Tədris olunan fənlərin
sayının azaldılması təklif edilir
Fənlərin
sayının azaldılması təhsil alanların təhsilə
marağının artmasına və öyrənməyə
meyillərinin inkişafına səbəb ola
bilər
Azərbaycan
Respublikası Təhsil Problemləri İnstitutunda
“12 illik təhsilin struktur
və məzmun məsələləri” mövzusunda
tədbir keçirilib. Layihə çərçivəsində
təqdim etdiyimiz yazıda 12 illik təhsillə bağlı məsələyə
toxunacağıq. Tədbiri giriş sözü ilə açan
institutun direktor müavini Ənvər Abbasov
ilk olaraq bütün fənn işçi
qruplarının üzvlərini və digər tədbir
iştirakçılarını salamlayıb. Sonra
təhsil haqqında vacib olan
ən əsas məsələlərə toxunaraq
qanunlarda qeyd olunan bəndlər barədə geniş məlumat verib. O, təhsil haqqında qanun, o cümlədən təhsilin inkişafı
üzrə Dövlət Strategiyasında göstərilmiş
10 illik icbari ümumi orta təhsil və
2 illik tam orta təhsil modelinə mərhələli
şəkildə keçidi təmin etməklə,
12 illik ümumi təhsil
sisteminin yaradılması və tam orta təhsil səviyyəsində
təhsil müəssisələrinin müxtəlif istiqamətlər
üzrə bölünməsi ilə bağlı maddələr
haqqında danışıb.
Əksər təhsil işçiləri ümumi təhsilin səviyyələri üçün təklif olunan strukturun 4+6+2 olmasını dəstəkləyir
Tədbirin məqsədi 12 illik təhsilə keçidlə bağlı təlim məzmununun, milli təhsil standartlarının hazırlanması üçün təhsilin strukturu, tədris planına daxil olan fənlərin aydın təsəvvür olunması idi. Təqdimatla çıxış edən institutun ümumi təhsil və məktəbdənkənar təhsilin şöbə müdiri Bibixanım İbadova mövzu ətrafında apardıqları araşdırmalardan söhbət açıb. O bildirib ki, aparılan sorğulardan və öncədən keçirilmiş görüşlərin nəticələrindən belə məlum olub ki, əksər təhsil işçiləri ümumi təhsilin səviyyələri üçün təklif olunan strukturun 4+6+2 olmasını dəstəkləyir. Çıxışçı Beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsindən də söhbət açıb. Bunun üçün 59 ölkənin təhsil sisteminin strukturunu araşdırdıqlarını deyib. Təqdimat zamanı məlum olub ki, hazırda Azərbaycanın orta ümumtəhsil məktəblərində ibtidai təhsil səviyyəsi üzrə tədris olunan fənlərin sayı 11-dir. Təklif olunur ki, fənlərin sayı azaldılsın və riyaziyyat fənni ilə informatika inteqrativ bir fənn kimi birlikdə keçirilsin. Ümumi orta təhsil səviyyəsi üzrə tədris olunan fənlərin sayı hazırda 17-dir.
“Yetişməkdə olan gənc nəslin maraq dairəsinə və düşüncə tərzinə, təlim prosesinin tələblərinə və texnologiyalarına uyğunlaşdırılmış şəxsiyyətyönlü dərsliklərin yaradılması olduqca məsuliyyətli bir işdir”
Təklif olunur ki, burada da fənlərin bir neçəsi birləşsin və ümumi fənn sayı 13-ə endirilsin. Tam orta təhsil səviyyəsi üzrə tədris olunan fənlərin sayı isə hazırda 14-dür. Təklif olunur ki, əsas fənlər üzrə sayı 9 olsun. Təmayüllər üzrə istiqamətlərdə isə Humanitar (Azərbaycan dili, Ədəbiyyat, Azərbaycan tarixi, Xarici dil), Texniki (Riyaziyyat, İnformatika, Fizika), Təbiət elmləri (Fizika, Kimya, Coğrafiya, Biologiya) və digər istiqamətlər üzrə fənlərin sayının azaldılması da təklif olunur. Təqdimatdan sonra işçi qrupların nümayəndələri maraqlı rəy və təkliflər ilə müzakirələrə qatılıblar. Fənlərin sayının azaldılmasının, bununla da şagirdlərin dərs yükünün azaldılmasının təqdirəlayiq bir hal olacağını vurğulayıblar. Bildiriblər ki, gələcəkdə fənlərin sayının azaldılması təhsil alanların təhsilə marağının artmasına və öyrənməyə meyillərinin inkişafına səbəb ola biləcək bir dəstəkləyici vasitə olacaq. Tədbirdə məktəb direktorları, bütün fənlər üzrə işçi qrupunun nümayəndələri və digər maraqlı tərəflər iştirak ediblər. Sonda bu müzakirələrin bir daha təkrar keçirilməsinə ehtiyac duyulduğu vurğulanıb.
