“Dramaturgiya və ssenari problemi var”
Fariz Əhmədov: “Əgər çəkəcəyim filmdə tamaşaçı üçün
mövzu ətrafında yeni düşüncələrim olmasa,
bu filmin çəkilməsi reallaşa bilməz”
“Bu gün müasir dövr üçün yeni mövzu ətrafında fikirlər
formalaşdırmaq lazımdır”
Müsahibimiz AZANFİLM studiyasının
direktoru və bədii-rəhbəri, rejissor
Fariz Əhmədovdur.
- Fariz müəllim,
yenicə
ekranlaşdırdığınız “Əriyən ada” filmi qısa müddət
ərzində müxtəlif
festivallarda böyük
tamaşaçı kütləsinin rəğbətini qazanıb. Bu filmin
yaranmasına və ərsəyə gəlməsinə
əsas
səbəb nə
oldu?
- “Əriyən ada” filmi Xəzər dənizində yerləşən ən böyük adalardan biri olan “Kürdili”
adası haqqındadır. 1981-ci ilə
qədər bu ada yarımada
olub və hal-hazırda
Neftçala sahilindən 18 km məsafədə yerləşir. Söhbət açdığımız adanın Sovet dövründə
yarımada olduğu zaman, 3 kəndi,
10 000 -ə yaxın əhalisi və müxtəlif
hərbi
bazaları var idi.
Dəniz qalxdıqdan
sonra, yarımada adaya çevrildi. Əhalinin bir çoxu Neftçala ərazisinə köçməyə başladı və Sovet imperiyası dağıldıqdan sonra hərbi
bazalar da götürüldü. Yalnız 4 ailə bu torpaqları tərk
edə
bilmədi
və
o zamandan bu günə
qədər müasir texnikanın, müasir həyatın, işığın,
qazın, internetin olmadığı bir ərazidə təbiət qoynunda dörd ailə
yaşayır. Buranın insanları
günlük yaşayışlarında
balıqçılıqla, maldarlıqla məşğul olurlar. Eyni zamanda çox
intellektual insanlardır.
Ada əhalisinin əksəriyyəti ali
təhsil
alıblar. Bu insanlarla ünsiyyətdə olmaq çox maraqlı idi.
Baxmayaraq ki, bu adanı
80-ci illərdə su basanda əhali Neftçala rayonunda telefonla, elektriklə, qazla təchiz
olunmuş evlə təmin
edildi. Lakin bəhs
olunan 4 ailə adanı tərk etmədi. Filmdə də
aydın şəkildə göstərildiyi
kimi onları adaya bağlayan torpaq sevgisidir. Çünki onlar bu torpaqda doğulub, həyatlarının
ən
gözəl
çağlarını, gənclik illərini
burada keçiblər. Ona görə
də
onlar adanı bu gün də tərk
edə
bilmirlər.
Ümumiyyətlə, bu filmin yaranması
ada və insanlar barəsində məlumatlar
eşitdiyimiz zaman reallaşdı. Fikirləşdik ki, niyə də
bu haqda film hazırlamayaq. Demək olar ki, bu ada haqqında
aidiyyəti
qurumların da məlumatı
çox azdır.
Bir həftə ərzində Kürdili adasında səfərdə olduq.
Oranın insanları ilə ünsiyyətdə olduq və
film üçün çəkilişlər həyata
keçirdik. Şübhəsiz ki, bu film
son nəticədə tək ölkəmizin
deyil, beynəlxalq festivalların
da diqqətini cəlb etdi. Bu film 20-dən artıq
festivalda iştirak edib. Bu ilin
yay aylarına qədər keçiriləcək müxtəlif
festivallara da dəvət alıb.
- “Əriyən ada” filmi bugünkü gündə
çəkilən filmlərdən nə
ilə
fərqlənir?
- Müəllif
olaraq bu haqda danışmaq mənim
üçün çox
çətindir.
