“Təhsil hər
bir gəncin mənəvi
inkişafında çox önəmli rol oynayır”
Vüsalə Məmmədzadə: “Müasir
gənc daha çox təhsilli,
yeni ixtisaslara yiyələnmiş,
yeni həyat tərzinin
daşıyıcısı və sosial
dinamizmə malik olmalıdır”
Gənclərin mənəvi
inkişafında təhsilin rolu böyükdür. Onlar tədris zamanı
dövlətçilik tariximiz, mənəvi
dəyərlərimiz, Milli qəhrəmanlarımız,
görkəmli şəxsiyyətlər, ədiblərimiz barədə
məlumat alırlar ki, bu
da onların mənəvi
inkişafında böyük rol oynayır. Bu gün gənclərə ali
təhsil müəssisələrində bu
istiqamətdə müvafiq dərslər
tədris olunmaqla yanaşı, onlar əyani vəsaitlərlə tanış
olmaq üçün
müxtəlif abidələrimizi, muzeyləri ziyarət edirlər.
Təbii ki, bu ziyarət
zamanı müşahidələr onlarda böyük təəssürat doğurur ki, bu da nəticədə gənclərin
mənəvi inkişafına böyük
təsir göstərir. Onu da qeyd edək ki, bu sahədə uğurlar əldə olunmasında təhsilin
və müəllimlərin böyük rolu var. Prezident
İlham Əliyev də vurğulayıb ki, indi əsas məqsəd
məhz təhsilin keyfiyyətini yüksəltməkdir:
“Müəllimlərin cəmiyyətdə rolu
çox böyükdür
və vacibdir. Gənc nəslin tərbiyə
olunmasında, uşaqların yüksək bilik
almasında müəllimlərin rolu birincidir. Biz elə etməliyik ki, bütün uşaqlarımız yaxşı oxusunlar, yaxşı bilikli
insanlar olsunlar. Çünki indiki zamanda savad, bilik əsasdır, həm vətəndaş üçün, həm də ölkələr
üçün. İnkişaf
etmiş ölkələrin təcrübəsinə
nəzər salsaq görərik ki, onların uğurları təhsilin səviyyəsi
ilə bağlıdır. Nə təbii ehtiyatlar, nə mineral resurslar burada həlledici rol oynamır. Ancaq savad
və bilik əsasdır. Çünki dünyanın inkişafı
elmi-texniki tərəqqi
ilə bağlıdır.
Bunu əldə etmək üçün bilikli kadrlar olmalıdır.
Bu kadrlar, bu
insanlar ilk addımlarını
məktəblərdə atırlar.
Biz elə etməliyik
ki, təhsilimizdə ən qabaqcıl səviyyə təmin olunsun”.Azərbaycan Turizm İnstitutunun baş müəllimi Vüsalə
Məmmədzadə də
bildirdi ki, təhsil gənclərin mənəvi inkişafında
mühüm amildir:
- Ölkəmiz sürətlə inkişaf
edir, neft strategiyasının uğurları,
özünü artıq
qeyri-neft sektorunda göstərir, dövlətimiz
“Azərbaycan-2020: gələcəyə baxış” konsepsiyası
ilə qarşıda konkret hədəflər qoyur. Turizm və digər
xidmət sahələri
ölkənin gələcək
inkişafında mühüm
sahə kimi nəzərdə tutulur və bu böyük
hədəflərə ölkəni
məhz gənclər
aparacaq. Belə bir
inkişaf üçün
ilk növbədə lazımi
peşəkar kadrların
olması şərtdir
və bu ehtiyacı ödəmək
üçün ATİ yaradılıb
və gəncləri peşəkar kadr kimi hazırlamağa çalışır, onların
mənəvi inkişafına
dəstək olur.
