“Yeniyetmələrin
mənəvi inkişafında muzeylər güclü
təsirə malikdir”
Gənclərin mənəvi inkişafında təhsilin rolu böyükdür. Onlar tədris zamanı dövlətçilik tariximiz, mənəvi dəyərlərimiz, Milli qəhrəmanlarımız, görkəmli şəxsiyyətlər, ədiblərimiz barədə məlumat alırlar ki, bu da onların mənəvi inkişafında böyük rol oynayır. Bu gün gənclərə ali təhsil müəssisələrində bu istiqamətdə müvafiq dərslər tədris olunmaqla yanaşı, onlar əyani vəsaitlərlə tanış olmaq üçün müxtəlif abidələrimizi, muzeyləri ziyarət edirlər. Təbii ki, bu ziyarət zamanı müşahidələr onlarda böyük təəssürat doğurur ki, bu da nəticədə gənclərin mənəvi inkişafına böyük təsir göstərir. Onu da qeyd edək ki, bu sahədə uğurlar əldə olunmasında təhsilin və müəllimlərin böyük rolu var.
Prezident
İlham Əliyev də vurğulayıb ki, indi əsas məqsəd
məhz təhsilin keyfiyyətini yüksəltməkdir:
“Müəllimlərin cəmiyyətdə rolu
çox böyükdür
və vacibdir. Gənc nəslin tərbiyə
olunmasında, uşaqların yüksək bilik
almasında müəllimlərin rolu birincidir. Biz elə etməliyik ki, bütün uşaqlarımız yaxşı oxusunlar, yaxşı bilikli
insanlar olsunlar. Çünki indiki zamanda savad, bilik əsasdır, həm vətəndaş üçün, həm də ölkələr
üçün. İnkişaf
etmiş ölkələrin təcrübəsinə
nəzər salsaq görərik ki, onların uğurları təhsilin səviyyəsi
ilə bağlıdır. Nə təbii ehtiyatlar, nə mineral resurslar burada həlledici rol oynamır. Ancaq savad
və bilik əsasdır. Çünki dünyanın inkişafı
elmi-texniki tərəqqi
ilə bağlıdır.
Bunu əldə etmək üçün bilikli kadrlar olmalıdır.
Bu kadrlar, bu
insanlar ilk addımlarını
məktəblərdə atırlar.
Biz elə etməliyik
ki, təhsilimizdə ən qabaqcıl səviyyə təmin olunsun”.
Azərbaycan Turizm İnstitutunun baş müəllimi Vüsalə
Məmmədzadə də
bildirdi ki, təhsil gənclərin mənəvi inkişafında
mühüm amildir:
- Dünyada mövcud olan müxtəlif xalqların
mədəniyyətlərinin ən layiqlisini dünya mədəniyyəti
fənnində tələbələrə
çatdırıram. Çalışırıq ki, tələbələrimizi
maksimum dərəcədə
müxtəlif dəyərli
məlumatlarla bilgiləndirək.
İstər keçmişin bizə
gəlib çatan qiymətli tarixi mədəniyyət abidələri,
istərsə də müasir dövrdə yaradılmış gözəl
sənət nümunələrini
gələcək nəsillər
üçün mühafizə
etmək bu gün olduqca vacibdir. Bu baxımdan
tədris etdiyimiz fənlərin gənclərin
mənəvi inkişafında
rolu böyükdür.
Hər bir gəncin milli mənsubiyyətini dərk
etməsi, soykökünə
dərindən bələd
olması, keçmişin
ibrət dərslərindən
nəticə çıxarmaq,
tariximizi böyüməkdə
olan nəsillərə
hərtərəfli və
düzgün öyrətmək,
habelə başqa- başqa xalqların mədəniyyətinə və
adət - ənənələrinə
hörmət və məhəbbət hissi ilə yanaşmaq və s.məsələlərlə
səciyyələnir. Bir mədəniyyətşünas
kimi bunları tələbələrimə çatdırmağı
özümə borc bilirəm. Milli şüur-milli tarixi yaddaşı, milli mənəvi-əxlaqi dəyərləri,Vətən əxlaqı,Vətənə
məhəbbət, milli
həmrəylik, milli və ümumbəşəri
qürur hissləri kimi mühüm keyfiyyətləri də özündə əks etdirir.
Bu baxımdan
dünya muzeylərinin,
tarixi mədəniyyət
abidələrinin təbliği
və öyrənilməsi
hazırda Azərbaycanda
yaşayan hər bir gəncin, vətəndaşın, tarix
və Vətən qarşısında duran vətəpərvərlik, beynəlmiləlçilik
borcu sayılır. Bu işin səmərəli
təşkili isə bugünkü müstəqil
və daima inkişafda olan Azərbaycanımız üçün
böyük əhəmiyyətə
malikdir.
- Ötən il ölkədə
muzeylərə baş
çəkənlərin sayı
2 milyondan artıq olub. Muzeyşünaslıq fənninin tədrisi
gənclərin bu sahəyə marağının
artmasında nə dərəcədə rol oynayır?
- Azərbaycan muzeyləri fənninin tədrisinə gəldikdə,
bu dərslərimiz nəzəri olaraq auditoriyada, eyni olaraq muzeylərdə tədris olunur. İnstitutumuzda muzeyşünaslıq, diyarşünaslıq ixtisası
var ki, onlar
da praktikalarını
8 həftəlik biz müəllimlərin
və muzey əməkdaşlarının nəzarəti
altında muzeylərdə
keçirirlər.
