“Bu günün
gənc tamaşaçısını səhnədə aldatmaq olmur”
Anar Heybətov: “Aktyorun inkişafında ilk
növbədə yaxşı pyes və
bacarıqlı rejissorun olması vacibdir”
Müsahibimiz
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının
aktyoru Anar Heybətovdur:
- Bu gün teatrda aparıcı aktyorlardan birisiniz. Sizin bugünkü gənc nəsil aktyorların teatrda inkişafına münasibətiniz
necədir?
- Ümumiyyətlə, bu sənətə həvəs
göstərən istedadlı
gənclərin bir-iki
il ərzində
teatrda fəaliyyətə
başlayaraq inkişaf
etmələri qeyri- mümkündür. Çünki
öncə ali
təhsil alırsan. Daha sonra sənət barədə müəyyən
dərəcədə bilik
bazan mövcud olur. Amma sənət təcrübəsi,
böyük səhnələrə
çıxmaq, inkişaf
etmək- bunların hamısı uzun zaman tələb edir. Şübhəsiz ki, səni izləyən tamaşaçı
da bütün bunları hiss edir.
Bu günləri teatrımızda
çox istedadlı gənclər fəaliyyət
göstərir. Onların arasında bir
neçəsi inkişafa
doğra gedir. Mən inanıram ki, istedadlı gənc aktyorlar bu sənətdə
öz sözlərini
deyəcəklər.
Bir aktyorun peşəkar kimi inkişafında təbii ki, yaxşı pyeslər, güclü rejissor heyətinin olması vacibdir. Məsələn, aktyor illərdir müxtəlif tamaşalarda
rol alıb, amma bu günə
qədər heç bir rolundan söz
açmır. Çünki heç bir rolunda özünü göstərə bilməyib.
Lakin bir rejissor yaxud mükəmməl bir pyes ola
bilər ki, aktyor uzun illər
boyu göstərə
bilmədiyi imkanlarını
o tamaşada büruzə
verə bilər. Təbii ki, aktyorun inkişafında
ilk növbədə yaxşı
pyes və bacarıqlı rejissorun olması vacibdir.
- Səhnələşdirilən
tamaşaların əsas
məğzi nə ola bilər
ki, bugünkü cəmiyyət üçün
daha keyfiyyətli olar?
- Tamaşaların mövzuları
müxtəlif olur. Ailə, məişət və tarixi mövzuda olan əsərlər səhnələşdirilir. Məsələn teatrda tarixi
mövzuda əsərlərin
səhnələşdirilməsini müsbət sayıram.
Bizim zamanda da belə
idi, elə indi də belədir,
hər gənc tarixlə yaxından maraqlanmır. Kimdənsə eşidib, yaxud ekrandan məlumat alırıq. Amma teatra
gəlib bir-iki saat ərzində tarixi tamaşaya baxan gəncin müəyyən qədər
Azərbaycan tarixindən
məlumatı olur.
Bir çox gənc var ki, müxtəlif
sahələrdə çalışır,
lakin tarixi kitab oxumağa vaxtı olmur. Belə tamaşalar cəmiyyətdə
gənclərin inkişafına
və dünya görüşlərinin artmasına
səbəb yaradır.
Yaxud tərbiyəvi
əhəmiyyət daşıyan
tamaşalarımızdan Əli
Əmirlinin “Varlı qadın” tamaşası. Bu tamaşa komediya mövzusu olsa da, bir ailənin
faciəsi idi. Tamaşada bir ailənin başına gələn hadisə real həyatda mövcud bir hadisədən bəhs edir. Lakin biz bu tamaşanı
komedik janrda oynayırdıq. Bu tamaşada da tərbiyəvi əhəmiyyət
daşıyan səhnələr
var idi. Tamaşada ata rolunu mərhum
sənətkarımız, Şəyavuş
Aslan, ana rolunu Firəngiz Mütəllimova və oğulu mən ifa edirdim. Burada ataya qarşı böyük haqsızlıqların
olunduğu görünsə
də tamaşaçılar
bunu yaxşı tərəfdən izləyib
ibrət götürürdülər.
Mən bu haqda tamaşaçılardan
eşidirdim.
-Cəmiyyətdə
gəncləri teatr mədəniyyətinə yönəltmək
üçün hansı
mövzulu əsərlər
daha çox cəlbedici olur? Klassik, yaxud müasir əsərlərlə?
- Təbii ki, klassikanı bilmək lazımdır. Həm oxumaq, həm də klassik əsərlərin tamaşaya qoyulması vacibdir. Lakin müasirliyə də diqqət vermək lazımdır. İndi elə zəmanədə yaşayırıq ki, tamaşaçılarımız da o dövrün tamaşaçısı deyil. Zaman keşdikcə zövqlər, düşüncələr də dəyişir. Məcazi mənada desək, bu günün gənc tamaşaçısını səhnədə aldatmaq olmur. Üstəlik texnologiyanın inkişaf etdiyi dövrdə. Hər kəsin evində azı 50-60 tv kanal var və hər kəs gün ərzində bir çox dünya kanallarına baxırlar. Və teatr haqqında da məlumatları mütləq şəkildə olur. Zəif tamaşanı tamaşaçı dərhal görür və nöqsan tutur. Bunun üçün də biz çalışırıq ki, hansı mövzuda olur olsun tamaşaçının səhnə qarşısında zövqünü oxşayaq. Çünki bu gün tamaşaçı zövqü çox dəyişib.
Bu ayın 21-i Əli Əmirlinin əsərinin Azər Paşa Neymətovun quruluşunda “Şah Qacar” tamaşasının premyerası olacaq. Düşünürəm ki, bu tamaşa da çox böyük marağ və rəğbətlə qazanacaq.
