«Musiqi alətlərimizi
təbliğ etməli, yeniyetmələrimizə, gənclərimizə
sevdirməliyik»
Vaqif Qafarov: «Xarici ölkələrdən tar,
kamança, qavalla
bağlı sifarişlərimiz olur»
Layihə çərçivəsində
müsahibmiz «Şirvan» musiqi alətlərinin topdan və pərakəndə
satışı və təmiri mərkəzinin sahibi Vaqif
Qafarovdur:
-Müsahibimiz Vaqif Qafarov 7 musiqi alətində
sərbəst şəkildə ifa etməyi bacarır. Musiqi təhsilini
qarmon üzrə alsa da, tara sevgisi, bağlılığı
bir başqadır. Vaxtilə gözəl səsi də olub.
Amma indi çox dəbdə olmasına baxmayaraq,
oxumağın dalınca getməyib. Meylini milli musiqi alətlərinə,
xüsusilə tara salıb. Hazırda Bakıda «Şirvan»
musiqi alətləri dükanını işlədir. Amma
özünü dükan sahibi, dükan işlədən kimi
təqdim etməyi xoşlamır. Çünki çox
sevdiyi tarı özü düzəldib, təmir edib satır.
Bakının Nizami küçəsində yerləşən
balaca dükanda olarkən özünü qəribə aləmdə
hiss edirsən. Tarın, kamançanın, sazın, qavalın
yaratdığı aura insanı musiqinin sehrinə salır.
Müxtəlif musiqi alətlərinin satıldığı
dükanda iki alət xüsusilə diqqətimizi cəlb etdi.
Bunlardan biri qaval, digəri isə tar idi. Vaqif Qafarov bildirdi ki,
qaval vaxtilə Xan Şuşinskiyə məxsus olub və Xan əmi
dəfələrlə bu qavaldan istifadə edərək musiqi
ifa edib. Xan əminin qavalı bağışladığı
şəxs isə onu Vaqif müəllimə verib. O,
qavalın satılıq olmadığını bildirərək
onu dükanda xüsusi şəkildə qoruyaraq gələnlərə
fəxrlə onun Xan Şuşinskiyə məxsus olduğunu
bildirdiyini vurğuladı. Diqqətimizi cəlb edən digər
alət isə tar oldu. Mağaza sahibi bizə bildirdi ki, tar
çarın dövründə düzəldilib və bu
günə qədər qorunur. Dediyini sübut etmək
üçün tarın üzərində olan
möhürü də bizə göstərdi. Bəs onun tara
olan sevgisi nə ilə bağlıdır?
-
Uşaqlıqdan tara vurulmuşam. Heç səbəbini
özüm də bilmirdim. Həmişə tarın səsi məni
valeh edir, özünə bağlayırdı. Tez-tez tarın
necə düzəldilməsi haqqında
düşünürdüm. Onu necə düzəldirlər,
bu ecazkar səslər ondan necə çıxır? Bu sual həmişə
məni düşündürürdü. Hərdən taxta
parçası götürüb kortəbii şəkildə
tar düzəltməyə çalışırdım. Təhsilimi də musiqi sahəsi
üzrə almışam. Sumqayıtdakı Soltan Hacıbəyov
adına musiqi texnikumunda təhsil almışam. Təhsili
başa vurub Şamaxıya qayıtdıqdan sonra orada musiqi
müəllimi kimi fəaliyyətə başladım. Amma tara
olan marağım keçməmişdi. Boş vaxtım olanda
bu işlə məşğul olurdum. Bir gün tarın
düzəldilməsi ilə məşğul olan Hümmət
adlı kişi ilə tanış oldum. Ondan tar düzəltməyin
sirlərini öyrəndim. Həmin vaxtdan milli musiqi alətimizin
düzəldilməsi, təmiri və satışı ilə
məşğulam. 90-cı illərin əvvəlində
Bakıya gələndə İran səfirliyinin
yaxınlığında tarın təmiri mərkəzi
vardı. Orada çalışıb bu işi daha dərindən
öyrəndim. Orada azərbaycanlı ustalarla birgə
çalışırdım. Ümumiyyətlə, sizə
bir söz deyim ki, uzun illər bizdə bu sahə ilə bədnam
qonşularımız məşğul olub, bizimkiləri isə
yaxın buraxmayıblar. Amma nə etsələr də,
tarı, kamançanı «özəlləşdirə» bilməyiblər.
