“Prodüser
Gildiyasının yaranması ilə böyük
bir şəbəkə birləşdi”
Müşfiq Hətəmov:
“Hazırda kinonun Azərbaycan dövlətçiliyinin təbliğatında
rolu əvəzsizdir”
Arayış :
Müşfiq Hətəmov 6 may 1969-cu ildə anadan olub. 1976-1986-cı illərdə
orda təhsil alıb, 1986-cı ildə
isə M.Əliyev adına Azərbaycan
Dövlət İncəsənət
İnstitutunun dram və
kino aktyoru fakültəsinə daxil olub. 1992-2002-ci illərdə
Əhməd Cavad adına Bakı
Mədəni Maarif Texnikumunda gənc nəslə rejissor və aktyor sənətini tədris edib. 2000-ci ildə
təsis etdiyi “MM” MMC-də 100-ə yaxın konsert və televiziya proqramlarının,
reklam kampaniyalarının
rəhbəri, 12 video-filmin
prodüseri, bir çox televiziya layihələrinin müəllifi
olub. 2002-ci ildən
2006-ci ilə qədər
Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət Nazirliyinin
Kinematoqrafiya şöbəsində
inspektor, 2006-cı ildən
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin Kinematoqrafiya şöbəsində
filmlərin dövlət
reyestri sektorunun müdiri, 2010-cu ildən isə Kinematoqrafiya şöbəsinin müdir
müavini vəzifəsində
çalışıb. 2011-ci ilin dekabr ayından
C.Cabbarlı adına
“Azərbaycanfilm” kinostudiyasına
rəhbərlik edir. M.Hətəmov Azərbaycan Prodüserlər
Gildiyasının sədridir.
-Ötən il yaratdığınız Prodüserlər Gildiyası
məqsədlərinə çata
bilirmi?
- Prodüserlər Gildiyası
sovetlər birliyi dağılandan sonra bu istiqamətdə yaradılan yeni qurumdur. Prokatın, kinoteatrların işləməməsi
Azərbaycan prodüser
məktəbinə çox
böyük zərbə
vurdu. Şükürlər olsun ki, bu problem artıq aradan götürülür.
Dünyada kinonun inkişafı
əsasən prodüserlərin
üzərindədir. Onlar həm yaradıcılıq,
həm istehsalat, həm də maliyyə sahəsini özündə birləşdirə
bilən şəxslərdir.
Bu gün Azərbaycan
kinosunun problemini və həlli yollarını sənətkarlardan
çox prodüserlər
bilirlər. Ona görə ki,
onlar film istehsal edəndə qanunlarda olan bəzi boşluqları, bütün
texniki vəsaiti, kadr problemlərini daha yaxından hiss edirlər. Biz heç bir şey kəşf etməli deyilik. Prodüserlər Gildiyasını
yaratmaqda əsas məqsədimiz bu insanların özlərində
hiss etdikləri problemləri
həll etməyin yollarını tapmaqdır.
Bu gün bizim
prodüserlərimiz var,
kinoya vəsait də ayırırlar.
Amma gördükləri işdən
stimul almırlar.
Azərbaycan Prodüserlər Gildiyası ötən ilin birinci yarısında
respublikanın 14 aparıcı
prodakşn və studiyasının birləşməsi
nəticəsində təsis
edildi. Əsas məqsəd isə
özəl və dövlət studiyalarının
birgə əməkdaşlığını
təmin etmək idi. İlkin addımımız o oldu ki, xarici ölkələrdən
texnika və mütəxəssis gətirilməsini
minimuma endirdik. Əgər bir prodakşnda texnika digərində mütəxəssis varsa,
biz onları bir araya gətirməklə həm maliyyənin ölkə daxilində qalmasına, həmçinin
şirkətlərin işləməsinə
şərait yaratdıq. Çünki şirkətlərarası mütəşəkkil əlaqənin
qurulması milli kinonun inkişafına təkan verəcək amillərdəndir. İlk dəfə
olaraq Prodüser Gildiyasının yaranması
ilə böyük bir şəbəkə birləşdi.
-Gildiya bu yaxınlarda tammetrajlı bədii film üçün ssenari müsabiqəsi elan edib. Müsabiqə barədə ətraflı
məlumat verə bilərsinizmi?
