“Psixologiyaya aid ədəbiyyat tapmaqda
tələbələr çətinlik çəkir”
Günel Hüseynli:
“Nəzəriyyə
və praktika arasında olan
uyğunluq məsələsində bir çox ixtisaslarda boşluqlar var”
Təhsilin inkişafı ilə bağlı olaraq son illərdə həyata keçirilən dövlət tədbirləri bu sahədə bir sıra nəzərəçarpacaq irəliləyişlərə nail olub. Bu gün məktəblərin, ümumiyyətlə təhsil müəssisələrinin maddi-texniki bazasının yenilənməsi və müasir tələblərə uyğun texniki avadanlıqlarla təmin edilməsi, təhsil müəssisələrində informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının uğurla tətbiq edilməsi, onların kompüterləşdirilməsi, tədris proqramlarının təkmilləşdirilməsi, inkişaf etmiş ölkələrin təhsil standartlarına uyğunlaşdırılması, ali məktəblərə qəbul göstəricilərinin ildən-ilə yüksəlməsi, xaricdə təhsil proqramının uğurla həyata keçirilməsi, xaricdə təhsil alan və mütəxəssis kimi fəaliyyətə başlayan gənclərimizin sayının getdikcə kütləviləşməsi kimi məsələləri bu baxımdan sadalamaq yerinə düşərdi. Bununla belə, gənc nəslin təhsillə bağlı istək və arzuları, düşüncələri də maraqlıdır və təhsilin inkişafı prosesi baxımından onları dinləmək məqsədəuyğun olardı. Bunu nəzərə alaraq layihə çərçivəsində gənclərdən də təhsil barədə fikirlər öyrənirik. Bu dəfə müsahibimiz psixologiya ixtisası üzrə təhsil alan Günel Hüseynlidir.
-Öncə özünüz barədə məlumat verərdiniz.
- Mən - Hüseynli Günel Cəfər qızı Gəncə şəhərində anadan olmuşam. Gəncə şəhər 28 nömrəli tam orta məktəbdə orta təhsil almış, ali təhsilimi Gəncə Dövlət Universitetində psixologiya ixtisası üzrə davam etdirirəm. 12.06.14 - 20.12.14 tarixlərində Gələcəyə Körpü Gənclər İctimai Birliyində təlimçi psixoloq kimi Psixologiya Klubunun rəhbəri olmuşam. Hal-hazırda Gəncə Regional Fiziki Əlillər Mərkəzində könüllü təlimçi psixoloq kimi çalışıram.
-İxtisasınız
və onun ölkə üçün
aktuallığı barədə nələri bildirərdiniz?
- Psixologiya elmi qədim tarixə malikdir. Psixologiya - psixika haqqında
elmdir. Psixologiya elminin predmeti
mürəkkəb və
çoxcəhətlidir. Psixologiya elmi həm də
fəaliyyət və
ünsiyyətin psixoloji
problemlərini öyrənir.
Psixika fəaliyyət və ünsiyyət prosesində
müxtəlif formalarda
təzahür edir.
Psixologiya beyində obyektiv
aləmin subyektiv surəti kimi əmələ gələn
psixikanın faktları,
qanunauyğunluqları və
mexanizmləri haqqında
elmdir. Psixologiya həm də
günümüzün müasir
və tələbat duyulan bir peşəsidir.
Psixologiyaya maraq son illərdə
daha çoxdur. Günümüzdə istər
məktəb, istər
digər təhsil olacaqlarında, bununla bərabər bir çox iş yeri və müəssisələrdə
psixoloqlar çalışırlar.
Son illərdə isə psixoloji seminarlara tələbat daha da çoxalıb.
Bunun səbəbi isə insanların bir-birilərini
daha yaxşı tanıma və psixoloji baxımdan idarəetmə istəyindən
irəli gəlir.
-Sizcə, ali məktəblərdə
keçirilən müvafiq
təhsil proqramları
sizin ixtisasın tələblərinə tam cavab
verə bilirmi?
- Hər bir ali məktəbin təhsil səviyyəsi fərqlidir. Təhsil sistemində vahid
proqram olsa da, bunu tədris
edən müəllimlərin
hər biri fərqli keçmə metoduna malikdir. Yəni daha açıq ifadə etsək, hər bir müəllim
bir insandır və hər bir insanın beyin və qavrayışı,
o cümlədən ifadə
tərzi müxtəlifdir.
Bununla bərabər, hər bir şagirdin, tələbənin də qavrama qabiliyyəti müxtəlifdir. Təhsil sistemində
isə bu fərqlər aradan qalxmalıdır. İxtisasın qavranılmasında nəzəriyyənin
rolu olduğu qədər, təcrübə
də mühüm əhəmiyyət kəsb
edir.
“Təhsil sistemi
sadə formada valideyn, müəllim və şagird üçbucağından ibarətdir. Düzgün
gələcək və
təhsil üçün
bu əlaqə doğru qurulmalıdır”
Nəzəriyyə və praktika arasında olan uyğunluq əksər ixtisaslarda doğru tənzimlənsə də,
bir çox ixtisaslarda boşluqlar qalmaqdadır. Məsələn, elə götürək
psixologiya ixtisasını.
