“Aktyorluğun ən zəif
cəhəti onun rejissordan
asılı olmasıdır”
Sərdar Rüstəmov:
“Teatr aktyoru formada saxlayır, kino isə daha çox
tanınma imkanı verir”
Aktyor
Sərdar Rüstəmov 2002-ci
ildə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin dram və kino aktyorluğu
fakültəsini bitirib. Tələbə vaxtlarından Akademik
Milli Dram Teatrının tamaşalarında kütləvi səhnələrdə
çıxış edib. O, 1999-cu ildə teatrın aktyor
truppasına götürülüb. Teatrın səhnəsində
Mədənçi (“Aydın” C.Cabbarlı), Şikayətçi
(“Lənkəran xanının vəziri” M.F.Axundov), Rəhman
(“Dar ağacı” B.Vahabzadə ), Çapar, Aktyor və Korneli
(“Hamlet” V.Şekspir ), Təlimçi (“Kəllə” J.Molyer ),
1-ci oğlan (“Hərənin öz payı” X.Qoca), Leandr
(“Skapenin kələkləri” J.Molyer), Qəzet satan
(“Brüsseldən məktublar” H.Həsənov), Elmi
işçi (“İkinci səs” B.Vahabzadə ), Milis
(“Ölüləri qəbristanlıqda basdırın”
İ.Ş ıxlı), Eloğlu (“Eloğlu” A.Şaiq), 2-ci gənc
(“Mesenat” Ə. Əmirli), Rizvan (“Rəqabət” B.Vahabzadə) rollarını ifa edib. Teatrdan
başqa, “Mən sənin dayınam” (Rejissor assistenti), “Mənim
üçün varsan” (Polis rəisi), “Sarı gəlin”
(Qıpçaq Məlikin vəziri) teletamaşalarında və
“Təlatüm”, “Cavid ömrü”, “Kuklalar”, “Tərsinə
çevrilən dünya” bədii filmlərində çəkilib.
Həmsöhbətim yaratdığı Eloğlu obrazı, Yezid İbn
Müaviyə , “Kvazimoda” tamaşasında İblis və baş təlxək
obrazlarını özünün uğurlu rolları hesab
edir. Amma bu yaxınlarda aktyor
Akademik Milli Dram Teatrından uzaqlaşdırılıb.
Səbəbini isə müsahibədə sizə təqdim
edirik.
-Mən
2011-ci ilin yanvar ayının 24-nə kimi əsas heyətin
aktyoru olmuşam. Həmin il rəhbərliyin keçirdiyi
lazımsız attestasiyadan sonra məni ikinci heyətə
göndərdilər. Həmin vaxt Gəncədə Oqtay
Mirqasımovun “Qisas almadan ölmə” filminə çəkilirdim.
Gəncədən qayıdıb yeni müqavilə bağlamaq
üçün teatra gələndə truppa müdiri Elnur Məmmədovun
mənə təqdim etdiyi müqaviləyə baxanda
gördüm ki, yardımçı heyətə göndərilirəm.
Müqaviləyə qol çəkəndə Elnura dedim
ki, kütləvi səhnələrdə,
epizodik rollarda oynamayacağam. Çünki bu rollar ali məktəbi
təzə bitirənlər üçündür, mənim o
yaşım deyil.
-Sizə teatrda rol verilirdimi?
-2010-cu
ildən bu günə qədər teatrın səhnəsində
oynadığım yeganə rol “Qarabağnamə”
tamaşasında Əbülfətxan obrazıdır. Ondan
sonra mənə teatrda heç bir rol verilməyib, yalnız
“Napoleon” tamaşasını çıxmaq şərtilə.
“Napoleon” tamaşasını
hazırlayan rejissor Namiq Ağayev çox istədi ki, Napoleon
rolunu mən oynayım. Amma o rolu Oqtay adlı aktyora verdilər.
İndi isə bir neçə gün əvvəl məni
işdən çıxarıblar. Teatrın xidməti
girişindən içəri girəndə mənə dedilər
ki, səni içəri buraxa bilmərik. Rəhbərlik
tapşırıb ki, tamaşası olmasa onu teatra
buraxmayın. Mən başa düşmürəm teatr
bunların atasınındır? Yenidən Elnura zəng vurdum.
Dedi ki, əlindən nə gəlirsə, elə. Amma bilirəm
ki, məni ölkə Prezidentinə yazığım məktuba
görə işdən uzaqlaşdırıblar. Məni -
ömrümün 15 ilini qurban verdiyim teatrdan
uzaqlaşdırmaq olmaz.
