“Tədqiqatların keyfiyyətini
artırmaq, xariclə təcrübə mübadilələrini
genişləndirmək lazımdır”
Ruslan
Rəhimli: “Etnososioloji yönümlü ixtisasların təhsil
səviyyəsini və elmi inkişafını təmin etmək
üçün universitetlərdə və elmi mərkəzlərdə
praktik əhəmiyyətli işlərin keyfiyyəti yüksəldilməlidir”
Layihə çərçivəsində müsahibimiz Azərbaycan Gənc Alimlər, Aspirantlar və Magistrlər Cəmiyyəti İdarə Heyətinin üzvü, tarix üzrə fəlsəfə doktoru Ruslan Rəhimlidir.
Ruslan Rəhimli Bakı Sosial İdarəetmə və Politologiya İnstitutunun (Hazırkı Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik Akademiyası) Politologiya fakültəsini bitirib və Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının Arxeologiya və Etnoqrafiya İnstitutunun aspiranturasında təhsilini davam etdirib. 2005-ci ildə “Şimali Qafqazda etnosiyasi vəziyyətin Azərbaycan - Rusiya münasibətlərinə təsiri” mövzusunda dissertasiya işi üzrə alimlik dərəcəsi alıb. Tarix üzrə fəlsəfə doktorudur. Etnosiyasi, etnososioloji mövzuda bir sıra elmi məqalələrin müəllifidir. 2001-ci ildən Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası Arxeologiya və Etnoqrafiya İnstitutunun Etnososiologiya şöbəsində elmi işçi vəzifəsində çalışır, aparıcı elmi işçidir. Eyni zamanda Azərbaycan Gənc Alimlər, Aspirantlar və Magistrlər Cəmiyyətinin İdarə Heyətinin üzvüdür. 2007-ci ildə elm sahəsində nailiyyətlərinə görə və 2 Fevral Azərbaycan Gəncləri Günü münasıbətilə Azərbaycan Respublikasının Gənclər və İdman Nazirliyi tərəfindən “Gənclər mükafatı” ilə təltif edilib.
-Ruslan
müəllim, təhsil aldığınız və ya tədqiqat apardıınız sahə barəsində
hansı fikirləriniz var?
- Apardığım elmi araşdırma Şimali Qafqazda baş verən etnik prosesləri öyrənmək, etnik problemləri araşdırmaqla bağlıdır. Tədqiqat işində açılmasına ehtiyac duyulan və ictimaiyyətə məlum olmayan bir çox hadisə və faktları aşkarlamaq, tədqiq etmək nəzərdə tutulub. Tədqiqatın məqsədinə həm də müasir dövrdə regiondakı etnosiyasi münasibətlərin xüsusiyyətlərini, başlıca istiqamətlərini araşdırmaq, onun mahiyyət və əhəmiyyətini düzgün qiymətləndirmək məsələlərini daxil etmək olar.
-Təhsil
aldığınız ixtisasın və elmi
sahənin Azərbaycan üçün
aktuallığını necə ifadə edərdiniz?
-Qeyd etmək lazımdır ki, Sovet hakimiyyəti illərində Qafqazda baş verən etnosiyasi proseslər, mövcud milli problemlərin səbəbləri və xüsusiyyətləri, onların ictimai-siyasi inkişafa təsiri obyektiv şəkildə tədqiq olunmayıb. Ona görə ki, rəsmi ideologiya ölkədə hər hansı etnik problemin mövcudluğunu apriori olaraq inkar edib. Lakin SSRİ-də etnik sahədə problemsizlik illüziyası yaradılsa da, ölkədə milli problemlər həmişə olub və dövri olaraq sovet hakimiyyətinin varlığına zərbə vurub. SSRİ-nin iflası və milli müstəqilliyin gerçəkləşməsi elmin digər sahələrində olduğu kimi, milli münasibətlərə yeni bucaqdan baxışı zərurətə çevirdi. Postsovet məkanında, konkret olaraq Qafqazda baş verən etnosiyasi proseslərin, milli siyasətin və bunların dövlətlərarası münasibətlərə təsirinin öyrənilməsinə təbii tələbat yarandı. Bu kontekstdə Şimali Qafqazda etnosiyasi vəziyyətin Azərbaycan-Rusiya münasibətlərinə təsiri məsələlərinin tədqiq edilməsi böyük əhəmiyyət kəsb edir. Müasir dövrdə Qafqazda baş verən etnosiyasi proseslərin xarakteri, Şimali Qafqaz xalqları və onların milli-siyasi aspektdə mövcud vəziyyəti, Qafqazda yaranan etnik münaqişələr və milli-siyasi sahədə ortaya çıxan problemlərin regiondakı proseslərə təsirinin araşdırılması müasir etnoqrafiya və tarixşünaslığın qarşısında duran mühüm problemlərdən biridir. Şimali Qafqazda yeni reallıqların tədqiq edilməsi regiondakı problemlərin hərtərəfli və sistemli şəkildə öyrənilməsinə xidmət edir. Tədqiqat işi regiondakı etnosiyasi mürəkkəbliyi və problemləri öyrənməklə yanaşı, Azərbaycan-Rusiya münasibətlərində etnosiyasi amillərin oynadığı rolu, etnosiyasi çətinlikləri doğuran şəraiti və buna gətirib çıxaran səbəbləri də araşdırır.
