“Azərbaycan animasiya sənətinin inkişafını yalnız bizim mütəxəssislər təmin etməlidirlər”

 

Bütün dünyada cizgi, animasiya filmlərinin uğuru  az qala tammetrajli bədii filmləri də ötüb keçib. Artıq bir neçə ildir ki, animasiya sahəsində bir çox festivallarda nümayiş olunan filmlər keyfiyyət cəhətdən kinotənqidçilər tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Araşdırmalar göstərir ki, texniki üsulla ilk animasiya Azərbaycanda 1933-cü ildə çəkilib. İlk bədii animasiya isə  iki alman tərəfindən 1936-cı ildə çəkilən “Əhmədin bəlası” filmidir.  O zamandan  bu zamana arada müəyyən fasilələrlə olsa da, ölkəmizdə bu sahə yaşadı və hazırda da yaşayır.

İlk öncə qeyd edək ki, ölkəmizdə bu sahə ilə rəsmi olaraq məşğul olan qurum “Azanfilm” animasiya filmləri studiyasıdır. Hər il dövlət büdcəsindən bu studiyaya maliyyə ayrılır və həmin maliyyə hesabına filmlər istehsal olunur.

 

“Yaxın iki il ərzində  dəyişikliklər özünü göstərəcək”

 

“Azanfilm” studiyasının rəhbəri Fariz Əhmədov deyir ki, bu sahəni inkişaf etdirmək üçün birinci şərt kadr hazırlığına nail olmaqdır. “Buna müasir texnologiyanı tətbiq etməklə 3D formatını da əlavə edib keyfiyyət əmsalını artırmalıyıq. Düşünürəm ki, yaxın iki il ərzində dəyişikliklər özünü göstərəcək. Bu, zəruridir. Çünki artıq iş o yerə çatıb ki, başqa ölkələrin Azərbaycanda animasiya studiyasının fəaliyyət göstərməsindən xəbərləri yoxdu. Halbuki  bu studiya ildə bir, ya iki film istehsal edir. Bir nəfər ixtisaslaşmış kadrın hazırlanması 4-5 il vaxt  tələb edir. Amma bu işi bir qədər sürətləndirib hələlik fəaliyyətdə olan mütəxəssislərimizi işə  cəlb etməklə animasiya kursları açmaq istəyirik. Nəzəriyyə ilə təcrübəni bir ayaya gətirmək şərtilə”. Onun sözlərinə görə, bəzi adamlar animasiya sənətinə o qədər maraq göstərmirlər.Hətta  əvvəllər bu  işlə məşğul  olanlar da. Çünki dediyim kimi, 1 ilə 10 dəqiqəlik film çəkilir. Amma düşünürəm ki, maraq artacaq. Ona görə ki, yeni qüvvələri həm maddi cəhətdən, həm yaradıcı stimul cəhətdən maraqlandıran təzahürlər tezliklə özünü göstərəcək. Artıq bu sahənin inkişafında nəinki dövlətin, qeyri-kommersiya təşkilatlarının da maraqlı olduğunu görürük. Yaradıcı insan üçün vacib amillərdən biri yaradıcı mübadilə mühiti ilə təmin edilməsidir. Belə mühiti isə festivallar verir. Nəzərdə tutulub ki, bizim animasiya filmlərini festivallara göndərməklə yanaşı, hər hansı kinofestival çərçivəsində özümüz belə filmlərin nümayişinə yer ayıraq”.  