-Teatrın repertuarında “Şah və Şair” tamaşası da var. Bu tamaşa tarixi mövzuda olsa da ssenari
tam fərqli səpkidədir.
Tamaşaçının bu tamaşaya
münasibəti necə
oldu?
- Mən bu tamaşa
haqqında müxtəlif
fikirlər eşitmişəm.
Bu tamaşa bizim
teatrın məhsuludur
deyə, mən bu barədə heç bir rəy bildirmək istəməzdim. Əlbəttə siz bildirdiniz ki, burada rejissor
bir fərqli yanaşıb. Bu tamaşada həm müasirlik, həm də rejissorun öz yanaşması və fikri var. Mən bu tamaşaya
pis deyə bilmərəm. Çünki
tamaşanın rejissoru
Mikayıl xırda detala qədər həssaslıqla yanaşıb.
Onun tamaşada zəhməti çox böyükdür.
- Aktyorluq sənəti Türkiyədə
tam başqa səpkidədir.
Orada aktyorlar teleserialların böyük
həcmdə ekranlaşdırılmasına
baxmayaraq, teatr həyatına üstünlük
verirlər. Baxmayaraq Türkiyədə serial tələbatı və marağı daha böyükdür. Bəs
sizin üçün
necə, teatr yoxsa teleserial önəm daşıyır?
- Mən düşünürəm ki, bütün aktyorlar üçün fikir eynidir. İlk növbədə teatr. Aktyor teatrda yaradıcılığını hər zaman genişləndirməlidir. Serial bu gün baxılır, sabah unudulur. Ancaq teatra sevgi və maraq hər zaman yaddaşlarda həkk olunur. O heç zaman unudulmur. Misal üçün, mən bir mövsüm seriala çəkilim, beş mövsüm çəkilməyim. Ancaq teatr sənəti hər zaman var.
Birmənalı şəkildə deyə bilərəm ki, teatr filmdən çətindir. Səbəb... pərdə açıldı və biz səhnəyə çıxdıq. Burada tamaşaçı bizi görür və rollarımızı izləməyə hazırdır. Eyni zamanda biz də tam şəkildə hazır olmalıyıq. Çünki biz səhnədəyiksə, canlı şəkildə obrazı yaradırıq. Ekran deyil ki, səhv etdiyimiz anı bir daha təkrar edib lentə yazdıraq. Teatr canlı sənətdir. Səhnəyə çıxdın, sən obrazın sahibisən. Yaxud obraz sənə sahib olur.
-Dünya
teatr səhnələrilə bizim teatr səhnəsi
arasında müqayisələr olunur?
- Biz o
qədər dünya teatr
tamaşalarını mütamadi olaraq izləyə bilmirik.
Lakin beynəlxalq festival
zamanı möhtəşəm tamaşalara
baxa bilirik. Biz də teatr ocağı
olaraq ən yaxşı
tamaşalarımızla dünya
festivallarında iştirak edirik.
Gördüyüm və müşahidə
etdiyim qədər elə də böyük fərq görülmür.
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrı bir çox festivallarda çıxış edib. 2001-ci ildə Türkiyənin
Trabzon şəhərində keçirilən festivalda,
“Hamlet” tamaşası ilə
iştirak etdik. Həmin festivalda bizim oynadığımız tamaşa
ən yaxşı tamaşa seçildi.
Festivalda
təxminən 10-15 ölkədən
nümayəndə iştirak
edirdi. Bu tamaşa da Azər Paşa müəllimin quruluşunda
idi.
Sadəcə onu vurğulaya bilərəm ki, dünya ölkələrində
tamaşaçının teatra
diqqəti tamam başqadır. Tamaşaçının teatra qarşı
mədəniyyəti tamam
başqadır. Məsələn, Moskvada “Bolşoy teatr”da bir tamaşanın
bileti 2-3 ay əvvəlcədən
satılır. Ancaq mən
teatrda fəaliyyət
göstərdiyim gündən
Azərbaycanda belə
işlə qarşılaşmamışam.
Bəlkə də bizdən
qabaq olub. Ancaq çox arzu edirəm ki, elə tamaşalarımız
olsun ki, ən azı tamaşaya 4-5 gün qalmış biletlər alınıb qutarsın.
Belə düşünürəm ki,
yaxşı tamaşalarımız
da olsa, onların reklam olunması ən vacib şərtlərdən
biridir.
- Bundan sonrakı həyatınızda
teatrın dəyərini
necə ifadə edə bilərsiz?
- Düzü bilmirəm necə
ifadə edim. Mən bir
kəlmə də deyə bilərəm. Ancaq
düşünürəm, o zaman da deyə bilmədiyim
sözlərdə çox olar. Çünki bu gün sahibi
olduğum bu sənətin
böyük aşiqiyəm. Ali təhsilimi bitirdiyim ildən-1999-cı
ildən burada çalışıram.
Teatrın ay yarımlıq məzuniyyət
vaxtında mənim üçün çox darıxdırıcı günlər
olur. Çünki səhnə,
tamaşa salonu və obrazlar mənim üçün
həyatın özüdür. Ayrı
qaldığım dövrdə sanki
sıxıntılı günlər keçirirəm. Düşünürdüm ki,
bəlkə də bu, yalnızca məndə
mövcud olan bir hissdir. Lakin
sənət dostlarımdan da bu cür sözlər
eşidəndə bir qənaətə gəldim
ki, əsl sənətə qiymət verən
şəxs sənətdən ayrı qala
bilmir.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2013.-14 sentyabr.-S.10.