- Bəli, doğru qeyd etdiniz, Azərbaycan
Prodüserlər Gildiyası
“Geniş baxış”
tammetrajlı bədii
film üçün ssenari
müsabiqəsi elan edib. Layihə Azərbaycanda prodüser
kinosunun inkişafı
istiqamətində atılan
növbəti addımdır. “Geniş
baxış” tammetrajlı
bədii film üçün
ssenari müsabiqəsinin
keçirilməsində Azərbaycan
Prodüserlər Gildiyasının
məqsədi yaradıcılıq
istiqamətindən, janr
və ifadə üslubundan asılı olmayaraq yüksək səviyyəli müəllif
və ya kommersiya xarakterli filmlərin çəkilməsinə
dəstək verməkdir.
Milli kinoya tamaşaçı marağını gücləndirmək,
bütün dünyada
önəmli yer tutan “prodüser kinosu” anlayışını
ölkəmizdə tətbiq
etmək və gənc prodüserlərin
bu peşəyə dərindən yiyələnməsi
üçün şərait
yaratmaqdır. 14 təsisçi tərəfindən
bir kommersiya, digəri müəllif filmi formatına uyğun ssenari seçiləcək. Burada
yeni yanaşma ondan ibarətdir ki, 14 şirkətin üzvü ssenarinin seçilməsində və filmlərin
istehsal prosesində iştirak edəcək. Texniki təchizat, mütəxəssislərin cəlb
edilməsi, post prodakşn
və s. mərhələləri
həyata keçirəcəklər. Müsabiqədə “co-production” layihələrə
(xarici şirkətlərlə
birgə çəkiləcək
filmlər) xüsusi önəm verilir. “Geniş baxış” tammetrajlı bədii film üçün ssenari müsabiqəsinə hər
kəs, istənilən
janrda bədii film ssenarisi təqdim edə bilər. Ssenarinin müəlliflik hüququ onu müsabiqəyə təqdim edən şəxsə məxsus olmalı, digər fiziki və hüquqi şəxslərə
aidiyyəti olmamalıdır.
Ssenarinin
hər hansı istehsalat mərhələsində
olması istisna edilir. Müsabiqə iki mərhələdən
ibarətdir. Birinci mərhələdə
tammetrajlı bədii
film ssenarisinin tritmenti
martın 10-a qədər
Azərbaycan Prodüserlər
Gildiyasına göndərilməlidir
Martın 25-də ikinci
mərhələyə keçən
ssenarilərin adları
açıqlanacaq. İkinci mərhələnin
yekunları mayın
10-da bəlli olacaq.
-Prodüserlər
Gildiyasının sədri
kimi, sizcə, Azərbaycan reallığında
prodüserin qarşısında
hansı vəzifələr
dayanır?
-Bu gün prodüser cəmiyyətin psixoloji dəyişikliyini hiss etməlidir.
Əgər o bunu öncədən hiss etmirsə,
demək ondan bir fayda olmaz.
Prodüser cəmiyyətin
psixoloji, mənəvi
tələbini bilməli,
kinonun estetikasına xəyanət etmədən tamaşaçının
tələbatını ödəməlidir.
Hazırda kinonun Azərbaycan
dövlətçiliyinin təbliğatında
rolu əvəzsizdir.
İncəsənətin heç bir
digər sahəsi dövlətçiliyin təbliğində
bu qədər rol oynaya bilməz.
Kino bir sənətdir
və burda insan psixologiyasına təsir daha güclüdür.
-Bu gün Azərbaycana film çəkmək
üçün gəlmək
istəyən çoxlu
qüvvələr var. Onlardan
necə yararlanmaq olar?
- Bizim əsas problemimiz onları qarşılaya, onların
tələblərinə cavab
verə bilməməyimizdir.
Əgər biz o xidmətləri qura bilsək, Azərbaycana böyük sərmayələr gələ
bilər. Çünki Azərbaycan məkan, təbiət etibarı ilə pavilyona bənzəyir. Bunun üçün
texniki bazamız yaxşılaşdırılmalıdır.