O hesab edir ki, Azərbaycan animasiya sənətinin inkişafını yalnız  Azərbaycan mütəxəssisləri təmin etməlidirlər, bizim tamaşaçıya lazım olan obrazları yalnız onlar daha dəqiq yarada bilərlər. Ona görə bizim əsas dayağımız yerli mütəxəssislər olmalıdır. Amma başqa  ölkələrin mütəxəssisləri ilə əməkdaşlığı da istisna etmək  olmaz. Rusiyadan, Türkiyədən  ustad multiplikatorlar dəvət olunacaq. Türkiyəli  multiplikasiya ustaları ilə  ortaq türk dastanlarını ərsəyə gətirmək çox yaxşı olardı”. O həmçinin bildirdi ki, istənilən halda hər şey güclü ssenariyə bağlıdır. Artıq böyük komanda işə başlayıb. Animasiya elə sənətdir ki, əsas ağırlıq rəssamın üzərindədi, multiplikasiya  rəssamı bir neçə funksiyanı yerinə yetirməyə qabil olmalıdı. Bizdə təsviri sənətin müxtəlif  cərəyanlarında son illər  əməlli-başlı yüksəliş hiss olunur. Çalışacağam ki, gənc, istedadlı rəssamları  bu işə cəlb edim. Yeni  nəfəsə, təzə ifadə formalarına ehtiyac var”. F.Əhmədov həmçinin bildirdi ki,  hər il bir animasiya filminin istehsalı üçün ayrılan vəsait dəyişir, amma maliyyə artımı var. “Ötən il heç bir maliyyə vəsaiti ayrılmayıb, amma bu il ayrılması nəzərdə tutulur”.

Cizgi filmlərinin istehsalı üçün maliyyə ayrılmasını yüksək qiymətləndirən bunun lazımlığını bildirən animator-rəssam Elçin Hami Axundov deyir ki, Azərbaycanda yaxşı animator-rəssamlar var. “Azərbaycanda bir animasiya filminin ərsəyə gəlməsi üçün iki, yaxud üç rəssam prosesinə cəlb olunur. Daha doğrusu bir filmi üç rəssamla çəkməyə məcburuq. Disney studiyasında 200 nəfərə yaxın animator, rəssam: fazaçı-rəssam, cizgiçi-rəssam, fon rəssamı  s. çalışır. Bu qədər insan bir yerdə çalışdığı zaman hərə bir işin qulpundan tutur beləliklə, film tez təhvil verilir. Amma bizdə bu qədər işi cəmi 3 animator edir. İldə 2, ya üç animasiya filmi çəkilir heç bir gəlir gətirmir, çünki kino bazarımız yoxdur. Amma Disney hər çəkdiyi animasiya filminin mayasını çıxardır üstəlik gəlir əldə edir.  Maliyyə, kadr  bu gün animasiya filmlərini  inkişaf etməsi, gəlirli sahəyə çevrilməsinə mane olan amillərdəndir. Peşəkar kadrımız çox azdır”.

Onun sözlərinə görə əvvələr rəssam-animator sənəti təhsil şöbələrində, institutlarda olub.Animatorlar ancaq hər beş ildən bir açılan  kurslarda hazırlanırdılar. 30 nəfərdən ibarət sonuncu buraxılış 1989-cu ildə oldu. 90- illərdə isə peşəkar rəssamlar başqa ölkələrə getməyə məcbur oldular, çünki burda vəziyyət yaxşı deyildi, yox idi. Sonra bir vaxtlar çox az müddətə həmin kursları bərpa etdim, amma o da uzun müddət yaşaya bilmədi”. O hesab edir ki, əgər biz Azərbaycanda animasiya filmlərinin çoxalmasını, ümumiyyətlə, isə bu sahənin inkişaf etməsini istəyiriksə, mütləq animasiya kursları açılmalıdır. Ancaq kurslar təşkil etməklə biz bu sahəni inkişaf etdirə bilərik. Nəticədə kadrlar çoxalacaq, bu sahə inkişaf edəcək, onlar da sonra animasiya  studiyaları açacaqlar. Hazırda tələbələrim var, amma mən tək olduğum üçün hər şeyi çatdıra bilirəm. Mən onlara hərəkətin mexanikası, fizikası, biomexanikasından dərs deyə bilərəm, qalan nüansları isə gərək başqa müəllimlər tədris etsinlər. Bütün bunlar da maliyyə istəyir. Mən 8 il bundan əvvəl Mədəniyyət Turizm Nazirliyinə Azərbaycanda Milli Animasiyanın İnkişafına dair layihə təqdim etmişdim. Ancaq hələ o layihə reallaşmayıb. O konsepsiyanın həyata keçməsi üçün isə 150-160 min manat maliyyə vəsaiti lazımdır”.

