“Tələbələr üçün
imtahan qaydalarını dəyişdirmək
lazımdır”
Səbuhi
Aslanov: “ATMU olaraq tətbiqi elmlər üzrə geniş
profilli ali təhsil müəssisəsinə çevrilmək,
Ümumdünya Turizm Təşkilatının regional təlim
mərkəzinə çevrilmək, reytinqə görə Azərbaycanda
lider və Avropada ilk 500-ə daxil olmaq kimi hədəfləri
müəyyənləşdirmişik”
Müasir dövrdə ölkələrin inkişaf səviyyəsi iqtisadi meyarlarla yanaşı, həm də onun təhsil sistemindəki vəziyyət və mövcud kadr potensialı ilə də ölçülür. Hərtərəfli və davamlı inkişafın etibarlı yolu elm və təhsilə daha çox diqqət və qayğı göstərilməsindən və onun müasir dünya standartlarına uyğun təşkilindən keçir. Məhz buna görə də dünyanın qabaqcıl dövlətləri özlərinin inkişaf səviyyələrini qoruyub saxlamaq və yeni hədəflərə doğru irəliləmək məqsədilə bu sahəyə birinci dərəcəli əhəmiyyət verirlər. Ölkəmizdə də bu istiqamət hər zaman prioritet olub. Bu gün Azərbaycanın iqtisadiyyat sektorunda olduğu kimi, elm, təhsil və mədəniyyət sahələrində də geniş inteqrasiya prosesləri müşahidə olunur. Elm və təhsil sahələrində tədqiqatçı, müəllim və tələbələrin mübadiləsi geniş vüsət alıb. Respublikanın inkişaf perspektivləri ictimai-iqtisadi və elmi-mədəni sahələrdə fəaliyyət göstərəcək kadrlar qarşısında müxtəlif dövlət qurumlarında, beynəlxalq təşkilatlarda, bank-maliyyə sistemində, eləcə də özəl sektorda çalışaraq Azərbaycanda idarəetmənin, mədəniyyətin, elmin, təhsilin və səhiyyənin müasir standartlara cavab verən yeni bir mərhələyə keçidini təmin etmək vəzifəsini qoyur.
Bu gün ölkədə fəaliyyət göstərən gənc müəllim potensialı var. Layihə çərçivəsində müsahibimiz Azərbaycan Turizm və Menecment Universitetinin müəllimi Səbuhi Aslanovdur:
- Gənclərin
təhsilə marağı sizi qane edirmi? Bu
istiqamətdə problemlər varmı və onların aradan qaldırılması ilə bağlı
hansı təkliflər irəli sürərdiniz?
- Respublika səviyyəsində məşğulluq səviyyəsi artdıqca məlumdur ki, gənclərin təhsil almaq, potensial kadr olmaq istiqamətində təşəbbüskarlığı da yüksəlir. Dövlət Statistika Komitəsindən 2014-cü il avqust tarixli əldə olunan məlumata görə, 20-24 yaşlılar arasında məşğulluq 86,7 faiz, 25-29 yaşlı gənclər arasında məşğulluq 93,4 faiz səviyyəsindədir. Digər tərəfdən “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsil üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində aparılan təşviqedici fəaliyyətlər gənclərin təhsilə olan motivasiyasını yüksəldən faktorlardan sayıla bilər. Bununla belə, bəzən dərs tədris edilən qruplarda təhsilə bağlılığın aşağı səviyyədə olduğu da müşahidə olunur. Tədqiqatlar nəticəsində problemin əksərən məhz təhsil alan uşaqların valideynləri və digər yaxın ətrafı tərəfindən yanlış istiqamətləndirilməsinin də şahidi oluruq. Digər tərəfdən təhsil müəssisələrində hələ də müəllim-kadr ehtiyacının tam ödənilməməsi, təhsil infrastrukturunun zəif olması və digər problemlər tələbələrin təhsilə marağını “zədələyən” faktorlar sırasında sadalana bilər. Alternativ həll yollarından ilkini ali təhsil müəssisələrinin büdcələrini formalaşdırmaq istiqamətində davamlılığa və yüksək effektivliyə sahib orta dövrlü strateji plan tərtibi qeyd oluna bilər. Dərs tədris edən müəllimlərin motivasiyasının rəhbərlik tərəfindən yüksəldilməsi tədris metodikasının mükəmməlləşdirilməsi imkanlarını da tanıyacaq. Bu mənada problemin həllində Kayzen fəlsəfəsindən yanaşmaq zəruridir. Belə ki, Kayzen (“daha yaxşı dəyişmək”) fəlsəfi prinsiplərinə əsasən problem olduğu zaman bilavasitə həmin problemin üzərinə fokslanmaq deyil, onun doğuran səbəbləri tədqiq etmək lazımdır. Menecment alimlərindən M. P. Folet də qeyd edir ki, hər bir insanın sosial-psixoloji vəziyyətinin təşkilat tərəfindən tədqiqi və effektiv təsir imkanları nəzərdən keçirilmədən məhsuldarlıq gözlənilməməlidir.
- Dərsliklərin
vəziyyətini necə qiymətləndirirsiniz?