Keçən 8 il ərzində
ATİ keyfiyyətli, turizm
əmək bazarının
ehtiyaclarına uyğun
təhsil təşkil
etməklə məşğul
olub. Buna AKTS tətbiqi,
ikili diplom proqramı, Erasmus, Tempus layihələrində
iştirak, praktika semestrinin təşkili, tətbiqi tədqiqatları,
qısamüddətli treninqlərin
təşkili və
s. məsələləri aid etmək olar. ATİ
2008-2016-cı illəri əhatə
edən strateji planına uyğun olaraq artıq 11 ixtisas üzrə kadr hazırlamağa başlayıb, peşə,
qısamüddətli kurslar,
bakalavr, magistr və doktorantura üzrə kadr hazırlığını həyata
keçirir. ATİ-də,
1463 bakalavr tələbəsi,
138 magistr, 55 doktorant, əavə təhsildə
27 nəfər sənaye
nümayəndəsi və
BTPM-də 12 peşə
ixtisası üzrə
460 şagird olmaqla cəmi 2143 nəfər turizm təhsilinə cəlb olunub. Bu il ATİ-dən
221 nəfər məzun
olub. Onlardan 21-i magistr olub.
Cəmi
ATİ-dən məzun
olanların sayı
995-ə çatıb. Onlardan 33 nəfəri magistr dərəcəsi olanlardır.
Peşə məktəbindən 375 nəfər məzun olub və son 3 ildə BTPM üzrə məzunlarımızın sayı
845 nəfərə çatıb.
V buraxılışı edəcək ATİ-nin bu ilki məzunlardan
21 nəfəri eyni zamanda Avstiryanın İMC
Krems Tətbiqi Elmlər Universitetinin də diplomlarını əldə edib. Beləliklə, 93 məzun olub
iki diplom alıb. Həmçinin
bu il
ATİ-yə bakalavr üzrə 410, magistraturaya
85 nəfərin qəbulu
nəzərdə tutulub.
Həmçinin payızda
artıq 3 il
olacaq ki, ATİ-nin doktoranturasına qəbul həyata keçiriləcək.
- Tələbələr
xaricdə istehsalat təcrübəsi keçmək
imkanı əldə edə bilirlərmi?
- Ölkəmizdə
ilk dəfə ATİ tələbələri
üçün nəzərdə
tutulan 22 həftəlik
istehsalat təcrübəsi
semestrinin tətbiqi sayəsində tələbələrimiz
təkcə Azərbaycanda
deyil, Türkiyə, Şimali Kipr və İsrailin turizm müəssisələrində
təcrübə keçirlər.
Hazırda ATİ-nin 60 nəfərə
yaxın tələbəsi
bu ilin təcrübəsini
başa vurub (8 həftəlik), 120 nəfər
20 həftəlik istehsalat
təcrübəsində olanlar
davam edir. Onlardan 19 nəfər Türkiyədə
və 25 nəfər İsraildə praktikadadır.
Yay tanışlıq təcrübəsində
isə 10 nəfər
Şimali Kipr Türk Cümhuriyyətində
olub. İnstitutumuz
yarandığı gündən
indiyədək 30 xarici
ali məktəb,
34 beynəlxalq təşkilat
və şəbəkə
ilə əlaqələr
qurub. ATİ Mevlana proqramına qoşulub, bu il 2 müəllimin və 6 tələbənin bu proqramdan faydalanması planlaşdırılır. Bu il
ATİ-nin 3 tələbəsi
Türkiyənin Atatürk
Universitetində, 10 tələbə
Almaniyanın Yade Universiteti yay məktəbinə gedib, növbəti tədris ilində 2 tələbəmiz
Almaniyanın Yade və 2 tələbəmiz
Avstriyanın Krems universitetinə tələbə
mobilliyi çərçivəsində
bir semestr oxumağa yola düşəcək.
- ATİ yeni layihələri ilə fərqlənən bir ali təhsil ocağı kimi tanınıb. Hazırda hansı layihələr həyata keçirilir?