-Bu
ixtisasınız yönündə Azərbaycan təhsilində
və ya elmində hansı islahatlara ehtiyac olduğunu düşünürsünüz?
- Fikrimcə, etnososioloji yönümlü ixtisasların təhsil səviyyəsini və elmi inkişafını təmin etmək üçün universitetlərdə və elmi mərkəzlərdə praktik əhəmiyyətli işlərin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə, bu araşdırmaların genişmiqyaslı, regional şəkildə aparılmasının təmin edilməsinə ehtiyac duyulur. Etnososioloji yönümlü ixtisasların elmdə inkişafına nail olmaq üçün tədqiqatların keyfiyyətini, intensivliyini, regional miqyasını artırmaq, xariclə təcrübə mübadilələrini genişləndirmək də var. Bu sahədə dünya alimləri ilə birgə və ya qarşılıqlı əlaqədə elmi araşdırmalar aparılmalıdır. Tədqiq olunan işlərin dünya elmində bu sahədə baş verən elmi tendensiyalara uyğunluğu, elmi proseslərlə ayaqlaşmasına diqqət etmək lazımdır.
-Təhsil və elmlə bağlı mütəxəssis kimi daha hansı fikir və təklifləriniz ola bilər?
- Azərbaycanın təhsil və elmi inkişaf tempini artırmaq məqsədilə gənc alim və tədqiqatçıların elmi araşdırmaları Azərbaycan sərhədlərilə
hüdudlanmamalı və dünya elminə
inteqrasiya intensivliyi
artırılmalıdır. Bunun üçün də xarici
dərgilərdə, impakt faktorlu
jurnallarda gənc alimlirin
əsərləri çap
olunmalıdır ki, onların tədqiqatlarına
istinad olunsun. İnkişaf etmiş qərb
alimləri ilə birgə elmi tədqiqatlar
aparılmalıdır. Azərbaycan gənc alimləri beynəlxalq
səviyyəli elmi forum
və konfranslarda intensiv
şəkildə iştirak etməli, dünya elmindəki yenilikləri, müasir dünya elmindəki
prosesləri, tendensiyaları davamlı olaraq
izləməlidirlər. Azərbaycan gənc alimləri e-research , e-learning
metodlarından istifadə
etməlidirlər. Bu gün e-Research və
e-Learning modelleri inkişaf
etmiş dünya ölkələrində geniş
tətbiq edilməkdədir
və böyük aktuallıq kəsb edir. Bu modellərin Azərbaycanda tədqiqatçılar,
doktorantlar, magistrlər,
müəllimlər arasında
təbliğ edilməsinə
və onların belə modellərə dərindən yiyələnməsinə
böyük ehtiyac
var. e-Research, e-Learning-in gələcəkdə
elmi tədqiqat və təhsil müəssisələrində tətbiq edilməsi baxımından bu modellərin üstünlükləri
və səmərəliliyi
məsələləri haqqında
seminarların, workshopların
keçirilməsi zəruri
məsələlərdən biridir.İnkişaf etmiş
Qərb ölkələrindəki
e-Research mərkəzləri ilə əməkdaşlıq
edilməlidir. e-Reasearch
mərkəzi rəqəmsal
elmi tədqiqatı yönləndirir və texnoloji yenilikləri idarə edir, birgə elmi tədqiqatlar üçün
əlverişli mühit
yaradır, bir tərəfdən elmi-akademik
digər tərəfdən
kommersial aspektdə innovativ texnologiyaların, elmi yeniliklərin iqtisadi-biznes arenasına təqdim edilməsinə dəstək göstərir,
alim və tədqiqatçıların əldə
etdiyi elmi nəticələri həm
daxili, həm də beynəlxalq arenada elektron resurslar vasitəsilə təbliğ edir, elmi işlərin yerli və beynəlxalq
sərgilərə, forumlara
çıxarılması işinə
dəstək olur. Gənclər multidissiplenar (universitet
daxili, universitetlərarası,
beynəlxalq) səviyyədə
əməkdaşlıq münasibətlərini
daha da aktivləşdirməlidir,
Open Acces jurnallarına
elmi tədqiqatçıların
çıxış imkanları
artırılmalıdır.
