Milli Kurikulum
təhsilimizə nə
verir?
Kurikulum
termininin Azərbaycan və rus dillərində ekvivalenti yoxdur, lakin bu
söz beynəlxalq təhsil ədəbiyyatında
geniş istifadə olunur. Azərbaycan Respublikasında ümumi təhsilin Konsepsiyası -
Milli Kurikulumu konseptual xarakterli çərçivə sənədi
olub ümumi təhsil üzrə təlim nəticələrini
və məzmun standartlarını, ümumi
təhsilin hər bir pilləsində nəzərdə tutulan fənləri, həftəlik
dərs və dərsdənkənar məşğələ
saatlarının miqdarını,
pedaqoji prosesin təşkili, təlim nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi
və monitorinqi üzrə əsas prinsipləri, fənn kurikulumlarının strukturunu
əhatə edir.
Milli Kurikulum təhsilin pillələrində tədris
olunan fənlər arasında əlaqələrin
və ardıcıllığın
təmin edilməsi, fənlərin məzmununun
cəmiyyətin tələbatına
uyğun daim təkmilləşdirilməsi və
yeniləşdirilməsi, təlim
texnologiyalarının çevikliyi
və interaktivliyinin təmin olunması, nəticəyönümlü fənn
kurrikulumlarının hazırlanıb
tətbiq olunması, şagird nailiyyətlərinin
obyektiv qiymətləndirilməsi
və stimullaşdırılmasının
təmin edilməsinə
yönəlib.
Bizdə kurikulum əsasında hazırlanan dərsliklərə
keçid 2008-ci ildən
başlandı. Bu sahədə
çox yeni olduğumuzdan hansı ölkələrin təcrübəsindən
istifadə edirik və həmin dərslikləri yazan müəlliflər bu işin öhdəsindən
mükəmməl şəkildə
gələ bilirlərmi?
Milli Kurikulum özünü doğruldurmu? Mövzunu ekspertlərlə
davam etdiririk.
“Xarici ekspertlər bizim kurikulumu çox yüksək qiymətləndirirlər”
Təhsil Nazirliyinin Dərslik və nəşriyyat şöbəsinin müdiri
Faiq Şahbazlı deyir ki, biz “Ümumi təhsil sistemində dərslik siyasəti” sənədinə uyğun
olaraq Azərbaycanda ümumi təhsilin Milli Kurikulumu əsasında dərslik hazırlığına keçmişik.
“Bu sistemə ona görə keçdik ki, təhsilin məzmununda dünya təcrübəsinə
əsaslanaraq irəliyə
gedək.
Buna görə dünya təcrübəsini
öyrənirik. Amma hamısını
tətbiq edə bilmərik, çünki bizim öz modelimiz
var. 4 ildir elan veririk və bunun əsasında nəşriyyatlar istədiyi
müəlliflərlə bərabər
tenderdə iştirak edirlər. 3-dən artıq təklif olanda tender baş tutmuş olur. Sonra qiymətləndirmə mərhələsi
başlayır”. Onun sözlərinə görə, Milli
Kurikulum ayrı- ayrı dövlətlərin
təcrübəsindən yararlanaraq,
amma öz mentalitetimizə uyğun, münasib işlənib və təsdiq olunub. “Xarici
ekspertlər də bizim kurikulumu çox yüksək qiymətləndirirlər. Dərslik yazan müəlliflərin
əksəriyyəti kurikulumların
yazılmasında bilavasitə
iştirak edən insanlardır. Kurikulum
qeyri-adi sahə deyil ki, sadəcə
o daha çox milli və ümumbəşəri
dəyərlərin nəzərə
alınması, ümumi
inkişafı, meyil və maraqları nəzərə alınmaqla
bütün şagirdlərə
əlverişli təlim
şəraitinin yaradılması,
tələbyönümlülük, nəticəyönümlülük, şagirdyönümlülükdür. Kurikulumda müəllim dərsə
başlayanda əvvəldən
bilir ki, hansı nəticələr
hasil olacaq. Bu sistemdə şagird
subyekt kimi çevik və fəaldır. Müəllim isə daha çox
təlimçi rolundadır.
Təbii
ki, çətinliklərimiz
olur. Bütün müəllimlər də
kurikulumun tələblərinə
tam cavab vermir. Əlbəttə, təkmilləşmək
lazımdır”. Onun sözlərinə görə,
bu gün dərslik hazırlığına
orta məktəb müəllimləri də
can yandırır. “Əvvəllər belə
bir düşüncə
var idi- dərsliyi ancaq alimlər yazmalıdır.