- Bu gün menecment ixtisasında Azərbaycan dilində dərsliklər məhdud saydadır. Əksər hallarda dərslik və ədəbiyyatların mürəkkəb dillə ifadə olunmasına, yaxud həddən ziyadə sadəlövcə izahına da rast gəlirik. Tələbələrin mühüm problemi kimi qalmaqda olan dərsliklər və elmi vəsaitlərin hazırlanması istiqamətində ATMU Menecment kafedrası olaraq bir sıra təşəbbüslərimiz var. Hazırda kafedra əməkdaşlarının üzərində uzun müddətdir çalışdığı 5 kitab vardır: “Menecmentin əsasları”, “İnsan resursları menecmenti”, “Strateji menecment və layihələrin idarə olunması”, “Korporativ məsuliyyət”. Menecment kafedrası əməkdaşları tərəfindən tədris olunan fənlərin müəllifi olduqları dərs proqramları Təhsil Nazirliyindən qrif alıb. Kafedra müəllimlərinin bəzi hallarda innovativliyi, öz çalışmalarını davamlı yeniləməsi təşəbbüsləri, dərsliklərin hazırlanması ilə bağlı prosesin uzanmasına gətirib çıxarır.
- Bu
günlərdə ATİ-nin adı dəyişdirilərək
ATMU oldu. Sizcə, yeni ad universitetin
fəaliyyətində hansı
imkanlar açacaq?
- Hazırda ATMU profilinin
bu təhsil müəssisəsinə bır
sıra avantajlar doğurduğu danılmaz
faktdır. Belə ki, Menecment üzrə bir sıra elmlər (İnsan resursları menecmenti, strateji menecment, layihə menecmenti və digərləri) üçün
də gələcəkdə
sərbəstliklər və
genişlənmə imkanları
yarana bilər. Menecment üzrə təhsil almaq istəyən gənclərin məhz ixtisas adı keçən profilə
sahib təhsil müəssisəsində
təhsilə başlamaları
motivə edici başlanğıcdır. Bundan əlavə menecment üzrə elmi çalışmaların daha
da artırılması
imkanları, menecment yönümlü kadr ehtiyaclarını ödənilməsi
üçün müasir
təhsil mərkəzi
statusu formalaşacaq.
Habelə, bu adın təhsil müəssisəsinə
ciddi məsuliyyətlər
yüklədiyini də
qeyd etmək lazımdır. ATMU olaraq Prezidentin bizlərə olan etimadını doğrultmaq
istiqamətində effektiv
səylərimizi artırmalı
olduğumuzun fərqindəyik.
Bu gün ATMU olaraq etimadları doğrultmaq üçün müasir
tipli, fasiləsiz təhsil kompleksi və kampusu qurmaq, tətbiqi elmlər üzrə geniş profilli ali təhsil müəssisəsinə çevrilmək,
TEDQUAL sertifikatını almaq,
Ümumdünya Turizm Təşkilatının regional təlim mərkəzinə
çevrilmək, ali təhsil müəssisələri
arasında reytinqə
görə Azərbaycanda
lider və Avropada ilk 500-ə daxil olmaq kimi hədəfləri
müəyyənləşdirmişik.
- Bu gün ATMU gənc müəllimlərin
ən çox fəaliyyət göstərdiyi
ali təhsil
ocaqlarından biri hesab edilir. Bunu necə qiymətləndirirsiniz?
- Gənc müəllimlərə yer verən ali təhsil müəssisələri, əlbəttə ki, təqdirəlayiq hesab olunmalıdır. Gənc nəslin özünəməxsus xarakteri, dünyagörüşü, tələb və düşüncələri mövcuddur. Zaman baxımından bir-birinə yaxın və ortaq keçmişə sahib olan nəslin nümayəndələrinin əməkdaşlığı qeyri-kommersial mühitdə (bəzi hallarda biznes mühitində də) həmişə uğurlu nəticələr doğurub. Ümumtəhsil müəssisələrində çalışan bilik və bacarıqlarının diaqnostik qiymətləndirilməsi aparılan müəllimlərin dərs yükünün və əməkhaqqının artırılması haqqında son sərəncam, əslində ölkə prezidentinin gənc müəllimlərə verdiyi qiymətin əyani sübutudur.
-Gələcəkdə
universitetdə hansı yenilikləri görmək istərdiniz?
- Gələcəkdə az öncə vurğuladığım, ATMU-nun qeyd olunan hədəflərinə nail olunması hər bir təhsil əməkdaşının arzusudur. Bundan əlavə, xarici ölkələrin təcrübəsinə olduğu kimi təhsil kadrları üçün individual iş otaqlarının verilməsi arzuolunan hallardandır. ATMU Menecment kafedrasının dekanlığa çevrilməsi və onun tərkibində insan resursları menecmenti, strateji menecment, layihə menecmenti və s. daxili kafedraların formalaşdırılması menecment istiqamətli çalışmalara daha çox imkanlar tanıdacağını düşünürəm.
- Xarici
ölkələrin hansı tədris metodlarının ölkəmizdə
tətbiq olunmasını vacib hesab edirsiniz?
- Xarici ölkələrin,
xüsusilə də Qərbin təhsil sistemində imtahan suallarının verilməsi,
imtahanın yazılı bilet çəkilişləri
formasında aparılması az hallarda təsadüf edilir.
Bununla belə, imtahanlarda
praktiki tapşırıqlar xüsusi çəkiyə sahibdir.
Bir çox hallarda özəl müəssisələr
haqlı olaraq məzun olan
gənclərin praktiki yönlərinin çox zəif olmasından gileylənirlər.
Bu da ona
əsas verir ki, praktiki dərslərin sayı
artırılmalı, tələbələrin 50 faiz qiymətləndirilməsi dərs
sessiyasının sonuna
saxlanılmamalıdır. Məhz klassik
qiymətləndirmə təhsil alan gənclərimizdə
əzbərçiliyə məcburi meyillilik
formalaşdırır. Tədqiq və təhlil qabiliyyəti
aşağı olan gənclərin iş həyatına adaptasiyası da mürəkkəbləşir. Bir çox hallarda təşkilat
bağlılığının aşağı olması da bununla əlaqələndirilir.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2015.-22 yanvar.-S.11.