İnklüziv təhsil
üçün təhsil müəssisələrinin
geniş şəbəkəsi
yaradılıb
Sağlamlıq imkanları məhdud
olan 60 mindən çox uşaqdan yalnız 12 mini təhsilə
cəlb edilib
İnklüziv təhsil-əqli və ya fiziki cəhətdən
zəif uşaqlara məktəbəqədər
və ümumtəhsil müəssisələrində təhsil
almaq imkanı verən inteqrativ
prosesdir. İnklüziv
təhsilin köməyi ilə xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan
(sağlamlıq imkanları məhdud)uşaqların təhsil sistemində, yerli icmalarda xüsusi dəstək xidmətləri göstərilməklə
yaşıdları ilə birlikdə oynamalarına, təhsil
almalarına, inkişaf etmələrinə
şərait yaradır.
Layihə çərçivəsində təqdim etdiyimiz yazıda bu məsələ ilə bağlı məqamlara toxunacağıq. Respublikamızda müvafiq qanunvericilik bazasının yaradılması nəticəsində "Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsili"nin təşkilinə əlverişli zəmin yaradılıb.
Ölkəmizdə "Sağlamlıq imkanları məhdud şəxslərin təhsili (xüsusi təhsil) haqqında" qanun qəbul edilib. Qanunda xüsusi təhsil sahəsində dövlətin vəzifələri müəyyənləşdirilmiş, sağlamlıq imkanları məhdud uşaqların, onların valideynlərinin və ya valideynlərini əvəz edən şəxslərin xüsusi təhsil sahəsində hüquq və vəzifələri öz əksini tapıb, xüsusi təhsilin təşkili və idarə olunması təsbit olunub. Qanunun icrasının təmin edilməsi məqsədilə Nazirlər Kabineti tərəfindən müxtəlif təyinatlı qərarlar, o cümlədən "İnteqrasiya təlimli təhsil müəssisələrində təhsilin təşkili Qaydaları haqqında" qərar qəbul edilib. Qaydalarda təsbit olunduğu kimi, inteqrasiya təlimli təhsil müəssisəsi sağlamlıq imkanları məhdud şəxslərin birgə təhsil alması üçün xüsusi şərait yaradılmış ümumtəhsil müəssisəsidir. Bu tip təhsil müəssisələrində sağlamlıq imkanları məhdud şəxslərin sayı ümumi kontingentin 20 faizindən çox olmamaq şərtilə komplektləşdirilərək onlara zəruri köməkçi xidmət təşkil edilir. Qanunun icrasının təmin edilməsi məqsədilə Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 3 fevral 2005-ci il tarixli 20 nömrəli qərarı ilə "Azərbaycan Respublikasının xüsusi qayğıya ehtiyacı olan (sağlamlıq imkanları məhdud) uşaqların təhsilinin təşkili üzrə İnkişaf Proqramı" təsdiq edilib, İnkişaf Proqramının icrası ilə əlaqədar fəaliyyət planı işlənib hazırlanıb.
İnklüziv təhsil üzrə məqsədli əlavə təhsil proqramlarının hazırlanması və həyata keçirilməsi nəzərdə tutulur
Bu məsələlər Azərbaycan Respublikasının Təhsil Problemləri İnstitutunda (ARTPİ) “İnklüziv və xüsusi təhsil: reallıqlar və perspektivlər” mövzusunda təşkil edilən dəyirmi masada da müzakirə edilib. Tədbirdə çıxış edən institutun direktoru Qulu Novruzov bildirib ki, dəyirmi masanın məqsədi müasir dövrdə ölkədə təhsil siyasətinin prioritet məsələlərindən biri sayılan xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsilə cəlb olunması, onların keyfiyyətli təhsili üçün hüquqi bazanın yaradılması, inklüziv təhsilin tətbiqində real vəziyyəti, mövcud problemləri öyrənmək və beynəlxalq təcrübənin Azərbaycan təhsilinə inteqrasiyasıdır. Q. Novruzov deyib ki, “Azərbaycan Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət Strategiyası”nın həyata keçirilməsi ilə bağlı Fəaliyyət Planında “Sağlamlıq imkanları məhdud şəxslərin həyata və təhsil mühitinə inteqrasiyasını təmin edən inklüziv təlim metodologiyasının yaradılması, məktəbəqədər və ümumi təhsil müəssisələrinin təhsil verənlərinin inklüziv təhsil üzrə məqsədli əlavə təhsil proqramlarının hazırlanması və həyata keçirilməsi nəzərdə tutulur. Milli Məclisin Sosial Siyasət Komitəsinin sədri Hadı Rəcəbli bildirib ki, bu gün Azərbaycanda 530 min əlil varsa, onların 64 mini uşaqlardır. Onun sözlərinə görə, təhlillər göstərib ki, əlil uşaqların təxminən 50%-ə qədəri 3 yaşa qədər olan həkim və valideyn nöqsanlarının qurbanıdırlar: “Sağlamlıq imkanları məhdud olan uşaqlarla işləmək tarixən savab iş hesab olunub. Son illər Təhsil Nazirliyində bu sahədə ardıcıl iş aparılıb. İnklüziv təhsil sisteminin özü Azərbaycan üçün yeni idi. Bu sistemin özünün dünya təcrübəsinə uyğun olaraq Azərbaycanda qurulması yeni istiqamət oldu və bu istiqamətdə zamanla addım-addım işlər görüldü. Bu gün Azərbaycanda bu sahədə müəyyən təcrübə əldə olunub. Bununla bağlı hüququ baza var, qanunlarda bu məsələ təsbit olunub. Amma onu da deməliyik ki, qanunvericilikdə müəyyən boşluqlar var. Qanunda xüsusi təhsillə bağlı hissədə kiçik düzəliş olmalıdır. Evdəki təhsillə xüsusi müəssisədə olan təhsil arasındakı ödəmədə fərq var və bunu aradan qaldırmalıyıq”.
