“Xaricdə təhsil və təcrübə
dövlətin gələcəyi üçün
çox vacibdir”
Aliq Bağırov: “Tələbə
hər zaman yadında saxlamalıdır ki, o, təkcə ailəsi
üçün yox,
həm də dövlət üçün
dəyərli bir varlıqdır”
Layihə çərçivəsində
Sakarya Universitetinin İqtisadiyyat fakültəsinin magistri Aliq Bağırovla
müsahibəni təqdim edirik
- Sakarya
Universitetinin təhsil səviyyəsindən
razısınızmı?
-Ümumiyyətlə, Türkiyədə
qüvvədə olan təhsil sistemi ölkə tarixində bu
günə qədər olan sistemlərin ən
üst səviyyəsinə gəlib. Lakin qəti olaraq “Türkiyə təhsil sistemi ideal bir sistemdir və heç bir problemi yoxdur” demək doğru olmazdı. Bu mənada
deyə bilərəm
ki, bir İqtisadiyyat
fakültəsi tələbəsi
olaraq istər kitabxanaların daha da zəngin olması, istərsə də professor, müəllim
heyətinin özlərini
tələbənin dostu
olaraq göstərə
bilməsi baxımından
Sakarya Universitetinin təhsilindən razıyam.
-Sakarya Universiteti
hansı özəlliyi
ilə seçilir?
- Öncə Sakarya
Universitetinin şəhərdən
uzaq sakit bir yerdə yerləşməsi, burada
tələbələr üçün
yaradılan şərait,
xüsusilə xarici ölkə vətəndaşlarından
ibarət olan tələbələrə Türkiyə
vətəndaşları tələbələrinə
göstərilən münasibətin
eynisinin göstərilməsi
universitetin adını
daha da yüksəldir. Sakarya Universitetinin əsas özəlliyi isə bütün sahələrdə,
özəlliklə də
humanitar sahədə magistr və doktorantura səviyyəsində
olan təhsilin Türkiyə reytinq cədvəlində daha üst sıralarda olmasıdır ki, tələbələr üçün
geniş kitabxana, fərqli tipli oxu zalları, yeməkxanası, dövlət
yurdu, tələbələrə
xüsusi qayğı
və fərdi müəllimlər tərəfindən
dinlənməsi, nəzəriyyə
ilə yanaşı, praktikada verilməsi və Erasmus (Avropa ölkələri ilə),
Mövlanə (Şərq
ölkələrı ilə)
və Fərabi (Türkiyəiçi) tələbə
dəyişim proqramları
var. Bunlara görə
də 70 ölkədən
2500-dən çox xarici
tələbə təhsil
alır. Bundan təqribən 450-si azərbaycanlı tələbənin
təhsil alması üçün cəlbedici
olub. Bu da
Orta Asiya, Afrika, Avropa və hətta Amerika qitəsindən olan tələbələrin
burada təhsil almasında mühüm rol oynayır. Sakarya Universitetinin digər bir özəlliyi, müxtəlif ölkələrin
tələbələrindən ibarət olan seminarların, layihələrin
təşkil olunması,
bu insanları Türkiyənin müxtəlif
şəhərlərini gəzdirərək
türk mədəniyyətini
yaxından tanıması
üçün vəsilə
olmasıdır.
- Orada təhsil alan tələbələrimiz
təşkilatlana biliblərmi?
Bu istiqamətdə hansı addımlar atırsınız?
-Sakarya Universitetində
bir çox ölkələrin vətəndaşları
təhsil alırlar. Hər bir
xarici tələbə
Türkiyədə təhsil
almaqla öz ölkəsinin burada olan həm nümayəndəsi,
mədəniyyətinin göstəricisi,
ölkəsinin müsbət
mənada tanıtıcısı,
həm də ölkəsinin gələcəyi
üçün ən
yaxşı yetişəcək
kadrlardandır. Bunun üçün
burada olan hər hansı kiçik düzgün təşkilatlanmalar belə,
ölkəsinin xeyrinə
atılmış bir addım hesab edilir. 2012-ci ildə mən burada təshil almağa gələrkən
Azərbaycanla bağlı
heç bir tədbir keçirilmirdi.
Tələbələr pərakəndə şəklində idilər
və təşkilatlanmasına
ehtiyac var idi. Mən 2013-cü ildə uzun calışmamdan sonra Sakarya Universiteti
Azərbaycan Tələbə
Birliyini qurdum və elə bununla da fəaliyyətə
sürətli şəkildə
başladıq. Bu, hazırda universitetdə
70 ölkədən tələbə
olmasına baxmayaraq yeganə təşkilatlanmış
birlikdir. Bu təşkilat Azərbaycan
mədəniyyətinin, millətinin
tanınması istiqamətində,
müxtəlif önəmli
hadisələrin ildönümlərində
universitet və daha yüksək səviyyədə konfranslar,
görüşlər təşkil
edir. Bunlardan Azərbaycanın müstəqilliyinin ildönümü,
Dünya Azərbaycanlılarının
Həmrəyliyi Günü,
Xocalı faciəsinin
ildönümü, 31 Mart soyqırımı
ildönümünün qeyd
edilməsi kimi işləri göstərmək
olar. Bu konfrans
və görüşlərdə
türkiyəli tələbələrlə
bərabər müxtəlif
ölkələrin tələbərinin
də iştirak etməsi biz azərbaycanlıların
uğurudur. Həmçinin
təşkilat olaraq maddi durumu aşağı
olan tələbələrimizə
(hər il
təqribən 50 tələbəyə
pulsuz yemək, 50 tələbəyə pulsuz
avtobus kartları və s.) təqaüdlər
təşkil edirik. Hər xırda və böyük problemlərındə
yanlarındayıq. Tələbələrimizlə birlikdə xaricə
doğru genişlənməyə
başlayırıq, lakin
nə qədər çox təşkilatlansaq
da yenə azdır. Biz daha yüksək səviyyədə
təşkilatlanmalıyıq…
-Ölkəmizdə elm və
təhsilin inkişafı
istiqamətində hansı
töhfələr vermək
istərdiniz?
