“Qanunu əzbərləmək yox, mahiyyətini
dərk etmək daha vacibdir”
Aysel Məmmədova: “Xaricdə təhsil
alan hər bir tələbə ölkə haqqında informasiya
daşıyıcısı olduğu üçün Azərbaycanın
tarixini, milli-mədəni dəyərlərini dərindən
bilməlidir”
“Holland xalqı çox güvənilən,
müasir bir toplumdur”
Xaricdə təhsil alan
gənclərlə bağlı rubrikamızın budəfəki
qonağı Aysel Məmmədovadır. Bu savadlı və
bacarıqlı, uğur formulunun sirrini bilən aktiv gəncimizlə
olan müsahibəni oxuculara təqdim edirik:
-Özünüz barədə məlumat
verərdiniz.
-Mən -
Məmmədova Aysel Sadıq qızı 1991-ci il
oktyabrın 19-da Bakıda anadan olmuşam. İbtidai təhsilimə
Nizami rayonu M.Rüstəmov adına 32
saylı orta məktəbdə başlamışam. 2002-ci ildən
müəyyən səbəblərə görə təhsil
ocağımı dəyişdim və orta təhsilimi
K.Əyyubov adına 12 saylı orta məktəbdə
davam etdirdim. 2009-cu ildə həmin məktəbi
uğurla bitirərək 625 balla Azərbaycan Respublikası
Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının Hüquqşünaslıq fakültəsinə
qəbul oldum. Bakalavr təhsili
aldığım müddətdə akademik fəaliyyətlə
yanaşı ictimai fəaliyyətlə də məşğul
olmuşam. Belə ki, ELSA və AIESEC kimi təşkilatların
üzvü idim və onların keçirdikləri təlim,
forum və seminarlarda iştirak edirdim. 2014-cü
ildə Niderland Krallığının Erasmus Rotterdam
Universitetində “Kommersiya Hüququ” üzrə magistr təhsili
almağa başladım və keçən ay təhsilimi
uğurla başa vurdum. Hazırda məzuniyyətimi
gözləyirəm.
-Niderland
Krallığında magistr təhsili
aldığınızı dediniz. Bu istək, maraq haradan yarandı?
-Başqa
ölkədə təhsil almaq uşaqlıq arzum idi. Daha sonra bakalavr təhsili aldığım müddətdə
xaricdə təhsilimi davam etdirməyin öz ixtisasım
üzrə daha savadlı mütəxəssis olmaq
üçün vacibliyini anladım və bu arzumu həyata
keçirmək üçün əzmlə
çalışdım. Təbii ki, bu yolda dəstəkçilərim
də az deyildi. Bu arzumu
gerçəkləşdirməkdə mənə göstərdikləri
maddi və mənəvi dəstəyə görə ailəmə,
həmçinin, təhsilimdə əməyi keçən
bütün müəllimlərimə borcluyam. Mən də həmişə öz növbəmdə
mənə etimad edib dəstəkləyən insanların
gözləntilərini doğrultmağa
çalışmışam.
-Təhsil, tədrisin səviyyəsi
sizi qane edirdimi?
-Ümumiyyətlə,
Hollandiyanın təhsil sistemi dünyada böyük nüfuza
malikdir. Eləcə də təhsil
aldığım Erasmus Rotterdam Universiteti istər təhsilin
keyfiyyətinə, istərsə də maddi-texniki bazasına,
çalışan müəllim kollektivinə görə təkcə
Avropanın deyil, dünyanın ən aparıcı universitetlərindən
biridir. Dərslər mühazirə və
məşğələlərdən təşkil olunur.
Məşğələlər adətən hər
hansı dövlət və özəl müəssisələrin
hüquq departamentində təşkil olunur. Hər yeddi həftədən bir imtahanlar
keçirilir, kurs üzrə hazırlanmış kazuslar və
onlara müvafiq suallar təqdim olunur. Həmçinin
imtahan prosesində qanunvericiliyin istifadəsinə icazə
verilir. Düşünürəm ki, bu
çox düzgün yanaşmadır. Qanunu
əzbərləmək yox, mahiyyətini dərk etmək daha
vacibdir. Qanunun müxtəlif maddələrini
tətbiq edərək qoyulmuş problemi həll edirik. Gördüyümüz kimi nəzəriyyədən
çox semestr ərzində öyrəndiklərimizin tətbiqinə
xüsusi önəm verilir. Bəzi
kurslarda nəzəri suallara ümumiyyətlə yer verilmir,
digərlərində isə imtahanın 30%-ni təşkil
edir. Fikrimcə, bu cür sistem peşəkar
kadrların hazırlanmasında daha effektivdir. Bizdə bəzən auditoriyalarda lazımsız nəzəriyyələrə,
köhnəlmiş dərsliklərə həddindən
çox vaxt ayrılır. Lakin onu da qeyd edim ki, son illərdə
bəzi ali təhsil ocaqlarında buna
oxşar üsulların tətbiq edilməsi, təhsilin
elektronlaşdırılması bu sahədə müsbət
irəliləyişlərin göstəricisidir.
