Məktəb psixoloqlarının fəaliyyətini
nizamlayan əsasnaməyə ehtiyac var
Təhsil Problemləri
İnstitutunda Bakı şəhərinin
Xətai, Nizami, Suraxanı
rayonlarının məktəb psixoloqları ilə "Təhsil
sistemində psixoloji biliklərin tətbiqi"
mövzusunda təlim kursu
keçirilib
Müasir dövrdə tədris və tərbiyə
müəssisələrində psixoloqların olmasına böyük ehtiyac var. Bu mənada məktəblərdə psixoloqların
olması təhsil prosesinin keyfiyyətli təminatında
əhəmiyyətli rol oynayır. Əvvəllər
bu sahəyə maraq bir o qədər olmasa da, son
illər istər təhsil ocaqlarında, istərsə də
digər yerlərdə psixoloji işin təşkilinə xüsusi diqqət yetirilir.
Layihə çərçivəsində təqdim etdiyimiz yazıda məktəb psixoloqları ilə
bağlı məsələlərə toxunacağıq. Qeyd edək ki, məktəb psixoloqlarının
başlıca vəzifələri psixoprofilaktik
və psixodiaqnostik iş
prosesində təhsildə çətinliklərlə
qarşılaşan, inkişafı və
davranışında çatışmazlığı olan uşaqların üzə
çıxarılması məqsədi ilə şagirdlərin
intellektual və şəxsi emosional inkişafının fərdi-psixoloji xüsusiyyətlərini
öyrənmək, siniflərdə və qruplarda
sosial-psixoloji mühiti
tədqiq etməkdir.
Məktəb psixoloqu uşaqların məktəbə psixoloji cəhətdən hazırlığını diaqnostika edərək, onların birinci sinfə qəbul edilməsində iştirak edir. O, şagirdlərin yaş və inkişaf səviyyələrini müəyyənləşdirərək onları ibtidai təhsil pilləsindən ümumi orta, tam orta təhsil pillələrinə və peşə məktəblərinə keçərkən psixoloji müayinə etməli, müəllim, valideyn və ustalarla birlikdə uşaqlarla fərdi iş proqramını işləyib hazırlamalıdır. Psixodiaqnostik iş zamanı psixoloq psixi cəhətdən inkişaf edən uşaqları, effektiv-emosional pozuntulara və pis davranışa meyilli olan uşaqları, habelə ümumi və xüsusi istedadlı uşaqları üzə çıxarmalıdır. Alkoqolizmin, narkomaniyanın, cəmiyyətə zidd davranış formalarının qarşısını almaq üçün yeniyetmələrlə, onların valideynləri və müəllimləri ilə profilaktik iş aparmalıdır. Məktəb psixoloqları uşaqların təlim-tərbiyəsi problemləri ilə bağlı məktəbin müdiriyyətinə, müəllimlərinə, valideynlərə və tərbiyəçilərə, təlim, inkişaf, həyatda öz yerini tutmaq problemləri, həmyaşıdları ilə qarşılıqlı münasibətləri, özünütərbiyə məsələləri ilə bağlı uşaqlara məsləhətlər verməlidir.
Psixoloqlar təhsil sistemində aparılan kurikulum islahatlarına cəlb
olunmalıdır
Azərbaycan Respublikasının Təhsil Problemləri İnstitutunda Bakı şəhərinin Xətai, Nizami, Suraxanı rayonlarının məktəb psixoloqları ilə "Təhsil sistemində psixoloji biliklərin tətbiqi" mövzusunda təlim kursu keçirilib. Kursun gedişində məktəbdə psixoloji biliklərin təbliği, maarifləndirmə və profilaktika, təhsil prosesi iştirakçılarının diaqnostikası və korreksiyası, onlarla təşkil edilən psixoloji konsultasiyaların xüsusiyyətləri, konsiliumların təşkili qaydaları haqqında məlumatlar verilmiş, praktik yolları öyrədilib. Təlim kursları psixologiya və yaş fiziologiyası şöbəsinin elmlər doktoru proqramı üzrə əyani doktorantı, dosent Limunət Əmrahlı tərəfindən aparılıb. Təlim müddətində məktəb psixoloqlarının təhsil sistemində aparılan kurikulum islahatlarına cəlb olunmalarına daha çox diqqət yetirilib. Bu məqsədlə kurikulumun əsas məqsədi olan şagird şəxsiyyətinın formalaşdırılması və koqnitiv bacarıqların yaradılması prosesində məktəb psixoloqlarının üzərinə düşən vəzifələri aydınlaşdırılıb. Kursun gedişində müasir psixologiyanın ən aktual məsələləri, həmin məsələlərin tədris prosesi ilə əlaqələndirilməsi, insan şəxsiyyətinə koqnitiv və transpersonal yanaşmalar haqqında da mühüm məlumatlar verilib. Qeyd edilib ki, məktəb psixoloqları ilə aparılan bu tipli təlimlər məktəb mühitinin psixolojiləşdirilməsi baxımından çox əhəmiyyətlidir. Limunət Əmrahlı tədbir zamanı bildirib ki, məktəb psixoloqlarının Təhsil Nazirliyinin köməyinə və dəstəyinə böyük ehtiyacı var: “Xüsusilə məktəb psixoloqlarının fəaliyyətini nizamlayan Əsasnamənin təsdiq edilməsi, bu əsasda hüquqi və təlimati sənədlərin işlənməsi, müvafiq strukturların yaradılması olduqca vacibdir”. Kursun sonunda ARTPİ-nin direktor müavini, pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru Ənvər Abbasov kursu uğurla başa vuran iştirakçılara Təhsil Nazirliyi və Təhsil Problemləri İnstitutunun sertifikatlarını təqdim edib. Təqdimatda ADPU-nun Ümumi psixologiya kafedrasının müdiri. ARTPİ-nin Psixologiya və yaş fiziologiyası şöbəsinin baş elmi işçisi, psixologiya üzrə elmlər doktoru, professor Ramiz Əliyev, ARTPİ-nin Beynəlxalq əməkdaşlıq və informasiya şöbəsinin müdiri Almaz Həsrət, Təhsil Texnologiyaları Mərkəzinin müdiri Muxtar Həsənov və institutun əməkdaşları iştirak ediblər.