-Yuxarıda da dediyim kimi, tələbə öyrənməlidir və hər zaman yadında saxlamalıdır ki, o, təkcə ailəsi üçün yox, həm də dövlət üçün dəyərli bir varlıqdır. Ölkəmizdəki elm və təhsil sisteminə töhfə verəcəyiksə, ilk növbədə bunu bir aksiom halına gətirməliyik. Məhz gənclərlə bərabər dövlət var, məhz gənclərlə bərabər olan daxili və xarici siyasət uğur qazana bilir. Azərbaycan Respublikanın gənclərin xaricdə təhsili ilə bağlı proqramı var. Bu proqram təhsilimiz yönündən atılan uğurlu bir addımdır. Amma bu proqramla xaricə göndərilən tələbələrin sayı daha çox və ixtisaslar da daha müxtəlif olmalıdır. Hər bir sahəyə eyni münasibət göstərilməlidir ki, ölkənin hərtərəfli inkişafı, millətin hərtərəfli kamilləşməsi üçün bu vacib məsələdir. Avropada və Türkiyədə aldığımız təhsili və gördüklərimizi Azərbaycanda tətbiq edərək yeni inkisaf və yüksək rifah səviyyəsi saxlaya bilərik…
-Ölkəmizin təbliğini yetərincə apara bilirsizmi?
-Mənə görə təbliğatın hər hansı bir sərhədi, limiti yoxdur. Nə qədər çox və yaxşı təbliğat aparsaq bu, bizim uğurumuzdur. Çünki mövcud durumda olan Azərbaycan üçün ən güclü silah xaricdə təhsil olan, işləyən insanların təbliğatçılıq, lobbiçilik fəaliyyətidir. Qeyd etdiyim kimi, bizim bir düşmənimiz var, arxasında güclü lobbisi dayanan ermənilər. Ona görə biz gənclər son gücümüzlə mübarizə aparmalı və Azərbaycanı təbliğ etməli, Azərbaycan haqqında müsbət fikirlər yaratmalıyıq…
-Gənclərin xaricdə təhsilinin Azərbaycanın gələcəyi üçün hansı perspektivi var?
-Düşünürəm ki, Azərbaycan gənclərinin xaricdə təhsil alması ilk növbədə onların geri gələrək Azərbaycan təhsil sistemində olan qüsurları xaricdəki sistemə uyğun olaraq aradan qaldırması üçün faydalı olacaq. Bundan başqa, ölkədən kənara çıxaraq istər Türkiyə, istər hər hansı bir Avropa ölkəsi olan bir dövlətin universitetlərində təhsil alaraq Avropa təcrübəsini Azərbaycana daşımaq, gənclərimizdə, hələ yaşı 20-ni keçməmiş tələbələrimizdə onların ölkəmiz, millətimiz üçün nə qədər dəyərli olması fikrini yaratmaq yönündən əhəmiyyətlidir. Bir tarixi misal göstərsək, təkcə 1918-ci ildə Azərbaycan Demokratik Cümhuriyyətinin əsasını qoyanlar xaricdə təhsil alan gənclər idi. Buna görə, xaricdə təhsil və təcrübə millətin, dövlətin gələcəyi baxımından çox vacibdir.
-Universitetdəki digər xalqların tələbələri ilə münasibətləriniz necədir? Yəni onlara ölkəmizlə bağlı məlumatlar verə bilirsizmi?
-Yuxarıda da dediyim kimi, Sakarya Universitetində müxtəlif ölkələrin vətəndaşları təhsil almaqdadırlar. Eyni sinifdə, qrupda müxtəlif ölkə vətəndaşları ilə dərs alarkən daha səmimi və içtən münasibətlər yaranır. Bu da qarşılıqlı olaraq ölkələr haqqında məlumat alış-verişinə, bir-birinin mədəniyyətini, yaşam tərzini öyrənməyə imkan verir. İstər şəxsi olaraq, istərsə da qrup halında ölkəmiz haqqında maraqlanan hər kəsə burada azərbaycanlı tələbələr imkan olduqca məlumat verib öz simalarında ölkəni tanıtmağa cəhd göstərirlər. Bundan başqa, azərbaycanlıların təşkil etdiyi konfrans, görüşlərə də fərqli ölkə vətəndaşları qatılaraq ölkəmiz haqqında müəyyən təsəvvürlərə sahiblənirlər və daha çox dostlarım olan müəllimlərlə birlikdə dərslərə qatılıram və 20-25-dəqiqə həm tələblərə Azərbaycanı tanıdıram və geniş məlumatlar verməyə çalışıram. Hətta bəzi tədbirlərdə xarici tələbə Azərbaycan tələbələrin 80%-ni təşkil edir. Bu da mənim dövlət yurdunda qalmadan və hər zaman bir yerdə olmadan irəli gəlir. Xüsusən də ərəb ölkələrindən və Afrika ölkələrindən gələn tələbələrı özümüzlə birlikdə Heydər Əliyev muzeyinə, Xocalı muzeyinə təşkil etdiyimiz gəzintilərə götürürük və onlara təqaüdlər veririk. Bunla da mütamadi bir yerdə oluruq və zamanla bir ailəyə çevrilirik …
Fuad Hüseynzadə
Palitra.-2015.-19 mart.-S.11.