Çünki bunlar bizim milli musiqi alətlərimizdir, ermənilər
istəsələr də, bizim kimi sevə, onu dilləndirə,
yaşada bilməzlər. Sonralar Sumqayıtda tar müəllimi
olan Ələsgər müəllimdən həm tarın, həm
də digər musiqi alətlərinin sirlərini öyrəndim.
Öyrəndikcə də tarı və digər mili musiqi alətlərimiz
olan kamançanı, sazı, qavalı daha çox sevdim.
Onlar mənim övladlarım kimidir. Bu
gördüyünüz dükan sadəcə satış mərkəzi
deyil ki. Mənim üçün
bu musiqi alətləri canlıdır, yaşayır,
içəridə onların aurası hiss olunur. Buranı
açana qədər «Malakan» bağı adlandırılan
yerin yaxınlığında balaca bir mərkəzimiz
vardı. Orada mili musiqi alətlərinin düzəldilməsi,
təmiri və satışı ilə məşğul idim.
Sonradan bura keçmişəm.
- Milli musiqi alətlərini əsas
kimlər alır?
-
Alıcılarımız fərqli nəslin nümayəndələridir.
Əsasən musiqi ilə məşğul olanlar ziyarət
edir mağazamızı. Amma ziyarətçilərimiz
arasında xarici turistlər də olur. Onlar da əsasən nəfəsli
musiqi alətlərinə maraq göstərirlər. Bizdə
satılan milli musiqi alətlərini yerli emaxatlanalarda ustalar
düzəldirlər. Elə alətlər var ki, onları
xaricdən gətiririk. Qiymətləri də fərqlidir.
Bahalı alətlər də var, münasib qiymətə də.
Amma milli musiqimizə həvəs göstərənlərə
endirim edirik. Valideyn uşağının tar və
kamança, sazla məşğul olmasını istəyirsə,
biz də ona imkanımız daxilində yardımçı
olmağa çalışırıq. Müxtəli qiymətlərə
alətlərimiz var. 3 min manata da musiqi aləti almaq olar, 4 minə
də. 100-150 manata da musiqi alətimiz var. İndi zaman elədir
ki, müasir dövrün öz qanunları var. İnternet əsrində
uşaqlarımız milli musiqi alətlərindən
uzaqlaşır, daha çox kompyuterə meyillənirlər və
yaxud da skripka, gitara ilə məşğul olmaq istəyənlər
çoxalıb. Şəhərin müxtəlif yerlərində
gitara çalan uşaqları, yəqin ki, siz də
görmüsünüz. Uşaqların, yeniyetmələrin
musiqi ilə məşğul olması, skripka, gitara çala
bilməsi yaxşı haldır. Pis yola düşməkdənsə,
qoy elə gitara, skripka çalsınlar. Amma milli musiqi alətlərini
unutmaq olmaz. Əksinə onları daha çox təbliğ
etməliyik. Bu yaxınlarda tarımız YUNESKO-nun qeyri-maddi mənəvi
irs siyahısına daxil edilib. Yəni, dünya səviyyəsində
tarın Azərbaycana məxsus olduğu təsbit edilib. Biz də
musiqi alətlərimizi təbliğ etməli, yeniyetmələrimizə,
gənclərimizə sevdirməliyik. Qeyd etdiyim kimi, musiqi alətlərimizin
bir hissəsini qonşu Türkiyədən və digər
ölkələrdən gətiririk, həm də həmin
ölkələrə musiqi alətləri də
satırıq. Xarici ölkələrdən tar, kamança,
qavalla bağlı sifarişlərimiz olur. Nəfəsli musiqi
alətləri ilə yanaşı, milli alətlərimizi alan
xarici müştərilərimiz də var.
- Müştəriləriniz
arasında məşhurlar da varmı?
-
Çox olur. Xalq artistimiz Alim Qasımov tez-tez mağazamıza
gəlir. Ondan məsləhətlər almaq, onu dinləmək
bizim üçün çox vacibdir. Zəlimxan Yaqub, Rəmiş,
Möhlət Müslümov, Ramiz Quliyev, Teymur Mustafayev kimi sənətkarlarımız
dəyərli qonaqlarımızdandır. Muğam
ifaçılarımız, tar, kamança ustalarımız
tez-tez bura baş çəkirlər. Rəmiş ifa etdiyi
gitaranı bizim mağazadan alıb. Bir çoxunun
adını indi xatırlamıram. Yəni, deməyim odur ki,
bura sadəcə dükan deyil, milli musiqimizin təbliğ
edilməsində azacıq da olsa rol oynayan bir yerdir.
Anar Miriyev
Palitra.-2013.-16 yanvar.-S.11.