Mütəxəssislərin bacarıqlarının inkişaf etdirilməsinə xüsusi diqqət yetirilməlidir
Ailə, Qadın və Uşaq
Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin sədr müavini Aynur Sofiyeva da bu
sahədə əldə olunan uğurlarla yanaşı, müəyyən
problemlərin də olduğunu deyib. A. Sofiyeva onu da bildirib
ki, mütəxəssislərin
bacarıqlarının inkişaf etdirilməsinə
xüsusi diqqət yetirilməlidir, ölkədə
inklüziv təhsilin inkişafı vacib məsələdir və bu
sahədə elmi yanaşmaya
da ehtiyac var. Tədbirdə bildirilib ki, hazırda Azərbaycanda
sağlamlıq imkanları məhdud olan
60 mindən çox uşaqdan
yalnız 12 mini təhsilə cəlb edilib. Ölkəmizdə belə
uşaqların təhsilinin təşkili üzrə hərtərəfli
imkanlar var və
hazırda onlar üçün
təhsil müəssisələrinin geniş
şəbəkəsi yaradılıb. Elə uşaqlar da var ki, onlar
daha artıq qayğı və diqqət,
təhsilin təşkilində xüsusi forma, yanaşma tələb
edir. Bunun da ən optimal variantı inklüziv təhsildir. Qeyd
edilib ki, inklüziv təhsil xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların yalnız təhsil hüquqlarını dəstəkləməklə
bitmir. Bu tip təhsil psixofiziki cəhətdən
qüsurlu uşaqların cəmiyyətə
inteqrasiyasını, müstəqil qərarvermə
imkanlarını, hüquqlarını öyrətmək məqsədi
daşıyır. Bu halda,
sağlamlığı məhdud olan
uşaqların yaşamaq istəyi və
həvəsi daha da
artır, onlarda gələcəyə ümid yaranır. Mövzu ilə əlaqədar
dəyirmi masada Təhsil Nazirliyi,
De-institutlaşma və Uşaqların
müdafiəsi İdarəsinin sosial işin təşkili və statistika
şöbəsinin müdiri Anar Xələfovun “Azərbaycan
Respublikasında əlilliyi olan
insanların təhsilinin təşkili”, ARTPİ-nin
inklüziv təhsil şöbəsinin müdiri Lalə İmanovanın
“İnklüziv və xüsusi
təhsilin ümumi vəziyyəti”, həmin
şöbənin aparıcı elmi işçisi Elmira Kərimovanın
“İnklüziv və xüsusi
təhsilin problemləri”, böyük elmi işçisi Fərid
Süleymanovun “İnklüziv
və xüsusi təhsildə beynəlxalq
təcrübə” mövzusunda təqdimatları
dinlənildi. Mövzular ətrafında
müzakirələr və çıxışlar oldu. Dəyirmi masada
Əmək və Əhalinin Sosial
Müdafiəsi Nazirliyinin əməkdaşı,
xüsusi qayğıya ehtiyacı olan insanların problemləri ilə məşğul
olan aidiyyəti qeyri-hökumət təşkilatlarının
rəhbərləri və nümayəndələri, bu sahədə ixtisaslaşmış
aparıcı mütəxəssisləri (internat
məktəblərin, gözdən əlillər
və korlar cəmiyyətləri ictimai birliklərinin rəhbərləri, psixoloji, defektoloji, loqopedik xidmətləri göstərən mərkəzlərin
rəhbərləri, o cümlədən
Azərbaycanın müxtəlif ali təhsil
müəssisələrinin alimləri), ARTPİ-nin
elmi məsləhətçiləri, direktor müavinləri, şöbə
müdirləri və KİV nümayəndələri iştirak ediblər.
Anar Miriyev
Palitra.-2015.-30 mart.-S.11.