«Xarici vətəndaşlar
karikaturaya bizimkilərə nisbətən
daha loyal
yanaşırlar»
Rəssam Şirin Cəfərov:
«Bizimkilər abstrakt təsvirlərə yox, daha çox real təsvirə,
məsələn, portretə maraq göstərirlər»
Layihə
çərçivəsində müsahibimiz İçərişəhərdə
yerləşən «Xurcun» rəsm qalereyasında
çalışan rəssam Şirin Cəfərovdur. Azərbaycan
Rəssamlar İttifaqının üzvü olan Şirin
müəllim təxminən 30 ilə yaxın müddət ərzində
Avropada rəssam kimi çalışıb. Hətta onun
haqqında Polşa mətbuatında məqalə də dərc
edilib. 2005-ci ildən Bakıdadır. Gerisini emalatxanasında
görüşdüyümüz rəssamın öz dilindən
dinləyək:
-İlk
rəssamlıq təhsilimi Əzim Əzimzadə adına rəssamlıq
məktəbində almışam. Daha sonra Litvada Rəssamlıq
Akademiyasında təhsilimi davam etdirmişəm. Təxminən
30 ilə yaxın müddət ərzində Avropada
yaşamışam. 2005-ci ildə isə Vətənə
qayıtdım və burada ali təhsil müəssisələrində
dərs dedim. Bir müddət Sumqayıtda uşaq
yaradıcılıq məktəbində işləmişəm,
tələbələrim olub. Elə indi də tələbə
hazırlaşdırıram. Bu qalereyamızı isə ötən
ildən işlədirik. Mən 14 il Litvada, 15 il isə
Polşada yaşamışam. Bu illər ərzində ancaq
sevimli peşəm olan rəssamlıqla məşğul
olmuşam. Azərbaycanda rəssamlıqla bağlı ali təhsil
almaq istəsəm də, qismət olmadı. Ona görə də
Litvaya gedəsi oldum. Sovet illəri olduğu üçün
məni komsomolun xətti ilə təyinatla böyük bir
tikintiyə göndərdilər və orada 12 il tərtibatçı
rəssam kimi çalışdım. Bu 12 il ərzində demək
olar ki, Litvanın bütün şəhərlərində sərgilərim
təşkil edildi, neçə-neçə tələbəm
oldu. Sovet dövləti dağılandan sonra işimi itirdim.
Tikinti sovet hökumətinin layihəsi idi, dövlət
dağıldığından tikintini də bağladılar.
Mən də bundan sonra Polşaya getdim və Varşavada rəssamlıq
fəaliyyətimi davam etdirməyə başladım.
Qışı müxtəlif sifarişləri yerinə yetirməklə
keçirirdim, yayı isə Baltik dənizinin sahillərində
keçirirdim. 15 ili belə yaşamışam.
Polşanın bütün şəhərlərini gəzmişəm.
Krakov, Poznan, Qdansk, Koşiqoritsa və digər şəhərlərdə
rəssamlıqla məşğul olmuşam. Almaniyada,
Belçikada, Fransada sərgilərim olub. Fransanın
paytaxtında 3 aya qədər qalıb rəssamlıqla məşğul
olmuşam. Rumıniya, Moskvaya da rəssam kimi yolum
düşüb.
- Avropada rəssamlığa
münasibət necədir?
-
Orada rəssamlığa, ümumiyyətlə, incəsənətə
yerli əhalinin münasibəti çox yüksəkdir. Avropada
insanlar üçün həyat elə bil ki, musiqi ilə rəssamlıq
arasındadır. Ümumilikdə insanların rəsamlığa
münasibəti təxminən eynidir. Amma orada insanlar pul verib
rəsm əsəri alırlar, bizdə isə rəsm əsərinə
pul xərcləyənlər çox azdır. Bizdə vəziyyət
indi-indi düzəlməyə başlayıb, insanlar rəsm əsərləri
alırlar. 2005-ci ildə mən gələndə
çoxları məni o qədər də
tanımırdı. Ali təhsil müəssisəsində
cüzi maaşla dərs dedim. İndi şükür Allaha
yaxşıdır, insanlar məni tanıyırlar, çəkdiyim
rəsm əsərlərinə
böyük maraq göstərirlər. Avropada rəssamlar
tamamilə fərqli psixologiya ilə işləyirlər. Orada
Pikasso, Salvador Dalinin yaradıcılığına maraq
böyükdür, rəssamların əsərlərini bu
istiqamətdə yaratması normal haldır və çox
sevilir. Bizdə isə belə deyil. Bizimkilər hər əsəri
almırlar. Yəni, cürbəcür abstraksiyalara,
fantaziyalara Avropada böyük maraq var-həm rəssamlar, həm
də alıcılar tərəfindən. Hansısa rəssamın
təxəyyülünün, baxışlarının, ətrafa
münasibətinin təzahürü kimi ortaya çıxan əsərə
insanlar böyük maraqla yanaşır, əsərdə rəssamın
nə deməyini anlamağa çalışır və əsəri
alırlar. Amma bizdə belə əsərlərə tələbat
azdır. İnsanlar daha çox abstrakt yox, real əsərə
üstünlük verirlər. Bizimkilər üçün
real təsvir, məsələn, portret daha maraqlıdır. Mənim
çəkdiyim karikaturalara əvvəllər yaxın
durmurdular. Hələ yeni-yeni çəkdiyim
karikaturalarıma öyrəşiblər.