- ATİ artıq 3 TEMPUS
layihəsində fəal iştirak edir. Bunlardan biri Qafqaz Universiteti
ilə həyata keçirilir və layihənin
adı “E-Notes - Azərbaycanda ECDL (European Computer Driving License) Milli operator və test mərkəzlərinin
yaradılması”dır. ATİ-nin 4 əməkdaşı
bu layihə çərçivəsində
bu layihədə fəal iştirak
edir. Artıq ATİ-də ECDL
laboratoriyası qurulub. “Davamlı turizmin idarə olunması sahəsində beynəlxalq
bakalavr və magistr proqramları
üçün yeni
modulların hazırlanması” adlı layihə Almaniyanın Yade Universiteti tərəfindən
idarə olunur və ATİ-nin
12 əməkdaşı bu layihəyə
cəlb olunub. Yeni icra
edilməyə başlayan və
Fransanın Qrenobıl Akademiyasının idarə etdiyi “Azərbaycan, Gürcüstan
və Moldovada turizm sənayesinin
inkişafı üçün mehmanxana işinin menecmenti üzrə bakalavr-magistr
hazırlığı” layihəsinə də müvafiq
2 ixtisas kafedrasının müəllimləri
iştirak edir. Bu layihə çərçivəsində
Rumıniya universitetlərindən biri ilə
ikili diplom proqramı
həyata keçiriləcək. Həmçinin
ATİ bu il Amadeus İnternasionalla və
onun yerli tərəfdaşı
“Delta” şirkəti ilə müqavilə
əsasında Amadeus laboratoriyası qurulub və tələbələr
bronlaşdırma dərslərini bu laboratoriyada keçirir və
axırda Amadeus sertifikatı almaq şansı əldə edirlər. Artıq 50-dən çox tələbə
son semestr bu sertifikatı əldə ediblər.
ATİ-nin Təlim Mərkəzi bu il müxtəlif təlimlər
və sertifikat kursları təşkil edib və bu
kurslar bəziləri ölkədəki tanınmış
otellərlə birlikdə
həyata keçirilib.
Bu tipli sənaye
ilə birlikdə keçirilən təlimləri
növbəti illərdə
daha da genişləndirməyi
planlaşdırırıq.
- ATİ tələbələri
ictimai işlərdə
fəaldırlarmı?
-ATİ-nin
tələbələri ictimai
işlərdə fəaldırlar.
ATİ-nin TGT, TEC və
Tələbə Həmkarlar
İttfaqı bu prosesin avanqardlarıdır.
TGT-nin nəzdində
8 maraq klubu fəaliyyət göstərir.
ATİ-nin İntellekt
oyun klubu - Nərimanov rayon birincisi, Futbol komandası - Nərimanov rayon çempionatının
ikincisi, Debat klubu - Bakı Dövlət Forumu Yaz 2013-cü ilin ən fəal komandası, Universal komandamız
- Daxili Debat turnirinin qalibi, Ameast komandamız - İdman dırmanması yarışında ikincisi,
Ağamir Ağamirov -
Nərimanov rayonun ilin ən fəal
gənci seçilib, Rəşad Hüseynzadə
- “Mən Azərbaycanlıyam”
intellektual bilik yarışmasının ikincisi,
Bəkir Yusifov - Bakı Debat Forumu Payız - 2013 altıncı ən yaxşı natiqi, Azadə Musabəyli - İdman dırmanması üzrə “Ümid” yarışmasının bouldering növü üzrə birincisi, Səmayə İbrahimova - Nərimanov
rayon İcra Hakimiyyəti
tərəfindən aylıq
təqaüdçüsü, Kifayət Məmmədova
- ATGTİ-nin fəxri
fərmanı ilə təltif olunub. ATİ-nin 1000 nəfər
üzvü var və onlar ATİMA adlı qeyri-hökumət
təşkilatı olan
məzunlar cəmiyyətində
birləşiblər. Ali təhsil müəssisəsi
olaraq, əldə etdiyimiz nailiyyətlər əlbəttə ki, ölkə rəhbərinin,
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin, həm də müəllim həmkarımız
Əbülfəs Qarayevin
diqqət və qayğısı, digər
dövlət və özəl strukturların
institutumuza səmimi münasibəti, ATİ kollektivinin
birgə və məqsədyönlü fəaliyyəti
nəticəsində mümkün
olub.