Milli kurikulumun məzmununda
da 12 illik təhsilə
keçidlə əlaqədar müəyyən yeniliklər olacaq
Qeyd edək ki,
Azərbaycan Respublikası Təhsil Problemləri İnstitutunda "Məktəbəqədər
təhsil üzrə kurikulum beynəlxalq
kontekstdə" mövzusunda təqdimat da dinlənilib. ARTPİ-nin
direktor müavini
Ənvər Abbasov dinləniləcək mövzunun vacib sahələrdən
biri olduğunu
vurğulayıb. O, məktəbəqədər təhsilin
bünövrə təhsili və ən əsası gələcək
inkişafa təsir edən bir sütun kimi ən önəmli sahələrdən olduğunu deyib. “Müasir Təhsil və Tədrisə
Yardım Mərkəzi” İB-nin
icraçı direktoru Ülviyyə
Mikayılova kurikulum, onun
əsas elementləri və beynəlxalq konteksdən
baxış, xüsusilə də Şimali
Amerika, Skandinaviya və
Qərbi Avropa ölkələrində kurikulumlar barədə təqdimatla
çıxış edib. Məruzəsində
araşdırma apardığı xarici
ölkələrdəki kurikulumlarda mövcud nəticəyönümlülük
və ən önəmlisi olan şəxsiyyətyönümlülüyü
əhatə edən proqramlar barədə
söz açıb. Diqqətə
çatdırılıb ki, kurikulumun formalaşmasına
aşağıdakı əsas faktorlar təsir
edir: uşaqların erkən yaş dövründə əldə
olunası vacib bacarıq və biliklər
haqda mövcud təsəvvürlər,
bilik və bacarıqların əldə
edilməsi prosesində uşaqların rolu,
uşağın və uşaqlıq dövrünün
dəyəri, uşaq inkişafı və
öyrənməsi nəzəriyyələri, dominant
pedaqoji konsepsiyalar, dominant kurikulum
ideologiyaları, maksimum səmərəsi
olan öyrənmə prosesinin
təşkili, öyrədiləsi məzmun, inzibati
prosedurlar. Xarici
kurikulumları araşdırarkən belə qənaətə
gəlinib ki, bəzi xarici
ölkələrdə kompetensiya yönümlü kurikulum
nəticə yönümlü kurikulumla əvəz olunur.
O da bildirilib ki, kurikulumların yaranmasına təsir
göstərən əsas faktorlardan biri də ideologiyadır. İdeoloji
nöqteyi nəzərdən neytral kurikulum mövcud deyil. Kurikulum
müəlliflərin fəlsəfi, siyasi
baxışları, pedaqoji, dəyər və
inancları yaratdıqları kurikuluma təsir
edir,- deyə vurğuladı. Erkən yaş dövrünün
təhsili kurikulumunda tədqiqatların rolunun olduğunu deyən
Ülviyyə xanım yaxın gələcəkdə milli kurikulumun məzmununda
da 12 illik təhsilə
keçidlə əlaqədar olaraq müəyyən
yeniliklərin əlavə olunmasını təklif edib. Sonda təqdimatın mövzusuna dair verilən suallar cavablandırılıb və maraqlı
təkliflər verilib. Təqdimatda
ARTPİ-nin direktor müavini Ənvər Abbasov,
Təhsil Nazirliyi Məktəbəqədər
və ümumtəhsil şöbəsinin məktəbəqədər
sektorunun müdiri Nərminə
Alnağıyeva, MTTYM- in rəhbəri Elmina Kazımzadə, institutun
şöbə müdirləri, ali məktəb
müəllimləri, dövlət və özəl məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin rəhbərləri və
əməkdaşları, məktəb müəllimləri iştirak ediblər.
Anar Miriyev
Palitra.-2015.-10 aprel.-S.11.