Narahat dünyanın narahat
şairi
Sözün müqəddəsliyinə tapınan, sözə ilahi bir eşq ilə bağlanan söz xiridarı Mirəfsəl Təbibin daha bir kitabı haqqında söz demək məqamıdır. Son vaxtlar geniş oxucu auditoriyasının ixtiyarına verilmiş "Təbibim, obaya, elə arxalan", "Bir ömür sürmüşəm, dünya görmüşəm", "Fikirlərim, mülahizələrim, xatirələrim", "Dünya ola bilmir daha tamaşa", "Daha üz çevirmək mümkün deyildir", "Fikirlərim, mülahizələrim, tövsiyələrim", "250 sonet", "Rübailər" kimi maraqlı və düşündürən kitablar müəllifi narahat dünyadan narahatlığını özünəməxsus formada ifadə etmişdir.
Və elə bu başdan qeyd edək ki, şair bu kitabında insanlara olan sevgisi qədər də onu düşünməyə, daşınmağa məcbur edir. Oxucu düşünməklə bərabər daxilən təmizlənir və yalnız bir dəfə verilən ömrü daha mənalı, daha gözəl yaşamağa köklənir. Oxucu həm də bütün ağrı-acılara, basqılara, uğur və uğursuzluqlara baxmayaraq "Yaşamaq gözəldir, qardaşım" həqiqətinin fəlsəfəsinə sığınır:
Nə nisbi deyil ki,
bu kainatda,
Nisbidir dünyanın
azadlığı da.
Əslində nisbidir sərbəst
həyat da,
Düşünsən, nisbidir dost da, yağı da.
Bir bənddən,
4 misradan ibarət olan farsdilli poeziyanın bu nümunəsini - rübaini
və onun ölçülərini çox
böyük ehtimalla elə farslar yaratmışlar. Fars, tacik, özbək, türk dilli rübailərdə nəzəri baxımdan 24
ölçü var. Azərbaycan
rübailərində isə
vəznin 12 növü
və bunların 36 variantı var. Bunun əsas səbəbi də dilimizdəki çox zəngin saitlər sisteminin olmasıdır. Dilimizdəki 9 qısa və
orta sait bizdə olan vəzn qəliblərinin çeşidini çoxaldır.
Həcəz bəhrində yazılan
rübailər monimental
şərq ədəbiyyatının
ən kamil poeziya nümunələrindəndir.
Bu janrda şərqin
bir çox filosof-şairləri öz
qələmlərini sınamışlar. Lakin rübailərin
ən gözəl yaradıcıları XI-XII əsrlərdə
yaşamış Məhsəti
Gəncəvi və Ömər Xəyyam hesab edilirlər. Onların qələmə aldıqları
rübailəri və
əlimizdə olan nümunələri bunu deməyə əsas verir.
Kifayət qədər kiçik olan rübaidə fəlsəfi fikirlər silsiləsi, estetik gözəlliklər tablosu
yaratmaq elə də asan deyil. Dövrün ictimai-siyasi hadisələrinə
münasibət bildirməklə
bərabər onlara qarşı mübarizə
aparmaqla rübainin kamilliyini, gözəlliyini
qorumaq da xeyli çətindir.
Mirəfsəl Təbib hansı
mövzuda yazmağından
asılı olmayaraq, onun yaradıcılıq kredosunda hər an hiss edilən böyük bir səmimiyyət var. Öz dövlətinə,
öz millətinə,
öz rəhbərinə,
öz ölkəsinə
vurğunluğunu poetik
misralarda bacardığı
qədər tərənnüm
edən şair qədim yurd yerlərinə olan sevgisini də önə çəkməyi
unutmur. Xocalıya, Göyçəyə, qədim yurd yerlərinə həsr elədiyi rübailəri inama söykəndiyindən
"Var ol yerim, yurdum, millətim mənim, Var ol qələbəyə
qəti inamım"
misraları oxucuda nikbin duyğular oyadır. Faciələri,
müharibələri Yer
kürəsinin ən
böyük bəlası
bilən şair son anda öz vətəninə
sevgisini çox lirik bir dillə
belə tərənnüm
edir:
Yanaşı duracaq şadlıq
və kədər,
Sən zəfər
zəngi çal, kişilik göstər.
Vətən güllərini yağılar
dərməsin,
Vətən güllərini dərsən
özün dər.