- Gənclərin
fəalliyyətinin daha
da artırılması
istiqamətində hansı
tədbirlərin həyata
keçirilməsini təklif
edərdiniz?
- Vətənpərvərlik,
əmək, əxlaq tərbiyəsi sahəsində
muzeydə həyata keçirilən tədbirlərin
də əhəmiyyəti
böyükdür. Nəzərdə saxlamaq lazımdır ki, ayrı - ayrı muzeylər təşkilati quruluşundan,
qarşıya qoyulan məqsəddən asılı
olaraq bir sıra sosial funksiyaları yerinə yetirirlər. Muzey tərkibində
fəaliyyət göstərən
dərnək və klubların, muzey olimpiadaları və müsabiqələrin, muzeydaxili
və muzeydənkənar
kompleks tədbirlərin
tərbiyəedici və
təhsilləndirici əhəmiyyəti
baxımından qiymətləndirilməsi
məqsədyönlüdür. Muzeylər daim insan kütləsi
ilə mədəni mübadilədə olur.
Mədəni mübadilə zamanı
müxtəlif yaş
qrupuna mənsub insanlar özlərini büruzə verir. Hər yaş qrupuna mənsub şəxslərin
isə özünəməxsus
dünyagörüşü, qavrama qabiliyyəti, bilik, bacarıq və vərdişlərə
yiyələnmə dərəcəsi
mövcuddur. Bütün bu
xüsusiyyətləri nəzərə
almaqla muzeylərin təşkili xüsusi diqqət mərkəzində
olmalıdır.
Müasir gənc daha çox təhsilli, yeni ixtisaslara yiyələnmiş, yeni həyat tərzinin daşıyıcı və sosial dinamizmə malik olmalıdır. Gənclərin sosial problemləri "həyat başlanğıcı" ilə təhsilin alınması, əmək həyatının başlanması, ailənin yaranması, ixtisasın artırılması və inkişafı ilə bağlıdır. Bunun üçün təhsilə diqqətin artırılması hər bir cəmiyyətin ümdə vəzifəsidir. İnkişaf etməkdə olan ölkələrdə təhsilə qoyulan vəsait inkişaf etmiş ölkələrə nisbətən 10 dəfə azdır. Belə ölkələrdə ibtidai təhsil alanların sayı orta və ali təhsilli gənclərdən çoxdur. Təhsil gənclərin bütün fəaliyyətinə təsir göstərir. Şagirdlərin bir qismi orta məktəbi qurtardıqdan sonra müxtəlif peşə məktəblərinə, kolleclərə, universitetə daxil olursa, qalan qismi isə heç bir yerə daxil olmur. Tələbələrin çoxu hüquq, tibb, iqtisadiyyat, turizm kommersiya və digər zehni əmək ixtisaslarını seçirlər. Ali məktəbə daxil olmayan gənclər yalnız orta məktəb attestatına malik olurlar, təbiidir ki, aşağı ixtisaslı və az əmək haqqı ödənilən işlərə düzəlirlər ( istehsalat, xidmət və s). Burada müəyyən qaydanı istisna edən hallar da olur. Məsələn, ali məktəb məzunlarının bir qismi öz ixtisasına uyğun iş tapmadıqda, aşağı sosial təbəqəyə keçdiyi halda, aşağı ixtisasların bir qismi isə idman, musiqi, biznes sahəsində yüksəlir və yuxarı sosial təbəqəyə keçir. Beləliklə, indiki gənclərin bir çoxları üçün məktəb filtr təmizləyici rolunu oynayır, yəni bu filtrdən keçənlər öz həyat yolunu müəyyənləşdirirlər.
Ümumiyyətlə, təhsil hər bir gəncin mənəvi inkişafında, həyatında çox önəmlidir. Bu gün dövlət gənclər siyasətində də təhsilə önəm verilir ki, bu da onların mənəvi inkişafına öz təsirini göstərir.
Nigar Abdullayeva
Palitra. -
2014.- 17 sentyabr.- S. 11.