“Bizim nəhəng bəstəkarlıq məktəbimiz olub”
Cəlal Abbasov: “Gənc ifaçılar Azərbaycan
musiqisini ifa etmək üçün can atırlar”
Bəstəkar Cəlal Əşrəf oğlu Abbasov 8 may
1957-ci ildə Bakı şəhərində anadan olub. Görkəmli bəstəkar və musiqi xadimi Əşrəf Abbasovun oğludur.
1975-ci ildə Bülbül adına Orta ixtisas musiqi məktəbini, 1980-cı ildə Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasının Bəstəkarlıq fakültəsini (Qara Qarayevin sinfi),
1984-cü ildə bəstəkarlıq kafedrası nəzdində assistent-stajorluq kursunu
(rəhbəri - F.Qarayev) bitirib. 1981-ci ildən SSRİ Bəstəkarlar
İttifaqının üzvüdür.
Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının və Bakı Musiqi
Akademiyasının professoru vəzifəsində
çalışır.
Müxtəlif janrlarda bəstələnən və geniş kütlə arasında tanınan
bir çox musiqi əsərlərinin müəllifidir. Əsərləri ABŞ, Almaniya, Fransa, Avstriya, İndoneziya, Koreya,
Özbəkistan, Ukrayna, Gürcüstan, Rusiya və s. ölkələrdə ifa olunub rəğbət qazanıb. 2002-ci ildə Cənubi Koreyada keçirilən Ümumasiya Bəstəkarları Birliyinin
Forumunda (“Münacat-I” əsəri ilə) postsovet məkanından yeganə müəllif olub.
Musiqisi
“Quator Gaudi” (Fransa), “Seattle Chamber Players” (ABŞ), “Studiə Novoy Muzıki” və “Ansamblğ Marka
Pekarskoqo” (Rusiya), “Ensemble Reconsil Wien” (Avstriya), eləcə də Azərbaycan Dövlət kollektivləri və solistlər tərəfindən ifa olunub.
Əsərləri “Music Fabrik” (Fransa), “Sovetskiy Kompozitor” (Rusiya), “İşıq” və
başqa nəşriyyatlar tərəfindən nəşr
edilib.
Azərbaycan xalq musiqisinin toplanma və
təhlili
prosesində
fəaliyyət göstərir. Naxçıvan,
Qarabağ, Gəncə zonalarına
folklor-etnoqrafik ekspedisiyaların
iştirakçısıdır. Elmi məqalələrin və mətbuatda
çıxışların müəllifidir.
1998-ci ildə
IV simfoniyasına görə BMT mükafatına, 1990-cı ildə III simfoniya və “Bahar mərasimi”
kontatasına görə Azərbaycan
Gənclər İttifaqı mükafatına
layiq görülüb.
Bir sıra
respublika müsabiqələrinin laureatı
və
qalibidir.
2000-ci ildə
“Yüksək
səviyyəli şagird hazırladığına
görə”
Bakı şəhəri Mədəniyyət
şöbəsinin
Fəxri
Fərmanı
ilə
təltif
olunub.
2007-ci ildə
Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar incəsənət xadimi fəxri
adına layiq görülüb.
2012-ci ildən
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının katibidir.
Müsahibimiz Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının katibi,
Əməkdar incəsənət xadimi, professor Cəlal
Abbasovdur.
- Cəlal
müəllim,
bu gün Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının fəaliyyətini necə
qiymətləndirirsiniz?
- Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqı katibliyinin yeni tərkibi
2012-ci ilin dekabr ayından fəaliyyətə başlayıb. Düşünürəm ki, Firəngiz xanım Əlizadənin 2007-ci ildə
Bəstəkarlar İttifaqının VIII qurultayında
sədr
vəzifəsinə seçilməsi
Azərbaycan
musiqi sənətinin
inkişafına bir təkan
oldu. Möhtərəm Prezidentimizin fərmanı ilə, Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının ənənəvi
binası əsaslı təmirdən sonra özümüzə qaytarıldı. İttifaqın
fəaliyyətində canlanma başlandı: konsertlər,
pleniumlar, konfranslar, müxtəlif
tədbirlər biri-birini əvəzləyir. Bölmələrin işi də
bərpa
edilib. Mən VIII-IX qurultaylararası zamanı “Gənclərlə iş” bölməsinin həmsədri kimi çalışırdım.
