ki, aktyor seçimində səthi yanaşdığınız
hallar çox olmayıb. Sevinirəm ki, tamaşaçıların
böyük əksəriyyəti
bu fikirdədir ki, “Pərvanələrin rəqsi”ndəki aktyorlar düzgün seçiliblər.
Bu, rejissorun ən
böyük uğurudur.
Amma mən bilirəm ki, hansı rolları kimlər oynasaydı, daha yaxşı olardı.
Serial işində bizim
aktyorların hələ
vərdiş eləmədikləri
bir neçə zərif nüanslar var. Aktyor onu intuitiv
hiss etməlidir. Mən işlədiyim
kollektivə ailəm kimi baxmışam.
- İndi
çəkilən serialların
keyfiyyətsizliyindən şikayətlənirlər. Siz bu barədə
hansı fikirdəsiniz?
- Razıyam, etiraz etməyə haqqım yoxdur. Bir tutacağım
var: gəlin, 15 il bundan
öncə çəkilən
türk serialları ilə indi çəkdiyimiz
serialları yanaşı
qoyaq. Görün , nə qədər
fərq var? Mənə elə gəlir ki, bizim birinci ildə
getdiyimiz məsafə
türklərin 15 il bundan öncə getdiyi 1illik məsafədən üç
dəfə çoxdur.
Biz hamımız qiyabi serial dərsi keçirik.
- Bir prodüser olaraq Azərbaycanda müasir həyatdan danışan serialın keyfiyyətli çəkilişi üçün
bir seriyaya nə qədər maliyyə ayrılmasını
düzgün sayırsınız?
- Bir rəqəm söylənilməsi lazımdırsa,
bunu deyə bilmərəm. Niyə? Birinci növbədə mövzu mühüm rol oynayır. Tarixi və müasir həyatdan götürülən
mövzuların maliyyəsi
müxtəlifdir. Eləcə də
müasir həyatdan götürülən iki
mövzu- hadisələrin
biri şəhərdə,
o biri kənddə baş verirsə, bu təbii olaraq
maliyyəyə təsir
edir. Adətən qiymətlər konfedensial
saxlanılır. Bu subyektiv predmetdir. Bir rejissor öz əməyini bir manat, o biri rejissor
eyni işi 10 manat dəyərində qiymətləndirə bilər.
Mənim
həmin rəqəmi
söyləməyim düzgün
olmaz. Mən bir rejissor kimi eyni qüvvə
sərf edirəm.
Amma maliyyənin az və
çox olması nəticədə işin
keyfiyyətinə təsir
göstərir.
- Hansı mövzularda serial çəkməyi
daha əlverişli hesab edirsiniz?
- Mənim özümə qalarsa çox istərdim ki, tarixi serial çəkim. Amma təhlükəlidir. Bunun üçün
seriala daha çox bələd olmaq, aktyorları da ona yönəltmək
lazımdır. İnanmıram
ki, “Möhtəşəm
yüz il”
10 il bundan öncə çəkilsəydi,
bugünkü effekti verərdi.
- Təhlükəli
deyəndə nəyi
nəzərdə tutursunuz?
Bir rejissor kimi sizin
üçün yoxsa
tamaşaçının qəbul
etməməsi baxımından
deyirsiniz?
- Özümü nəzərdə tuturam. Bilirəm ki, tamaşaçı onsuz da sevəcək. məncə, konkret bir mövzu adı çəkə bilmərəm. Mənə elə gəlir ki, hadisə maraqlı olmalı, sonunda tərbiyəvi əhəmiyyət daşımalıdır. Tərbiyəvi əhəmiyyət deyəndə camaata efirdən dərs keçmək iddiası ilə mövzu götürmək olmaz. Efirdən kiməsə dərs verməyin yaxşı effekt verəcəyinə inanmıram. Tamaşaçının beyninə yol, ürəyindən keçir. Ona görə ilk növbədə tamaşaçının ürəyinə toxunan mövzular tapmaq lazımdır. Dramda hər şey etmək olar. Tamaşaçı da dramı çox sevir.
- Kino
çəkmək istərdinizmi?
- “Kino çəkəcəm” sözünün ixtiyarı mənim əlimdə deyil. Mən Spilberq, Azərbaycan da Amerika deyil ki, seçimi özüm edim. Mövcud reallıqdan çıxış edərək deyirəm. Hərçənd ki, kino çəkməyə kifayət qədər həvəsliyəm. Əzablar, yuxusuz gecələr, əsəb, həyəcan, hamısının fonunda məsuliyyətdən irəli gələn qorxuya rəğmən yenə də həvəsliyəm. Bundan da başqa yaradıcı prinsipiallıq : hamıya nümayiş etdirmək istəyirəm ki, mən “Aktrisa”dan daha yaxşısını bacarıram. Bu gün də hesab edirəm ki, “Aktrisa” kifayət qədər normal filmdir.
- Yeni serialla bağlı nə deyərdiniz?
- Yeni serialda situasiyalar
və hadisələr
“Pərvanələr rəqsi”ndən
qat-qat çox, faciənin sərhəddi ilə başa-baş inkişaf edəcək. Hətta onu da deyim
ki, 50 faizdən çoxu həyatda olmuş hadisədir.
“Pərvələrin rəqsi”nin 15 seriyasını
yazanda mənə indi çəkmək istədiyim tarixçə
danışıldı. Bu serialın
məsuliyyəti “Pərvanələrin
rəqsi”ndən beş dəfə çoxdur. “Sonuncu
fəsil” serialı da dram janrındadır.
Rollarda xalq artisti Ramiz Novruz,
İlqar Cahangir, Şövqi Hüseynov, Şəbnəm Hüseynova,
Rauf Daşdəmirov da fərqli obrazlarla çıxış
edir. Bundan başqa tanınmış
aktyorlardan Hicran Nəsirova, İlham Hüseynov, Gültac Əlili, Günel İmanova, Kəmalə Piriyeva, Anar Seyfullayev də əsas rolları ifa edir. Bəstəkarı Nailə Mirməmmədli olan serialın ssenari müəlliflərindən
biri də mənəm. Ssenari müəllifləri
mənimlə yanaşı,
Əyyub Qiyas və Vüqar Əmirovdur. 80 bölümdən ibarət
olacaq serialın əsas çəkilişləri
Bakıda aparılır.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2013.-24 oktyabr.-S.11.