Dünya ölkələri yüksək
turizm gəlirlərini necə əldə
edir?
Bu gün bir sıra dünya ölkələri turizm sektorunu inkişaf etdirməklə yüksək gəlir əldə edirlər. Təsadüfi deyil ki, hazırda dünya turizm bazarı “bacasız sənaye”, “mövsümsüz gəlir” kimi adlar qazanıb. Qeyri-neft sektorunun, o cümlədən turizmin inkişafı ölkəmiz üçün də prioritetdir. Sadəcə, bu sektoru inkişaf etdirərək yüksək gəlir əldə etməklə ölkəmizi neft asılılığından xilas etmiş olarıq. Ölkə başçısı da dəfələrlə öz çıxışlarında bu sektorun daha da inkişafının vacibliyini vurğulayıb. Bu gün ölkəmizin turizmin inkişaf etdiyi ölkələr sırasında olması üçün yeni layihələrin tətbiqinə, mütəxəssis təkliflərinə ehtiyac var. Eləcə də son vaxtlar bir sıra ölkələrdə baş verən münaqişələr, toqquşmalar turistləri bəzi ölkələrdən uzaqlaşdırır ki, biz bu faktorlardan da yararlanmalıyıq.
Bugünlərdə mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs Qarayev belə bir fikir bildirmişdi ki, Türkiyə bizim üçün çox önəmli turizm nümunəsidir: “Biz çox vaxt onlardan nümunə götürürük. Sözsüz ki, iki ölkə arasında münasibətlərin gərginləşməsi rus turistlərin Türkiyəyə az səfər etməsinə gətirib çıxaracaq. Amma biz bu proseslərə mütləq reaksiya verməliyik”.
Nazir bildirib ki, Azərbaycan Turizm Assosiasiyası "AZAL" ilə birgə tədbirlər hazırlayır: "Biz otellərlə danışmışıq, yeni paketləri tərtib etmişik. Bu gün turizm sənayesinin nümayəndələri ilə görüş keçirəcəyik, yeni tövsiyələr veriləcək. Artıq Moskvada və digər vilayətlərdə proses başlayıb, işlər aparılır. Baxmayaraq ki, bu, siyasi vəziyyətdir, yaxud başqa məsələlərdir, biz maraqlıyıq ki, Azərbaycan turizmi Rusiya bazarında layiqincə təmsil olunsun".
Turizm gəlirinə görə,
ilk sırada 178 milyard
dollarla Şimali Amerika gəlir
Dünya
Turizm Təşkilatının
son hesabatına görə,
2014-cü ildə Fransa
84 milyon turist qəbul etməklə birinci, Şimali Amerika 75 milyon turist ilə ikinci, İspaniya 65 milyon turistlə üçüncü, Çin
56 milyonla beşinci, Türkiyə isə 40 milyon turistlə 6-cı yerdə qərar tutub. Avropa ölkələrində sərbəst hərəkətlə
bağlı AB vətəndaşlarının
pasport prosesi baxımından onların
sayı DTT-nin verdiyi saya daxil
deyil. Bu o deməkdir ki, Avropadakı turizmə qatılan insanların sayı açıqlanan rəqəmlərdən çox
yüksəkdir.
Ölkələrin turizm gəlirlərinə
baxsaq görərik ki, ilk sırada 178 milyard dollarla Şimali Amerika, ikinci sırada 63 milyard dollarla İspaniya, üçüncü
sırada 57 milyard
dollar ilə Çin,
4-cü sırada 56 milyard
dollarla Fransa, beşinci sırada 46 milyard dollar ilə İtaliya yer alır. Türkiyə isə 30 milyard
dollar ilə 10-cu sırada
yer alır. Ölkələrin turist başına
gəlirlərinə baxdıqda
isə Şimali Amerikada bu rəqəm
2375, Çində 1000, Türkiyədə
750, İspaniyada 875, Fransada
665 dollardır. Bu rəqəmlərə nəzər
saldıqda turistlərdən
əldə edilən adambaşına orta gəlirlər Amerika və Çin kimi ölkələrdə
yüksək olduğu
halda, xüsusilə Avropa və Aralıq dənizi ölkələrində turizmdə
adambaşına düşən
gəlirlər daha aşağıdır. Turizm
gəlirlərinin ən
yüksək olduğu
ölkə olan Amerikada bu gəlirləri
artırmaq üçün
əsasən filmlərin
çəkildiyi sahələrin
ziyarəti, qorxu və həyəcan məkanları, vəhşi
heyvanlarla təmas, kosmos qüllələrindən
şəhərə baxış,
yastıqlı dəniz
gəmisində həyəcanlı
gəzinti, Silikon vadisində gəzinti kimi bir çox
alternativ turizm növləri bu sektora əlavə dəyər qazandırır.
Beləliklə, turistlər daha
çox zaman keçirməkdə, vəsait
sərf etməkdə
və daha xoşbəxt hislərlə
ölkələrinə geri
dönməkdədirlər.