Biz mütəmadi
olaraq yenicə bəstələnmiş əsərləri
dinləyib,
yeni-yeni gənc istedadları
İttifaqa cəlb edib, onların seçmə
əsərlərindən
qurulmuş plenumlar keçirməyə başladıq. Yeri gəlmişkən, gənc
bəstəkarların yaradıcılığına həsr olunan növbəti tədbir keçən
ilin iyul ayında keçirildi.
İki günlük konsert, dinləmələr və dəyirmi
masadan ibarət olan plenumda təkcə Azərbaycanda deyil, Rusiyada, İranda, Türkiyədə yaşayan
azərbaycanlı
bəstəkarlar da iştirak etmişdi.
Yeni layihələrə
gəldikdə isə
məşhur
Polşa bəstəkarı Vitold
Lütoslavskinin 100 illiyinə həsr
olunmuş tədbiri qeyd etmək
istərdim. Konsertdə Azərbaycan
musiqiçilərinin
ifasında Lütoslavskinin
müxtəlif
kamera əsərləri səsləndi və
onun həyat və yaradıcılığını əks
etdirən
film nümayiş etdirildi.
Filmin Azərbaycan
dilinə
tərcüməsi və
nümayişə
hazırlanmasında bəstəkarımız Rüfət Xəlilov
və
onun həyat yoldaşı
Günay xanımın
əməyini qeyd etmək
istərdim.
Bu konsert-təqdimat
müvəffəqiyyətlə həyata keçirildi və tədbirdə iştirak edən Polşa
səfirliyi
nümayəndələrinin böyük
marağına səbəb oldu.
Bizdə elə
bir həftə
olmur ki, tədbir
keçirilməsin. Məsələn, keçən
ay 20 Yanvara həsr olunmuş tədbir keçirildi.
Bu tədbirdə həm
yeni əsərlər ifa olundu, həm də
video-çarxlar izlənildi. Bu günlərdə Q.Qarayevin ad günü ilə
bağlı gecə keçirildi.
Ötən ilin maraqlı layihələrdən biri də
“Azərbaycan
bəstəkarlarının
kamera əsərləri gənc ifaçıların
təqdimatında”
adlanır. Ümumiyyətlə, gənc ifaçılar dedikdə, musiqi məktəblərinin yuxarı
sinif şagirdlərini, Milli Konservatoriyanın nəzdində Musiqi Kollecinin, Konservatoriyanın və Musiqi Akademiyasının tələbələrini,
həmçinin,
həmin
tədris
ocaqlarını yenicə bitirmiş musiqiçiləri nəzərdə tuturuq. Adətən, tədris
proqramında daha çox dünya və
Azərbaycan
klassik bəstəkarlarının
əsərləri üstünlük
təşkil
edir. Müasir musiqi isə
nisbətən az ifa olunur. Biz yaşlı
və
ya dünyasını
dəyişən bəstəkarların da əsərlərini ifa etməliyik.
Unutmamalıyıq ki, bizim nəhəng bəstəkarlıq məktəbimiz olub. Digər tərəfdən isə, daha gənc
bəstəkarların əsərlərini bu prosesə
qatmaq yaxşı olardı. Müəllimlər vasitəsilə uşaqlara bu əsərləri təqdim edək
ki, onlar bu əsərləri öyrənib, konsertlərdə ifa etsinlər.
Yəni biz, klassik əsərlərlə yanaşı, yeni əsərlərə
də
müraciət
edirik. Layihənin Yeni il ərəfəsində keçirilən
ilk konsertində
ölməz
sənətkarlarımız
Qara Qarayev, Fikrət
Əmirov, Asəf Zeynallı,
Tofiq Quliyev, Əşrəf Abbasov, Ağabacı Rzayeva, Zakir Bağırovun, eləcə də müasirlərimiz
Musa Mirzəyev,
Arif Məlikov, Firəngiz Əlizadə, Sərdar
Fərəcov, Nərminə Nağıyeva və digərlərinin əsərləri də
ifa olundu. Hesab edirəm
ki, bu çox
maraqlı bir layihədir
və
biz bunu mütəmadi olaraq davam etdirməyə çalışacağıq.