Filmin qiymətini
tamaşaçı verməlidir. Mənim üçün vacib olan isə çalışdığım filmlərdə sənədli mövzuların əsas mahiyyət
daşımasıdır. Çünki sənədli mövzu haqqında əksər tamaşaçının məlumatı olmadığı üçün
filmin maraq dairəsində olma ehtimalı da yüksək olur.
Digər filmlərdən fərqinə gəldikdə isə
deməzdim
ki, burada böyük bir fərq
var. Ümumiyyətlə,
filmin mövzusu
ilk növbədə tamaşaçının marağına
səbəb olmalıdır ki, tamaşaçı filmi diqqətlə izləsin.
- Yeni çəkilən filmlərdə gənclərin marağına səbəb olan hansı mövzular üstünlük təşkil edir? Müasir, yoxsa klassik
mövzular?
- Burada yanaşma əlbəttə ki, fərqlidir. Elə tamaşaçılar var ki, sırf
müasir mövzulara üstünlük verir.
Lakin müəyyən bir tamaşaçı kütləsi
var ki, müxtəlif maraqlara sahib olsalar da, eyni zövq
üzərində cəmlənirlər. Tamaşaçı zövqünü hər
zaman nəzərdə saxlamaq və
düzgün mövzu
seçimi rejissorun üzərinə düşür.
Mənim seçimimə gəldikdə isə,
hər
hansı bir mövzunu işləməzdən
əvvəl həmin
mövzu haqqında tamaşaçı üçün
xüsusi bir fikrim formalaşır. Əgər çəkəcəyim
filmdə
tamaşaçı üçün
mövzu ətrafında yeni düşüncələrim olmasa, bu filmin
çəkilməsi reallaşa bilməz.
- Bugünkü gündə
çəkilən yeni filmlərin
əksəriyyəti tamaşaçı
üçün maraq
doğurmur. Bəzən də, buna səbəb kinorejissor potensialının
zəif
olmasını vurğulayırlar.
Bu haqda siz
nə
düşünürsünüz?
- Ümumiyyətlə, bugünkü gündə kino sahəsi
üzrə
dünyada dramaturgiya və
ssenari problemi var. Demək
olar ki, hətta
dramaturgiyanın özündə belə
müəyyən mövzu bazası varsa, o mövzuların hamısına artıq müraciət
olunub. Bu gün
müasir dövr üçün yeni mövzu ətrafında fikirlər formalaşdırmaq lazımdır.
Bu baxımdan bəhs
olunan problem həm dünyada, həm də Azərbaycanda
mövcuddur.
İstər müəllif,
istər
ssenarist, istərsə də rejissor hansı mövzuya toxunmaq istəyirsə, ilk növbədə özünə
sual verməlidir ki, yaratdığı işlə tamaşaçıya nəyi çatdırmaq istəyir. Mən deməzdim
ki, çəkilən yeni filmlərimizin
hamısı maraqsızdır.
Çünki yetəri qədər çəkilən filmlərin
arasında maraqlı mövzular və yeni yanaşma tərzi var. Bu il ərzində bir neçə
filmin çəkilməsini nəzərdə tuturuq. Buna baxmayaraq, çəkilən filmlərin
hamısı uğurlu
alınmır. Bunu dünya
praktikasında da görə
bilərik.
Məsələn, Hindistanda ildə 2000-ə
yaxın film çəkilir. Lakin tamaşaçı yeni çəkilən filmlərin
arasında 20-30-a yaxın
filmi izləyir. Yaxud İranda
ildə
300-ə yaxın film çəkilir və
onların arasında
10-15 film üzə
çıxarılır.
Film rejissorun övladı
kimidir. Əgər bir ailədə 5 övlad varsa, bu övladların hamısı yaxşı ola bilmir.
Bu baxımdan görülən
işə
nisbətdə baxmaq lazımdır.