Yaradıcı adama qiymət vermək lazımdır. Bu
günki nəslin mən istedadlısıyam. Mən
istedadımı ortaya qoyuram, buyursun, Azərbaycanın
bütün teatrları və kinorejissorları məndən
istifadə etsinlər. Mən öz gücümə bələdəm,
bunu əminliklə deyirəm.
-Bildiyim qədərilə “Azdrama”
sizin ilk iş yeriniz və ilk
teatrınızdır.
-
İkinci kursda oxuyanda rəhmətlik Həsən Turabov bizim məşqimizə
baxandan sonra bir gün auditoriyaya daxil olaraq mənə və
bir tələbə yoldaşıma “Gəlib ərizənizi
yazın, sizi “Azdrama” ya işə götürürəm”
dedi. Mənim üçün həmişə “Azdrama” əlçatmaz
idi. Ona görə çox təəccübləndim. Beləcə,
“Azdrama” ya qapılar açıldı. Orda Vaqif
İbrahimoğlunun quruluşunda “Lənkəran xanının
vəziri” tamaşası səhnələşdirilirdi. Məhz
həmin tamaşada ilk rolumu ifa etdim. Beləcə, arxasında
digər maraqlı rollar gəldi. Əliabbas Qədirov, Maqbet
Bünyadovun zamanında teatrda çox maraqlı rollar
oynadım. O, bir dövr idi, gəldi
keçdi. Amma sizə deyim ki, mən o dövrün Sərdarına
vurğunam. O Sərdar çox zəhmətkeş,
çalışqan, savadlı bir insan idi.
-Sizcə, aktyoru çərçivəyə
salmaq olar?
-
Stanislavski deyirdi ki, aktyora yaradıcı sərbəstlik və
azadlıq vermək lazımdır. Diqtə altında aktyor heç
nə yarada bilməz. Aktyorun pyeslə tanışlıq
anına o, çox böyük məsuliyyətlə
yanaşırdı. Aktyor mütləq yoqa ilə məşğul
olmalı, qida rejiminə fikir verməli, ruhən və fiziki
struktur baxımından hazır olmalıdır. Tapança
altında, zülmlə aktyor yetişdirmək olmaz? Mən
inanıram ki, əsl istedad sahibi gec-tez üzə
çıxır. Lui de Fünes ilk filminə çəkiləndə
49 yaşı var idi, amma o yaşında belə, elə
obrazlar yaratdı ki, kinoda komediya janrında onun qədər iz
buraxan aktyor yoxdur.
-Azərbaycanda müxtəlif profilli teatrlar var. Hansı teatrın səhnəsində
rol ifa etmək
istərdiniz?
- Mən başqa teatrların səhnəsində
dəvətlə bir neçə tamaşa oynamışam. Amma bu vaxtdan sonra
başqa teatrda işləmək mənə maraqlı
deyil. 15 ildir
ki, ölkənin bir nömrəli teatrında işləyirəm.
-Bəzi aktyorlar yalnız teatr, bəziləri yalnız kino aktyorları olurlar. Bu fonda eyni
anda teatr və kino aktyoru
olmaq bir aktyora hansı avantajı verir?
- Teatr aktyoru formada
saxlayır. Teatr hər
şeydən əvvəl
məktəbdir. Biz səhnədə
əlifbanı öyrənirik
və hər gün o əlifbanı
təzələməliyik. Bircə gün təkrar etməsək, hər şeyi yaddan çıxara bilərik.
Səhnədə aktyorun qarşısında
hər gün yeni səhifə açılır. Kino daha
çox tanınma imkanı verir, teatr isə estetik zövq və tamaşaçıları
tərbiyələndirməyə yönəlib. İkisində eyni vaxtda çalışmaq
istərəm. Kino aktyorların çörəyidir.
Heç
kəs teatrdan lazimi səviyyədə dolana bilmir. Kamera qarşısında isə aktyor özünü tamamilə
sərbəst hiss edir.
Mən yeganə aktyoram ki, kinoda kadrda
bir dublda çəkilmişəm. Kinoda şişirdilmiş oyun olmamalıdır. Amma teatrda
biz bilə-bilə şişirdilmiş
oyun oynayırıq.
