Avropa universitetləri ilə
yarış
Azərbaycanda təhsil
marafonu öz sürəti
ilə davam edir. Ancaq bu marafonun
məsafəsi 15-20 il ərzində daha uzaq əraziləri əhatə
etməyə başlayıb. Belə ki, məşhur Azərbaycan milyonçusu
Hacı Zeynalabdin Tağıyev tərəfindən
təməli qoyulan, ötən əsrin
70-ci illərindən başlayaraq ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən geniş
vüsət alan, hal-hazırda da Prezident İlham
Əliyevin təhsilə göstərdiyi diqqət və
qayğısı sayəsində daha
geniş coğrafiyanı əhatə edən
xaricdə təhsilalma strategiyası ildən-ilə daha da güclənir. Bunun ölkə təhsili üçün
müsbət bir göstəricinin
olması, təbii ki, danılmazdır.
Ancaq maraqlıdır ki, təhsil almaq üçün xaricə gedən tələbə sayı kifayət qədər çox olsa da, təhsillərini bitirib yenidən Azərbaycana qayıdan məzunlar olduqca azdır. Hətta internet saytlarında bu mövzu ilə bağlı bir neçə yazıda xaricə təhsil üçün gedən, bitirdikdən sonra isə vətənə qayıtmaq istəməyən tələbələr haqqında fikirlərə də rast gəlmişəm. Təbii ki, bu fikirlər birmənalı deyil. Bəziləri buna ölkə təhsilinə yeni fikirlərin daxil olması naminə müsbət addım kimi baxsa da, bəziləri də xarici təcrübə görmüş kadrların öz ölkəmizdə fəaliyyət göstərməli olduqlarını bildirirlər. Maraqlıdır, bəs təhsilini xaricdə alıb əmək fəaliyyətini isə Azərbaycanda davam etdirən Qafqaz Universitetinin beynəlxalq əlaqələr üzrə prorektoru Sənnur Əliyev bu məsələ ilə bağlı hansı fikirdədir? Bu barədə layihə çərçivəsində S.Əliyev bizə məlumat verdi.
Azərbaycandan xaricə çox sayda tələbə və işçi axını var.
Xaricə və xüsusilə də Qərbə
tələbə axını dedikdə ağıla ilk olaraq Amerika
Birləşmiş Ştatları, daha sonra Avropa ölkələri
gəlir. Buna görə də təhsil
axtarışında olan gənclərin böyük bir qismi həmin ölkələrə üz tuturlar. Bu barədə fikir bildirən
S.Əliyev xaricə, sadəcə, tələbələrin deyil, çoxlu sayda işçi qüvvəsinin
də axın etdiyini bildirdi:
“Zaman keçdikcə elmə, biliyə olan maraq gəncləri
ölkə hüdudlarından kənara çıxmağa cəlb
edir. Buna görə də
gənclərimizin xarici universitetlərdə
təhsil almaları və gənc mütəxəssislərin
də bu ölkələrdə kifayət
qədər təcrübə toplamaları çox
müsbət bir addımdır. Bu o demək deyil ki, Azərbaycan
universitetləri tələbələrimizə keyfiyyətli təhsil
vermir. Birincisi ona görə ki, Azərbaycanla
müqayisədə xarici universitetlərin
yaranma tarixinə nəzər saldıqda,
həmin universitetlərin tarixinin çox qədimlərə
dayandığını görürük.
Hətta tarixi XVI- XVII əsrlərə aid olan universitetlər var. Bu cür
universitetlər dünyanın ən məşhur universitetləri
sırasında qərar tutur. Ən yeni hesab olunan universitetlərin
tarixi isə XVIII-XIX əsrlərə məxsusdur.
Belə olan halda da
məlum məsələdir
ki, bu universitetlərin
təcrübi keyfiyyətləri
daha yüksəkdir”.
Azərbaycan universitetləri artıq
Avropa universitetləri
ilə yarışır
Qeyd edək
ki, bir müddət
əvvəl millət
vəkilləri tələbələrin
xarici ölkələrdə
təhsil aldıqdan sonra həmin ölkədə qalıb fəaliyyətlərini davam
etdirmələrini müzakirə
etmişdilər. Buna narazı olub etirazını bildirənlər olsa da, əksinə, bunun müsbət nəticəsi olacağını
düşünənlər də var. Sənnur müəllim isə bu mövzuya belə münasibət bildirdi: “Məsələyə
real baxsaq, tələbələrin
təhsil almaları üçün xaricə
üz tutmalarını
çox təbii bir hal kimi
dəyərləndirmək lazımdır. Hətta bu, ölkə təhsili adına
da müsbət bir göstəricidir. Çünki, məlum məsələdir
ki, Azərbaycanla müqayisədə, Amerika,
eyni zamanda bir çox Avropa ölkələrinin
təhsil səviyyəsi
daha yüksəkdir.
Çünki bu ölkələrin
universitetlərində məzun
olan tələbələrin
öz ixtisaslarına uyğun işlə təmin olunma imkanları var. Bu da ən mühüm faktorlardan biridir. Məsələn, Biznesin idarə edilməsi fakültəsindən məzun
olan bir tələbə çox rahat bir şəkildə
oxuduğu ölkədə
qalaraq özəl bir şirkət qura bilər, və yaxud İqtisadiyyat
fakültəsindən məzun
olan bir tələbənin oxuduğu
universitetdə qalaraq akademik fəaliyyətini davam etdirmə imkanı var. Buna görə
fəaliyyətlərini həmin
ölkələrdə davam
etdirmələri məzunlar
üçün təcrübə
adına böyük uğurdur”. Müsahibim bunun, sadəcə, məzunlar üçün deyil, ölkə təhsili üçün də müsbət addım olduğunu vurğuladı:
“Xarici təcrübənin
ölkə təhsilinə
göstərdiyi müsbət
təsirləri də
çoxdur. Yəni xaricə təhsil almaq üçün gedən tələbələrə
oxuduqları təhsil
müəssisəsindən məzun olduqdan sonra limitli olmaq
şərtilə müəyyən
müddət həmin
ölkədə qalıb
iş imkanlarını
genişləndirmə fürsətləri
var. Ölkəyə geri
qayıtdıqdan sonra
isə qazandıqları
təcrübənin Azərbaycanda
tətbiq olunması çox gözəl nəticələr verəcək.