Yeniyetmələrin mənəvi inkişafında, gənclərin təşəkkülü və formalaşmasının tədqiqində muzeylər bu gün öz aktuallığı ilə mədəniyyət aləmində güclü inkişaf edici təsirə malikdir. Muzeylər ora gələn insan kollektivinin təşəkkülü, onların özünü dərk etməsi, dünyagörüşünün formalaşmasında əvəzsiz rol oynayır. Muzeylər tərbiyə etmək, təhsilləndirmək, zənginləşdirmək, inkişaf etdirmək, yaradıcılığa meyil oyatmaq, ümumiyyətlə məqsədyönlü təsir yolu seçmək üçün mühüm fəaliyyət xətti sayılır. Bu proseslərin muzey kollektivi tərəfindən məqsədyönlü, keyfiyyətli şəkildə həyata keçirilməsi üçün əvvəlcə tamaşaçı üzərində müşahidələr aparmaq vacibdir. Müşahidələr iki tərəfli aparılmalıdır. Birincisi, muzey kollektivi tərəfindən həyata keçirilən tədbirlərin tələbələrə uyğun, yüksək keyfiyyətini müşahidə etmək kollektivin yeniliyə münasibətini təhlil etmək, ikincisi, tamaşaçının tədbir zamanı zənginləşmə, dəyərlənmə dərəcəsini müşahidə etmək və müəyyən nəticələr əldə etməkdir. Müşahidənin birincisi də əslində ikinciyə xidmət etmək üçündür. Hər iki müşahidə sonrakı fəaliyyət perspektivini təyin etmək üçün mənbə rolunu oynayır, perspektiv fəaliyyət modelinin dəqiqləşməsinə xidmət edir. Bütün bunlar bir tərəfdən muzeyin yaradıcı kollektivinin mühiti mənən zənginləşdirmək istiqamətindəki elmi-yaradıcılıq motivlərini, digər tərəfdən isə müxtəlif yaş qrupu və dünyagörüşünə malik tamaşaçı kütləsinin davranışında hökm sürən motivləri açıb göstərir.Təbii yaranan muzey eksponatları, müxtəlif tədbirlər vasitəsilə xüsusi təşkil edilən tərbiyəvi, təhsilləndirici, zənginləşdirici, inkişaf etdirici, formalaşdırıcı situasiyaları, məqamları qavramağa kömək edir, imkan, şərait yaradır, eyni zamanda sonrakı məqamların yaranmasında zəminə çevrilir. Bu prosesdə hər bir sahə üzrə fəaliyyət məsuliyyət tələb edir. Sərgi və yaxud tədbirin movzusunun aktuallığına ciddi fikir verilməsi,ekspozisiyanın bədii memarlıq həllinin yüksək keyfiyyətlə işlənməsi, tədbirin, həm də sərginin elmi əsaslarda hazırlanması, eksponat haqqında məlumatın maraqlı faktlar əsasında verilməsi, bələdçilərin keyfiyyətlə hazırlanması, müasir texniki vəsaitdən istifadə və digər sahələrə məsul şəxslər elmi-nəzəri,elmi-əməli cəhətdən hazırlıqlı olmalıdırlar. Çünki onlar müxtəlif şəxslərlə mədəni mübadilədə olduqları zaman bədii mədəniyyətin bir sahəsi olan muzey aləminin tərbiyəvi, inkişafedici, zənginləşdirici motivlərini düzgün çatdırmalıdırlar.
- Dünya mədəniyyəti və incəsənətinin tədrisində tələbələrə daha çox hansı amilləri çatdırmaq istəyirsiniz? Onlarda daha çox maraq doğuran məqamlar hansıdır?
- İndiki gənclərin formalaşmasında incəsənətin tərbiyəvi rolu əvəzedilməzdir. Gənclərin vətənpərvər kimi formalaşmasında mədəniyyətin, incəsənətin əhəmiyyətinə gəldikdə, incəsənət mədəniyyətin mühüm sahələrindən biridir. İncəsənət gerçəkliyin bədii, obrazlı şəkildə dərk edilməsi vasitəsidir. Gənclərin vətənpərvər kimi formalaşmasında kinonun da böyük tərbiyəvi əhəmiyyəti var. Bu gün filmlərin bir çox növü mövcuddur: bədii, sənədli, tarixi xronoloji, sterio, slayd və s. Bu filmlər öz-özlüyündə özünün fəlsəfi, psixoloji, ictimai-siyasi əhəmiyyətinə görə xüsusi dəyərə malik olub, cəmiyyət həyatında xüsusi yer tutur.
Bugünkü Azərbaycan kinosunun qarşısında duran başlıca funksiyalardan biri gənclərin hərbi vətənpərvərlik tərbiyəsidir. Xalqın qəhrəmanlıq tarixini əks etdirmək, Vətənimizi və müqəddəs ata- baba torpaqlarımızı erməni təcavüzündən azad etmək hər bir kino işçisinin vətənpərvərlik və vətəndaşlıq borcudur.
Maraqlı və tarixi qəhrəmanlıq mövzusunda kino-film nümayiş etdirmək indi hər birimizdən şəxsi məsuliyyət tələb edir, çünki Vətənimizin qorunması, onun bədii formalarda gənclərə çatdırılmasını kino işçisi üçün şərəfli bir iş hesab edərdim. Məsələn, “Uzaq sahillərdə”, “Dədə Qorqud”, “Fəryad”, “Haray”, “Xocalı”, “Qala” kimi bu silsilədən olan filmlər gənclərin vətənpərvər kimi formalaşmasında böyük tərbiyəvi rol oynayıb.
Çox təəssüf hissi ilə qeyd edərdim ki, son illərdə milli kinomuzda boşluq görürəm. İstərdim ki, bu boşluğu adını sadaladığım vətənpərvər filmlər doldursun.
Nigar Abdullayeva
Palitra. -
2014.- 16 sentyabr.- S. 11.