- Pleniumlarda, konsertlər zamanı gənc ifaçılar
üzə
çıxır və tanınır. Gənc ifaçılar arasında
əsasən şagirdlər
daha çox üstünlük təşkil edir, yoxsa tələbələr?
- Hər
iki tərəf
öz bacarıqlarını
göstərməyə çalışır.
Əsasən musiqi məktəblərində
oxuyan şagirdləri xüsusilə
vurğulamaq istəyirəm. Onlar üçün
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının salonunda
çıxış etmək böyük stimuldur.
İstər musiqi kolleclərinin, istərsə də
musiqi məktəblərinin müəllimləri çalışqan şagirdlərini bizə
təqdim
edirlər.
Biz də
fürsət
olduqda imkanlar yaradırıq.
- Qısaca da olsa, son yaradıcılıq
uğurlarınız və yeni planlarınız haqqında söz açardınız.
- Yaradıcılığımdan danışsaq, deyərdim ki, keçən il mənim
üçün nisbətən uğurlu
il oldu. Aprel ayında Kiyevdə təşkil
olunmuş “Azərbaycan musiqisi günləri” festivalı çərçivəsində Ukrayna Dövlət Simfonik Orkestrinin ifasında (dirijor - Fəxrəddin
Kərimov)
mənim
“Where are you, Ulysses? (“Sən haradasan, Uliss?”) adlı əsərim səsləndi. Bu, simfonik orkestr
üçün bəstələdiyim
on dəqiqəlik əsərdir. Bildiyiniz kimi, Uliss, və ya Odissey kimi
tanınan klassik personaj daim axtarışda
olduğu üçün
mən
də
çalışdım ki,
o axtarışları əsərdə
əks
etdirim.
Daha sonra isə,
Qara Qarayev adına beynəlxalq festivalda orqan üçün yazdığım
“Qara Qarayevin xatirəsinə Postlüdiya” adlı əsərim tanınmış musiqiçi
Marianna Vısotskayanın ifasında
səsləndi.
Bundan başqa, Mustafayev adına İncəsənət
Muzeyində
keçirilən
konsertdə
gənc
ifaçı Cavad Cavadzadənin
təqdimatında
solo kontrabas üçün
“Münacat I” adlı əsərim səsləndi. Bu əsər ilk dəfə 2002-ci ildə
Cənubi
Koreyada keçirilən “Asiya bəstəkarları liqası”nın festivalında ifa olunub. “Münacat”lar
silsilə
şəklindədir və
hələ ki üç əsərdən ibarətdir.
Hər əsər müxtəlif
solo alətlər üçün bəstələnib.
“Münacat”ın mənası
insanın daxilində edilən
dua səsidir.
Keçən ilin uğurlarından söhbət
açanda təbii ki, tələbələrimin
nailiyyətlərindən danışardım. Burada, ilk növbədə Fərid
Fətullayevin
Respublika Gənclər Mükafatına layiq görülməsini
qeyd etməliyəm.
Eyni zamanda, Fəridlə bərabər digər
tələbə və məzunlarım
- Zəminə Əliyeva, Kamran Nəsirov və
Sevinc Əliyevanın Bəstəkarlar İttifaqının
tədbirlərində fəal
və
uğurlu çıxışlarına
sevinməyə bilmərəm.
2014-cü
il Azərbaycan mədəniyyəti üçün əlamətdar bir tarixdir: bu il
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının 80 illik
yubileyi keçiriləcək. Bununla əlaqədar, İttifaqın sədri Firəngiz
xanım Əlizadənin təşəbbüsü ilə
Katiblik və İdarə heyətinin
xüsusi iclasları keçirilib, bu iclaslarda Yubileyə həsr
olunmuş tədbirlər planı müzakirə edilib. Əminəm ki, bu şanlı
tarixi Azərbaycan bəstəkarları və musiqişünasları yeni
nailiyyətlərlə qarşılayacaqlar.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2014.-11 fevral.-S.13.