- Təhsil sistemindən ağız
dolusu danışdınız. Bəs yerli
xalqın adət-ənənələri, mentaliteti,
yaşayış səviyyəsi necədir?
-Ümumiyyətlə,
Niderland Krallığı sosial yönümlü, tolerant,
qanunlara ciddi şəkildə əməl edən gözəl
bir ölkədir. Hollandların məşhur bir deyimi var:
“Tanrı dünyanı, Hollandlar isə Hollandiyanı
yaratdı”. Belə ki, ölkə ərazisinin
üçdə bir hissəsi göllərin, dənizin bir
hissəsinin qurudulmasından yaranan sahələrdir. Holland xalqı çox güvənilən,
müasir, ədalətsevər bir toplumdur. Digər Avropa ölkələri ilə müqayisədə
çox istiqanlıdırlar. Holland
insanı materialistik deyil, dəbdəbəli həyat tərzini,
göstərişi və ekstravaqantlığı qətiyyən
sevmir və ümumiyyətlə, cəmiyyət arasında
öz maddi vəziyyətin, gəlirlərin haqqında
danışmaq və ya bunu göstərəcək
davranışlar sərgiləmək qeyri-etik hesab olunur.
Bunu, orta əsrlərdən bəri Hollandiyada
kök salmış kalvinizm ideyaları ilə əlaqələndirirlər.
Belə ki, Bakıda və digər Avropa şəhərlərində
tez-tez görməyə alışdığımız
bahalı avtomobillərdən burada kral ailəsi belə istifadə
etmir. Velosiped ölkədə ən
çox istifadə olunan nəqliyyat vasitəsidir. Hesablamalara görə, hətta velosipedlərin
sayı sakinlərin sayından daha çoxdur. Burada yaşamağa başladığım ilk
vaxtlarda diqqətimi cəlb edən adətlərdən biri də
evlərdə pərdələrin bağlanmaması idi. Deyilənlərə görə, bu, İkinci
Dünya Müharibəsi illərindən qalmış bir adətdir
və “gizlədəcək heç nəyimiz yoxdur”
mesajını verir.
-İctimai və ya diaspor
işlərində necə, aktivsinizmi?
-İl ərzində kursun çox intensiv olması
ictimai işlərdə aktiv fəaliyyətə mane olurdu. Lakin
bacardıqca diaspor tədbirlərində iştirak edirdim.
Bundan başqa öz növbəmdə, bir azərbaycanlı
tələbə olaraq ölkəmizi layiqincə tanıtmaq
üçün əlimdən gələni etmişəm.
Belə ki, fürsət düşdükcə
xarici tələbələrlə Azərbaycanın tarixi həqiqətləri,
milli-mədəni dəyərləri haqqında söhbət
aparırıq. Xüsusilə onu qeyd edim
ki, Novruz adət-ənənələrimiz və ölkəmizin
təbiəti onların diqqətini çox cəlb edir.
Artıq bir neçə qrup yoldaşımı
Azərbaycana dəvət etmişəm.
- Bəs digər azərbaycanlı tələbələr
necə aktivdirlərmi? Ümumiyyətlə,
soydaşlarımızın oradakı fəaliyyəti barədə
də söz açardınız?