Kino digər
sənətlərdən
fərqli
olaraq kollektiv sənətdir. Ancaq digər sənətlərin yaranmasında
yazıçı kağız
və
qələmi, bəstəkar musiqi aləti,
rəssam
kətan
və
palitrası ilə əsər yaradır. Lakin bu sahədə bir nəfərin əməyi ilə
iş görülmür.
Çünki film tək
rejissor işi deyil. Kino həm də
sənayedir.
Maliyyə sahəsinə bağlı bir işdir. Əlbəttə ki, yaxşı ssenari olmasa, heç bir filmdən
söz açıla bilməz. Yaxşı rejissor
da olmasa, kino haqda danışılmır.
Kinoda həm
rəssamın,
həm
aktyorun, bəstəkarın,
ssenaristin, rejissorun yeri başqadır. Çünki bunlar kollektiv
şəkildə əl-ələ verib işləməsə, film alınmır.
Deməzdim ki, kimin rolu daha çox
üstünlük təşkil edir. Əgər film yaxşı alınıbsa,
demək
kollektivin işi yaxşı alınıb. Film zəif
alınıbsa, demək olmaz ki, bu
tək
rejissorun günahıdır.
Bu işdə
hər
kəsin
əməyi zəncirvari
olaraq bir-birinə bağlıdır.
- Filmin tamaşaçını cəlb etməsi
üçün əsas faktor nədən ibarətdir?
- İnsan filmi izlədiyi zaman görmədiyi, təsəvvür etdiyi, yaşamaq istədiyi həyatı yaşayır. Kino 2 saat, 2 saat yarım gedən həyatdır. Kino hər hansı bir insanın ömründən olan bir parçadır. Kino tamamilə təsəvvür olunaraq çəkilə bilməz. Bunun müəyyən bir hissəsi həyatdan götürülüb. İnsan kinoya aynada özünə baxdığı kimi baxır. Görmədiklərini, eşitmədiklərini, yaşamadıqlarını filmi izlədikləri an yaşayırlar. Tamaşaçını filmə bağlayan əsas fakt bundan ibarətdir. Tamaşaçı istədikcə, kino istehsalı hər zaman olacaq.
- AZANFİLM
studiyası bu il
hansı yeni filmləri
hazırlayacaq?
- Ötən ilin əvvəlindən başlayaraq “Əriyən ada” filmini hazırladıq və ilin sonuna qədər təhvil verdik. Bu il isə uşaqlar üçün Azərbaycanda ilk dəfə olaraq “ Ən güclü kimdir?” adlı 15 dəqiqəlik, çox personajlı, 3D formatlı animasiyalı filmin istehsalı gedir. Filmdə 20-dən artıq personaj var. Bu işimiz, Azərbaycanın film sahəsində ilk olacaq. Çünki bu günə qədər Azərbaycanda çəkilən animasiyalı cizgi filmlərində bu qədər personaj olmayıb. Filmin rejissoru Arif Məhərrəmovdur, quruluşçu rəssam isə Ramil Əliyevdir. İnşallah, mart ayınadək film Mədəniyyət və TurizmNazirliyinə və tamaşaçıların ixtiyarına veriləcək.
Daha sonra bu il uşaqlar üçün növbəti animasiyalı filmin istehsalına başlayacağıq. “Əlifba” adlı çox seriyalı filmdə vizual olaraq kiçik yaşlı uşaqlar əlifbanı istər televiziya ekranlarından aydın, izahlı şəkildə baxıb öyrənəcəklər.
AZANFİLM studiyası ötən il Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin dəstəyilə Bakıda keçirilən Beynəlxalq Turizm Filmləri Festivalının təşkilati dəstəkçisi oldu. Festivalın yenidən bu ilin iyun ayında keçirilməsini düşünürük. Bunlar, 2014-cü il üçün nəzərdə tutduğumuz planlardır.
Xəyalə
GÜNƏŞ
Palitra.-2014.-10 yanvar.-S.13.