Bilirsiniz
ki, cənab Prezident tərəfindən
kinonun inkişafına
aid dövlət proqramı
imzalanıb. Və bundan
irəli gələrək
proqramın həyata keçirilməsi üçün
işlər görmək
və texniki bazamızı, kadr hazırlığımızı, müasir dövrün tələblərinə uyğun
olaraq kinostudiyanın statusunun formalaşdırılması,
özəl şirkətlərin
bizimlə müştərək
işlər görməyini
təmin etmək lazımdır. Bizdə çox
gözəl studiyalar var ki, onlara
təkan vermək lazımdır. Və inandırıram
ki, əgər biz bunu edə bilsək,
Azərbaycan dünya kinosunda tanınmış,
qəbul edilmiş bir məkana çevriləcək. Amma bunu
düzgün istifadə
etmək üçün
çox böyük zəhmət tələb olunur.
-Kinomuzda gənclərin işlərini
necə qiymətləndirirsiniz?
-Bilirsiniz ki, Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin həyata keçirdiyi çoxsaylı layihələrin
hesabına son beş ildə kinoya yeni nəsil
gəldi. Bu uşaqlar
potensialları olduğunu
sübuta yetirdilər.
Amma mən onu da demək
istəyirəm ki, istedadlı olmaq peşəkar
olmaq deyil. Bizim çox istedadlı gənclərimiz var, amma onların bəzilərinin peşə
problemi var. Aktyor sənətini bilmək, aktyorlarla işləmək
böyük bir məktəbdir. Bunu bilmədən
rejissorlar aktyorlarla işləyə bilməzlər.
İşləsələr də uğurlu
nəticə olmur.
Biz bunu tədricən
həll etməliyik.
-Siz uzun illər yerli filmlərin yayım işini həyata keçirmisiniz. Hazırda çəkilən filmlərin
yayım işini necə qiymətləndirirsiniz?
- Mən əvvəllər Bakı Mədəni Maarif Texnikumunda rejissor və aktyor sənətindən dərs deyirdim. 1997-ci illərdə başa düşdüm ki, bu işlə
dolanmaq çətindir.
Bir tərəfdən də kinodan ayrılmaq istəmirdim. Sonra mən
Rusiya şirkətləri
ilə əlaqələr
yaratdım. Bu əlaqələr hərdən
alınırdı, hərdən
yox. Mən təklif edirdim
ki, “Məhəllə”
tipli kommersiya filmlərinin olması bizə lazımdır.
Ondan başlaya-başlaya yüksək
film çəkməliyik. Bu faktı müsahibələrimdə
dəfələrlə qeyd
etmişəm, 1993-94 -cü
illərdə ruslar
hind filmlərinin ssenarisini
götürür, adlarını
dəyişir, hadisələri
Rusiyaya uyğunlaşdırıb ucuz
filmlər istehsal edirdilər. Və özlərinə haqq qazandıraraq deyirdilər ki, “Biz bunu çəkə-çəkə
yaxşı filmə doğru getməliyik.
Film özü pul qazanmalıdır”.
İndi
biz çalışmalıyıq ki, “Azərbaycanfilm” çəkdiyi filmlərin
hesabına gəlir əldə etsin. Buna
imkanımız da var.
Sentyabr ayından etibarən “Azərbaycanfilm”in
son beş ildə çəkdiyi filmlər “Nizami” Kino Mərkəzində nümayiş
olunur. Amma biz “Nizami” ilə
paralel olaraq başqa kinoteatrlarda da filmlərin reklamını həyata keçirməyə başlayacağıq.
Gələcəkdə çalışacağıq
ki, filmin çəkiliş boyu reklam işləri ilə də məşğul
olaq. Bu həmin
film haqda əhalinin məlumatlı olmasını
təmin edəcək.
Dünya
praktikasında film çəkiləndən
sonra onu reklam etmək o qədər də qəbul edilmiş hal deyil. Amma sizə deyim ki, vaxtilə Azərbaycanda kassa gəliri gətirən filmlər çəkilib.
Onları film adlandırıb adlandırmamaq isə başqa söhbətin mövzusudur.
Nərmin MURADOVA
Palitra.-2013.-10 yanvar.-S.12.