Dərslik biliklərin yeganə mənbəyi deyil, onların əldə olunmasında ötürücü funksiya daşıyan vasitələrdən biridir
“Şəxsiyyətyönlü məktəb dərsliklərinin hazırlanması” mövzusunda pedaqoji innovasiyalar seminarında çıxış edən ARTPİ-nin direktoru hüquq üzrə fəlsəfə doktoru Qulu Novruzov qeyd edib ki, bütün sahələrdə olduğu kimi, Azərbaycanın təhsil işçiləri, gənc tədqiqatçıları və alimləri nüfuzlu beynəlxalq tədbirlərdə, konfranslarda yüksək kürsülərə dəvətlər alırlar, orada Azərbaycanı layiqincə təmsil edirlər. ARTPİ-nin şöbə müdiri pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Asif Hacıyev “Şəxsiyyətyönlü məktəb dərsliklərinin hazırlanması” mövzusunda təqdimatla çıxış edib. O, Azərbaycan Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət Strategiyasının 1-ci strateji istiqamətində göstərilmiş “Səriştəyə əsaslanan şəxsiyyətyönlü təhsil məzmununun yaradılması, kurikuluma əsaslanan yeni dərsliklərin yaradılması, şagird və müəllimlərin müvafiq dərslik seçiminin təmin olunması” məsələsinə toxunaraq yetişməkdə olan gənc nəslin maraq dairəsinə və düşüncə tərzinə, təlim prosesinin tələblərinə və texnologiyalarına uyğunlaşdırılmış şəxsiyyətyönlü dərsliklərin yaradılmasının olduqca məsuliyyətli bir iş olduğunu deyib. Çıxışda müasir dərsliyin təhsil standartlarında nəzərdə tutulmuş bilik və bacarıqların reallaşmasını təmin edən ən mühüm mənbə olub, təlim prosesinin təşkilində başlıca vasitə rolunu oynadığını, konkret fənn üzrə sistemləşdirilmiş təlim materialını özündə əks etdirməli, sinfin anlam səviyyəsinə uyğun və şagirdlərin özünütəhsilinə xidmət etməli olduğunu vurğulanıb. İnformasiya texnologiyasının yüksək sürətlə inkişaf etdiyi hazırkı mərhələdə dərsliyin biliklərin yeganə mənbəyi deyil, onların əldə olunmasında ötürücü funksiya daşıyan vasitələrdən biri olduğu qeyd edilib. Seminar iştirakçılarına şöbə tərəfindən aparılan beynəlxalq araşdırmalardan əldə etdiyi məlumatlar da təqdim edilib. Xarici ölkələrdə dərsliklərin hazırlanması və onların qiymətləndirilməsi prosesindən söhbət açan Asif Hacıyev ənənəvi modeldə və müasir dövrdə hazırlanmış dərsliklərin məzmunun hazırlanması qaydaları və onlara verilən müasir tələblərdən geniş danışıb. Sonda şəxsiyyətyönlü məktəb dərsliklərinin hazırlanması prosesində gələcəkdə Təhsil Problemləri İnstitutunun görəcəyi işlər barədə təkliflərini institutun rəhbərliyinə və seminar iştirkaçılarına çatdırıb. Təqdimatdan sonra mövzu ilə bağlı seminar iştirakçıları tərəfindən verilən suallar cavablandırılıb, geniş müzakirələr aparılıb.
Qeyd edək ki,
Təhsil Problemləri İnstitutunda “İlk peşə - ixtisas
təhsili üzrə mövcud təhsil
standartlarının hazırlanması” mövzusunda
da tədbir keçirilib.
Seminar- treninq formatında keçirilən tədbir ARTPİ-nin İlk peşə-ixtisas
təhsili şöbəsinin müdiri Rəsul
Əsgərov tərəfindən aparılıb. “İlk peşə - ixtisas
təhsili üzrə mövcud təhsil
standartlarının hazırlanması”na dair
keçirilən seminar - treninqdə institutun şöbə müdiri
Rəsul Əsgərov çıxışında xüsusi hazırlanmış təqdimatla geniş məruzə ilə
çıxış edib. Onun
məruzəsi ilk peşə-ixtisas təhsilinin
məzmunu, ilk peşə-ixtisas təhsilinin
idarə olunması, ilk peşə-ixtisas təhsilinin maddi-texniki və tədris
bazası, ik peşə-ixtisas təhsilinin
infrastrukturu, ilk
peşə-ixtisas təhsili sistemində təhsilverənlərin
keyfiyyət göstəriciləri, ilk
peşə-ixtisas təhsili pilləsində təhsilalanların
bilik, bacarıq və vərdişləri
səviyyəsi ilə bağlı olub.
Təqdimatdan sonra seminar-
treninq iştirakçıları mövzu ətrafında geniş
müzakirələrə başlayıb. Mövcud
ilk peşə-ixtisas təhsilinin məzmununda
gələcəkdə görüləcək dəyişikliklər
və əlavələr barədə maraqlı rəy və
təkliflərini bildiriblər. Seminar- treninqə ilk peşə-ixtisas
təhsili müəssisələrinin direktorları, tədris
istehsalat işləri üzrə direktor müavinləri, metod-
birləşmələrin sədrləri, ixtisas
fənn müəllimləri, baş ustalar, istehsalat təlim
ustaları, institutun müvafiq
şöbəsinin əməkdaşları və digər
maraqlı tərəflərin nümayəndələri
iştirak ediblər.
Anar Miriyev
Palitra.-2015.-1 may.-S.11.