“Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyi musiqi
mədəniyyətimizin yüksək səviyyədə təbliğatçısıdır”
Alla Bayramova: “Fəaliyyətimizi
müasir dövrün
metodlarından istifadə etməklə inkişaf
etdirməliyik”
Müsahibimiz Azərbaycan Musiqi
Mədəniyyəti Dövlət Muzeyinin
direktoru, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru,
Əməkdar mədəniyyət işçisi
Alla Bayramovadır:
- Alla
xanım, Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyi haqqında ətraflı
məlumat verməyinizi istəyirik.
- Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət Muzeyi 1967-ci ildə yaradılıb. İlk illərdə muzey
İçərişəhərdə Karvansarayda
kiçik otaqlarda fəaliyyət
göstərib. 1996-cı ildən R. Behbudov
7 ünvanına köçürüldü.
Muzeyimizin 3 filialı fəaliyyət göstərir. 1987-ci ildən Xalq çalğı alətləri Daimi Sərgisi, 1994-cü ildən Niyazinin mənzil-muzeyi və Vaqif Mustafazadənin ev-muzeyi fəaliyyətə başlayıb.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin göstərişi ilə Mədəniyyət Nazirliyinin sərəncamına əsasən muzeyin nəzdində 1996-cı ildən Qədim Musiqi Alətləri Ansamblı fəaliyyət göstərir. Ansamblda 15 nəfər musiqiçi fəaliyyət göstərir. Ansamblın yaradıcısı mərhum sənətkar, Xalq artisti, professor Məcnun Kərimov olub. Qeyd edim ki, Qədim Musiqi Alətləri Ansamblı həm respublikamızda, həm də xarici ölkələrdə Azərbaycan musiqisini yüksək səviyyədə təmsil edir.
Muzeyimizdə 70 nəfər əməkdaş çalışır. Sevindirici haldır ki, onlardan 6 nəfəri Prezident İlham Əliyevin sərəncamı ilə fəxri adlara layiq görülüb. 4 əməkdaşımızın elmi dərəcəsi var.
-Muzeyin
əsas fəaliyyəti nədən ibarətdir?
- Muzeyin fəaliyyətinin əsas məqsədi və vəzifələri Azərbaycan musiqi tarixi ilə bağlı materialların toplanması, saxlanması, araşdırılması və təbliğidir. Muzeyin yarandığı dövrdən başlayaraq, burada profilə uyğun eksponatlar toplanıb. Eksponatlar muzey əməkdaşları tərəfindən yığılaraq, müxtəlif şəxslər və təşkilatların muzeyə hədiyyələri şəklində Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin ayırdığı vəsait hesabına toplanılır.
Muzeyin fondunda 50 mindən çox eksponat var. Bunlar Azərbaycan milli musiqi alətləri
olan tar, kamança, saz, dəf, qoşanağara, zurna, ney, eləcə də özünəməxsus
xüsusiyyətləri ilə
fərqlənən digər
musiqi alətləri olan qrammafonlar, patefonlar, qrammafon valları və sairdir.
Muzey eksponatlarının
hamısı Azərbaycanın
musiqi tarixinə həsr olunmuş müəyyən mövzulara
aid olan və xronoloji ardıcıllığa
riayət edən daimi sərgidə toplanıb. Muzeyin fondu arxiv-memuar,
foto-neqativ, musiqi alətləri, fonoteka, eskiz-maket, not əlyazmalar kolleksiyalarından ibarətdir.
Qeyd edim ki, kolleksiyamızda
265 ədəd musiqi aləti var. Onlardan 201-i milli, 65-i xarici musiqi alətləridir.
Bu illər ərzində
muzeyə 800-ə yaxın
şəxsi arxiv verilib. Bunlar Azərbaycan bəstəkarlarından
Soltan Hacıbəyovun,
Cövdət Hacıyevin,
Qara Qarayevin, Niyazinin, Fikrət Əmirovun, Tofiq Quliyevin, Süleyman Ələsgərovun, Şəfiqə
Axundovanın, Oqtay Zülfüqarovun, Xəyyam
Mirzəzadənin və
başqa mədəniyyət
xadimlərinin arxiv materiallarıdır. Muzeyin ilk eksponatı
bəstəkar Müslüm
Maqomayevin opera müğənnisi
Məmmədtağı Bağırova
verdiyi qeyd vərəqəsidir.
Muzeydə toplanan bu zəngin
arxiv materialları Azərbaycanın musiqi tarixinin daha da dərindən öyrənilməsinə və
araşdırılmasına imkan yaradır.
Muzeyimiz mütəmadi olaraq elmi işlə məşğul olur, elmi konfranslarda iştirak edir. Nəzərinizə təkcə son iki ildə görülən işləri çatdırmaq
istərdim.
16-17 dekabr 2010-cu il tarixində Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyi Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi və TÜRKSOY-un təşkilatçılığı
ilə “Türk xalqlarının musiqi alətləri” beynəlxalq
simpoziumu keçirildi.