- Bəs
çalışdığınız ölkələrdə
karikaturalara münasibət necə idi?
-
Avropada təxminən 10 ilə yaxın müddət ərzində
ancaq portret işləmişəm. Sonradan keçdim
karikaturaya. Avropa ölkələrində karikatura janrına
maraq çox böyükdür. İnsanlar onların
karikaturasının çəkilməsinə görə
narahat olmur, əsəbiləşmirlər, əksinə
sevinirlər. Onlar üçün həyat karnaval kimidir.
İstəyirlər ki, həyatı coşquyla
yaşasınlar, gəzsinlər, əylənsinlər. Biz gecələr
yatırıq, amma onlar gecələri əylənməklə
keçirirlər. Belə insanların karikaturaya marağı
təbii ki, yaxşı olacaq.
- Bizimkilərin münasibəti necədir?
-
İndi-indi yaxşılaşıb. Hər adam rəssamı anlaya bilmir. Ona görə də bəzən elə adamlar olur ki,
çəkilən portreti
və ya karikaturanı bəyənmir.
Xarici vətəndaşlar karikaturaya
bizimkilərə nisbətən
daha çox loyallıq göstərirlər.
Bizimkilər karikaturadan daha
çox portretə üstünlük verir.
Məsələn, yanıma gələn
gənclər dostluq şarjı çəkdirmək
istəyirlər. Düşünürmə ki, dostluq şarjı
da olsa, sonda bunu bəyənməyə
bilər. Ona görə
də elə edirəm ki, həm portret olur, həm də karikatura. Bundan iki tərəf də razı qalır. Ötən ildən bu qalereyada fəaliyyət göstərirəm. Bura həm
emalatxanadır, həm
də satış mərkəzi. Əsasən karikatura və portret çəkirəm.
Müştərilərimiz yerli sakinlər
də olur, xarici vətəndaşlar
da. İçərişəhəri
ziyarət edən xarici vətəndaşların
sayı hər il çoxalır.
İçərişəhərdə böyük işlər
həyata keçirilir,
qədimiliklə müasirlik
vəhdət təşkil
edir, hər tərəfdə təmizlik
var. Bakıya gələn
turistlər ilk olaraq bura baş çəkməyə
çalışırlar. Elə siz gələndə burada gördüyünüz
şəxslər xarici
turistlər idi, rəsm əsərləri
ilə maraqlanırdılar.
Alıcılarımız əsasən xarici
turistlər olur.
Karikatura
istəyən də olur, portret istəyən
də. Xaricilərlə yanaşı, yerli
vətəndaşlarımız da müxtəlif əsərlər sifariş
edirlər. Bakıda yaşayan
xarici vətəndaşlar
doğum günü keçirəndə, müxtəlif
məclisləri olanda
dəvət edirlər.
Onların karikaturalarını çəkirəm. Sərgilərim təşkil olunur. Bu yaxınlada «İrəli»
gənclər təşkilatı
ilə birgə sərgi keçirmişəm
və orada karikatura çəkmişəm.
- Turisitlər mədəni nümunələrimizin
yer aldığ əsərləri alırlarmı?
- Əlbəttə, alırlar. Onlar Qız qalasının, Şirvanşahlar sarayının yer aldığı rəsm əsərlərinə böyük
maraq göstərirlər.
Onsuz da bura gələn
turist tarixi məkanlarla, binalarla çox yaxından maraqlanır, onlara xarakterik arxitektura nümunələrinin çəkildiyi
rəsm əsərləri
həmişə maraqlı
olur. Qiymətlər əsərə görə
dəyişir. Portret kağız üzərində
işlənirsə, 30-50, yağlı
boya ilə işlənirsə, 100-150 manat
arasında dəyişir.
Bir məsələyə də
toxunmaq istəyirəm.
Bu da rəssamların
maddi təminatı ilə bağlıdır.
Düşünürəm ki, rəssamların
maddi təminatı bir qədər də yaxşı olsa, daha effektli
işlər ortaya çıxar. Doğrudur, son vaxtlar dövlət tərəfindən mədəniyyətimizə
böyük dəstək
var. Amma maddi təminat yaxşı olsa, daha böyük
əsərlər üzərində
işləmək olar.
Böyük işləri işləmək
maddi vəsait tələb edir.
Anar MİRİYEV
Palitra.-2013.-22 yanvar.-S.11.