-Düşünürəm
ki, Niderlanddakı Azərbaycan diaspor təşkilatlarının
fəaliyyəti yetərincə uğurludur. Onlar gənclərlə
iş aparılmasının əhəmiyyətini anlayır və
buna daim diqqət yetirirlər. Boşuna deməyiblər ki,
xaricdə təhsil alan tələbələr
Azərbaycanın qeyri-rəsmi səfirləridir. Həqiqətən də, ölkəmizin
tanıdılmasında tələbələrin rolu
danılmazdır. Belə ki, universitetə
başladığım ilk günlərdə tanış
olduğum holland qrup yoldaşım azərbaycanlı
olduğumu öyrənəndə söhbət əsnasında
mənə Dağlıq Qarabağ problemi ilə bağlı
sual verdi. Sonradan aydınlaşdırdım ki, bu barədə
onu Niderlandda təhsil alan başqa bir həmyerlimiz
məlumatlandırıb. Bundan başqa, bu yaxınlarda
iştirak etdiyimiz bir tədbirdə tanış
olduğum indoneziyalı bir tələbə Azərbaycanın
çox dadlı mətbəxi olduğunu, xüsusilə də
şirniyyatlarını çox bəyəndiyini dedi. Belə
ki, milli mətbəximizlə 2013-cü ildə SOCAR-ın
sponsorluğu ilə Azərbaycan Tələbələr
Assosiasiyasının Erasmus Universitetində təşkil etdiyi
“Azerbaijan Cultural Day” (Azərbaycan Mədəniyyət
günü) tədbirində tanış
olmuşdu. Bütün bu faktlar tələbələrin
Azərbaycanın tanıdılmasında xüsusi rolunu
vurğulayır. Onu da qeyd etmək istəyirəm ki,
xaricdə təhsil alan hər bir azərbaycanlı
tələbə ölkə haqqında informasiya
daşıyıcısı olduğu üçün Azərbaycanın
tarixini, milli-mədəni dəyərlərini dərindən
bilməlidir.
-Aktiv gənc kimi Azərbaycan gəncliyinin
hazırkı durumunu necə xarakterizə edərdiniz?
-Ümumi
dəyərləndirmə aparsaq, gəncliyimiz haqqında
nikbin rəy vermək olar. Son illərdə gənclərimizin
aktivliyi nəzərəçarpan dərəcədə
artıb. Tələbə gənclərin
xarici ölkələrin bir sıra aparıcı universitetlərində
təhsil almaları, idman sahəsində artan
uğurlarımız, gənclərin vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğunda fəal mövqe tutmaları bunu bir daha əyani
şəkildə sübut edir. Azərbaycan
gənci dərk etməlidir ki, ölkəsinin gələcəyi
ondan asılıdır və bunun üçün daima öz
üzərində işləməlidir. Lakin
təəssüflər olsun ki, bəzən gənclər bu məsuliyyəti
dərk etmir, kənar təsirlərə düşərək
yanlış həyat tərzi keçirir. Düşünürəm ki, bu cür gənclərimizi
cəmiyyətə qazandırmaq üçün əlimizdən
gələni əsirgəməməliyik.
- Son illərdə
ali təhsil ocaqlarında oxuyan tələbələrimizin
xarici ölkələrdə təhsillərini davam etdirməsi
halları çoxalıb. Bunu necə dəyərləndirərdiniz?
- Bu,
çox müsbət haldır. İlk növbədə
xaricdə təhsil almaq tələbəyə öz sahəsində
güclü mütəxəssis olmaq imkanı verir, digər tərəfdən
dünyagörüşünün formalaşmasında
mühüm rol oynayır. Bu gün
yüzlərlə gənc dövlət proqramı sayəsində
dünyanın müxtəlif ölkələrində təhsil
alır və təhsillə yanaşı Azərbaycanın
dünyaya tanıdılmasına öz töhfələrini
verirlər. Lakin onu da qeyd edim ki, mən
dövlət proqramı xətti ilə təhsil almıram.
Səbəb isə politologiya, jurnalistika,
hüquq və digər humanitar sahələrin qeyri-prioritet
hesab edilməsidir. Düşünürəm ki, istər
ölkə daxilində vətəndaş cəmiyyətinin
normal fəaliyyəti, istərsə də beynəlxalq arenada
ölkə maraqlarını müdafiə etmək
üçün bu sahədə olan peşəkarlara ehtiyac
var. Fikrimcə, tələbə dövlət proqramı
siyahısında göstərilən hər hansı universitetə
qəbul olubsa və digər akademik göstəriciləri bu
universitetdə təhsil ala biləcəyinə təminat
verirsə, proseduru bir az sadələşdirmək
lazımdır.
-Gələcək
planlarınız barədə də söz
açardınız...
-Doğrusu,
planlar haqqında öncədən danışmağı
çox da xoşlamıram. Tələbəlik
illərindən başlayaraq öz ixtisasıma dərindən
yiyələnmək üçün çox
çalışmışam və planlarımın nə
olmasından asılı olmayaraq əsas hədəfim əldə
etdiyim bilikləri Azərbaycan xalqı üçün
yararlı olan sahələrdə tətbiq etməkdir. Sizə təşəkkürümü bildirirəm
və kollektivinizə uğurlar arzulayıram. Çox
sağ olun ki, xaricdə təhsil alan tələbələrə
xüsusi diqqət ayırırsınız.
Tural TAĞIYEV
Palitra.-2015.-18 avqust.-S.6.