Bu ixtisasda nəinki
praktika, elə öncə nəzəriyyə
ilə bağlı problemlər qalmaqdadır.
Ədəbiyyat tapmaqda tələbələr
əksər hallarda çətinlik çəkir.
Öncə bu ixtisasla bağlı ədəbiyyat
siyahısını zənginləşdirmək
lazımdır. Daha sonra
isə praktika istiqamətində işlər
aparılmalıdır. Son bir neçə
ildə Azərbaycanda
bir çox psixologiya mərkəzlərinin
açılması tələbələr
üçün praktika
baxımından əlverişlidir.
Lakin nəzə alsaq ki, onlar da
daha çox bir neçə şəhərdə fəaliyyət
göztərir, demək
bölgələr bu mərkəzlərdən elə
də yararlana bilmir.
-İxtisas
seçiminin təhsil
sisteminin nizamlanmasında
sizcə, rolu nə qədərdir?
- Hər bir ixtisasın
təhsildə özünəməxsus
yeri vardır. Bunu nəzərə alaraq onbirillik təhsil müddətində hər
bir müəllim şagirdin gələcək
həyatında ona fayda verəcək düzgün ixtisasın seçimində doğru yol göstərməlidir.
Çünki gələcəkdə savadlı kadrların yetişməsi üçün
onlara ixtisasları öncədən sevdirmək
lazımdır. Bəzən
universitetdə təhsil
alan gənclərin
ixtisasa laqeyd yanaşdıqlarını, dərslərində
qeyri-fəal olduqlarını
görürük. Bunun səbəbi
orta məktəb illərində şagirdin
ixtisas seçiminə
edilən müdaxilədir.
Əksər ailələr övladlarını
öz istədikləri
təhsilə yönləndirməyə
çaışır. Və ya uşaqlar,
sadəcə, diplom naminə ali
təhsilə yönləndirilir.
Bu da artıq təhsil alan
tələbənin ixtisasına
maraqsız yanaşmasına
səbəb olur. Çalışmaq lazımdır ki,
orta məktəblərdə
öncə şagirdlər
və valideynlər maarifləndirilsin. Onlara düzgün
seçimlər etməkdə
kömək edilsin.
Lakin bir məsələyə də toxunmaq lazımdır ki, hər bir şagirdin
qavrama qabiliyyəti müxtəlifdir. Hər
şagird isə ali təhsil
almağa məcbur deyil. Ola bilər
ki, həmin şagirdin daha yaxşı bir peşə qabiliyyəti vardır və bu istiqamətdə daha çox uğur qazana bilər. Bunu nəzərə alaraq həmin şagirdlərin peşə
ixtisaslarına yönləndirilməsi
daha məqsədəuyğun
olardı. Təhsil sistemi
sadə formada valideyn, müəllim və şagird üçbucağından ibarətdir.
Düzgün gələcək və təhsil üçün bu əlaqə doğru qurulmalıdır.
-Təhsildə yeni metodların tətbiqi haqda nə deyə bilərsiniz?
- Əgər biz istəyiriksə
uşaqlar dediyimizi etsinlər, ancaq onlara özləri bildiyi kimi hərəkət
etməyə və fikirləşməyə imkan
vermiriksə, demək,
yaşadığımız sistemin nöqsanlarını
aradan qaldırmaqda və həqiqi demokratik ideyalara çatmaqda özümüz
maneələr yaradırıq. Dövlətimiz azadlıq üzərində
qurulub, amma bu fəaliyyətlə biz
sabahkı fəaliyyətlərimiz
üçün sərbəstliyi
məhdudlaşdırmış oluruq. Məktəbdə
uşaqlara elə bir sərbəstlik verilməlidir ki, onlar sabah
idarəetmə işində
çalışanda müstəqil
yanaşmanın nə
olduğunu bilsinlər.
Şagirdlərdə özünəinam hissi onda yaranır
ki, onlara sinfin və dərsin təşkilində
iştirak etməyə
icazə verilir, öyrənmədə sərbəstlik
verilir və onların fikirləri ictimai müzakirəyə
səbəb olur.
Müasir təlim metodlarından və
İKT-dən istifadə
sinif mühitində dəyişiklik etməyə
və müəllimlə
şagird arasında, şagirdlərin öz aralarında və məktəblə ev arasında baş verən qarşılıqlı əlaqələr
qurmağa imkan yaradır. Son zamanlar
Azərbaycanda tətbiq
olunan müasir təlim metodikalarından biri olan interaktiv
təlim üsullarından
və İKT-dən geniş istifadə olunur.Dərsin əhəmiyyəti
təkcə onun məzmunu ilə deyil, həm də forması ilə şərtlənir.
Dərs həm də düşünməyi öyrətdiyinə
görə faydalıdır.
Dərs
o zaman fayda gətirir ki, şagirdlərdə canlı
maraq, kəskin reaksiya doğursun, onları diskussiyaya girməyə, materiala uyğun hərəkətə
sövq etsin. Bu cür dərs
təkcə canlı və maraqlı keçməklə qalmayacaq,
o həm də şagirdlərə bütün
ömürləri boyu
onlar üçün
faydalı olacaq sərbəst düşüncə
vərdişləri aşılayacaq.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2015.-14 mart.-S.11.