Mən
“Nizami Gəncəvi və musiqi” mövzusu ilə İtaliyanın Kyaravalle şəhərində keçirilən
Ədəbiyyat Muzeyləri
Beynəlxalq Komitəsinin
konfransında (26-28 sentyabr
2011-ci il), Londonda keçirilən “Mərkəzi Asiyanın musiqi coğrafiyaları” adlı konfransda (15-19 may
2012-ci il) “Nizami yaradıcılığı Mərkəzi
Asiyanın musiqi mədəniyyətinin öyrənilməsində
mənbə kimi” mövzusunda çıxış
etdim.
9-19 mart
2013-cü il tarixində Bakı şəhərində “Muğam
Aləmi” III Beynəlxalq
Muğam Festivalı keçirildi.
III Beynəlxalq “Muğam Aləmi” elmi simpoziumunun 14 mart 2013-cü il tarixli işində mən “Milli musiqi alətləri:
mətn və ikonaqrafiyanın düzgün
oxunuşu haqqında”
mövzusunda, muzeyin Qədim Musiqi Alətləri Ansamblının
artist-ifaçısı Təranə
Əliyeva isə “Azərbaycan muğam ifaçılıq sənətində
qanun aləti” adlı məruzələr
ilə çıxış
etdik.
2008-ci ildən Azərbaycanda
ilk dəfə olaraq Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin maddi dəstəyi ilə muzeydə KAMİS-kompleks avtomatlaşdırılmış
muzey informasiya sisteminin proqramı çərçivəsində fondların kompüterləşdirilməsi
işi aparılır. Hal-hazırda
da bu iş
muzeydə davam etdirilir.
-Alla xanım, sizin Niyazinin mənzil-muzeyinin yaradılmasında xüsusi
rolunuz var. Həmin muzey haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Niyazinin həyat yoldaşı Həcər
xanımın vəfatından
sonra Niyazinin mənzil muzeyinin Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət
Muzeyinin filialı kimi təşkil olunması barədə Mədəniyyət Nazirliyi
tərəfindən əmr
verildi. Biz yalnız
1991-ci ilin fevral ayından işə başlaya bildik. Çünki mənzilin açarını
çətinliklə əldə
etdik. Ekspozisiyanı
yaratmaq üzrə gərgin iş başlandı. Təkcə bu mənzildə
qalan eksponatlarla yox, Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyinin zəngin kolleksiyalarından
olan materiallar əsasında ekspozisiya yaradıldı və 18 sentyabr 1994-cü ildə ümummilli lider Heydər Əliyevin iştirakı ilə muzeyin təntənəli açılışı oldu.
Artıq
20 ildir ki, Niyazinin mənzil-muzeyinin qapıları tamaşaçılara
açıqdır. Muzey müxtəlif
işlər görür,
ekskursiyalar aparır, tədbirlər keçirir,
elmi-tədqiqat işləri
və araşdırmalar
aparır.
Niyazinin çoxcəhətli yaradıcılığı
Azərbaycan musiqi tarixində böyük iz qoyub. Biz bununla əlaqədar axtarış-tədqiqat işimizi
davam etdiririk. Düşünürəm ki, bizi xoş sürprizlər gözləyir. Muzeyimiz hər
zaman axtarışdadır.
Maestronun
arxivi üzərində
iş aparılarkən,
Niyazinin əvvəllər
adı heç bir yerdə çəkilməyən, bəstəkarın
1929-1950-ci illərdə yazdığı
bir sıra piano əsərlərinin not əlyazmaları
aşkar edilib. XX əsrin birinci
yarısında gənc
Azərbaycan bəstəkarlarının
piano əsərləri ilə
tanışlıq faktı
çox maraqlıdır.
Bu, Niyazinin çoxşaxəli
istedadının yeni cəhətlərini açıb
göstərir. Niyazinin
piano pyeslərinin not əlyazmaları
üzərində Azərbaycan
Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyi elmi iş aparıb,
redaktə edib və nəşr etdirib.
Niyazinin piano üçün pyeslərini
ilk dəfə olaraq gözəl pianoçular
Ülviyyə Hacıbəyova
və Rəna Rzayeva ifa ediblər.
Xalq artisti Fərhad Bədəlbəyli tərəfindən
muzeyə Niyazinin
fortepiano ilə orkestr
üçün yazdığı
konsertinin III hissəsinin
əlyazması, 1972-ci ildə
Mikayıl Abdullayevin hazırladığı “Çitra”
baletinin səhnə eskizləri və başqa hədiyyələr
təqdim edilib. Bir-iki il
bundan əvvəl biz aşkar etdik ki, Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrının
kitabxanasında Niyazinin
“Xosrov və Şirin” baletinin not əlyazması saxlanılır.
Teatrın müdiriyyətinin razılığı ilə
bu not əlyazmasının
əsli muzeyimizə təqdim edilib.