e-Research
və e-Learning-lə bağlı bizim bu yaxınlarda böyük miqyaslı tədbirimizin keçirilməsi
nəzərdə tutulub.
-Xaricdə təhsil alan
gənclərimizə və
elmi tədqiqatçılarımıza
nələri tövsiyə
edərdiniz?
- Bugünkü gündə
Azərbaycan dövlətimiz
gənc tədqiqatçılara
xaricdə təcrübə
mübadiləsi aparmaq
məqsədilə imkanlar
yaradıb. Artıq neçə illərdir
ki, gənc tədqiqatçılar xaricdəki
elmi tədqiqat müəssisələrində təcrübə keçməkdədirlər.
Arzumuz odur ki, bu
işlər daha da genişlənsin və davamlı xarakter daşısın.
Elm sərhəd tanımır və Azərbaycan elminin xarici elmlə rəqabət apara bilməsi üçün
dünya elminə inteqrasiya olunmaq, müasir dünya elmini mənimsəmək vacib bir faktordur.
-Gələcək plan və
fəaliyyətinizlə bağlı
nələri bölüşərdiniz?
- 05-08 oktyabr 2015-ci il
tarixində “Avropa Gənc Alimlərinin Genosid Faktlarına baxışları” adlı
gənc alimlərin Bakı forumunu keçirəcəyik. Bu forumu keçirməklə
azərbaycanlılara qarşı
ermənilər tərəfindən
törədilən tarixi
soyqırımı faktlarının
Avropanın gənc alimləri vasitəsilə
Avropa elmi ictimaiyyəti arasında təbliğ edilməsi, Avropa elmi gəncliyi
arasında təbliğat
işinin daha da genişləndirilməsi
elmi-informasiya mübadiləsi
şəbəkəsinin qurulması
nəzərdə tutulub.
Tədbir çərçivəsində
20-dən artıq Avropa
ölkələrindən seçilmiş
gənc alimlərlə
Azərbaycan gerçəkləri
haqqında elmi diskussiyaların təşkili,
azərbaycanlı və
avropalı gənc alimlər arasında genosid faktlarının elmi tədqiqatı ilə bağlı birgə elmi araşdırmaların aparılması
üçün təkliflərin
verilməsi, elmi məruzə və poster təqdimatlarla məlumatlandırma,
soyqırımı faktlarının
əyani olaraq qısametrajlı film formatında
nümayişi, Quba soyqırımı məzarlıq
kompleksinə səfərin
təşkili, foto-sərgi
vasitəsilə lentə
alınmış soyqırımı
faktlarının geniş
ictimaiyyətə çatdırılması,
Avropa gənc alimlər cəmiyyətlərinin
internet portallarında genosid
faktları ilə bağlı paylaşımlar
etmək, Eurodoc təşkilatının xətti
ilə Avropa ölkələrində yerləşən
gənc alimlər təşkilatlarında azərbaycanlılara
qarşı baş vermiş soyqırım, həqiqətlərinin Avropa
elmi gəncliyi arasında yayılması
nəzərdə tutulub.
Beynəlxalq forumun yekunu
olaraq Avropa gənc alimlərinin iştirakı ilə qətnamənin hazırlanması
və imzalanması planlaşdırılıb.
Qeyd edim ki, biz AGAAMC olaraq Gənclər və İdman Nazırliyinin dəstəyi ilə
2013-cü ildə Avropa
Gənc alimlərinin Bakı Forumunu keçirmişik və tədbirdə Avropa ölkələrindən gənc
alimlər iştirak ediblər. 2014-cü ildə isə Dünya Gənc Alimlərinin Bakı Forumunu keçirmişik.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2015.-1 sentyabr.-S.11.