Amma 4 ildən çoxdur ki, bütün dərsliklərimizdə
alim də var , orta məktəb müəllimi də. Hətta bəzilərində heç
alim də yoxdur. Orta məktəb müəllimləri
auditoriyanı, bütün
yaş qruplarının
dilini, üslubunu daha yaxşı bilirlər. Biologiya, coğrafiya, kimya kitablarında orta məktəb
müəllimləri üstünlük
təşkil edir”.
Dərsliklər standartlara cavab vermir
Azərbaycan
Təhsil Şurasının sədri Əjdər Ağayevin
fikrincə, isə bizdə kurikulum sözünü
düzgün işlətmirlər. “Kurikulum nədir? Təhsil
proqramları deməkdir. Bizdə deyirlər ki, “kurikulum
islahatı həyata keçirilir”. Axı “kurikulum islahatı”
adında anlayış yoxdur, təhsil islahatı
anlayışı var. Kurikulum həmin sənədlərin cəminin
adıdır. Yəni, proqramlar, tədris planı, dərsliklər-
bunlar hamısı kurikulum adında cəmlənir, amma əvvəl
buna təhsilin məzmunu deyirdilər. Burda yenilik odur ki, yeni məzmunda
standartlar, bacarıqlar müəyyənləşdirilib
şagirdlərə aşılanmalıdır. Standartlar
mücərrəddir, onlarda
qeyri -peşəkarlıq var, onlar yenilənməlidir. Və o
standartların tələblərinə dərsliklər cavab
verməlidir. Dərsliklər o standartlara cavab vermir, onun tətbiqini
müəllif özü bu işləri bilmədiyinə
görə eləyə bilməyib.
Dərslik elə yazılmalıdır ki, müəllim
onu asanlıqla həyata keçirə bilsin. Müzakirələrin
birində dərslik müəllifinə sual verdilər ki, “dərslikdə
siz bəzi qaydalar irəli sürürsünüz, onu müəllim
haradan, necə eləməlidir?”
Deyir, müəllim özü eləməlidir. Axı bu,
düzgün deyil. Azərbaycan təhsilinin kurikulum adı ilə
yeniləşməsinə və proqramlar hazırlanmasına
ehtiyac yoxdur. Müasirləşən cəmiyyətdə
yeniliyi görmək üçün öz
kadrlarımızdan istifadə edərək, milli-mədəni
dəyərlərimizə əsaslanaraq, dünya təcrübəsini
də öyrənərək yeni işlər görə bilərdik.
Bu işə professional pedaqoqlar və müəllimlər cəlb
oluna bilərdi. Bu gün yeni sistemi başa düşməkdə
çətinlik çəkən şagirdlər sonradan daha
çox repetitora müraciət edəcəklər. Bu da gələcəkdə
repetitorluğun daha da artmasına şərait yaradacaq.
İlkin mərhələdə bir çox təhsil
islahatları görüldü. Kurikulum sistemi artıq
beşinci ildir ki, Azərbaycanda tətbiq edilir. Amma hələ
də Təhsil Nazirliyi görülən işləri öyrənərək
işin eksperimental nəticəsini meydana qoymayıb. Əslində
nazirlik bunu öyrənməli və əgər nəticəsi
müsbətdirsə, davam etdirilməlidir”.
Son
4-5 ildə Azərbaycan təhsilinin məzmun sahəsi dəyişdirilib
deyən təhsil eksperti Əlövsət Osmanlı hesab edir
ki, bu, dərslərdə, dərs proqramlarında
ağırlıq yaradır. “Ən çox çətinlik
törədən amillərdən biri də kurikulumdur ki, bu, təhsildə
dağılmalara səbəb olur. Üstəlik kurikulum dərsliklərini
tərtib edənlərin kurikulumun mahiyyətini bilməməsi
həm şagirdlərə, həm də müəllimlərə
çətinlik yaradır”.
Ə.Osmanlının
fikrincə, yaxşı dərsliyin seçilməsi
üçün kifayət qədər alternativ
olmalıdır. “Dərsliklərin seçimində
yaxşını ancaq onda əldə etmək olar ki,
alternativlər olsun. Dünya təcrübəsində də
belədir. Gürcüstan, Almaniya, Türkiyə, ABŞ və
başqa bir çox ölkədə
çeşid-çeşid dərsliyin içindən biri seçilir,
təsdiqlənir”.
Nərmin MURADOVA
Palitra.-2013.-16 yanvar.-S.12.