Azərbaycan cizgi filmlərinin sayı keyfiyyəti ilə fəxr edə bilməz

Kinoşünas Aygün Aslanlı deyir ki, Azərbaycan cizgi filmlərinin sayı keyfiyyəti ilə fəxr edə bilməz. O hesab edir ki, “Azanfilm” in istehsalı olan filmlərin əksəriyyəti darıxdırıcıdır onlarda fantaziya kasadlığı var. “Biz neçə ay əvvəlAzanfilm” in istehsalı olan bir neçə film Kinematoqrafçılar İttifaqında nümayiş etdirildi. 6-7 filmdən yalnız bircə dənə maraqlı işin şahidi oldum. Təsəvvür edin, personajlardan biri qəhrəman təyyarədir, o da “Disney” filmlərindən götürülüb”.  

 

Animasiya filmlərimiz ona görə bizim televiziya kanallarında göstərilmir ki...”

 

Sovet dönəmini əhatə etməklə bu zamana qədər Azərbaycanda 100-dən çox animasiya filmi istehsal olunub . Bəlkə ara-sıra əvvəllər çəkilən animasiya filmlərinə efirlərdə rast gəlmək olar, amma müstəqillik qazanılandan sonra istehsal olunan filmlərin bu şansı qazanması çox müşkülə çevrilib. Ötən il mətbuata müsahibəsində Milli Televiziya Radio Şurasının (MTRŞ) sədri Nuşirəvan Məhərrəmli deyib ki, milli cizgi filmlərinə maliyyə ayrılması ilə bağlı müraciət seriallara maliyyə yardımı başa çatandan sonra ediləcək: “Cizgi filmləri ilə bağlı problem ciddidir aktuallığında qalır. Azərbaycanda uşaqlarla  bağlı göstərilən cizgi filmlərinin böyük əksəriyyəti xarici məhsullardır.  Biz çalışmalıyıq  ki,  yerli istehsalı qaldıraq”. 

E.Axundov deyir ki, animasiya filmlərimiz ona görə bizim televiziya kanallarında göstərilmir ki, kanallar bizim filmləri pul verib almaq istəmirlər. Kanallar yerli filmlərə 20 dollar vermək istəmirlər. Ən asan yolu tapıblar. 1-2 manat verib prokatdan animasiya filmini alıb, efirdə nümayiş etdirirlər.  Niyə bizim uşaqlarMəlikməmməd”, “Cırtdan”, “Təpəgöz”, “Cavanşir”, “Qızıl”, “Qarğa balası özgə yuvası”, “Güzgükimi nağıllar əsasında çəkilən filmlərə baxmasınlar? Həmin filmlərin hamısı axı bizim uşaqlar üçün nəzərdə tutulur. Bizim balalar  ilk öncə bu filmlərlə böyüməlidirlər. Mən  1966 -  ildən animasiya sahəsində çalışıram. Bu vaxta qədər uşaqlara həsr etdiyim çoxlu sayda animasiya filmlərim var. Mənim elə bütün  rəssamlıq fəaliyyətim uşaqlarla bağlıdır. İlk tamaşaçılarım nəvələrimdir. Əvvəllər istehsal olunan animasiyaları ilk öncə uşaqlara nümayiş etdirərdik. Biz indi öz milli vətəndaşlarımızı yetişdirməliyik. Animasiya filmləri uşaqlarda daha güclü tərbiyəvi əhəmiyyətə malikdir. Müasir uşaqların zövqünü oxşamaqdan çox , onlara yeni estetik zövq aşılamaq lazımdır. Dünyada artıq çoxdan böyüklər üçün çəkilən animasiyalar da mövcuddur. Amma biz hələ uşaqlar üçün animasiyanı tam təmin edə bilmirik ki, böyüklər üçün çəkək”. 

 

 

Nərmin MURADOVA

 

Palitra.-2013.-12 yanvar.-S.11.