Belə olan halda biz qısa zamanda standartı tutub, tələbələrimizi Azərbaycanda
saxlamaqla Avropa təhsilini verə bilərik. Məlum məsələdir ki, artıq Azərbaycan universitetləri,
demək olar ki, Avropa universitetlərindən
geri qalmırlar.
Dövlət tərəfindən təhsilə göstərilən
qayğı bununla bağlı atılan addımların bariz nümunəsidir. Elə ölkədaxili
təhsilin 5 il öncəsi ilə bu gününü müqayisə etsək, təhsilimizin daha yüksək səviyyədə
olduğunu görərik.”
Məlumat üçün
qeyd edək ki, dövlət tərəfindən xaricdə
təhsil alan
tələbələrə müəyyən miqdarda təqaüd ayrılır
ki, məzun olduqdan sonra həmin tələbələr
ölkəyə geri dönüb fəaliyyətlərini
öz vətənlərində
davam etdirsinlər.
“Azərbaycanda işsizlik problemi yoxdur, yaxşı işçi problemi var”
S.Əliyev Azərbaycanda işsizlik
mövzusuna da toxundu: “Bəzən xaricə iş üçün meyil edənlər bunun səbəbini işsizliklə
əlaqələndirirlər. Ancaq nəzərə çatdırmaq istərdim
ki, Azərbaycanda işsizlik problemi yoxdur, yaxşı mütəxəssis problemi
var. Belə ki, həm iş axtaranlar, həm də işçi axtaranlar çox olsa da, onlar
ortaq nöqtədə
görüşə bilmirlər.
Bunun səbəbi müraciət
edən kadrların tələbatı ödəyə
bilməməsi ilə
əlaqəlidir. Mən də
burada məsuliyyəti
birbaşa olaraq tələbələrin üzərinə
qoyuram ki, elə bir təcrübəyə
və dil səviyyəsinə sahib olsunlar
ki, universitetdən məzun olduqları zaman istənilən şirkətin qapıları
onların üzünə
açıq olsun”.
Psixoloqlar xaricdə təhsil alandan sonrakı proseslə bağlı necə
düşünürlər?
Xarici ölkələrə
təhsil aldıqdan sonra orada
qalmaqda maraqlı olan
tələbələrin bu istəklərinə
Qafqaz Universitetinin psixoloqu Hüseyn Xəlilov
psixoloji aspektdən yanaşır:
“Dövlət tərəfindən ayrılmış pul vəsaiti hesabına tələbələrimizin
xarici ölkələrdə təhsil
almaları çox müsbət bir addımdır. Ancaq təhsil
müddəti bitdikdən sonra ölkəyə
qayıtması məsələsi bəzən məzunlarda tərəddüd
yaradır. Bunun səbəbi nədir? Ümumi fikir formalaşdırmaq olar
ki, tələbələrin bir çoxu məzun olduqdan sonra
düşünürlər ki, təhsil
aldıqları ölkənin sistemini Azərbaycanda
tətbiq edə bilməyəcəklər və belə olan halda istədikləri işi qurmaq çətin
olacaq. Ən əsası isə öz düşüncələrini qəbul
etdirə bilməyəcəkləri üçün
psixoloji narahatlığa qapılırlar.
Əslində isə bu belə deyil. Azərbaycan sosial bir ölkə olduğu üçün təhsilin yüksək
inkişafı naminə hər cür
müsbət fikirlərə açıq olacaq
qədər təhsil demokratiyasına sahibdir.
Buna
görə də düşünürəm ki,
öz ixtisasına və aldığı
təcrübəyə güvənən məzunlarımız
bu fikirlərindən
yayınmalıdırlar.” Psixoloq bunun digər bir səbəbini
də bəzən məzunların xarici universitet diplomu ilə Azərbaycanda
fəaliyyət göstərməyi özlərinə
sığışdıra bilmədikləri ilə əlaqələndirir:
“Bəzi insanlar üçün
ətrafdakıların baxışı çox
maraqlı olur. “Mən filan
ölkədə təhsil almışam, niyə burda qalıb fəaliyyət göstərməyim
və s. Mən istərdim ki,
belə olan halda xaricdə
qalan məzunların üzərinə vəzifə
verilsin ki, həmin
ölkədə diaspor fəaliyyətləri
ilə ölkəmizi təmsil etsinlər. Hətta
həmin ölkəyə getməmişdən əvvəl onlara bununla bağlı təlimlər
və seminarlar keçmək gözəl
olardı. Belə olan halda
düşünmək lazımdır ki, hər
bir azərbaycanlı xaricdə Azərbaycan
haqqında formalaşan bir
fikirdir və Azərbaycanın dünyada tanınması üçün
aralanmış bir qapıdır. Bunu dəyərləndirmək şərtilə
məzunların bu istəklərinə
müsbət yanaşıram”.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2015.-28 yanvar.-S.11.