-Amma hər teatrdan gələn aktyor heç də kinoda öz imkanını göstərə
bilmir, onlar pafosdan yaxa qurtara
bilmirlər. Bu aktyorun, yoxsa rejissorun günahıdır?
- Düz deyirsiniz, aktyorlar bəzən teatrda lazımsız vərdişlərə yiyələnirlər.
Kinoda bişən aktyor kamera qarşısında əla oyun nümayiş
etdirir. Amma illərdir ki, teatrda oynayan, sonra isə kinoya gələn aktyorlar oynaya bilmirlər. Bu gün
çəkilən seriallarımızdakı
kimi. Onlarda faciəli şəkildə
teatrların lentə çəkilmiş variantını
görürəm. Bir
vaxtlar özlərini Azərbaycan efirinin dublyaj sahəsinə sırıyanlar, qeyri-kişi
səsini efirə gətirən adamlar indi
də seriallarda çəkilirlər. Mən
də aktyoram, mənim ətrafımda da çoxlu sayda aktyor var, amma onların
içərisindən çox az adam həmin seriallarda yer alır. Kastinq düzgün olmalıdır.
Məncə, aktyorluğun ən
zəif cəhəti onun rejissordan asılı olmasıdır.
əgər rejissor onu layiq
olduğu rola çəkəcəksə, aktyor
istədiyi fikirləri
tamaşaçıya deyə
biləcək.
-Marlon Brando etiraf
edirdi ki, komediyada heç vaxt oynaya bilməz. Sərdar Rüstəmov
özünü komediyada görürmü?
- Mən həmişə komik aktyor olmaq
istəmişəm. Amma tale elə
gətirdi ki, dram aktyoru oldum. Amma bir-iki obrazımda komik elementlər var və bu,
məni çox sevindirir. Komediyanı oynamaq ustalıq
tələb edir.
Komediyanı oynamaq üçün
insan ruhən, zahirən o aləmə bağlanmalıdır. Şepkinin
gözəl bir sözü var : “Tamaşaçı ilə zarafat eləmək asan məsələ deyil”. Səhnədə hər şeyi
kontrolda saxlamaq lazımdır. Məncə, aktyor özünü duyarsa, o istədiyi zaman komediya da oynaya bilər,
faciə də.
-Siz şair kimi şeir, yazar kimi də hekayələr
yazırsınız. Yazarlıq bir
aktyor üçün
nə deməkdir?
Səhv etmirəmsə,
Xaqani haqqında roman yazmaq
fikriniz var idi. Gerçəkləşdirə bildinizmi?
-Əsl aktyor çoxlu mütaliə etməlidir. Bu da
bədii düşüncə
qabiliyyəti olan insanda öz izlərini buraxır.
Həmin adam
istər-istəməz yazıb-yaratmalıdır.
Çoxlarının yazmadığı, görmədiyi şeyləri
üzə çıxarıb
cəmiyyətə göstərməlidir.
Bu baxımdan aktyor həm də yazmalıdır.
Mən şeir də, hekayə də, povest də, ssenari də yazıram. Hazırda 5 tam, 3 yarımçıq hekayə, iki yarımçıq, bir
tam povestim var. Yazmağa
isə 2004-cü ildən
başlamışam. Bir yuxu gördüm və ondan sonra yazmağa
başladım. Yazanda rahatlaşıram. Xaqaninin şəxsiyyətini və istedadını çox bəyənirəm
və buna görə belə bir roman da yazmaq
istəyirdim. Faktları
topladım, amma hələ ki yarımçıq
qalıb. Teatr vaxtımızı udur. Başqa heç nəyə
vaxt buraxmır. Amma yazanda həmişə
bir nəfəsə yazıram. Mənim qəhrəmanlarım müəyyən
qədər sadəlövh,
öz səmiyyətinin
qurbanı, həyatda çoxlarının duya bilmədiklərini şüuraltı
hiss edən adamlardır.
-Bir az da sizin səsləndirmə fəaliyyətinizdən danışaq.
Neçənçi ildən bu işlə məşğulsunuz?
- İlk dəfə 2003-cü ildə 18 yaşımda prodakşnların birində
epizodik rollar səsləndirməklə bu
işə başladım.
Müxtəlif vaxtlarda
“Lider” və “Space” televiziyasında
işlədim. Amma indi
yenə prodakşnlarla
əməkdaşlıq edirəm.
Nərmin MURADOVA
Palitra.-2013.-25 yanvar.-S.13.