Ancaq onu mütləq qeyd etmək lazımdır ki, M.Təbibin yaşadığımız dünyanın
pozulmuş mizan-tərəzisindən
narahatlığı o həddə
çatır ki, bəzən poetik deyim tərzi kifayət qədər ictimai motivlərlə yüklənir. Şairi qınamaq da
mümkün deyil, çünki qloballaşan
dünyanın tükənməz
qayğı və problemləri həssas şair qəlbini neştər kimi sancır. Müəllif insanlarda görmək
istədiyi əxlaqi keyfiyyətləri - mübarizliyi,
dözümlülüyü, doğruluğu, sədaqəti
- müxtəlif aspektlərdən
işıqlandırsa da,
yenə son anda onun qane olmadığı
məqamlar özünü
göstərməkdədir. Şair cəmiyyəti narahat edən mövzulara, insani münasibətlərə
toxunmaqla müdrik tövsiyələrindən gen-bol
istifadə edir. Sələflərindən qalmış
"Ədalətli cəmiyyət"
arzusu, istəyi Mirəfsəl Təbibə
də dinclik vermir:
Bir üfüq yerinə çatdım bu gecə,
Fəqət dincəlmədi fikir, düşüncə.
Gördüm narahatdır yenə
də dünya,
Narahat dünyada
dincəlim necə?
M.Təbib onun dincliyini əlindən alan
bir çox bəşəri suallara cavab tapmaq üçün
həyatın ən qaranlıq, ən gizli nöqtələrinə
belə baş vurur. İnsan münasibətlərindəki ziddiyyətlərdən tutmuş
zamanın, şəraitin
yaratdığı naqisliklərə,
ümumiyyətlə neqativ
reallığa, hadisələrə
fəlsəfi baxışlarını
rübailərində çox
gözəl ifadə etmişdir. Ağlın bərqərar olduğu
hər yerdə əmin-amanlığın labüdlüyünü
göstərən şair
"Ağılsız adama
qaranlıq qalan, Ağıllı olana aydın görünər"
hökmünü verir.
Ağlın hüdudlarından
kənarda isə Allaha tapınan Mirəfsəl Təbib:
İlahi
bir eşq var mənim içimdə
Odur külliyatım,
varım, heçim də.
Odur idrakımda
götür-qoy edən
deməklə həyata
müdrik baxışını
bir daha belə ifadə etmişdir. Mirəfsəl müəllimin sual-cavab
mənasında yazılan
və cavabı axtarılan rübailəri
kitabda çoxluq təşkil etsə də, ədəbiyyatın
əbədi mövzusu
olan sevgiyə də xüsusi yer ayrılmışdır.
Dünyanın özü qədər
qəliz və mürəkkəb olan ictimai mövzulardan yorulanda, bezəndə şair başını sevginin dizləri üstə qoyub dincəlmək istəyir.
M.Təbib bu mövzuda yazdığı
bütün poetik nümunələrində olduğu
kimi rübailərində
də həssas və kövrəkdir:
Səni
röyada, yuxuda gördüm,
İpək saçlarını daradım,
hördüm.
Sonra xəyallara çevrildin yenə,
Sonra xəyallarda
səni itirdim.
Əvvəldə qeyd etdiyimiz kimi, başqa kitablarında olduğu tək M.Təbib bu kitabında da sözə böyük qiymət vermişdir. Filosof-şair sözün qarşısında
aciz qalmasa da, onun qüdrətini
dönə-dönə qeyd
etmişdir. Sözə
belə həssaslıqla
yanaşması onun rübailərində daha çox hiss edilir. Çünki, cəmi bir bənddən ibarət olan, fəqət özündə
çox böyük fəlsəfi fikir daşıyan rübaidə
adi sözdən, məna yükü az olan ifadədən istifadə etmək olmaz:
Hər sözü deməyin bir anı vardır,
Hər fikrin məqamı, meydanı vardır.
Yerində cavab ver, vaxtında danış,
Harda ki, dilinin imkanı vardır.
Mirəfsəl Təbibin "Rübailər kitabı"ndakı 1250 rübainin hər biri ayrılıqda müxtəlif mövzuları əhatə etsə də, ümumilikdə şairin yaşadığımız dünya ilə, cəmiyyət ilə söhbətinə, mükaliməsinə bənzəyir. Bu mükalimənin özəyində, mayasında isə dünyanın taleyindən narahat olan yaradıcı bir insanın ürək çırpıntısı hiss edilir. Şairin könül rübabından süzülüb gələn bu poetik nümunələri oxumağa dəyər. Çünki kitabdakı hər bir rübai bir zövq mənbəyi olmaqla bərabər, həm də oxucunu düşünməyə sövq edən həyat həqiqətləridir. Düşünmədən, daşınmadan yaşamaqsa nadanlara məxsus həyat tərzidir.
Səxavət Məmmədli
Ədalət.-2013.-29 oktyabr.-S.8.