Sinan İbiş:
“...onlara alış-veriş məkanlarında bahalı
qiymət təqdim edilir”
Bu gün turizmin
inkişaf etdiyi ölkələr sırasında
Türkiyənin də
adı var. Lakin türkiyəli mütəxəssislər
hazırkı inkişaf
prosesi ilə razılaşmır, bu sektorda yeni layihələrlə
çıxış edirlər. Türkiyəli
mütəxəssis, Medikal
Turizm Dərnəyinin
rəhbəri Sinan İbiş bu günlərdə öz ölkəsində turizmin
daha da inkişafı
üçün etdiyi
təkliflər bizim ölkəmiz üçün
faydalı ola
bilər. Çünki
hazırda biz turizm baxımından heç də irəlidə deyilik və belə layihələrə
ehtiyacımız var. Mütəxəssis
öz ölkələrində
gəlirin niyə az olmasının səbəbini orada qiymətlə rəqabəti
təmin etmək və “hər şey daxil” sistemini tətbiq edərək keyfiyyətdən
uşaqlaşmaqla izah
edir. Onun fikrincə, turisti hava limanından götürüb tətil
bölgələrinə aparmaq
və ölkəni yetərincə gəzib dəyərləndirmədən geri dönmələri kimi mənfi səbəblər də
var. Eləcə də
gələn turistlərin
turizm potensiallarını,
məsələn, muzeylər,
qədim xarabalıqlar
kimi məkanları görmədən geri dönməsi, onlara alış-veriş məkanlarında
bahalı qiymət təqdim etmək, dil bilməyən insanlardan istifadə etmək kimi amillər də yer alır. O da vurğulanır ki, turizm müəssisələri
bu sektordakı tanıtımı hər zaman dövlətdən gözləyirlər.
Son hadisələrə nəzər
salan mütəxəssisin
fikrincə, Türkiyə
turizmində rus turistlərin iştirakı
7 faizdir və onlar ümumilikdə “hər şey daxil” sistemindən, ucuz turist paketlərindən
faydalanan turistlərdir.
Onun sözlərinə görə,
Rusiyadakı tur operatorlarının Türkiyənin
tətil paketlərini
artıq satmayacaqları
ilə bağlı aldıqları qərarlar
ölkəyə gələn
rus turistlərin sayının mütləq
azaldacaq. Türkiyəyə gələn və məmnun qalan turistlərin bir qismi turizm məhsullarının
internet satışının bütün dünyada əlçatan olması baxımından öz istəkləri ilə buraya gələcəklər.
Digər tərəfdən
o da vurğulanır ki, hazırda Türkiyədə yaşayan,
qeydiyyatda olan 300 min rus vətəndaşı
var, bunların əksəriyyəti evlənərək
türk ailələrinin
bir fərdi olublar və uşaqları var. Eləcə
də sayı bilinməyən bir çox rus vətəndaşı da burada dəyişik vaxtlarda yaşayırlar. Bu insanların hər
birinin ölkənin turizm elçisi olduğunu nəzərə
aldıqda onların yaxın ətrafları heç bir təsir altında qalmadan Türkiyəyə
səyahət edəcək.
Bildirilir
ki, bu baxımdan
rus turistlərin sayındakı azalma ölkə üçün
önəmli bir iqtisadi itki səviyyəsində
deyil.
Turizmçilər gəlirlə bağlı
yeni
rollar mənimsəməlidirlər
Mütəxəssis qeyd edir ki,
Türkiyənin turizm
professionalları təşkilati,
yerli və regional turizm müxtəlifliyini inkişaf etdirərək bu sektordakı gəlirdə sıçrayış
gerçəkləşdirə bilməyiblər. Hətta onun fikrincə,
ölkəyə gələn
turistlərin muzeylər,
mədəniyyət ocaqlarının
olduğu bölgələrdən
faydalanmaq imkanı son
dərəcə aşağıdır.
Vurğulanır ki, Türkiyə
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin tərkibində olan qurumlar, bir çox
turizm professionalları
milli turizmin inkişafında daha aktiv rol oynamalıdırlar.
Eləcə də turizm
sahəsində fəaliyyət
göstərən qurumlar
ölkənin turizm potensialını dünyanın
dörd bir tərəfində potensial
turistlərə daha yaxşı çatdırmalıdırlar.
Beynəlxalq sərgilər, reklam
məhsulları kimi məhdud təbliğat yerinə, iqtisadi və dinamik rəqəmsal medianın təbliğat gücündən
faydalanmalıdırlar. Bu baxımdan nazirlik
başda olmaqla, digər qurumlar, tur operatorlar, təyyarə şirkətləri,
turizm müəssisələri
mütləq işlərini
genişləndirməlidirlər.
Keyfiyyətli və məhsuldar
turizmə keçid
Mütəxəssis qeyd edir ki, Türkiyə
artıq tətil məqsədli turizmə yönəlmək yerinə
turizm gəlirləri yüksək olan tibb, yaşlı baxımı, əlil baxımı, idman, termal sular, Heliski,
qayıq, təhsil, bitki, təbiət, sualtı turizm kimi bir çox
növlər yaratmalıdır.
O da vurğulanır ki, bu gün
Türkiyədə təhsil
turizmində bir tələbənin ölkəyə
sərf etdiyi bir illik minimum vəsait 25 min dollar, bir xərçəng müalicəsi
üçün gələn
turistin xərclədiyi
15-45 min dollar, yaşlı baxımı
üçün illik
xərci 30 min, əlilliyin
bərpasında isə
3 həftəlik müddətdə
adambaşına minimum 6 min, heliski üçün gələn turistlərin
2 həftədə xərclədikləri
vəsait 15 min dollardır.
Mütəxəssisin fikrincə, Türkiyə turizmdə marka dəyərini inkişaf etdirmək və gəlirləri artırmaq üçün
turizmdə ucuz ölkələr arasında
adının çəkilməsindən
uzaqlaşaraq, keyfiyyətli
turizmə yönələrək
gəlirlərini artırmalıdır
və nəhayət, az turistlə
çox qazanmağa istiqamətlənməlidir.
Qeyd edək
ki, mütəxəssisin
turizmdən əldə
edilən gəlirlərlə
bağlı statistik rəqəmlərlə yanaşı,
bu sektorun daha da inkişafı
üçün etdiyi
təkliflər çox
maraqlıdır. Hazırda əgər ölkəmizdə
də bu sektoru inkişaf etdirmək istəyiriksə,
həmin amillərə
nəzər yetirmək
faydalı olardı.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2015.-4 dekabr.-S.6.