Tanınmış türk pianoçusu İdil Biret 2013-cü ildə Bakıda olarkən Niyazinin mənzil-muzeyini ziyarət
edib. Niyazi ilə bağlı
xatirələrini bölüşən
pianoçu Türkiyəyə
qayıtdıqdan sonra
Maestro ilə yaradıcılıq
əlaqələrini əks
etdirən bəzi materialları, o cümlədən
fotoları muzeyə göndərdi.
Biz bundan sonra da qeyri-adi şəxsiyyətin
yaradıcılığına aid yeni faktları, materialları əldə etməyə çalışacağıq.
-Azərbaycan Musiqi
Mədəniyyəti Dövlət
Muzeyi Azərbaycan mədəniyyətinin təbliğçisidir.
- Məlum olduğu kimi, hər bir muzeyin fəaliyyətində
təbliğat işi
mühüm yer tutur. Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti
Dövlət Muzeyi Azərbaycan musiqi mədəniyyətinin yüksək
səviyyədə təbliğçisidir.
Muzeyimiz kolleksiyaları təbliğ
etmək məqsədilə
kitablar nəşr etdirir.
2002-ci ildə “Azərbaycan musiqi mədəniyyəti
simalarda” təqvimi,
2004-cü ildə “Qadınlar
Azərbaycanın musiqi
həyatında” kitabını,
2005-ci ildə “Niyazinin
piano üçün pyesləri”,
Azərbaycan bəstəkarlarının
piano üçün əsərləri,
2010-cu ildə Üzeyir
Hacıbəylinin 1932-ci ildə
yazdığı “Ləzgi
rəqsi” çap olunub. 2011-ci ildə
Heydər Əliyev Fondu və Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin maddi dəstəyi ilə “Qara Qarayev. Həyat və yaradıcılığı
Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət
Muzeyinin materiallarında”
kitabı da nəşr edildi. Bütün bu nəşrlərin elmi redaktorluğunu mən etdim.
Muzeyimizdə həmçinin, elmi-maarif
işi aparılır. Muzeydə və
onun filiallarında mütəmadi olaraq tədbirlər keçirilir
və sərgilər təşkil edilir. Muzeyin təşkil etdiyi elmi-kütləvi tədbirlər
sırasında Klassik
Musiqi Həvəskarları
Klubunun işini xüsusilə qeyd etmək lazımdır.
2008-ci ildən muzeydə Klassik Musiqi Həvəskarları
Klubu fəaliyyətə
başlayıb. Əsas məqsəd
klubun iştirakçılarını
klassik musiqi sahəsində maarifləndirməkdir.
Klubun tədbirləri ənənəvi
olaraq maestro Niyazinin musiqi ocağı olan onun mənzil-muzeyində
keçirilir.
Klassik Musiqi Həvəskarları Klubunun
fəaliyyət göstərdiyi
vaxtdan bu günə qədər
70-dən çox tədbir
keçirilib.
Sevindirici haldır ki, Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət Muzeyinin nəzdində mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs Qarayevin sərəncamı ilə Musiqi Alətləri Dövlət Kolleksiyası yaradılıb. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən Musiqi Alətləri Dövlət Kolleksiyasına 9 skripka, 4 violonçel, 2 alt və 11 kaman təqdim edilib. Azərbaycan mədəniyyətini beynəlxalq müsabiqələrdə və tədbirlərdə yüksək səviyyədə təmsil edən istedadlı, gənc musiqiçilər, Xalq artistləri, Prezident təqaüdçüləri xaricdən alınmış ən yaxşı ustaların hazırladığı bu qiymətli skripka, violonçel, alt musiqi alətlərində ifa edirlər.
Bir faktı da qeyd edim ki, Azərbaycanda ilk veb-saytı olan muzey bizim muzeydir. Sayt 3 dildə - Azərbaycan, rus və ingilis dilində məlumatlarla yenilənir. Bu iş hal-hazırda sistemli şəkildə davam edir. Saytımızda muzeyin keçirdiyi tədbirlərin anonsları və onlar haqqında məlumatlar verilir.
Muzeyimizin fəaliyyətində sosial şəbəkə olan “Facebook”da 3 səhifə yaradılıb - Azərbaycan, rus və ingilis dillərində. Muzeyin keçirdiyi tədbirlərin anonsları və onlar haqqında məlumat verilir. Tədbirlərimiz KİV tərəfindən işıqlandırılır.
-Alla xanım, sonda ürək sözləriniz...
- Muzey direktoru kimi, muzeyin fəaliyyətində musiqi
mədəniyyəti tariximizə aid
kolleksiyalarımızı daha da zənginləşdirmək, təbliğ
etmək, elmi
araşdırmalarımızın artırılmasına
çalışmalıyıq. Öz fəaliyyətimizi
müasir dövrün
metodlarından istifadə etməklə inkişaf
etdirməliyik.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2014.-22 avqust.-S.13.